• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار و حوادث » جزئیات تیراندازی پلیس در سه راه افسریه تهران

    جزئیات تیراندازی پلیس در سه راه افسریه تهران

    جزییات تیراندازی مرگبار پلیس در تهران

    خودکشی دختر 13 ساله تهرانی پل رسالت

    شش مامور پلیس که در جریان دستگیری متهم به قتلی، چهار نفر را در سه راه افسریه تهران هدف گلوله قرار داده بودند، در دادسرا به تشریح ماجرا پرداختند.

    رئیس پلیس سبزوار نیز اعلام کرد، متهم اصلی دارای سوابقی از جمله قتل، تجاوز، شرب خمر و خرید و فروش مواد مخدر است.

    بامداد روز دوشنبه خودروهای عبوری در سه راه افسریه متوجه تیراندازی شش سرنشین دو خودروی سمند و پژو به سوی سرنشینان یک خودروی پراید سفید شدند. با حضور امدادگران اورژانس در محل، مشخص شد راننده خودرو و پسر جوانی که در صندلی جلو نشسته بود به علت اصابت گلوله در دم کشته شده‌اند .دو سرنشین دیگر خودرو که یکی از آنها سرباز بود هم مجروح شده بودند.

    با حضور تیم جنایی در محل، تحقیقات از شش مرد تیرانداز نشان داد آنها ماموران پلیس آگاهی سبزوار بودند که با نیابت قضایی برای دستگیری یک مظنون به قتل به تهران آمده و با مشاهده مظنون هر شش مامور پلیس با سلاح کلاشینکف و کلت به سوی خودروی او شلیک کردند که دو پسر ۲۱ و ۳۲ ساله کشته شدند. در حالی که تحقیقات از ماموران ادامه داشت ساعتی بعد یکی از مجروحان حادثه به علت اصابت تیر به سرش و شدت جراحات جانش را از دست داد.

    در ادامه سرباز ۱۹ ساله که بر اثر اصابت تیر به لگنش مجروح شده بود، در بازجویی‌ها گفت: من سرباز کلانتری در تهران هستم. آن شب برای رفتن به محل خدمتم در دوراهی گبر پاکدشت سوار خودرو شدم تا به سه راه افسریه بروم. در نزدیکی مقصد دو خودرو سد راهمان شدند و به سمت خودرو تیراندازی کردند که من مجروح شدم.

    به ما حمله کردند

    روز گذشته با انتقال شش پلیس به دادسرای امور جنایی، تحقیقات از آنها آغاز شد. یکی از ماموران در جلسه بازپرسی مدعی شد:یک ماه قبل مرد ۶۰ ساله‌ای که از دامداران سبزوار بود در محل کارش با شلیک گلوله به قتل رسید. در تحقیقات برای رازگشایی از جنایت با اظهارات پسر مقتول متوجه شدیم قتل توسط پسر ۲۱ ساله‌ای که از اشرار سابقه‌دار شهر است، رخ داده است. پسر مقتول گفت متهم به علت اختلافات قبلی با سلاح، پدرش را به قتل رسانده است. با شناسایی مظنون به قتل متوجه شدیم او ۲۰ روز قبل با خودروی پرایدش به تهران فرار کرده و در خانه بستگانش مخفی شده است.

    وی اضافه کرد: با دریافت نیابت قضایی به تهران آمدیم و روز یکشنبه او را همراه برادر ۳۱ ساله‌اش در خودرو شناسایی و تعقیب کردیم. وقتی آنها به دستور ایست توجه نکردند به سمت خودرویشان شلیک کردیم. ما متوجه حضور دو سرنشین دیگر در صندلی عقب خودرو نشدیم. سوابق دو برادر نشان می‌دهد آنها چند بار به اتهام موادمخدر و شرارت دستگیر شده‌اند.

    همچنین پسر جوان دیگری که در صندلی عقب خودرو بود، به اتهام سرقت تحت‌تعقیب بوده و همراه دو برادر به تهران فرار کرده بود. مامور پلیس ادامه داد: وقتی سد راه خودرو شدیم متهم تحت‌تعقیب با قمه به سمت ما حمله کرد که ما نیز در دفاع از خود به سمت آنها تیراندازی کردیم. دو سرنشین جلوی خودرو همراه خود سلاح سرد داشتند.

    با شناسایی هویت دو برادر، خانواده آنها شناسایی شده و دیروز با مراجعه به دادسرای امور جنایی از ماموران شکایت کردند.

    نباید شلیک می‌کردند

    خواهر کشته‌شدگان در تحقیقات به بازپرس پرونده گفت: ۲۰ روز قبل برادرم ابوالفضل برای کار به تهران آمد و در اینجا مسافرکشی می‌کرد. او گفته بود در سبزوار قتلی رخ داده و ماموران به او مظنون هستند. او در این مدت در خانه ما و برادرم بود. اگر برادر کوچکم متهم به قتل بود چرا ماموران برادر دیگرم را به قتل رساندند. آنها در زمان دستگیری سلاح گرم و سرد همراه نداشتند و ماموران با شلیک رگباری آنها را به قتل رسانده‌اند. اگر آنها مرتکب قتل هم شده بودند نباید این‌گونه هدف گلوله قرار می‌گرفتند.

    با اظهارات شش مامور پلیس و خانواده دو برادر و پدر سرباز مجروح، سجاد منافی‌آذر بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرد.

    واکنش رئیس پلیس سبزوار به حادثه

    فرمانده انتظامی سبزوار نیز دیروز در نشستی با خبرنگاران درباره این حادثه گفت: شرور فراری به نام «ابوالفضل» دارای سوابقی از جمله قتل، تجاوز، شرب خمر و خرید و فروش موادمخدر در شهرستان است.

    سرهنگ سید محمد هاشم‌زاده هاشمی با بیان این‌که این شرور فراری در آخرین اقدام خود یکی از شهروندان سبزواری را به قتل رسانده بود، تصریح کرد: عملیات دستگیری این شرور فراری بلافاصله در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و تیمی از مجرب‌ترین و زبده‌ترین نیروهای اننظامی شهرستان برای دستگیری این فرد مامور شدند. خانواده این فرد نیز دارای سابقه شرارت بودند به طوری که پدر این خانواده دارای چندین فقره جرم است.

    هاشمی با بیان این‌که این فرد شرور با تهدید افراد زیادی قصد آزار و اذیت و قتل این افراد را نیز داشته است، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، تحقیقات میدانی و اطلاعات به دست آمده، عملیات شناسایی و جستجو برای دستگیری این فرد آغاز شد که در جریان تحقیقات متوجه شدیم این متهم به استان تهران گریخته است.

    وی با بیان این‌که عملیات برای دستگیری این فرد با کسب نیابت قضایی توسط دادگاه در استان تهران ادامه یافت، عنوان کرد: متهم بسیار حرفه‌ای عمل کرده؛ به طوری که از ۱۲ خط تلفن همراه برای تماس با اعضای باند خود استفاده و مدام محل اختفای خود را تغییر می‌داد.

    فرمانده انتظامی سبزوار با اشاره به این‌که همدستان این فرد شرور نیز در تهران سکونت داشتند، گفت: یکی از همدستان این فرد سربازی بود که با متهم قرابت نسبی داشته و با لباس نظامی از پادگان محل خدمت خود فرار کرده بود.

    وی با بیان این‌که ماموران پس از ده روز عملیات کنترل و مراقبت متهم را شناسایی کرده و از پای درآوردند، گفت: ماموران ما شجاعانه این باند مسلح را تعقیب و پس از توقف خودرویشان، متهمان که چهار نفر بودند با سلاح به سمت ماموران حمله می‌کنند که در نهایت ماموران با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح و رعایت ضوابط قانونی سه نفر از افراد را می‌کشند و فرد چهارم نیز زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.

    فرمانده انتظامی سبزوار با بیان این‌که اخبار اعلام شده توسط برخی رسانه‌ها مبنی بر بازداشت ماموران ما در شهر تهران کذب است، افزود: ماموران مورد تقدیر دادستانی و فرماندهی انتظامی کشور قرار گرفته و در حمایت کامل هستند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • منابع اورجینال تولید مواد غذایی
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • کتاب های تلویزیون و تصویری اورجینال
  • منابع اورجینال ارتباط از راه دور
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>