• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » دانستنی های قرص ال آرژنین L-Arginin و موارد مصرف

    دانستنی های قرص ال آرژنین L-Arginin و موارد مصرف

    قرص ال آرژنین L-Arginin چیست؟

    دانستنی های قرص ال آرژنین L-Arginin و موارد مصرف

    در این بخش می خواهیم در مورد داروی آرژنین که مکمل بدن سازی و عضله ساز هست صحبت کنیم.بدنسازان این بخش را از دست ندهند.

    نکاتی راجب قرص ال آرژنین

    بدنسازی ، افزایش قد ، هورمون رشد

    آمینو اسید عضله ساز

    ال_آرژنین چیست و از چه منابعی تامین می شود؟ آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری است {آرژنین سازنده بلوک پروتئنی است که باعث اتساع عروق می شود}

    وهم اکنون می دانیم که ارژنین ماده ی اولیه گاز نیتریک اکسید است.

    ارژنین جزء ان دسته از امینو اسیدهاست که بدن قادر به ساختن ان به صورت طبیعی نیستو باید مقدار مورد نیازش رااز خارج تامین کند به همین دلیل بسیار مهم استکه دقت کنیم تا وعده های غذایی غنی از ارژنین باشند.

    ارژنین در آجیل و دانه های روغنی مثل بادام زمینی و بادام به وفور یافت می شود.همچنین می توان مقداری آرژنیندر شکلات و کشمش نیز پیدا نمود.

    آرژنین چه وظیفه ای در بدن به عهده می گیرد وتحقیقات دانشمندان چه مدارکی را در حمایت از این آ مینو اسید ارائه می دهد؟

    آرژنین برای به انجام رسیدن بسیاری از پروسه های مربوط به فیز یو لوژی عضلات ضروری است.

    این پروسه ها شامل ترشح هورمون ها افزایش تولید هورمون رشد پاکسازی و دفع سموم تولید شده در بدن و سیستم دفاعی بدن در مقابل امراض.

    به دلیل این که آ رژنین ماده اولیه و تشکیل دهنده نیتریک اکسید است:اغلب به منظور تقویت قوای ***ی نیز استفاده می شود.

    مکمل های حاوی آرژنین به سبب اینکه آرژنین توانایی تولید نیتریک اکسید را دارد در بین مردم رواج یافته اند و همچنین این آمینو اسید قادر به پاکسازی رادیکالهای آزاد از خون،بهبود عملکرد سیگنال های سلول های عضلانی،رها سازی هورمون رشد،حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است.

    بدنسازان باید به دلیل خاصیت تعدیل نمک نیز به آرژنین علاقمند باشند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که به دلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاف می افتد باعث میشود تا بدن ظاهری نرم و پف آلود داشته باشد و عضلات صاف و فاقد بر آمدگی به نظر برسند. حفظ نیتروژن بوسیله مصرف نیتروژن مسئله ای است که بین بدنسازان و دانشمندان مورد توافق است.همچنین اعتقاد بر این است که آرژنین قطعا برای رشد مؤثر است که به سبب توانایی در اتساع عروق و سهم آن در سنتز پروتئین است.

    چه آفرادی به آرژنین نیاز دارند و چه مقدار از آن کمبود محسوب میشود

    هر کسی .افرادی که بیشترین میزان نیاز را به آرژنین دارند؛نوجوانان ، بچه های کمتر از هفت سال ،قهرمانان ،اشخاصی که سعی دارند وزن خود را کاهش دهند و افراد مسن.

    در افراد بزرگسال ،آرژنین یک آمینو اسید غیر ضروری محسوب میشود.برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان یک آمینو اسید ضروری برای تقویت و توسعه سیستم ایمنی در دوران بلوغ محسوب میشود.افرادی که دچار آسیبدیدگی هستند نیز میتوانند از فواید مکملهی حاوی آرژنین بهره مند گردند زیرا کمبود آرژنین در بدن زمانی که برای ترمیم جراحت نیاز است را افزایش میدهد.

    کسانی که نظر به فوائد ***ی آرژنین دارند نیز میتوانند از خاصیت اتساع عروق آن بهره مند گردند.آرژنین باعث افزایش قطر و ضخامت عروق خونی میشود که دبه موجب آن در هنگام کشش و انقیاض خون بیشتری وارد عضلات میشود.

    وجود آرژنین باعث افزایش بازده تمرینات سخت بدنسازان میشود.مکمل های حاوی آرژنین میتوانند سطح سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهند،در نتیجه بدنسازان میتوانند سخت تر تمرین کنند و نگران تاثیرات محدود کننده ء این نوع تمرین و تمرین زدگی که پیامد احتمالی آن است بر سیستم ایمنی بدنشان نباشند.

    بدنسازانی که دوره های مصرف دارو های آندروژنی و استروئید های آنابولیک را قطع میکنندنیز میتوانند از مصرف آرژنین سود ببرند.

    آرژنین قادر است تا سطح هورمون رشد را در بدن افزایش دهد و اینکار را از طریق تقویت اکسیژن مایعو پشتیبانی از فشار خون سالم انجام میدهد.به همین دلیل مکمل آرژنین میتواند برای اشخاصی که قصد کاهش وزن دارند نیز مفید واقع شود.

    چه میزان از این مکل باید مصرف شود و آیا اثر جانبی نیز در پی دارد؟

    افرادی که ناراحتی قلبی و یا سبقه مشکلات روحی وروانی دارندباید با پزشک معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.

    با هیچ نوع آمینو اسیدی امکان “اور دز”(مصرف بیش از اندازه) وجود ندارد .مصرف خیلی زیاد آرژنین میتواند منجر به اسهال ،ضعف و سستی و حالت تهوع شود.

    هنوز دز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابراین باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید.

    یک دز خفیف برای مدت یک هفته در نظر بگیرید ،اگر موثر نبود و اثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهید که سود آن به حد اکثر و ا ثرات جانبی آن به حد اقل باشد.با دوبار افزایش میزان مصرف میتوانید بهترین دز را برای خودتان پیدا کنید(۳-۹ گرم)این روش شبیه شیوه ای است که برخی از بدنسازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی میکنند مورد استفاده قرار میدهند.

    اغلب پودر های پروتئینی موجود در فروشگاه ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت میشوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه ای به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن میکنید نشان دهید.

    اگر احساس میکنید قادر به استفاده از روش فوق الذکر برا یافتن میزان دز مناسب خودتان نیستید و این روش برایتان مشکل ساز است میتوانید از دستور العمل مندرج بر روی بسته بندی مکمل ها که از سوی شرکت های تولید کننده توصیه میشوند استفاده کنید.
    آرژینین به صورت تزریق وریدی برای تحریک آزاد سازی هورمون رشد از هیپوفیز و همچنین به عنوان کمک تشخیص در مواردی نظیر کم کاری هیپوفیز ، عمل برداشتن هیپوفیز ، کوتولگی با منشاء هیپوفیزی و آکرومگالی مصرف میشود.
    انفوزیون وریدی این دارو اغلب موجب افزایش بارز سطح پلاسمایی هورمون رشد در افرادی میشود که عملکرد هیپوفیزی آنها طبیعی است.
    موارد عدم مصرف: این دارو برای افرادی که احتمال بروز واکنشهای آلرژیک در آنها زیاد است نباید مصرف شود.

    هشدار:

    ۱- آرژینین یک داروی تشخیصی است و نباید برای مقاصد درمانی بکار رود.
    ۲-احتمال بروز تحریک و بر افروختگی موضعی ، تهوع ، استفراغ ، با انفوزیون سریع وریدی دارو وجود دارد.
    ۳- بیماران مبتلا به اختلالات الکترولیتی ، باید در مصرف دارو احتیاط کنند.
    عوارض جانبی: تهوع ، سردرد، برافروختگی، بیحسی، و حریک موضعی وریدی و بندرت کاهش پلاکت های خون و واکنشهای آلرژیک با مصرف این دارو گزارش شده.
    توجه: هنگام انفوزیون این دارو باید یک داروی آنتی هیستامینی مناسب در دسترس باشد. آزمون باید صبح و بعد از خواب طبیعی انجام شود. در هنگام آزمون بیمار باید ناشتا باشد.
    مقدار مصرف بزرگسالان: ۳۰۰ میلی لیتر از محلول ۱۰ درصد تزریق وریدی می شود.

    اشکال دارویی: injection

    سوال : آقای دکتر عزیز.سلام و خسته نباشید.پسری۲۲ساله هستم.۳سوال دارم:۱-دوستم ۲۳سال داره و مدتی قرص آنژلین یا ال ارزنین(چنین اسمی)مصرف کرده.۳سانت افزایش قد داشته.آیا قرص مناسبی و عوارض نداره؟چون گفت از نظر جنسی اذیتت میشه.برادرم ۶ساله که قدش۱۷۰مونده و الان۱۸سالشه و خودمن۷ساله۱۷۸ موندم.۲-اشتباه عجیبی کردم و ۳جلسه ریشامو لیزر کردم.کسی هم درست جوابموازمتخصصان مطرح نمیده.یکی از عزیزان گفت تا۶-۷ماه ریشات کمه ولی بعد مثل اولش در میاد.واقعا همینطوره؟چون دارم دیوانه میشم.سپاس بینهایت.
    پاسخ : سلام ال آرژنین یک آمینواسید ضروری مشروط است. بدین معنا که تحت شرایط خاصی در بدن این آمینواسید ضروری جلوه می کند که از این میان می توان به دوره رشد سریع بدن، بارداری و دوران پس از آسیب دیدگی اشاره کرد. آرژنین در سیکل اوره توسط کبد سنتز می شود که استخراج پسماندها حاصله از متابولیسم پروتئین را نیز شامل می شود. آرژنین محصولی که بدین طریق پروسه شده. با این وجود برای سایر بخش های بدن قابل دسترس نیست. در عوض متابولیت یا همان ماحصل این متابولیسم (تجزیه) آمینواسید به نام L Citrullinc در جریان خون به گردش درآمد و به کبد فرستاده می شود و آنجا دوباره به ال ـ آرژنین برگردان می شود. ال ـ آرژنین در بیشتر موادغذائی پروتیئنی وجود دارد و افراد به طور معمول روزانه ۵ گرم از آن را دریافت می کنند. برخی از اثرات و خواص ال آرژنین در بدن انسان تحریک ترشح و آزادسازی هورمون رشد GH از غده هیپوفیز دخالت در سنتز و ساخت نیتریک اکسید NO (مسئول گشادی عروق و وازودیلاتاسیون) گسترش و بهبود سیستم ایمنی بدن کاهش زمان ترمیم زخم و جراحات تسریع زمان ترمیم و بهبود بافت‌های آسیب دیده کاهش ریسک بیماری‌های قلبی افزایش توده و حجم عضلانی کاهش بافت چربی بدن و کمک به کاهش وزن کمک به افزایش حساسیت و عملکرد انسولین کمک به کاهش فشار خون افزایش بارورسازی مردان و زنان، افزایش تولید اسپرم بهبود حالت نعوظ و ارکشن در مردان و زنان بالا بردن جریان گردش خون در بدن و اندام‌های تناسلی

    دکتر مصطفی دهقان نژاد

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • دانلود منابع مرجع تجهیزات هوا و فضا
  • خرید کتاب آناتومی و فیزیولوژی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • منابع اورجینال ادبیات
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • خرید کتاب زبان اصلی اینترنت
  • خرید کتاب سخنرانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>