• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » از آرمان‌های مردم کشور عزیزمان ایران تا مهربانی امام (ره) در دیدار با ورزشکاران

    از آرمان‌های مردم کشور عزیزمان ایران تا مهربانی امام (ره) در دیدار با ورزشکاران

    ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران پیروز شد، در این مناسبت مهم ورزشکاران نیز همانند سایر مردم نقش اساسی داشتند.

    از آرمان‌های مردم کشور عزیزمان ایران تا مهربانی امام (ره) در دیدار با ورزشکاران

    به گزارش خبرنگار گروه ورزش گروه تحریریه سایت جوان؛ بعد از انقلاب مشروطه و ملی شدن صنعت نفت، مردمان کشورمان جهت تحقق آرمان‌های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، در زمستان ۱۳۵۷ انقلابی را پایه گذاری کردند که بعد از سه دهه، لقب بزرگترین جنبش مردمی قرن اخیر را از آن خود ساخته هست. انقلاب اسلامی، با برهم زدن تمامی معادلات روی کاغذ، نقطه عطفی را رقم زد و به یکباره کشور عزیزمان ایران را به کانون تحولات خاورمیانه و دنیا بدل کرد.

    ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم کشور عزیزمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید و با آخر ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تاسیس شد.

    پس از این اتفاق خوشایند جهت مردم، اهالی ورزش هم از خاطرات شیرین انقلاب می‌گویند و نکاتی را اظهار می‌کنند که جالب هست. زمانیکه ورزشکاران در مسابقاتی مهم زورشان به حریف نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا با همکاری و هم فکری به پیروزی برسند و مقتدرانه برد را بدست آورند، دقیق مانند ملت کشور عزیزمان ایران که در سال ۵۷ با همدیگر ظلم و استبداد را آخر دادند.

    از آرمان‌های مردم کشور عزیزمان ایران تا مهربانی امام (ره) در دیدار با ورزشکاران

    بر همین اساس، گفتگویی کردیم با اهالی ورزش کشور که در زیر می‌خوانید:

    مجید جلالی:

    روزی که امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان ایران بازگشتند، ما از صبح سریع بیدار شدیم و به خیابان‌ها رفتیم، البته حکومت نظامی بود و ما از کوچه‌ها و جوی‌ها رد می‌شدیم تا تانک‌ها و نظامی‌ها ما را نبینند. در کل خاطرات شیرینی از انقلاب دارم و امیدوارم هر لحظه مردم کشور عزیزمان ایران در سلامتی باشند. هنگامی کلانتری ۹ بهارستان را مردم انقلابی گرفتند، من هم در آنجا حضور داشتم و با اسلحه یوزی (مسلسل دستی) در درگیری‌ها بودم و تمام تلاشم را می‌کردم تا به همراه مردم به ظلم و استبداد آخر دهیم.

    محمد حسین انصاری فرد:

    ۱۵ یا ۱۶ ساله بودم که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران تشکیل شد و تمام مردم سر تا پا در شور و هیجان قرار داشتند. خیلی از اتفاقات در دروان پیروزی انقلاب رخ داد و امیدوارم بتوانیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم. در آن وقت ما وظیفه درگیری و نابودی ر‍ژیم ظلم و استبداد را برعهده داشتیم و منزل مان نیز در خیابان پیروزی بود و زیاد در گیری‌ها هم در آن منطقه انجام می‌شد.

    او افزود: خاطره‌ای که از وقت انقلاب به یاد دارم، مربوط به وقت ورود امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان ایران می‌شود. زمانیکه امام به بهشت زهرا (س) رفتند، جمعیت فوق العاده‌ای در آنجا بود و همین عنوان موجب شد تا من کفش هایم را پیدا نکنم و با پای برهنه به منزل بازگردم. تا ۲۲ بهمن ما وظیفه پیروزی انقلاب بر ظلم و استبداد را داشتیم و حالا نوبت جوانان است تا از آن محافظت کنند.

    ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران پیروز شد، در این مناسبت مهم ورزشکاران نیز همانند سایر مردم نقش اساسی داشتند.

    نادر فریاد شیران:

    خاطرات زیادی از دوران پیروزی انقلاب به یاد دارم و مردم هدف ارزش این بود تا رژیم را عوض کردن دهند. هوای آن موقع کشور عزیزمان ایران هم مانند اکنون زیاد سرد نبود و در درگیری‌ها تلاش می‌کردیم تا بتوانیم پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آوریم.

    او افزود: خاطره‌ای که از آن وقت به یاد دارم، مربوط به اردو‌های تیم ملی فوتبال ایران به سال ۱۳۵۷ برمی گردد که در درگیری‌های مردم با ظلم و استبداد، ما درحال تمرین کردن بودیم تا به مسابقات المپیاد آسیایی ۱۳۵۷ تایلند برویم، ولی چند روز پیش از مسابقات، مسئولان تیم به ما گفتند، بروید و جهت حضور در مسابقه های به شما اطلاع می‌دهیم که اکنون بعد از گذشت ۳۹ سال منتظر خبر کادرفنی تیم ملی هستیم (با خنده)

    فریاد شیران ادامه داد: خداراشکر با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، ۴ سال بعد تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی‌های آسیایی دهلی نو حضور یافت و به جمع ۸ تیم برتر رسید، ولی متاسفانه از کویت شکست خوردیم و حذف شدیم.

    دروازه بان سابق تیم ملی کشور عزیزمان ایران راجع به دیدار با امام خمینی (ره) در حسینیه جماران خاطرنشان کرد: زمانیکه یک فرد به دیدار رهبر می‌رود، به طور معمول او باید چند دقیقه یا چند ساعت در جایی منتظر بماند تا امام خمینی (ره) پیش او برود و با یکدیگر صحبت کنند، ولی زمانیکه ما به جماران رفتیم امام روی مبل نشسته بودند و منتظر فوتبالیست‌ها بودند. امام با عطوفت و مهربانی با ما صحبت کرد و ما هم خیلی خوشحال بودیم که با رهبر دیدار کردیم.

    محمود گودرزی:

    روز‌های شلوغ و پر التهابی داشتیم و خوشبختانه در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب پیروز شد و ر‍ژیم ظلم و استبداد به آخر رسید. جامعه ورزش کشور در وقت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کشور عزیزمان ایران حضور پرشوری داشتند و امیدواریم این روند تا آخر ادامه داشته باشد. حضور پرشور مردم در عرصه انقلاب و پیروزی بر رژیم ظلم، حیاتی بود و خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد.

    او افزود: مردم کشور عزیزمان ایران هر لحظه به ارزش‌های اسلامی ارج می‌نهند و استقلال کشور خود را بیش از هر چیز دیگری دوست دارند. مردم به آزادی علاقه دارند و در روز‌های منتهی به انقلاب اسلامی نشان دادند که جهت رسیدن به این هدف تلاش زیادی می‌کنند. ورزشکاران ما همواره ارزش‌های انقلاب اسلامی را پاس داشته‌اند و همواره نشان دادند که اخلاق و اسلام را در این حوزه پاس می‌دارند و من هم از این عنوان بسیار خوشحال هستم.

    از آرمان‌های مردم کشور عزیزمان ایران تا مهربانی امام (ره) در دیدار با ورزشکاران

    محمد نصیری:

    زمانیکه امام خمینی (ره) به من بیان کردند، با این جثه کوچکت، چطور قهرمان دنیا هستید، امام حرف حق را زده بودند و من نمی‌توانستم چیزی بگویم و در آن لحظه لبخندی زدند که فکر نمی کنم دیگر تاریح لبخندی به آن قشنگی را ببیند.

    او افزود: ۲ ساعتی که در بیت امام نشستیم، واقعا لحظات شیرینی بود و زمانیکه امام را بوسیدم، عالی ترین لحظه عمرم بود و بعد از آن هرکسی در هر کجای کشور عزیزمان ایران من را می‌دید یاد امام می‌افتاد. در زمانیکه در حسینیه جماران بودیم، بنیان گذار کبیر انقلاب وسایل پذیرایی را فراهم می‌کردند و آن لحظات جهت من باورنکردنی بود.

    نصیری ادامه داد: امیدوارم بتوانیم از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ محافظت کنیم و جوانان و ورزشکاران کشور هم در این راه تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه داشته باشند.

    انتهای پیام/

    ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران پیروز شد، در این مناسبت مهم ورزشکاران نیز همانند سایر مردم نقش اساسی داشتند.

    واژه های کلیدی: امام خمینی | ورزشکاران | پیروزی | خاطرات | انقلاب | انقلابی | ایران | اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • هاردکپی کتاب های اتوماسیون
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی الکتریک و الکترونیک هواپیما
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • منابع اورجینال علوم قانونی
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>