• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » غایب بازار‌های آمریکا و کانادا , ایران

    غایب بازار‌های آمریکا و کانادا , ایران

    پویا محمودیان گفت: کشور عزیزمان ایران هم‌اکنون غایب بازار‌های آمریکا و کانادا هست، ولی اگر مسائل صادرکنندگان حل شود می‌تواند سهمش را از این بازار‌ها بگیرد.

    غایب بازار‌های آمریکا و کانادا , ایران

    پویا محمودیان، مدیر کل دفتر صادرات صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: صادرات صنایع دستی از سال ۱۳۹۳ یک موزیک رشد مداوم و نه مقطعی بدون حباب را داشته و امسال هم علی رغم اینکه مسائل خاصی داریم، در بخش صادرات رشد خوبی داشتیم و ما امیدوار هستیم که این رشد تا آخر سال به همین ترتیب ادامه پیدا کند.

    وی افزود: صادرات ما یک سری درد‌های یکسان با صادرات کالا‌های غیر نفتی دارد، با این تفاوت که صادرکنندگان صنایع دستی نسبت به سایر صادرکنندگان سبد صادرات غیر نفتی آسیب پذیرتر و شکننده‌تر هستند.

    محمودیان ادامه داد: بحث حمل و نقل هزینه بسیار زیادی را به صادرکننده صنایع دستی تحمیل می کند و ما بار‌ها خواستیم دولت در شورای عالی صادرات موافقت کند که بخشی از پکیج‌های تشویقی جهت صادرکننده‌های صنایع دستی ما پرداخته شود. در بحث تبلیغات و بازاریابی نیز باید جهت تبلیغات و بازاریابی کالا‌های صادراتی صنایع دستی هزینه مشخص و قابل ملاحظه‌ای را تخصیص بدهیم که این هم شاید از توان صادرکنندگان خارج باشد و تحقق آن به حمایت‌های کلان دولتی برمیگردد.

    غایب بازار‌های آمریکا و کانادا , ایران

    مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی گفت: یکی دیگر از مباحثی که ما باید در نظر بگیریم، بحث انبارداری و دفاتر صادراتی صادرکنندگان در خارج از کشور است که این‌ها هم هر کدام هزینه‌های خاص خودش را دارد. در این راستا نیاز داریم که به صادرکنندگان کمک شود تا یک مقداری هزینه‌ها کم شوند و همه فشار روی صادرکننده نباشد.

    وی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که ما در بخش صادرات صنایع دستی مواجه هستیم، جابجایی پول خصوصا در بحث فروش الکترونیک هست. ما صادرات خرده فروشی صنایع دستی را با یکی از فعالان این حوزه شروع کردیم، ولی بسیاری از صاحبان کسب و کار این حوزه به کارشان علاقمند هستند و با تمام توان در حوزه داخلی کار می کنند و می خواهند به بازار‌های بین المللی متصل شوند، ولی در بحث جا به جا کردن پول دچار مسئله هستند و این یکی از مشکلاتی است که امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم آن را حل کنیم.

    محمودیان ادامه داد: در نهایت حمایت از صادرکنندگان صنایع دستی می‌تواند اوضاع ما را بسیار در بازار‌های بین المللی بهتر کند و جایگاهمان را در مجامع بین المللی مستحکم‌تر کند. این جایگاه می تواند جایگاهی پایدار باشد و بازاری زودگذر و موقت به حساب نیاید.

    وی تصریح کرد: ما امروز بازار صنایع دستیمان را در بازار خلیج و اتحادیه اروپا داریم. جهت مثال آلمان نخستین کشور اتحادیه اروپا است که صادرات خوبی به آن داریم. ما به عراق و افغانستان صادرات خوبی داریم، لیکن می‌دانیم کالا‌های صنایع دستی دوباره از عراق پخش می‌شوند، ولی داریم به صورت هدفمند روی کشور‌هایی که اقتصاد نوظهور دارند همچون سوریه و چین که بازار بسیار بکر و خوبی جهت صنایع دستی کشور عزیزمان ایران هستند، سرمایه گذاری می‌کنیم.

    پویا محمودیان گفت: کشور عزیزمان ایران هم‌اکنون غایب بازار‌های آمریکا و کانادا هست، ولی اگر مسائل صادرکنندگان حل شود می‌تواند سهمش را از این بازار‌ها بگیرد.

    وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به دریای بی کران آمریکا و کانادا متصل شویم. این امید بعد از برجام به وجود آمد، ولی با روی کار آمدن ترامپ تا اندازه‌ای در صادرات صنایع دستی در گمرکات به مسئله برخوردیم و اگر این مسائل برطرف شود ایرانیان خارج از کشور که به صنایع دستی کشورمان و آشنایی هر چه زیاد با فرهنگ و هنر ایرانی علاقمند هستند، صادرات خوبی را جهت ما رقم خواهند زد. البته امروز بازیگر غایب بازار صنایع دستی آمریکا و کانادا ما هستیم. هم اکنون هند در بازار آمریکا گوی سبقت را از چین ربوده و تقریبا سهم زیادی از این بازار را به خودش تخصیص داده شده است داده هست. مطمئنم اگر مسائل گمرکی برطرف شود صادرات صنایع دستی کشور عزیزمان ایران جای خود را در بازار آمریکا و کانادا باز می کند.

    مدیر کل دفتر صادرات صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش به تشریح مبحث برندسازی صنایع دستی و میزان پیشبرد این هدف پرداخت و گفت: برندسازی باید در بخش‌های متفاوت انجام شود. در حوزه صادرات صنایع دستی باید بر روی بحث برند‌های تجاری و صادراتی کار کنیم. بحثی به نام ساخت کشور عزیزمان ایران (made in iran) و برنده ملی مطرح کردیم، لیکن ما باید روی برند ملی صنایع دستی مان کار کنیم تا نشان بدهیم این صنایع دستی کار کشور عزیزمان ایران هست. البته مباحث تجاری و صادراتی تفکیک‌های خاص خودش را دارد که هر کدام به چه شکل برندسازیشان را انجام دهند. ما خوشبختانه هم اکنون در بحث صادرات و بازرگانی خیلی شرکت‌ها را داریم که برندشان در سطح بین المللی مطرح شده است است.

    محمودیان به تشریح تاثیر تحریم‌ها روی صادرات صنایع دستی پرداخت و گفت: می توانم بگویم که بعد از برجام حضور خوبی در نمایشگاه‌های بین المللی داشتیم، ارتباط خوبی با بازرگانان برقرار کردیم و این امر به صادرات صنایع دستی رونق بخشید. به عنوان مثال در بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک هیات هلندی را جهت بازدید از نمایشگاه دعوت کردیم و آن‌ها نیز از روز اول حضورشان در نمایشگاه از آن تعریف کردند و یک سفارش چند میلیاردی دادند، ولی بعد از نمایشگاه به علت وجود مسئله جابه جایی پول، آنها را از دست دادیم.

    وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که تفکیکی میان بحث کالا‌های هنری و صادرات آن با سیاست داده شود تا بتواند تاثیرگذاری مثبتی روی ارتباط صورت های معروف با یکدیگر داشته باشد.

    انتهای پیام/

    غایب بازار‌های آمریکا و کانادا , ایران

    واژه های کلیدی: تبلیغات و بازاریابی | میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | صنایع دستی | صنایع دستی | نمایشگاه | نمایشگاه | ایرانیان | کانادا | صادرات | ایرانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های بهداشت
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی کلیه و اورولوژی
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • کتب بیوشیمی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>