• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آشپزی و تغذیه » آموزش انواع غذاها » عکس همسرش و زندگی شخصی و کاری+ بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی

    عکس همسرش و زندگی شخصی و کاری+ بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی

    فوتبالی ها | کرمانشاه | تلویزیون | استاندارد | اتفاق خوب | فوتبال | دوشنبه | برنامه | گزارشگر | فوتبالی | فرزند

    عکس همسرش و زندگی شخصی و کاری+ بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی

    بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی +عکس همسرش 

    امروز با آقای محمد حسین میثاقی آشنا میشویم. پسر خوش قیافه برنامه نود، مجری پر حرارت و انرژی در دنیای ورزش، سفیر تمام رسانه هاي فوتبالی در جام جهانی و… امروز از ۰ تا ۱۰۰ با محمد حسین میثاقی همراه هستیم. او یکی از صورت هاي موفق تلویزیون درسال ۱۳۹۶ بود. او با برنامه هایي مثل فوتبال ۱۲۰ توانایی اش در اجرا رابه رخ همه ی کشید. ولی محمد حسین میثاقی فقط تخصص فوتبالی ندارد.

    چند علت محکم داشتیم تا محمدحسین میثاقی را بعنوان یکی از صورت هاي موفق تلویزیون گزینش کنیم. جهت نخستین بار با «رکورد» تهیه کنندگی را تجربه کرد و بازهم جهت نخستین بار مجری مهم در شبکه سه شد. این برنامه بطور فشرده اتفاقات ورزشی هفته را مرور می کند که ریتم تندی دارد، پر آیتم هست، مهمان هایش خاص هستند و … دلایل دیگری هم است که در لابلای پرسش ها به آن ها اشاره شده است است.

    عکس همسرش و زندگی شخصی و کاری+ بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی

    البته یکی دو بار قرار گفت و گو به خاطر بیماری میثاقی جابه جا شد: موقع اجرای ۱۲۰ داشتم می مردم. رفتم بیمارستان و دوتا سرم زدم. فقط نشسته بودم و نتوانستم ایستاده اجرا کنم. من کلا خیلی کم مریض میشوم ولی اینروزها بدنیا آمدن فرزند و شب ناخوابی و اجرای دو برنامه خیلی انرژی ام را میگیرد. مردم خبر دادند که به چه دلیل نشستی؟ گفتم هشت سال ایستاده اجرا کردم گفتید به چه دلیل وایستادی؟»

    شغل

    فوتبالی ها | کرمانشاه | تلویزیون | استاندارد | اتفاق خوب | فوتبال | دوشنبه | برنامه | گزارشگر | فوتبالی | فرزند

    مجری تلویزیون

    چه برنامه هایي روی آنتن داشت؟

    فوتبال ۱۲۰ رکورد، آقای گزارشگر

    علاوه بر انچه کرد؟

    عکس همسرش و زندگی شخصی و کاری+ بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی

    آیتم هاي ثابت نود رابه شکل هفتگی روی آنتن دارد، بعنوان گزارشگر خاص برنامه قرعه کشی جام جهانی هم به روسیه رفت، مجری قرعه کشی جدول وقت بندی فیلم ها در جشنواره بودو …

    چرا صورت برتر تلویزیون شده؟

    از سال پیش تلویزیون به میثاقی اعتماد کرد و بالاخره اجرای یک برنامه «فوتبال ۱۲۰» بطور مستقل به او داده شد. اجرای او کم نقص نبود ولی درسال ۱۳۹۶ مسلط تر و پخته تر عمل کرد. در نیمه دوم سال به جمع تهیه کنندگان اضافه شد که حاصلش برنامه شاداب «رکورد» هست. او با این برنامه اجرای مستقل در شبکه سه را هم تجربه کرد. گفت و گو هاي میثاقی در نود بالا و پایین زیاد داشته، نتیجه ولی غالبا خوب بوده است.

    فوتبالی ها | کرمانشاه | تلویزیون | استاندارد | اتفاق خوب | فوتبال | دوشنبه | برنامه | گزارشگر | فوتبالی | فرزند

    عکس محمد حسین میثاقی

    از همین جا شروع کنیم؛ تو طراحی خاصی جهت مدل اجرایی ات داری. نمی نشیني و پر جنب و جوشی، ریتم حرف زدنت تند هست. این مدل از کجا آمد؟

    عکس همسرش و زندگی شخصی و کاری+ بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی

    – این مدل به خودم بر می گردد. اولا من با هر چیزی هیجان زده میشوم، دقیقا چیزهایی که شاید جهت بقیه مسخره بنظر برسد. مثلاً یک گربه که وسط خیابان می پرد، میگویم «آه، این رو ببین.» و فرزند ها می گویند این که چیزی نیست یا هر چیزی را بخواهم تعریف کنم بلند میشوم. مدل تعریف کردن من، ایستاده، کف دست عرق کرده و همراه با هیجان هست. موقع اجرا هم واقعا این جوری ساده ترم.

    این ساده بودن تو جهت یک عده جالب است ولی یک عده گارد میگیرند که میثاقی چقدر لوس هست. حتماً این کامنت ها را دیده اي. تاثیری روی عوض کردن مدل اجرایت داشته؟

    بله، ولی تعداد کامنت هایي که اجرای ساده من را می پسندند زیاد بوده هست. ساده بودن البته به معنی رعایت نکردن استاندارد اجرا نیست ولی خب، میشود بعضی کلیشه ها را کنار گذاشت و با بیننده صمیمی بود. من اول «فوتبال ۱۲۰» می گویم که قرار است دو ساعت با هم کیف کنیم؛ جهت همین مثلاً هنگامی دستم به لیوان خورد و آب وسط استودیو ریخت، خودم زیاد از بقیه خندیدم و همان موقع با دستمال شروع به خشک کردن میز کردم.

    سعی کردم طوری واکنش‌ کنم که هنگامی یک اتفاق این چنینی پیش بیاید خیلی عجیب وغریب جلوه نکند. اگر یادت باشد موقعی که فوتبال گزارش می کردم هم ساده بودم. می گفتند میثاقی طوری گزارش میکند که انگار کنار هم توی منزل نشسته ایم تخمه می خوریم و او دارد یک بازی را جهت مان تعریف می کند. واقعا هدفم همین بود.

    پرونده گزارشگری را کلا بستی؟

    – نه، گفتم بگذارم جهت زمانی که فضا مناسب تر باشد و خودم به مقبولیت بیشتری رسیده باشم. به هرحال هنگامی جهت نخستین بار یک کار نوع شروع میشود، دافعه هایي وجوددارد. توی آن مقطع حس کردم اگر فعلاً گزارشگری را کنار بگذارم خیلی بهتر است.

    رکورد پیشنهاد خودت بود؟

    – نه؛ گروه ورزش شبکه سه لطف داشتند و به من پیشنهاد دادند. علت راه اندازی آن هم به این خاطر است که کلی اتفاق خوب توی ورزش کشورمان رخ می داد ولی برنامه اي نداشتیم که فارغ از فوتبال و فوتسال بطور مفصل به انها بپردازد.

    سخت نیست که تهیه کننده هم خودت هستی؟

    – خیلی. من تا حالا کلی آیتم ساخته ام ولی مقوله تهیه کنندگی کلا جداست. اگر شنبه تا جمعه هر شب برنامه اجرا کنم، نصف انرژی تهیه کنندگی را از من نمیگیرد. خیلی استرس داشتم نکند نتیجه مطلوب به دست نیاید و به قول مشهور شرمنده کسانی شوم که به من اعتماد کرده بودند. ازآن طرف خودم منتقدترین آدم نسبت به برنامه هاي ورزشی هستم. حوصله ام از برنامه ورزشی که کند باشد سر میرود؛

    طاقت نمی آورم گفتگوی استودیویی زیاد از هفت – هشت دقیقه باشد؛ تماس تلفنی زیاد از چهار دقیقه خسته ام میکند. گفتم من که خودم این طوری ام، شاید کاری کنم حوصله مردم سر برود. جهت همین «رکورد» هم آیتم دارد، هم مهمان تلفنی و هم مهمان استودیویی ولی سخت هست، چون تجربه اول است و علاوه بر آن کار دیگری هم دارم. با این حال تمام تلاشم این بوده، بیننده با تماشای «رکورد» مطلب تازه اي دستگیرش شود.

    ناگفته هاي محمد حسین میثاقی از برنامه رکورد

    – چیزی که باعث شد گروه ورزش شبکه سه به من اعتماد کند، تجربه المپیک اخیر هست. اتفاقا مدیر گروه آقای آقازمانی هم همراه مان بودو به این نتیجه رسیدند که اطلاعات غیرفوتبالی میثاقی کامل هست. من همه ی ورزش ها را دنبال می کنم و پیگیرم که مثلاً کدام تیم توی واترپلو قهرمان شده.

    اگر یادت باشد، توی المپیک با یوسین بولت «دونده جامائیکایی» گفتگو کردم. باوجود این که ۱۰ تا دونده گرفته بودم، دو روز رفتم دنبال بولت و بالاخره گرفتم. المپیک تجربه جالبی بودو من و محمدرضا «احمدی» هم گفت و گو می گرفتیم، هم متن می نوشتیم و هم نریشن می خواندیم. این زمینه خوبی بود که مدیران اعتماد کنند. احتمالا قبول داری که گفت و گو هاي غیرفوتبالی ام توی «رکورد» جواب داده.

    چرا زیاد آیتم هاي رکورد را خودت می خوانی؟ این همه ی روی آنتن بودن خوب نیست

    – قاعده اش این است که مجری خیلی نریشن نخواند ولی آیتمی مثل ورزش و سینما را دلم نمی آید نخوانم. گاهی هم فرزند ها میگویند متن را جهت خودت نوشته ایم…

    توی فوتبال ۱۲۰ فقط اجرا می کني یا توی تامین محتوا هم دخیلی؟

    – موقعی که حمید «محمدی» اجرا می کرد، کار تامین محتوا انجام می دادم ولی حالا یک تیم محتوای خیلی خوب داریم که آدم را بی نیاز میکنند. من همه ی آیتم ها را می بینم، متن ها دوشنبه ها آماده است و توی گروه خودمان قرار داده میشود.

    یک نگاه بی رحمانه راجع به فوتبال ۱۲۰ است که تولید این برنامه کاری ندارد، فقط کافی است کپی پیست کنی.

    – نه، واقعا این طور نیست. فرزند ها حتی شروع و آخر فوتبال ها را مونتاژ میکنند. اصلا یک نفر است جهت خلاصه کردن بازی ها. تعداد آیتم هاي تولیدی مان هم خیلی بالاست و ندیدم برنامه اي که ۳۰ ردیف کنداکتور آن پر شود.

    برای ۹۰ فقط گفتگوی خاص را انجام میدهی؟

    – هر کمکی که بتوانم می کنم. توی گروه پیشنهاد میدهیم و استاد «عادل فردوسی پور» به قول امیر قلعه نویی خیلی آدم «مشاوره اي» هم هست. آیتم ثابت را هم که دارم و بعد از فوتبال ۱۲۰ به همکاران می گویم سوژه نود چیست و جمعه جهت گفت و گو به جمع بندی می رسیم. زمانم به قدری کم است که واقعا نمیرسم زیاد کمک کنم. من باید یکشنبه و دوشنبه سر مونتاژ نود باشم.

    خرده روایتی راجع به پدر شدن، سرشلوغی، گزینش لباس و …

    سال ۹۶ محمد حسین میثاقی را زیاد روی آنتن دیدیم؛ طوریکه بعضی وقت ها «رکورد» را زنده در شبکه سه داشت و هم وقت بازپخش «فوتبال ۱۲۰» از شبکه ورزش پخش می شد. بخشی از گفتگو رابه سرشلوغی این مجری و البته چالش سخت گزینش متناسب با هر برنامه تخصیص داده شده است دادیم.

    این حجم از کار روی زندگی شخصی و کیفیت برنامه هایت سایه نمی اندازد؟

    – من واقعا شرمنده همسرم هستم. کل زندگی را یک نفره پیش میبرد، فرزند هم تازه بدنیا آمده و نمیشود گفت نمی روم سر کار. واقعا هم پیش نیامده که غر بزند و بگوید کارت را کم کن. حتی شده است من خسته بوده ام و می خواستم کاری را بپیچانم که خود خانمم مخالفت کرده. بیشترین فشاری که روی من بوده به خاطر دلمشغولی خانواده است ولی توی کار چیزی کم نگذاشته ام و انصافا کسی نگفته کار محمدحسین افت کرده ولی راستش خودم این حجم از کار را قبول ندارم.

    لباس کم نمی آوری؟! سه تا برنامه توی هفته داری و خب نباید یک شکل دیده شوی؟

    – اتفاقا دغدغه ام شده است «خنده». واقعا کمدم جا ندارد و مهم تر این که گزینش لباس کار سختی هست. تازه پول آن هم است که از همه ی مهم تر است.

    ولی مردم جور دیگری فکر میکنند.

    – اي بابا. ما هر کاری بلدیم توی آن پول نیست. حتی اگر از صبح تا شب کار کنیم، پول همین لباس ها هم به سختی در می آید. امیدوارم مسئولان پیگیری کنند. «با خنده»

    سودای برنامه سینمایی

    وقتی اسم محمد حسین میثاقی جهت قرعه کشی وقت بندی نمایش فیلمهای جشنواره فجر رسانه اي شد، بعضی همکاران گارد گرفتند و مخالفت خودرا نشان دادند. میثاقی ولی نه تنها از نظر اطلاعات سینمایی کم نیاورد که اجرای او باعث داغ شدن مراسم شد. در اینبخش از گفتگو از این تجربه و علاقه مندی هاي سینمایی اش گفته.

    توی آیتم هاي ورزش و سینما نشان داده اي به سینما علاقه داری. وقت فیلم دیدن داری؟

    – بله، همه ی فیلمهای خوب ایرانی رابا خانمم میبینم. فیلم خارجی هم که چند سالی است کم شده است و به جایش سریال می بینیم.

    از فیلمهای جشنواره کدام یک را دوست داشتی؟

    – مغزهای کوچک زنگ زده، بمب، تنگه ابوقریب، فیلم امیر را هم دوست داشتم ولی هیچ کس وقعی به آن ننهاد «خنده» چون فیلم فرانسوی زیاد میبینم این فضا به دلم نشست.

    وقتی جهت قرعه کشی جشنواره گزینش شدي، بعضی انتقاد کردند که به چه دلیل یک مجری ورزشی؟

    – هنگامی اسم قرعه کشی بیاید اسم میثاقی هم هست. من به سینما هم علاقه مندم و همین ها باعث شد گزینش شوم. تلاش کردم کلی فکت سینمایی بیاورم که نگویند گزینش بعیدی بوده.

    برای آن چقدر تمرین داشتی؟

    – روز قبل از مراسم با خانمم نشستیم اطلاعات فیلم ها و کارگردان ها را آماده کردیم. موقع اجرا احمدرضا معتمدی گفت اگر راست میگویی اسم چندتا از فیلمهای من را بگو که خدا را شکر توی ذهنم بودو گفتم.

    اگر یک روز برنامه سینمایی پیشنهاد شود قبول می کنی؟

    – همان روز قرعه کشی یک برنامه اینترنتی پیشنهاد شد که هر شب با عوامل فیلم ها گفتگو کنم که با توجه به نوع قراردادمان با تلویزیون نپذیرفتم.

    محمد حسین میثاقی در خندوانه

    او در خصوص این که کجا بدنیا آمده عنوان کرد:من کرج بدنیا آمدم ودر آنجا زندگی کردم تا این که دانشگاه کرمانشاه قبول شدم . میثاقی در خصوص اتفاق جالب گزینش رشته خود اظهار داشت:من فکر می کنم در کد گزینش رشته ام یک شماره را اشتباه زدم، من میخواستم مکانیک بخوانم ولی ریاضی کاربردی کرمانشاه قبول شدم و رفتم! او افرود: با مرحوم پدرم رفتیم گفتم بابا من این جا تک و تنها نمی تونم بمونم به خاطر همین زنگ زد و خانواده با وسایل خونه چهار سال اومدن کرمانشاه و کنار هم بودیم.

    میثاقی در خصوص حضور خود در تلویزیون پاسخ داد: صدا و سیما کرمانشاه اطلاعیه جهت جذب نیرو جهت گزارشگری و اجرا داده بودو من آزمون دادم. جهت نخستین بار یک تیم در غرب کشور به لیگ برتر صعود کرد و من گزارشگری شروع کردم . دوستان در پایتخت کشور عزیزمان ایران گزارش هاي من را دوست داشتند . گزارشگر برنامه «نود» در پاسخ به سئوال جوان در خصوص شروع دوستی با عادل فردوسی پور عنوان کرد:

    گزارش هاي کرمانشاه رابه پایتخت کشور عزیزمان ایران ارسال می کردیم و عادل دیده بود. حتی با تهیه کننده تماس گرفتند و آمار کار من رو گرفته بودند. البته تهیه کننده گفته بود دانشجوئه و فرزند این جا نیست و قراره برگرده. عزیزان شبکه سه و عادل گفته بودند برگشت با ما همکاری کند و من از سال ۸۷ کارم را شروع کردم .

    و ولی گفت و گوی جالب و مفصل با محمد حسین میثاقی

    شاید هیچ کس فکرش را نمیکرد «محمدحسین میثاقی» با وارد کردن یک کد رشته اشتباه مسیرش جوری رقم بخورد که روزی تبدیل به یکی از عالی ترین مجری هاي ورزشی سیما شود. مجری شاد و سرحالی که با حضورش می تواند یک برنامه زنده را روی سرش بگذارد و کلی انرژی سر مخاطبانش بریزد تا آدرنالین خونشان بالا رود.

    میثاقی در طول گفت و گو آن قدر سریع و با هیجان صحبت می کند که کمتر دلمان می آمد وسط حرفهایش بپریم و پرسش تازه بپرسیم.

    دوشنبه ها هیچ کس حق مردن ندارد

    میثاقی روی این مهرماهی بودن خیلی تاکید دارد و باهمین مهرماهی بودن بحثمان به برنامه ۹۰ وارد میشود. میگوید زیاد برنامه نودی ها به خصوص آقای همه ی کاره متولد مهر هستند. بنابر این مهر ماه فصل تولد گرفتن است.« ما در نود جهت همه ی تولد می گیریم. مراسم تولد هم سر ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه دوشنبه شب برگزار می شود. کل جریان هم سه دقیقه اتفاق میوفتد و بعد از ۳ دقیقه کل کیک ناپدید می شود.»

    ایام هفته جهت نودی ها به دو قسمت تقسیم میشود، قبل از دوشنبه و بعد از دوشنبه: « اتفاقات نود جهت رساندن برنامه از یکشنبه شروع می شود و دوشنبه ها به اوج خودش می رسد. خیلی ها که از یکشنبه شب همانجا می خوابند و منزل نمی روند. ولی دوشنبه ها هیچ کس حق مریض شدن ندارد. هیچ کس حق غذا خوردن و حتی دستشویی رفتن ندارد. دوشنبه هیچ کس حتی حق مردن ندارد وگرنه آیتم ها به برنامه نمی رسد.»

    کد گزینش رشته ام را اشتباه زدم

    ورود به دنیای گزارشگری جهت محمدحسین میثاقی با زدن یک کد اشتباه در گزینش رشته شروع می شود. اتفاقی که اگر چه تلخ شروع شد ولی برایش شیرین به آخر رسید: « در اثر یک اتفاق راحت بجای آنکه کد مکانیک دانشگاه قزوین را بزنم. ریاضی کاربردی کرمانشاه را زدم. مثلاً بجای ۴۲۳۷ ،۴۲۳۸ زدم و با اصرار پدرم عضویت کردم. همان موقع پدرم گفت اثاث هاي منزل را جمع کنند.

    همین شد که ما ۴ سال در کرمانشاه زندگی کردیم و به این ترتیب به مدت ۴ سال ناله و لعنت خواهر برادرهایم بدرقه راهم شد. یکبار پایتخت کشور عزیزمان ایران بودم که پدرم فرم آزمون صدا را برایم گرفته بود. بعد هنگامی برگشتم کرمانشاه رفتم و آزمون صدا و تصویر دادم و قبول شدم و کارم را در رادیو کرمانشاه شروع کردم. بعد هم با گروه اجتماعی تلویزیون کرمانشاه همکاری کردم. از شانس من همان موقع تیم شیرین فراز بعد سال ها به لیگ برتر صعود کرد.

    من آن موقع بازیها و حواشی مسابقاتش را گزارش می کردم و جهت شبکه ۳ می فرستادم.دوستان شبکه ۳ هم خوششان آمد و گفتند هنگامی درست به آخر رسید بیا تاباهم کار کنیم من هم هنگامی درسم به آخر رسید بلافاصله رفتم. هنگامی رفتم آزمون گزارش فوتبال دادم. خود عادل هنگامی من را دید به من جواب مثبت داد. بعد هم زمانی که سوار تاکسی بودم تا از ساختمان شبکه ۳ برگردم پیامک داد که «بیا با هم شروع کنیم».

    آدمهایی که گزارش هایم را می شنوند دو دسته اند

    سبک گزارش فوتبال آقای گزارشگر شبیه هیچ کس نیست. به قول دوستانش او انگار با یک لباس اسانی نشسته و فوتبالش را نگاه می کند و حتی تخمه اش را می شکند و فقظ نظرات و واکنشهایش را نسبت به صحنه ها با مخاطبانش به اشتراک می گذارد. همین عنوان باعث شده است تا گزارش هایش پر از بیان احساسات شخصی و تیکه هاي خنده داری باشد که فقط متعلق به خودش است.

    آخرین بازی هم که گزارش کرده بازی نفت و الاهلی بوده که با تصویر العمل هاي زیادی روبه رو بوده است: «در آن مسابقه آن قدر روی کاشته هاي ایمان تاکید کردم و گفتم که باید گل بشه که بالاخره گل شد. کلا کسایی که گزارش هایم را می شنوند یا خیلی دوست دارند یا خیلی بدشان می آید و می گویند چه خبر هست. چقدر این گزارشگر تیکه می اندازد. ولی بالاخره این هم یک نوع جدیدی از گزارش است که باید به مرور دیده شود. جهت من همه ی این کارها حالت فان و شوخی دارد.

    مغزم جلوتر از زبان کار می کند

    میثاقی آن قدر انرژی دارد که میتواند بدون آنکه تپق بزند چندین جمله را پشت سر هم با شور و حال خاص خودش بگوید مثل تمام حرفهایی که با خنده و گریه بعد از بازی کشور عزیزمان ایران و آرژانتین در جام جهانی زد. ولی خودش می گوید بیشترین هیجانی که تجربه کرده در بازی کشور عزیزمان ایران و عراق در جام ملتهای آسیا بوده و به نظرش اصلا منصفانه نیست که یک نفر این حجم از هیجان را تجربه کند آن قدر که چندبار به قلبش نگاه کرده تا ببیند یک جسم خارجی بیرون میزند یا نه!

    «خیلی ها از من می پرسند که به چه دلیل انقدر تند تند و با هیجان حرف می زني. نخستین بار که در ۱۸ سالگی شروع بکار کردم یکی از دوستانم گفت دلیلش این است که مغزت جلوتر از زبانت حرکت میکند زبانت هنوز جمله اول را تمام نکرده مغزت جمله دوم را ساخته هست. حالا من دارم همه ی تلاشم را می کنم که سرعت زبانم رابه مغزم برسانم. همین عنوان باعث شده است که هنگامی ۱۰ دقیقه با مادرم صحبت می کنم مادرم چیزی نمی فهمد.

    اما علت این تندحرف زدن این است که می خواهم هرچه سریع تر منظورم رابه دیگران برسانم. من کلا تند حرف می زنم. تند غذا می خورم چون اگر قرار است ۵۰ سال زندگی کنم دلم می خواهد به اندازه ۲۰۰ سال زندگی کنم. جهت همین هر لحظه پر انرژی ام. کف دستانم هر لحظه خیس است جهت این که هیچگاه تخلیه انرژی نمی شوم. یک اتفاق معمولی را هر لحظه پرهیجان تعریف می کنم ممکن است یک چیزهایی برایم جالب باشد که جهت دیگران نباشد.

    من مجبورم آدم سریعی باشم

    این هیجان و این انرژی هر لحظه به نفع آقای مجری نیست. گاهی هم جهت این همه ی سرعت وادار است بایستد و حوادث پیش آمده را جمع و جور کند. «من خیلی خرابکاری میکنم اصلا یکسری دوست دارم که خرابکاری هاي من را جمع و جور می کنند. از جا گذاشتن سوئیچ اتومبیل و کلید در منزل بگیرید تا همین دیروز که وادار شدم آن قدر تند بروم که موتور سوزاندم و کلی خرج ماشینم شد. من هم وقت دارم به چندجا فکر می کنم.

    چند روز پیش در منزل بودم که با خانومم بازی بایرن مونیخ و بارسلونا را تماشا می کردیم هنگامی بارسا گل زد من داد زدم. یکی از همسایه هاي ما یک زن مسن است که به خانومم گفتم فردا برود حتماً حالش بپرسد. ولی جالب اینجاست فردا همسایه ها به ما گفتند آن ها هم وقت بازی والیبال را میدیدند که با صدای من فهمیدند که در بازی فوتبال اتفاقی افتاده هست. دقیقا مثل دنیای دیوانه ها و عاقل هاست.

    نه دیوانه ها دنیای عاقل ها را می فهمند نه عاقل ها سر از دنیای دیوانه ها در می آورند. در فرمی که من زندگی می کنم مجبورم که چنین آدم پر سرعت و پرهیجانی باشم و این عنوان جهت من نقطه قوت است ولی در دنیای آرام ها و شاید شل ها نقطه ضعف به حساب می آید.»

    پدرم کارت هاي بازیم را سوزاند

    علاقه اش به فوتبال از همان دوران بچگی که تصویر مارادونا را روی دیوار اتاقش چسپانده کلید خورده تا ۱۴ سالگی هم در تیم نوجوانان کرج بازی می کرده ولی یک روز کلوب به او فرمی داد که وی را موظف میکرد که اگر هرجایی رفت باید تا چندسال آنجا بازی کند. پدرم این شرط را نپذیرفت و از خجالت فرم در آمد. «سطح تحصیلات خانواده ما بالاست. پدرم مدیر مدرسه بودو برادرهایم تحصیل کرده.

    پذیرفتنی نبود که من تحصیلات درست و درمان نداشته باشم. یکی از صحنه هایي هم که از بچگی یادم می آید صحنه اي است که خواهرم با من دعوایش شد و من رابه پدرم فروخت. یعنی لو داد که در کمدم یک عالمه کارت بازیکنان فوتبال دارم. من از مدرسه آمدم و دیدم پدرم یکی از ماهیتابه هاي قدیمی را گذاشته روی جوب بعد تمام کارتهای بازی مرا هم ریخته داخلش کمی هم نفت ریخته و می خواهد همه ی را بسوزاند.

    شما فکر کنید کنار این صحنه دوستانم بودند که توی کوچه ایستاده بودند و این صحنه را تماشا میکردند. دیگر خاطره اي که از بچگی یادم می آید به بازیهای کامپیوتری برمی گردد. من تنها بازی کامپیوتری که می کنم فوتبال هست. فرزند که بودم یک مغازه اي بود رویش نوشته بود«سگافروشی » آنجا با دوستانم حسابی فوتبال بازی می کردیم. چون مطمئن بودم که حتماً می برمشان هیچگاه پولی همراه خودم نمی بردم و بازنده ها وادار بودند حساب کنند.

    خوب یادم می آید که طوری کنار تلویزیون بزرگه می نشستم که مادرم هنگامی از کنار مغازه رد می شود من را نبیند.» ولی جرقه هاي گزارشگری ورزشی نیز از همان دوران شروع شد. زمانی که صبح ها سریع از خواب بیدار می شد تا تکرار بازی هاي جام جهانی ۹۴ را ببیند جهت خودش بازی ها رابا هیجان گزارش می کرد.

    شاید دانشجویان دانشگاه خبر نور و آزاد کرج بتوانند به سایر دانشجوها این پز را بدهند که استاد آمارشان «محمدحسین میثاقی» هست. میثاقی بعد از دوشنبه ها که از برنامه ۹۰ خلاص می شود سه شنبه ها در دانشگاه کلاس دارد و آمار و ریاضیات درس میدهد. «کلاس هاي من کرکر خنده است و خیلی خوش می گذرد ولی نمیدانم به چه دلیل آخر ترم زیاد فرزند ها می افتند!»

    اگر با من فوتبال بازی کنید از من متنفر می شوید

    آقای مجری یکی دو روز قبل از گفتگو با هم تیمی هایش توانسته اند قهرمان جام رسانه شوند و خوشحالی از این اتفاق را از تکرار حرفهایش راجع به این عنوان می توان فهمید ولی خودش حرفهای جالبی راجع به فوتبال بازی کردنش می زند: «اگر می خواهید از من متنفر شوید فقط کافیه یکبار با من در سالن فوتسال بازی کنید. چون آنجا کاملا یک آدم متفاوت از من میبینید. یک آدم کاملا دعوایی و غرغرو که مدام جر و بحث می کند.

    اصلا برایم مهم نیست که با کجا بازی می کنیم فقط باید ببریم. یک بار مدرسه اي ما را دعوت کرده بود برویم جوایز ورزشی دانش آموزان را بدهیم. بعد پیشنهاد دادند که فوتبال هم بازی کنید. اولش بهانه آوردیم کفش مان مناسب نیست شلوارمان جین هست. کتونی که دادند وارد زمین شدیم که بازی کنید. حالا فکر کنید یکهو همه ی چیز تبدیل شد به یک عالمه بزن بزن و کری خوانی اصلا یکی نیست بگوید بابا فرزند راهنمایی دبیرستان چه اهمیتی دارد که از تو ببرد.

    فوتبالی ها جهت گفت و گو لم دارند

    محمدحسین میثاقی نخستین بار با گزارش هاي می داني که جهت برنامه ۹۰ میگرفت شناخته شد و بعد ازآن به سمت اجرا و گزارشگری رفت. هنگامی راجع به گزارش گرفتن جهت ۹۰ می پرسیم نفس عمیقی می کشد و از سختی کار می گوید ولی خودش معتقد است در جالب شدن کارهایش گاهی شانس هم آورده: « اوایل کارم بود جهت گزارش یکی از بازیهای راه آهن رفتیم. که آنجا یکهو وسط زمین یک شترمرغ سربریدند و به فنس هاي استادیوم آویزان کردند.

    آن گزارش بسیار جالب شد. گزارش هاي حاشیه اي حق ندارند بد باشند. گزارشگر باید هرطور شده است یک آیتم خوب تحویل دهد. همین عنوان باعث می شود گاهی وادار به ریسک هم شود. مثل همان بازی که ما یک دوربین زیاد نداشتیم و هم باید مسابقه را پوشش می دادیم هم حواشی رابه خاطر همین ریسک کردیم و چند دقیقه بی خیال بازی شدیم تا برویم از شترمرغ ها فیلم بگیریم.

    شانس آوردیم که در آن یک دقیقه نه گلی رد و بدل شد و نه اتفاق خاصی افتاد.» میثاقی معتقد است که هر آدمی جهت گفتگو لم دارد هنگامی از سختیهای گفت و گو به صورت هاي ورزشی و اخلاق هاي خاصشان می پرسیم میگوید: «برای گفت و گو با بعضی ها باید اینطوری شروع کرد: به نام خدا در خدمت یکی از افتخار آفرینان فوتبال کشور عزیزمان ایران هستیم واقعا محبت کردید که این وقت رابه ما دادید.

    بعد این را می پرسیم که تیم تان خیلی فوق العاده بودو خسته نباشید تازه از پرسش سوم به بعد در تدوین حرفهایش را می آوریم. وگرنه با همه ی میشود گفت و گو کرد ولی باید لم هرکس را بلد باشید. ولی در کل هیچ دلیلی ندارد که خبرنگار یا گزارشگر با هرکسی گفت و گو کند. چون خبرنگار باید شأن خودش و جاییکه کار می کند را نگه دارد.»

    از شبکه هاي اجتماعی خوشم نمی آید

    اگر نام محمد حسین میثاقی را در اینترنت یا هر شبکه اجتماعی جست وجو کنید به هیچ چیزی دست پیدا نمیکنید. میثاقی اصلا اهل شبکه هاي اجتماعی نیست و به شوخی میگوید آخرین تکنولوژی که استفاده کرده سشوار بوده هست. «من تا همین چند وقت پیش یک تلفن همراه داشتم که فقط یک درجه از ۱۱۰۰ مشهور بالاتر بود. با دوستانم یک مسابقه sms زدن داشتیم که باید توی چشمهای هم نگاه می کردیم و یک sms رابا تلفن همراه تایپ می کردیم و می فرستادیم.

    کسیکه نادرست املایی نداشت برنده بود. ولی مدام بقیه میگفتند موبایلت را عوض کن این خیلی بده. تا این که یک روز رفتم بانک. متصدی بانک من را شناخت و درود علیک کرد هنگامی خواستم تلفنم را در بیاورم که کدپستی را یادداشت کنم یکهو گوشی به دو نیم تقسیم شد و خیلی خجالت کشیدم. این جا نقطه عطف اتفاق افتاد و گفتم گوشی ام را باید عوض کنم. هم اکنون چهارماه است یک آیفون خریدم ولی اگر نگاه کنید میبینید هیچ اپلیکیشنی رویش راه اندازی نیست.

    چون اصلا اهل شبکه هاي اجتماعی نیستم و حوصله و حال چنین ارتباطی ندارم این که آدم در اینستاگرام چقدر میتواند فالوئر داشته باشد برایم اهمیتی ندارد. من بازخوردهایم را از مردم در خیابان میگیریم. من اصلا مجری برنامه زنده ام نمی توانم اینطوری با مخاطبانم غیر مستقیم و تایپی ارتباط داشته باشم.»

    تکه کلامهایم مشهور شده

    از روزی که میثاقی پایش به برنامه نود باز شد حالا چندسالی می گذرد. میثاقی می گوید کار با فردوسی پور به شدت لذت بخش است و برعکس بعضی از صورت ها هنگامی نزدیکش میشوی زیاد دوستش داری: «عادل خیلی آدم دوست داشتنی و با صداقتی است بزرگ ترین خصلت این آدم هم همین صداقت و رو راستی هست. هنگامی کنارش کار می کنی می توانی یک عالمه چیز یاد بگیری و این خیلی مهم است.»

    یکیدیگر از برنامه هاي پرطرفدار میثاقی آیتم هاي «فان» برنامه فوتبال ۱۲۰ است که حسابی طرفدار پیدا کرده ولی همه ی این شوخی ها بداهه هاي آقای مجری است که خیلی هایش تبدیل به تکه کلام فرزند هاي امروزی شده است است: «یک بار یک نفر آمد سر برنامه گفت که می شود تکست هاي آیتم فان را نشانش بدهم من آن لحظه یک تکه کاغذ جلویم بود که رویش یک خرده قیمه ریخته بودو کنارش زردآلو خورده بودم.

    یک گوشه اش نوشته بودم لوکزامبورگو و یک خط خطی هم داخل صفحه بود که نشانش دادم. تمام شوخی ها بداهه است که حالا میبینم یکسری از فرزند ها توی دهانشان افتاده. یکبار رفتم دانشگاه کاشان برنامه اجرا کنم تهش گفتم خب دیگه خوش گذشت حالا بریم و… که فرزند ها همه ی با هم گفتند «راضی باشید» کلا پشت صحنه هاي این برنامه خیلی بامزه است من خودم چندتایش را ضبط کردم هر وقت دلم می گیرد نگاهشان می کنم دلم باز میشود.»

    بیوگرافی کامل محمد حسین میثاقی +عکس همسرش و زندگی شخصی و کاری

    واژه های کلیدی: فوتبالی ها | کرمانشاه | تلویزیون | استاندارد | اتفاق خوب | فوتبال | دوشنبه | برنامه | گزارشگر | فوتبالی | فرزند

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های فرزندان
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • خرید کتاب های لفاظی از آمازون
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب نانو زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>