• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » کدام فیلم‌ها برگزیده جشنواره فجر هستند؟

    کدام فیلم‌ها برگزیده جشنواره فجر هستند؟

    سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اعلام نامزدهای این دوره به آخر نزدیک شد. جشنواره فیلم | مصطفی کیایی | محسن کیایی | سینمایی

    کدام فیلم‌ها برگزیده جشنواره فجر هستند؟

    به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به آخر راه رسید و در این ده روز ۲۲ فیلم داستانی در این دوره به نمایش درآمد. همچنین ۲ فیلم مستند و ۱ انیمیشن سهم جشنواره امسال بود که در مقایسه با دیگر فیلم ها اقبال چندانی نداشتند.

    با توجه به اینکه شب گذشته اسامی نامزدهای بخش متفاوت سی و ششمین دوره جشنواره فجر اعلام شد نیم نگاهی به فیلم‌های داستانی فجر امسال خواهیم داشت که از میان آنها برخی‌ها در چند رشته کاندیدا شدند ولی بعضی دیگر حتی در یک رشته هم پذیرفته نشدند.

    شما نظر دهید؛ با توجه به فیلم‌هایی که از جشنواره فیلم فجر دیده‌اید کدام یک بهتر است و حتی در اکران عمومی موفق ظاهر خواهد شد.

    کدام فیلم‌ها برگزیده جشنواره فجر هستند؟

    جاده قدیم:

    منیژه حکمت با «جاده قدیم» بعد از یازده سال به سینمای کشور عزیزمان ایران آمده هست. شاید چالش مهم فیلم حکمت وجود خرده داستان‌های بی‌سرانجام است که به اصل قصه ضربه می‌زد. ولی حسن این فیلم بازی نسبتا معقول مهتاب کرامتی و آتیلا پسیانی بود.

    شعله ور:

    حمید نعمت الله بعد از فیلم‌های موفق بی پولی، آرایش غلیظ و رگ خواب این بار با «شعله ور» پا به جشنواره سی و ششم گذاشت. فیلم های نعمت الله به داشتن یک ریتم جالب معروف است و مخاطب هنر هفتم زیاد به این علت است که با این مدل ارتباط برقرار می‌کند.اما «شعله ور» ریتم تمام فیلم‌های نعمت الله را نداشت، شاید علت مهم ریتم کند فیلم «شعله ور» نگاه هادی مقدم دوست به عنوان نویسنده اثر باشد. ولی نعمت الله در فیلم جدیدش باز هم از تصویر برداری منحصر به فرد بهره بود.

    سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اعلام نامزدهای این دوره به آخر نزدیک شد. جشنواره فیلم | مصطفی کیایی | محسن کیایی | سینمایی

    بمب؛ یک عاشقانه:

    «برف روی کاج» جهت مخاطبان سینما نامی آشنا است جایی که معادی جهت نخستین بار در مقام کارگردان خود را به سینما دوستان معرفی کرد. ولی در جشنواره امسال معادی جهت اتفاقات جنگ در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران فیلم ساخته بود. بستر باعشق فیلم به همراه تصویربرداری جالب و بازی های باور پذیر موجب شد تا مخاطب سینما با این فیلم ارتباط برقرار کنند. پیمان معادی و لیلا حاتمی بازیگران مهم فیلم هستند که روابط و مسائل این زوج باهم، شاکله قصه را تشکیل می‌دهد.

    چهار راه استانبول:

    مصطفی کیایی در این سال ها تقریبا یک فیلم را جهت جشنواره ساخته است و امسال هم «چهارراه استانبول» بروزترین اثر این کارگردان جوان جهت جشنواره هست. فاجعه پلاسکو محور مهم این فیلم است و اینبار هم طبق روال فیلم‌های کیایی، خرده داستان‌های مختلفی در فیلم وجود داشت. شاید مهمترین شاخصه فیلم کیایی ساختن صحنه‌های مربوط به تخریب ساختمان پلاسکو باشد و تماشاگر را با خود همراه می‌کند. فیلم کیایی ضعف‌هایی هم داشت؛ بازی تکراری بهرام رادان و محسن کیایی که این بار هم مثل «بارکد» در کنار هم بودند، به ذوق مخاطب خدشه می‌زد.

    لاتاری:

    مهدویان در سومین سال متوالی حضور خود در جشنواره فیلم فجر، با یک فیلم اجتماعی پا به این دوره گذاشته هست. «لاتاری» روایتگر دختر و پسر جوانی است که آرزوهای فراوانی جهت آینده خود دارند ولی اتفاقات زندگی آنها را از هم دور کرده و بعد از مدتی دختر قصه کشته می‌شود. «لاتاری» تا به امروز جزو یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های جشنواره بوده است و اکثر نقش‌های فیلم مهدویان از بازیگران مطرح سینمای کشور عزیزمان ایران هستند.

    کدام فیلم‌ها برگزیده جشنواره فجر هستند؟

    امیر:

    نیما اقلیما در نخستین حضورش در جشنواره فیلم فجر‌ با یک سوژه اجتماعی کار خود را شروع کرد. امیر شخصیت مهم فیلم به دنبال حل کردن مسائل تمام اطرافیان خود هست. شخصیت های این فیلم همگی در یک سردرگمی به سر می‌بردند و این سردرگمی به مخاطب هم انتقال می‌شود.

    خجالت نکش:

    سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اعلام نامزدهای این دوره به آخر نزدیک شد. جشنواره فیلم | مصطفی کیایی | محسن کیایی | سینمایی

    رضا مقصودی تا به امروز در فیلم های سینمایی به عنوان نویسنده اثر به مخاطب شناخته شده است بود. ولی در جشنواره امسال «خجالت نکش» فیلمی بود که مقصودی در مقام کارگردانی با آن پا به عرصه فیلم سازی گذاشته بود. «خجالت نکش» فیلمی است که با زبان طنز به عنوان فرزند دار نشدن زوج های جوان طعنه می زند. طنز رضا مقصودی مثل کارهایی که نویسندگی آن را برعهده داشت از دل جامعه برمی آید.فیلم هایی مثل «لیلی با من است» که مسائل روز در قالب طنز بیان می شود. شبنم مقدمی و احمد مهرانفر از بازیگران مهم این فیلم هستند که شبنم مقدمی بار دیگر نامزد جشنواره شده است هست.

    عبارات مهم : جشنواره فیلم – مصطفی کیایی
    مغزهای کوچک زنگ زده:

    سینمای هومن سیدی با وجود تمام نقدهایی که در محتوا به آن وارد هست، همواره جهت مخاطب جالب بوده هست. «مغزهای کوچک زنگ زده» داستان زندگی حاشیه نشینانی است که زندگی آن ها با معضلاتی روبروست. سناریو نیرومند و ریتم جالب و بازی قابل قبول بازیگران،فیلم هومن سیدی را به یکی از آثار با کیفیت جشنواره تبدیل کرده هست. نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی از بازیگران مهم این فیلم اند.

    امپراطور جهنم:

    فیلمی که در سال گذشته با حاشیه‌های فراوان مورد قبول هیئت داوران قرار نگرفت، امسال به جشنواره سی و ششم راه یافت. «امپراطور جهنم» آخرین ساخته پرویز شیخ طادی به بلوای داعش در منطقه می پردازد. یکی از موضوعاتی که عوامل این فیلم به آن اعتراض داشتند اصلاحیه های پر شمار نسبت به «امپراطور جهنم» بود. محمد خزاعی تهیه کننده این فیلم در نشست خبری بعد از اکران گفت: نزدیک به ۵۰ دقیقه از فیلم ما کم شده است و منظور ما در فیلم بیان نشد.

    کدام فیلم‌ها برگزیده جشنواره فجر هستند؟

    به وقت شام:

    بعد از فیلم های «چ» و «بادیگارد» که علاقمندان سینما به آن نقدهایی داشتند، اینبار ابراهیم حاتمی کیا با یک شگفتانه به جشنواره سی وششم آمده بود. «به وقت شام» روایتگر داستان دو خلبان ایرانی است که در جنگ با گروه های تکفیری در سوریه حضور دارند.مهمترین شاخصه فیلم حاتمی کیا این است که روایت داستان بر اساس یک قصه هست. قصه ای که که مخاطب لحظه به لحظه با آن همراه می شود و خود را در فضای فیلم تجسم می کند. توصیه مهم دیگر در «به وقت شام» بازی باورپذیر بابک حمیدیان و هادی حجازی فر به عنوان نقش های مهم فیلم است.این فیلم در بخش های متفاوت دریافت گروه تحریریه سایت می تواند رقیبی جدی جهت سایر فیلم ها باشد.

    عرق سرد:

    سهیل بیرقی در دومین ساخته خود بازهم به سراغ قصه ای رفته بود که مربوط به زنان جامعه هست. «عرق سرد» از جهاتی شبیه به فیلم «من» ساخته قبلی سیهل بیرقی هست. شخصیت های اول قصه در هر دو فیلم بیرقی به دنبال انقلابی زنانه هستند. زن هایی که به قوانین وضع شده است جهت خود شکایت دارند و درصدد عوض کردن آن هستند.یک بار لیلا حاتمی در «من» این وظیفه را دارد و اینبار باران کوثری در «عرق سرد».

    «عرق سرد» روایت زندگی کاپیتان تیم فوتسال بانوان است که همسرش به دلایل متفاوت او را ممنوع الخروج می‌کند و کاپیتان تیم ملی از فینال مسابقه های جا می ماند. این فینال جهت افروز قصه یک بازی خاص نیست،بلکه رسیدن به آینده ای روشن است.

    سرو زیر آب:

    «سرو زیر آب» در فیلم های ژانر دفاع مقدس سوژه ای تازه داشت.محمد علی باشه آهنگر در فیلم خود به سراغ خانواده هایی رفته بود که فرزندانشان در جبهه ها به شهادت رسیده و پیکرشان گمنام مانده هست. نگاه باشه آهنگر در فیلم منحصر به فرد است.هرچند در ۳۰ دقیقه ابتدایی فیلم مخاطب در یک سردرگمی به سر می برد و بعد از آن به ماجرای فیلم پی می برد.

    نکته مهم فیلم باشه آهنگر که در زیر پوست قصه فیلم نهفته است،قرار گرفتن تمام قومیت ها و مذاهب تحت پرچم سه رنگ کشورمان است.این عنوان را باشه آهنگر به خوبی در سکانس های تشییع شهدا نشان داده است.جایی که یک شهید زردتشت به اشتباه به جای یک شهید مسلمان در لرستان به خاک سپرده می شود و بعد مسائل فراوان دو خانواده شهید در کنار هم می ایستند و جهت شهیدان از خداوند طلب مغفرت می کنند.

    تنگه ابوقریب:

    «تنگه ابوقریب» در زیاد لحظات، مجال نفس کشیدن به مخاطب را نمی دهد و ذهن مخاطب دائما زیر فشار اتفاقات این فیلم است.آخرین ساخته بهرام توکلی قصه ندارد و همان طور که از اسمش پیداست، روایت یک جغرافیاست.فیلمی جسور و فوق العاده تکنیکی چه از حیث فیلم برداری و چه از لحاظ میزانسن.

    اتاق تاریک:

    «اتاق تاریک» در ادامه فیلم هایی همچون «هیس دخترها فریاد نمی زنند» ساخته شده است هست. ولی در قواره فیلمی کامل‌تر. اینجا دیگر فقط دختران جامعه مورد تعرض قرار نمی‌گیرند. بلکه یک پسر نماینده کل فرزندان جامعه است.

    روح الله حجازی در این فیلم نگاه دقیقتری نسبت به فیلم های قبلی خود مثل «زندگی یکسان آقای محمودی و بانو» به دنیا اطراف خود دارد. خلق موقعیت های تازه و ظرافت در نوشتن دیالوگ ها، «اتاق تاریک» را جهت مخاطب جالب می کند.

    جشن دلتنگی:

    «جشن دلتنگی» با یک بحران در فیلمنامه روبرو هست. فیلمنامه ای که مبتنی بر قصه های آدم های آشفته ای است که زندگی خود را در فضای حقیقی گم کرده اند و به اینترنت روی آورده اند. نزدیک به ۳۰ دقیقه ابتدایی فیلم هنوز مخاطب نمی داند که با چه قصه ای روبرو هست. خرده داستان ها به قدری در قصه فراوان است که اصل قصه یعنی اینترنت و مسائل آن به کلی فراموش شده است است.

    هایلایت:

    «هایلایت» روایتگر انسان هایی است که به روابط و تعهدهای خود پایبند نیستند. خیانت در زندگی محور مهم قصه اصغر نعیمی بود که گاهی وجود خرده داستان ها به اصل قصه ضربه می زد.این امر در شرایطی است که مخاطبان با نقش اول سناریو یعنی پژمان بازغی هم ارتباط برقرار نکردند.

    ماهورا:

    دومین ساخته حمید زرگرنژاد یک سوژه جنگی داشت. «ماهورا» روایتگر زندگی قبیله ای عرب زبان در اوایل جنگ است که به هیچ عنوان عرب بودنشان باعث نمی شود به کشور خود خیانت کنند و آخر همه آن افراد شهید می شود. ساعد سهیلی جهت سومین بار در جشنواره امسال با «ماهورا» حضور یافت.

    مصادره:

    فیلم «مصادره» نخستین ساخته مهران احمدی که وی را بارها مخاطب هنر هفتم در نقش های متفاوت در سینما دیده بود،این بار در قامت کارگردان به جشنواره آمده بود. فیلم طنز که در یک بستر سیاسی اتفاقات چهل سال را روایت می کرد. «مصادره» از وقت شروع انقلاب شروع می شود و تا وقت حال ادامه دارد. رضا عطاران کمدین معروف سینمای کشور عزیزمان ایران بعد از چهار سال و بعد «دهلیز» بهروز شعیبی این بار با «مصادره» به جشنواره سی وششم آمده بود. هومن سیدی میرطاهرمظلومی بابک حمیدیان و مهران احمدی از دیگر بازیگران این فیلم بودند.

    سوءتفاهم:

    فیلمنامه «سوءتفاهم» در بستری اجتماعی تعریف شده است بود و فریب دادن جوانان به واسطه کشورهای مخالف کشور عزیزمان ایران محور مهم «سوءتفاهم» بود.در این فیلم بازیگرانی همچون مهدی فخیم زاده مریلا زارعی هانیه توسلی کامبیز دیرباز و پژمان جمشیدی به ایفای نقش پرداختند.

    دارکوب:

    «دارکوب» بروزترین ساخته بهروز شعیبی هست. ملودرام اجتماعی که به معضلات و عواقب اعتیاد در جامعه می پردازد.بازی قابل قبول سارا بهرام در نقش یک معتاد از نکات مهم «دارکوب» بود. مهناز افشار و امین حیایی از دیگر بازیگران مهم این فیلم بود.

    کار کثیف:

    بعد از «خرس» و «رسم عاشق کشی»، آخرین فیلم خسرو معصومی یعنی «کار کثیف» اثری ناامید کننده هست. طولانی بودن داستان باعث شده است مخاطب تا آخر قصه را درک نکند.

    کامیون:

    کامبوزیا پرتوی در فیلم خود حمله داعش به کرد های ایزدی در عراق با به تصویر می کشد ولی ضعف در فیلمنامه باعث شده است که «کامیون» به آخر درستی نرسد. کارگردان داستان یک راننده کامیون جوانمرد را با یک زن زیبای بی پناه و کودکی غیرتی همراه میسازد تا در سفری از شمال تا جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران به مخاطب خود اعلام نماید که داشتن غیرت و خانواده چیز خوبی هست. در این میان نیکی کریمی یکی از مضحک‌ترین نقش آفرینی‌های خود را بازی می‌کند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: جشنواره فیلم | مصطفی کیایی | محسن کیایی | سینمایی | جشنواره | بازیگران | سینمای | داستان | ایرانی | مخاطب | سینما

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • خرید کتاب های فشن از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • منابع اورجینال الکتریسیته و مغناطیس
  • دانلود منابع مرجع تبلیغات
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • کتب نانو زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>