• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » هنر کلاسیک و اصیل ایرانی نسبت به هنر مدرن خیلی کم تبلیغ می شود

    هنر کلاسیک و اصیل ایرانی نسبت به هنر مدرن خیلی کم تبلیغ می شود

    سید محمد حسینی گفت: صفحات قرآنی که با خط حضرت امام رضا (ع) بر روی پوست آهو نگارش شده است باید قیمت بالایی داشته باشند، ولی در حراجی ها اینطور نیست.

    هنر کلاسیک و اصیل ایرانی نسبت به هنر مدرن خیلی کم تبلیغ می شود

    به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ مجموعه ای از صفحات قرآنی که بر روی پوست آهو تحریر شده است و منسوب به حضرت ثامن الحجج (ع) هستند، در موزه های کشور عزیزمان ایران از جمله موزه کتابخانه ملی، موزه آستان قدس رضوی، موزه رضا عباسی، موزه دکتر محفوظی و… نگه داری و تعدادی از این مجموعه فاخر که در دست مجموعه داران آثار هنری است در حراجی ها و بازارهای هنرهای تجسمی خرید و فروش می شوند.

    سید محمد حسینی از مجموعه دارانی است که یک نمونه از این صفحات قرآن پوستی را در مجموعه شخصی خود دارد و با حساسیت کامل از آن مواظبت می‌کند. وی راجع به این اثر ارزشمند و قدیمی به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ گفت: حدود ۳ سه سال پیش این اثر را به مبلغ نسبتا بالایی از یک روحانی ساکن شهر قم خریدم. این صفحه قرآن منسوب به امام رضا (ع) است.

    هنر کلاسیک و اصیل ایرانی نسبت به هنر مدرن خیلی کم تبلیغ می شود

    وی افزود: سال گذشته به پیشنهاد یکی از دوستان جهت بازدید آثار حراج باران رفتیم. در آنجا دیدم که یک نمونه از همین برگهای با ارزش قرآنی با قیمت ۴۵ میلیون تومان فروخته شد. تصورم این بود که این خط خیلی زیاد از اینها می ارزد. لیکن این آیات به وسیله یکی از امامان معصوم و بزرگوار ما نگارش شده است و قدمت بیش از ۱۰۰۰ ساله دارد. در حراج ملی سال ۹۳ هم برگ دیگری از این قرآن نفیس و با ارزش به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان بفروش رفت. خرید و فروش این چنینی دغدغه ای را جهت تبلیغ این آثار در ذهن من به وجود آورد. لیکن در حال حاضر صورت های معروف بسیاری هستند که آثارشان با قدمت ۷ یا ۸ سال حتی میلیاردی هم فروش می رود. بنابراین مورد نیاز است توجه بیشتری به آثار قدیمی و کلاسیک و به خصوص آثاری که متبرک به نام امامان میباشد شود.

    حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا کارشناسان هنری این آثار را بطور مناسب قیمت گذاری می کنند یا خیر؟ اظهار داشت: کارشناسان حوزه هنرهای تجسمی دو دسته هستند؛ دسته اول کارشناسانی که آثار مدرن را براساس خرید و فروش های خارجی، سابقه هنرمند، قیمت بازار و… قیمت گذاری می کنند و دسته دوم کارشناسانی که آثار قدیمی را برآورد می کنند.

    وی ادامه داد: البته بعضی وقت ها اشتباه هم رخ می دهد. لیکن پیش می آید که جهت تعیین قیمت، استاد خوشنویسی دعوت می کنند. خوشنویس نمیتواند قیمت معقول مشخص کند. لیکن به ارزش معنوی اثر توجه دارد و معمولا معتقد است که این اثر متعلق به فلان استاد است بعد باید قیمتش انقدر باشد. در صورتی که این درست نیست. باید قیمت واقعی یک اثر اعلام شود . براساس حس و… نمیشود قیمت گذاشت. فقط کسانی که در فضای بیزینسی هنر فعالیت دارند قیمت را درست تشخیص می دهند.

    حسینی ضمن اشاره به برکات این اثر در زندگی خود عنوان کرد: قصد فروش این اثر را ندارم ولی اگر مکان و نمایشگاه معتبری باشد آن را به نمایش می گذارم. در وقت گذشته هر وقت مسئول خوش ذوق و هنردوستی بر سرکار آمد ارزش هنر زیاد کردن یافت ولی بعضی از آنان هم توجه خاص و حرکت تاثیرگذار انجام نداده اند.

    سید محمد حسینی گفت: صفحات قرآنی که با خط حضرت امام رضا (ع) بر روی پوست آهو نگارش شده است باید قیمت بالایی داشته باشند، ولی در حراجی ها اینطور نیست.

    در جامعه امروز هم اگر بتوانیم به هنر رونق دهیم افرادی که اوضاع مالی خوبی دارند سراغ هنر خواهند آمد. در این ۵،۶ سال اخیر فعالیت ها زیاد و بهتر بوده است ولی بازهم تعداد حراجی ها بسیار کم هست. در ترکیه هر سال بیش از ۲۰ حراج هنری برگزار می شود. با اینکه هتنوع آثار و کارهای صورت های معروف ترکیه مانند صورت های معروف ایرانی نیست.

    وی در انتقاد به تبلیغات محدود آثار کلاسیک حوزه تجسمی اظهار داشت: اگر افراد این آثار را بشناسند به سراغ آنها آمده و مبلغ بیشتری جهت خریدشان پرداخت می کنند. مردم مطلع نیستند. هنوز فضای کلاسیک مثل مدرن تبلیغ نشده هست. هنر اصیل در زندگی مردم جریان دارد.

    حسینی در آخر گفت: همه مردم این هنرها را میشناسند. ولی رغبتی جهت خرید نیست. شاید مردم با هنر اصیل مانوس باشند ولی هنر مدرن را طوری تبلیغ کرده اند که آن آثار را میخرند و حمایت میکنند. تبلیغات هنر کلاسیک و اصیل ایرانی خیلی ضعیف هست. امید است تبلیغات هنری به درستی اجرا شود و همانطور که در چندسال اخیر بازار آثار مدرن شکوفا شد این شکوفایی به سمت آثار کلاسیک هم سوق بیابد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: قیمت گذاری | تبلیغات | کلاسیک | ایرانی | تبلیغ | میلیون | مجموعه | هنرهای تجسمی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ورزش های رزمی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • خرید کتاب زبان اصلی چشم پزشکی
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی انسانشناسی تحول
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>