• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » رژیم غذایی برای آنفولانزا و فصل سرما

    رژیم غذایی برای آنفولانزا و فصل سرما

    رژیم غذایی برای آنفولانزا و فصل سرما

    رژیم غذایی عالی برای مقابله با آنفلوآنزا

    رژیم غذایی عالی برای مقابله با آنفلوآنزا

    متاسفانه مدتیست شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در جامعه باعث نگرانیهایی در مردم و جامعه پزشکی شده اسست .یکی از راههای مقابله با آنفلوآنزای خوکی تقويت سيستم ايمني بدن استاين روزها شيوع آنفلوانزا در برخي از استان‌هاي كشور سبب فوت چند تن از هموطنان‌مان شده و عده‌اي ديگر را خانه‌نشين و بيمار كرده است. البته در كرمان مدارس را هم به تعطيلي كشاند.

    متخصصان تغذيه معتقد هستند كه يكي از اساسي‌ترين راه‌هاي مقابله با بيماري آنفلوانزا آن است كه مردم با تغذيه مناسب، سيستم ايمني خود را تقويت و بدين ترتيب از خود در مقابل اين بيماري محافظت بيشتري كنند.

    تقويت سيستم ايمني بدن مي‌تواند انسان را در برابر تمام عوامل بيماري‌زا محافظت و به مقابله با ويروس‌ها و آلاينده‌هاي محيطي كمك كند.براي تقويت سيستم ايمني خود، مواد غذايي حاوي ويتامين ث مصرف كنند چرا كه نقش اين ويتامين در تقویت سیستم دفاعی بدن مؤثر شناخته شده است. مصرف مواد خوراكي حاوي ويتامين ث، توليد آنتي‌بادي سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند.

    ویتامین ث برای ایجاد مقاومت در برابر عفونت، افزایش جذب کلسیم، منگنز و آهن در بدن حیاتی است. این ویتامین در سبزیجات و ميوه‌هايي مانند جعفری، بروکلی، فلفل سبز، توت فرنگی، پرتقال، طالبی، کیوی، آب لیمو، گل کلم، کلم پیچ وجود دارد.

    اين روزها مردم بيشتر انواع مركبات شامل پرتقال، ليموشيرين، ليموترش و گريپ فروت را مصرف مي‌كنند. البته خرمالو هم كه ميوه فصل است فراموش نشود. مردم اين روزها لبنيات، بيشتر مصرف كنند به خصوص ماست و شير البته ترجيحا شير كم چرب. مصرف ماهي در چنين شرايطي مي‌تواند به تقويت سيستم ايمني بدن كمك كند.

    مخلوط عدس با سيب زميني نيز بسيار مفيد است. مادران براي فرزندان خود اين روزها عدسي بپزند. نخود، لوبيا و سويا هم در سفره غذاي ايراني‌ها اين روزها بيشتر از قبل ديده شود. مردم آش و سوپ و به طور كلي غذاهاي آبكي بيشتر مصرف كنند.

    رژیم غذایی عالی برای مقابله با آنفلوآنزا

    نوشيدن آب و مايعات به‌ ميزان كافي مي‌تواند سيستم دفاعي بدن را تقويت كند چرا كه آب و مايعات مي‌توانند مواد سمي را از بدن دفع و خارج كنند و به تقويت عملكرد سلول‌ها كمك كنند.

    براي اينكه سيستم ايمني بدن خود را تقويت كنید شب‌ها به موقع و زودتر بخوابید. خواب مناسب، سبب سازندگي و ترميم سلول‌هاي از بين رفته بدن مي‌شود و به عمل سم زدايي در بدن كمك مي‌كند. هرچه افراد ديرتر بخوابند فعاليت‌هاي حيات بخش بدن كامل انجام نمي‌شود و بدن مستعد بيماري مي‌شود. اين روزها بيشتر بر رعايت غذاي متناسب، متعادل، متنوع و سرشار از انواع ويتامين‌ها تاكيد داشته باشند.

    مردم مصرف انار و كيوي را در اين روزها فراموش نكنند چرا كه انار، آنتي اكسيدان دارد و كيوي هم سرشار از ويتامين ث است. مردم مركبات و سبزيجات رنگي مثل انواع فلفل‌هاي رنگي را بيشتر مصرف كنند.

    افراد براي تقويت سيستم ايمني بدن خود، مواد مغذي و خوراكي‌هايي همچون تخم‌مرغ، سويا، خشكبار، غذاهاي دريايي و گوشت كه حاوي پروتئين هستند مصرف كنند تا خود را در برابر بيماري‌ها محافظت كنند.

    مصرف ویتامین ث باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد.برای تقویت سیستم ایمنی بدن این آبمیوه ها را بخورید.دستورالعمل های ساده، سریع و خوشمزه ای برای نحوه مصرف آب انواع میوه ها و سبزیجات برای مبارزه با بیماری های زمستانی وجود دارد:

    آب هویج : هویج منبع بزرگ از بتا کاروتن و ویتامین آ است. ویتامین آ نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن ایفا می کند و به بدن برای مبارزه با عفونت و و حفظ سلول هایTکمک می کند. این سلول ها به گروهی از گلبول‌ های سفید خونی که به عنوان لنفوسیت ‌ها شناخته می‌ شوند متعلق است و نقش اصلی و مرکزی را در ایمنی سلولی ایفا می‌ کند. ویتامین آ به افزایش فعالیت سلول های سفید خون برای دفاع بدن کمک می کند.

    آب پرتقال و گریپ فروت : در کل آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود. ویتامین ث به تولید گلبول های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی کمک می کند. کمبود ویتامین ث می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی شود.

    آب کلم : کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه کاره است، بلکه سرشار از ویتامین های متعدد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و … محسوب می شود. کلم منبع بزرگ ویتامین آ، ث، منیزیوم، ویتامین ب ۶، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین ها است، ضروری به نظر می رسد.

    آب گوجه فرنگی : منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ویتامین آ است که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفیدند.ترکیب آب توت فرنگی و کیوی: سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می شود، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. گفتنی است منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گیری در معرض عفونت می شود.

    آب کدو تنبل : منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب ۶ و ویتامین ای به همراه روی است. روی در تولید سلول های سفید خون و آنتی بادی به منظور مبارزه با عفونت مفید است.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال مولکول شناسی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • خرید کتاب آسیب شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • دانلود منابع مرجع انگلیسی
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>