اطلاعیه سایت
سالور گفت: اگر عدالت در بخش اکران باشد که البته بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد؛ هايلايت میتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم «هایلایت» با حضور اصغر نعیمی؛ کارگردان، ساسان سالور؛ تهیهکننده، حمیدرضا علینژاد؛ سرمایهگذار، حسن قورچیان؛ صداگذار، فرحناز نادری؛ طراح صحنه و لباس، مسعود عربی؛ چهرهپرداز، پژمان بازغی، آزاده زارعی، الهه حصاری، مینا وحید؛ بازیگران با اجرای محمود گبرلو عصر امروز پنجشنبه نوزدهم بهمنماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.
پژمان بازغی در ابتدای نشست اظهار داشت: جشنواره بهار سینمای کشور عزیزمان ایران است و قرار است روح تازهای به سال آینده سینما بدهد. امیدوارم جلسه خوبی داشته باشیم و ما در خدمت شما هستیم با لبخند.
الهه حصاری راجع به حضور در اين فيلم گفت: در این فیلم جهت من افتخاری بود که جهت بار دوم با آقای هاشمپور همبازی بودم. ایشان در این نشست حضور ندارند به افتخارشان دست بزنید.
اگر عدالت در اکران رعايت شود، «هايلايت» با مخاطب عام ارتباط برقرار میکند
اصغر نعیمی در تصویر العمل به این اظهارنظر که منتقدان نمیتوانند فیلمسازان خوبی باشند، گفت: این عنوان یک جنبه نظری و یک جنبه عملی دارد. اینکه منتقدان نمیتوانند فیلمسازان خوبی باشند، ثابت شده است نیست. مرحوم ایرج کریمی، احمد امینی، کیومرث پوراحمد و فریدون جیرانی منتقدانی بودند که فیلمسازان خوبی هستند.
او ادامه داد: اگر در جاهایی از فیلم لبخندی روی لب مخاطب میآید ناخواسته نبوده. جذابیت این موقعیت و کشمکش آنقدر غیرمعمول است که در جاهایی موجب خنده مخاطب میشود. در سینماهایی که فیلم را با مردم دیدیم واکنشها قابل انتظار بود.
ساسان سالور راجع به برگشت سرمایه این فیلم و ارتباط با مخاطب عام توضیح داد: چند سالی است که ما جهت اکران خط مشی تعیین میکنیم که فیلمی جهت مخاطب خاص است یا عام. اگر عدالت در بخش اکران باشد و فضا در اختیار چنین فیلمی باشد که بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد؛ فیلم میتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند. این فیلم به نظرم فیلم سادهای است و قطعا مخاطب خودش را پیدا میکند. عمدهترین عامل موفقیت در اکران چنین فیلمهایی پخش کننده، سرگروه و شورای صنفی نمایش هست. در واقع به شرطی که مسئولان وزارت ارشاد تصمیم جدی جهت پخش بگیرند، چنین فیلمهایی میتوانند اکران خوبی داشته باشند.
نعیمی در پاسخ به این پرسش که آیا تدوین مجددی جهت اکران عمومی خواهید داشت، گفت: این اکرانها در طول جشنواره به ما چشماندازی جهت تکمیل اثرمان میدهد تا یا اشتباهات را در این فیلم تصحیح کنیم و یا در کارهای بعدی انجام ندهیم. راجع به تدوین با سامان سالور تدوینگر فیلم صحبتی خواهیم داشت و بازبینی در تدوین انجام میدهیم.
سالور گفت: اگر عدالت در بخش اکران باشد که البته بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد؛ هايلايت میتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند.
کارگردان فیلم «هایلایت» در توضیح شخصيت پردازی این فیلم بیان داشت: تخت بودن شخصیتهای «هایلایت» عامدانه است لیکن نمیخواستم شخصیتها را واکاوی کنم. قصدم این بود که گزارشی سرد و بدون قضاوت را ارائه دهم. اینکه تا چه میزان موفق شدهام، نمیدانم.
او ادامه داد: اصلیترین چالش من وقت نگارش و ساخت این فیلم این بود که چگونه در مواجهه با یک اتفاق، میتوان برخورد کرد و انتقام نگرفت. اساس این درام از مضمونش شروع شد که جهت من ارزشمند بود. این فیلم نوعی دعوت به گفتگو و درک کردن طرف برابر هست. اینکه در مواجهه با این چالشها چه تصمیمی بگیریم. ما در جامعه واکنشگری زندگی میکنیم. آخر «هایلايت» دعوتی است جهت گفتوگو.
عبارات مهم : سرمایه گذاری – پژمان بازغی بازغی در پاسخ به انتقادی که شخصیت مرد را بیغیرت دانست، گفت: این فیلم دو نسل مرد را به تصویر میکشد. دغدغه آقای نعیمی در به تصویر کشیدن این دو نسل و یک فضای گفتمان تازه بود. سینما به سراغ سوژههایی میرود که در جامعه رشد و نمو ندارند. این فیلم با پایانش شروع میشود.
مینا وحید هم ادامه داد: آقای نعیمی با نوشتن این فیلمنامه قصد داشتند درک متقابل را مطرح کنند.
نعیمی در پاسخ به این پرسش که آیا راجع به عنوان فیلم که خیانت هست، تحقیقات میدانی انجام دادهاید، گفت: هم نمونههای حقیقی بودند و هم استنباط خودم از این اوضاع بود.
بازغی در ادامه نشست از سرمایهگذاران فیلم تقدیر کرد و گفت: سینمای مستقل به کسانی نیاز دارد که سرمایه گذاری کنند و خیلی به فکر گیشه نباشند.
آزاده زارعی هم راجع به حضور در این فیلم گفت: بعد از بازی در فيلم «آمین خواهیم گفت» و سریال «آوای باران» به من بازی در جای شخصیتهای پسر را پیشنهاد میدادند و تلاشم این بود که چنین شخصیتی را تکرار نکنم و به سمت تئاتر رفتم. زمانی که فیلمنامه «هایلایت» را خواندم، برایم بسیار جالب بود و موقعیتی بود که من آن را تجربه نکرده بودم. به نظر من یک بازیگر باید با سختیها مواجه شود.
اگر عدالت در اکران رعايت شود، «هايلايت» با مخاطب عام ارتباط برقرار میکند
نعیمی راجع به گزینش اسم «هایلایت» جهت این فیلم گفت: «هایلایت» هم اسم قشنگی بود و هم به مفهوم فیلم که پررنگ کردن زوایای پنهان رابطههاست، مرتبط است.
نعیمی در آخر این نشست گفت: من از این تریبون باید به این صحبت فیلمسازی که گفت ما سینمای مستقل نداریم پاسخ دهم. شنیدن این جمله از زبان کسانی که از رانت استفاده کردند، جهت من آزار دهنده بود و حق ندارند منکر سینمای مستقل شوند. من راجع به فیلم «هایلایت» ادعایی ندارم ولی غمگینم بابت این که کسانی که خودشان وابسته هستند، ماهیت سینمای مستقل را منکر میشوند. این فیلم مستقل ساخته شده است است و اگر کسی یک ریال به آن کمک کرده، بیاید ۱۰ تومان بعد بگیرد. با سرنیزه نمیتوان فیلم را به خورد مردم داد.
انتهای پيام/
سالور گفت: اگر عدالت در بخش اکران باشد که البته بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد؛ هايلايت میتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند.
نشست خبری فیلم «هایلایت» برگزار شد
واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | پژمان بازغی | اکران عمومی | جشنواره | سینمای | ارتباط | مخاطب | سینما | تصویر