اطلاعیه سایت
کارگردان مجموعه «ستایش» معتقد هست؛ هر وقت که فیلمنامهنویسان خوب وارد میدان شدهاند، نتیجهاش ساخت سریالهای خوب بوده است.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ سعید سلطانی در گفتوگو با ستاد خبری چهارمین جشنواره تلویزیونی جامجم با اشاره به جذابیت مجموعههای نمایشی گفت: بخش نمایشی از جالب ترین موقعیتهایی است که در رسانه وجود دارد. از آنجا که سریالها مورد توجه زیاد مخاطبان تلویزیون است سریال سازی باید مورد توجه خاص قرار بگیرد.
سلطانی با بیان اینکه در مطبوعات و فضای مجازی سوژههای زیادی جهت پرداختن وجود دارد، عنوان کرد: جهت تولید یک اثر باید نیاز جامعه را در نظر بگیریم. اگر به آنچه در جامعه اتفاق میافتد دقیق نگاه کنیم کاملا روشن است چه مسائل و مسائلی باید مورد توجه قرار بگیرد ولی مهم تر از گزینش سوژه، نوع پرداختن به آن است.
وی با اشاره به نحوه پرداختن به مسائل اجتماعی ادامه داد: گاهی با معضلات مهم به شکل دم دستی برخورد میکنیم که نتیجهاش ارزش کار را نازل می کند و یا پتانسیل مورد نیاز جهت توجه به یک مسئله را خود بخود از بین می برد. گاهی هم اینقدر از عنوان دور هستیم که مباحث را واژگون نشان میدهیم؛ در واقع زمانی بیش از اندازه خوب و زمانی هم سیاه نمایی میکنیم.
سریالهای خوب همواره محصول حضور فیلمنامهنویسان خوب بودهاند
کارگردان سریال خاطره انگیز «پس از باران» با مهم دانستن ارتباط مخاطب و رسانه گفت: اگر مردم خودشان را در رسانه مخصوصا در آثار نمایشی ببینند ارتباط بیشتری بین آنها و رسانه شکل میگیرد. رسانه نیاز به نمایش روشنایی، امیدبخشی و تلاش و انرژی جهت زندگی دارد.
او ادامه داد: رسانه نباید چشمش را روی مسائل ببندد و یا برعکس مسائل را بزرگنمایی کند و باعث ایجاد بحران در جامعه گردد.
این کارگردان که سریال پر مخاطب «ستایش» را در کارنامه کاری خود دارد با اشاره به مجموعههایی که در طول سالهای گذشته مورد اقبال بیننده قرار گرفته است گفت: هر چه جلوتر میآییم به واسطه مواجهه بینندگان ایرانی با مجموعهای از شبکههای خارجی، تنوع زیادی ایجاد شده است و انتخابهای بیشتری جهت بیننده وجود دارد. ولی این مجموعهها اصالت ندارد.
سلطانی افزود: هر وقت سریالی به درستی به فرهنگ ما و ذائقه مخاطب توجه کرده موفق شده است هست؛ بنابراین این موفقیت غیر قابل دسترس نیست. در واقع سازندگان آن سریالها هم سراغ فرمول خاص و عجیب غریبی نرفتند.
کارگردان مجموعه «ستایش» معتقد هست؛ هر وقت که فیلمنامهنویسان خوب وارد میدان شدهاند، نتیجهاش ساخت سریالهای خوب بوده است.
سلطانی با مهم دانستن فیلمنامه در موفقیت یک اثر ادامه داد: هرجا فیلمنامه نویسان خوب وارد رسانه شدند خروجی خوبی داشتند، ولی هرجا سراغ کارهای شتاب زده و بی تعمق رفتیم و دستورالعملی برخورد کردیم آفت آن عنوان شده است هست.
این کارگردان سریالهای تلویزیونی با بیان اینکه جشنوارهها در اصلاح برنامه سازی نقش کمک کننده دارند، عنوان کرد: هر جشنوارهای دستورالعملی دارد و به دلیلی برگزار میشود. اگر در این جشنواره جوان گرایی وجود داشته باشد و به جوانها توجه به موقع شود، به دنبالش نتیجه به موقعی هم خواهد داشت.
وی ادامه داد: ما فیلمسازان هر جا کارمان دیده شود و عیب و ایراد را گوشزد و نقاط قوت را مطرح کنند تلاش میکنیم بر آن مدار حرکت کنیم. ولی زمانی که شما کارتان را به خوبی انجام میدهید و توجهی نمیشود، انگیزهتان را از دست میدهید. جشنوارهها میتوانند انگیزه ایجاد کنند و پنجرهای باشند جهت شناخت زیاد مخاطب تا بتوانیم ارتباط بهتری با او برقرار کنیم.
کارگردان سریال «در جستجوی آرامش» در آخر گفت: هر وقت میبینم فیلم و سریالی خوب دیده میشود اسباب شعف من هست، چون این رسانه محل کار و زندگی خودم هست. اگر مجموعهای پر بیننده شود بینندگان زیادی به بهانه آن اثر سایر برنامهها را هم میبینند و ارتباط برقرار میکنند و به طبع هر برنامه ضعیفی که کار شود ارتباط بیننده و رسانه را به خطر میاندازد.
انتهای پیام/
اظهار نظر کارگردان بعد از باران راجع به مجموعه نمایشی موثر
سریالهای خوب همواره محصول حضور فیلمنامهنویسان خوب بودهاند
واژه های کلیدی: مخاطبان تلویزیون | مسائل اجتماعی | فیلم و سریال | جشنواره | کارگردان | برنامه | ارتباط | جشنواره | مخاطب | سریال | مجموعه