• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار و حوادث » شاهد عینی شیشه کشیدن علنی در متروی تهران / عکس

    شاهد عینی شیشه کشیدن علنی در متروی تهران / عکس

    شاهد عینی شیشه کشیدن علنی در متروی تهران / عکس

    شاهد عینی شیشه کشیدن علنی در متروی تهران

    با حمله ساکنان محله پارک حقانی به کارتن خوابهای این پارک و معتادینی که آزادانه در محله شوش تردد و زندگی میکنند ،در هفته های گذشته، بحث معضلات معتادان شوش در صدر اخبار روزانه قرار داشت.روز گذشته عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که هم حیرت‌انگیز بود و هم بحث‌های زیادی را به دنبال داشت.عکس یک معتاد را نشان می‌داد که روی صندلی‌های یکی از واگن‌های مترو تهران نشسته بود و با خیالی آسوده، مشغول کشیدن شیشه بود. معتاد لم داده و فندکش را زیر پایپی که به دهان گرفته بود گذاشته بود.

    انتشار همین عکس و بحث‌های فراوان مرتبط با آن، که انتقاداتی را متوجه شهرداری و شرکت مترو تهران می‌کرد، با واکنش روابط عمومی این شرکت مواجه شد.روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با انتشار خبری، استعمال شیشه در داخل واگن‌های مترو تهران را تکذیب و این عکس را ساختگی و با هدف تخریب مترو دانست اما دیروز، عکاس این عکس وقتی دید مترو چنین جوابی داده، رسما خودش را معرفی کرد و ضمن گلایه از برخورد مترو، اصل ماجرا را توضیح داد.

     

    مقدم، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو، قویا موضوع را تکذیب کرده بود. وی این عکس را، که فردی پایپ‌به‌دست را در حال مصرف شیشه نشان می‌دهد، یک عکس تعمدی و برای خراب‌کردن مجموعه مترو برشمرده است.

     

    وی با بیان اینکه در داخل قطارها دوربین وجود دارد، گفت: بررسی عکس نشان می‌دهد این عکس زمانی که قطارها خلوت بوده‌اند گرفته شده و قطعا اگر فردی مواد مخدر مصرف می‌کرد، راهبر با استفاده از دوربین‌ها این صحنه را مشاهده می‌کرد و برخوردهای لازم را انجام می‌داد.

     

    او تأکید کرده که این عکس صحنه‌سازی است و عکس از این فرد گرفته شده اما استعمالی صورت نگرفته و متأسفانه تصور ما بر این است که این عکس تعمدی و برای خراب‌کردن مجموعه مترو بوده است چراکه نه‌تنها امکان این اقدام وجود ندارد؛ بلکه جرئت آن نیز وجود ندارد.مقدم گفته که نوع انداختن عکس نشان می‌دهد با هماهنگی قبلی و برای تخریب مجموعه مترو گرفته شده است.

     

    در ادامه این اظهارات هم ابوالفضل قناعتی، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، با خبرگزاری مهر صحبت و تأکید کرد که برخورد امنیتی در فضاهای عمومی بر عهده نیروی انتظامی است اما شهرداری نیز باید شرایط محیطی را به گونه‌ای فراهم کند که امکان ایجاد فساد و جرم وجود نداشته باشد.

    شاهد عینی شیشه کشیدن علنی در متروی تهران

    وی خلاف اظهارات مقدم گفته در داخل واگن‌های مترو امکان نظارت امنیتی وجود ندارد و تأکید کرد نیروی انتظامی باید در این‌گونه موارد سختگیری‌های بیشتری انجام دهد. شهرداری نیز باید تحقیق کند در سایر کشورهای پیشرفته از چه سیستمی برای نظارت داخل متروها استفاده می‌شود و در صورت امکان شورا پیگیری ‌کند که واگن‌های مترو تهران نیز به این نوع سیستم‌ها تجهیز شوند. با این توضیحات که برخلاف دیده‌های بسیاری از ما در داخل ایستگاه و واگن‌های مترو بود، ماجرا داشت فیصله پیدا می‌کرد که شاهد از غیب رسید.

     

    چند ساعت بعد یک سایت خبری  توضیحات مفصل عکاس این عکس را در گفت‌وگویی منتشر و ماجرا روی دیگری پیدا کرد. صالح محلوجی، عکاس این عکس است و دراین‌باره می‌گوید: «عقربه‌ها نزدیک به ساعت ٢١ بودند که وارد ایستگاه متروی قیطریه شدم و در واگن انتهایی قطار که کنار واگن بانوان است، نشستم. به دلیل اینکه جمعه بود، مترو طبق معمول خلوت بود. روبه‌رویم یک روحانی جوان نشسته بود و کمی آن‌طرف‌تر فردی با ظاهری ژولیده و نامرتب در حال خوردن غذا بود. نوع نشستن و غذاخوردن او توجهم را جلب کرد.

     

    چند دقیقه‌ای گذشت و سرم در گوشی‌ام بود که صدای فندک باعث شد اطرافم را نگاه کنم و با صحنه‌ای غیرقابل‌توصیف مواجه شوم. بله، همان‌طور که در عکس‌های پخش‌شده در مترو معلوم است، آن فرد بعد از اتمام غذایش با بی‌توجهی و ندیدن شرایط مترو، شروع به مصرف شیشه کرد. ایستگاه‌ها هر چقدر که به سمت کهریزک نزدیک‌تر می‌شد، جمعیت بیشتری به واگن می‌آمد و نکته جالب این بود که برای هیچ‌کس این اتفاق عجیب نبود.

     

    شب که به خانه رسیدم در اولین فرصت عکس را همراه با یادداشت در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردم. صبح که از خواب بلند شدم، گوشی همراهم پر شده بود از پیام‌ها و کامنت‌های متعدد. در فضای مجازی این عکس به صورت گسترده منتشر شده بود. آن چیزی که برایم مهم بود و باعث شد این یادداشت را بنویسم، بی‌صداقتی روابط عمومی متروی تهران است که این عکس را ساختگی خوانده بود».

     

    وی با طرح این سؤال که «برای چه مردمان شهر خود را دروغگو خطاب می‌کنید؟ که جایگاهتان حفظ شود؟ برای چه به‌جای حل این مسئله می‌خواهید خود را بی‌عیب‌ونقص نشان دهید و صورت‌مسئله را پاک می‌کنید؟» گفته است: به جای این بیانیه بهتر بود تدابیری را می‌اندیشیدید که دیگر این اتفاق نیفتد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های هندسه و توپولوژی
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب های دندانپزشکی از آمازون
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی آزمون های کانادا
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مترولوژی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>