خانه » پزشکی و سلامت » میوه های چربی سوز پاییزی / لاغر شوید
 modiseh 

میوه های چربی سوز پاییزی / لاغر شوید

با این میوه های چربی سوز پاییزی لاغر شوید

با این میوه‌های چربی سوز پاییزی لاغر شوید

دغدغه چربی سوزی و لاغر شدن از مهمترین مشغولیات ذهنی بعضی از شهروندان شده است. چه بهتر که در راه انجام چربی سوزی به جای رو اوردن به قرصهای شیمیایی که گاها با عوارض متعدد همراه هستند به گزارش کدر با میوه های طبیعی از خواص چربی سوزی میوه ها استفاده کنیم.

با فرا رسیدن پاییز می‌توان با مصرف میوه و سبزیجات فصل به حفظ وزن مناسب کمک کرد. دکتر شیر آلی متخصص پوست و زیبایی و تناسب اندام گفت: میوه ها و سبزیجات شامل مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می‌شود به خصوص مصرف میوه ها و سبزیجات پاییزی با توجه به این فصل که در آن هستیم به تناسب و حفط اندام بسیار می‌تواند کمک کند.

 

از آنجایی که یک سوم مردم جهان با چاقی و مشکلات آن روبه رو هستند مصرف مداوم و روزانه سبزیجات و میوه‌ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و اثربخش است. طبق برخی آمار نیمی از ایرانیان نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

 

وی افزود: باید روزانه حدود ۵ تا ۷ واحد میوه و سبزی مصرف شود زیرا چربی سبزیجات نیز بسیار پایین و یا فاقد کلسترول است از این رو مصرف سبزیجات می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی در افراد نیز جلوگیری کند. میوه های پاییزی مثل توت فرنگی پاییزی، سیب، گلابی، کیوی و سبزیجات و صیفی جات مثل کلم بروکلی، کاهو، چغندر، بلال ،قارچ، کدو تنبل، کرفس و .. مواد غذایی پرطرفداری هستند که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می‌شود.

 

این متخصص تناسب اندام اظهار داشت: افرادی که قصد لاغری دارند کرفس زیادی می‌خورند؛ به خاطر این که این سبزی کم کالری است. ساقه‌های کرفس سرشار از آب است.

 

کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یک ماده مغذی سالم ساخته است. قارچ اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی ۱۰ کالری انرژی است.

 

این ماده غذایی پرطرفدار کم و بیش فاقد چربی است و دارای فیبر، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین،اسیدفولیک، ویتامین ب۶ و زینک (روی) است. باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد.

 

وی در خصوص گلابی و کیوی و سیب که در کاهش وزن نقش دارند، بیان کرد: گلابی سرشار از فیبر است و به کنترل دستگاه گوارش کمک می‌کند. این ماده غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری طولانی مدت ایجاد می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

 

همچنین یک عدد سیب یک میان وعده ایده آل، خوش طعم و کم کالری محسوب می‌شود‌. هر ۱۰۰ گرم کیوی به زحمت ۶۰ کالری وارد بدن می‌کند. همین میوه‌ی کم کالری حاوی میزان زیادی پتاسیم، کلسیم وبه ویژه ویتامین C است همچنین سرشار از آب است که باعث تامین آب کافی برای سلول‌های بدن می‌شود. بنابراین به هدف لاغری نزدیک تان می‌کند.

 

دکتر شیرآلی خاطرنشان کرد‌: بی تردید با خوردن هیچ میوه‌ای نمی‌شود در عرض یک شب لاغر و خوش اندام شد و اصلا هیچ ماده‌ی غذایی معجزه آسایی برای لاغری وجود ندارد در واقع این اراده و تلاش شماست که معجزه می‌کند. اما با این حال می‌توانید در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم با کمک برخی از میوه‌ها سریع‌تر به هدف تان برسید.

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

modiseh

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>