• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » مجلس آماده دریافت پیشنهادات فعالان و مدیران بخش شخصی است

    مجلس آماده دریافت پیشنهادات فعالان و مدیران بخش شخصی است

    نخستین نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش شخصی با مجلس و دولت با حضور کارآفرینان بخش شخصی و نمایندگان دولت و مجلس با حضور دکتر غلامرضا تاجگردون مدیر کمسیون برنامه

    مجلس آماده دریافت پیشنهادات فعالان و مدیران بخش شخصی است

    نخستین نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش شخصی با مجلس و دولت برگزار شد.

    نخستین نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش شخصی با مجلس و دولت

    نخستین نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش شخصی با مجلس و دولت با حضور کارآفرینان بخش شخصی و نمایندگان دولت و مجلس با حضور دکتر غلامرضا تاجگردون مدیر کمسیون برنامه و بودجه مجلس و مهندس سعید اوحدی مشاور عالی معاون اول مدیر جمهوری و حضور کارآفرینان و فعالان بخش شخصی برگزار شد.

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – صندوق توسعه
    در این نشست یک روزه که با حضور بیش از ۲۰۰ کارآفرین و فعال مهم اقتصادی کشور برگزار شد، دکتر غلامرضا تاجگردون مدیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، دکتر اوحدی مشاور معاون اول مدیر جمهوری، مهندس سید محمد صدر هاشمی نژاد مدیر کانون کارآفرینان توسعه گرا، دکتر حسین سلطانی نیا دبیرکل و نایب رییس کانون کارآفرینان توسعه گرا، مهندس محمد عطاردیان عضو شورای عالی کانون کارآفرینان توسعه گرا و رییس کانون عالی کارفرمایان کشور، دکتر مصطفوی از مدیران شرکت برنامه و بودجه، دکتر گلابتونچی دبیرکل سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، مهندس نادر عطایی مدیر هیات مدیره کانون کارآفرینان توسعه گرا، مهندس علیرضا محمدی دانیالی عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان توسعه گرا، ناصر معدلی عضو شورای عالی سندیکای شرکت های ساختمانی، محمد حسن کرمانی عضو شورای کانون کارآفرینان توسعه گرا و و مهندس دادمان عضو هیات مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی، و کارآفرینان بخش شخصی صحبت کردند.

    در این نشست، چاره اندیشی مهمترین مسائل مربوط به توسعه نیافتگی اقتصاد کشور و چالش های پیش رو در دو پنل تخصصی، مدیران و کارآفرینان بخش شخصی و پنل دوم با عنوان نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

    نداشتن سهم مناسب از بازار کشورهای همسایه به علت بی توجهی به بخش شخصی است

    دبیرکل کانون کارآفرینان توسعه گرا، با اشاره به اینکه سهم کشور عزیزمان ایران از واردات ۱۵ کشورهای همسایه فقط ۱۴٫۵ میلیارد دلار هست، یادآور شد: این در حالی است که این کشورها بیش از ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارند!

    دکتر حسین سلطانی نیا دبیرکل و نایب رییس کانون کارآفرینان توسعه گرا، با بیان این توصیه که سهم کشور ترکیه از واردات کالای تنها سه کشور همسایه ما، بیش از سهم کشور عزیزمان ایران از همه کشورهای همسایه هست، خاطر نشان کرد: سهم اقتصاد کشور عزیزمان ایران نیز از توسعه ناخالصی داخلی با احتساب نفت، ۴۸۱ میلیارد دلار در چهار سال گذشته بوده است و این در حالی است که اقتصاد ترکیه در چهار سال گذشته تولید ناخالص داخلی ۷۸۱ میلیارد دلار ی را تجربه کرده است.

    وی افزود: این تجربه تلخ براین معناست که اقتصاد کشور عزیزمان ایران نه تنها امکان اول شدن در منطقه را ندارد، بلکه با اقتصاد بدون نفت تنها یک چهارم اقتصاد ترکیه هستیم و این یک معضل جهت اقتصاد ماست.

    دبیرکل کانون کارآفرینان توسعه گرا، با تاکید بر اینکه کانون به دنبال تحقق منشور بخش شخصی جهت نجات اقتصاد کشور هست، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصادی کشور با محوریت بخش شخصی در جهت تامین منافع ملی حاصل می شود.

    وی از ارسال بسته انتظارات بخش شخصی به مقام معظم رهبری و سران سه قوه خبرداد و اعلام کرد: انتظارات بخش شخصی این است که به انتظارات و پیشنهادات بخش شخصی توجه گردد و آن چیزی که باعث شده است بسیاری از فعالان و دلسوزان بخش شخصی در کانون کارآفرینان توسعه گرا با هم همصدا شده است اند تا راه توسعه کشور را از این طریق هموار نمایند.

    مجلس آماده دریافت پیشنهادات فعالان و مدیران بخش شخصی است

    نسخه شفابخش اقتصاد ایران، توجه به اقتصاد بازار آزاد (رقابتی) است

    مهندس سید محمد صدر هاشمی نژاد مدیر کانون کارآفرینان توسعه گرا، در نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش شخصی با مجلس و دولت، با تاکید براینکه نسخه شفابخش اقتصاد کشور توجه به اقتصاد آزاد و رقابتی یا همان اقتصاد مقاومتی هست، گفت: در حال حاضر مسئله مهم اقتصاد کشور توسعه نیافتگی است.

    مهندس سید محمد صدر هاشمی نژاد در این نشست کارآفرینی با اشاره به مسائل و معضلات توسعه نیافتگی کشور، گفت: اقتصاد کشورمان بدون احتساب نفت تنها یک چهارم اقتصاد ترکیه است و این جهت کشوری که می خواهد اقتصاد اول منطقه باشد یک فاجعه است.

    وی نسخه اقتصاد اجتماعی را پروژه شکست خورده در همه جای دنیا از جمله چین و شوروی سابق بیان کرد و گفت: کشوری مثل روسیه زمانی در مسیر اقتصاد توسعه یافته، قرار داده شد که از نگاه سوسیالیستی فاصله گرفت و به اقتصاد بازار آزاد روی آورد.

    رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا، با اشاره به اینکه دولت درک درست و اطلاعات صحیحی از بخش شخصی ندارد، یادآور شد: مسیر توسعه کشور از محافل دولتی بیرون نمی آید و همه بحث هایی که در این محافل صورت می گیرد بی فایده است و علاج مسائل در توجه به بازار آزاد و رقابتی و یافتن مسیر توسعه به وسیله کارآفرینان و فعالان بخش شخصی است که سران قوا و کشور باید به آن توجه نماید.

    آمادگی کامل داریم تا پیشنهادات بخش شخصی را جهت مصوبات بودجه استفاده کنیم

    دکتر غلامرضا تاج گردون مدیر کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کانون کارآفرینان توسعه گرا به عنوان یک حرکت جدی و سازنده از سوی بخش شخصی یاد کرد و اعلام کرد: آمادگی کامل داریم تا پیشنهادات بخش شخصی را جهت مصوبات بودجه استفاده کنیم و آنها را در برنامه توسعه اقتصادی کشور به کار ببندیم.

    دکتر غلامرضا تاج گردون، با اشاره به اینکه توجه کافی به بخش شخصی نشده هست، یادآور شد: مهمترین حرکتی که می تواند جهت توسعه اقتصادی کشور صورت بگیرد از سوی بخش شخصی است و در حال حاضر این بستر جهت نقش آفرینی بخش شخصی تا حدودی فراهم است و مجلس جهت شنیدن همه نظرات و پیشنهادات فعالان و مدیران بخش شخصی آماده است.

    وی با اشاره به اینکه در همه مسائل و مسائل کشور یک سر آن دولت و یک سر دیگر آن بخش شخصی هست، تاکید کرد: این حرکتی که تحت عنوان کانون کارآفرینان توسعه گرا، شروع شده است است می تواند در حوزه های متفاوت و به طور جدی و مداوم دنبال شود، تا بتوانیم به مسائل اقتصادی کشور فائق آئیم.

    بدون بخش شخصی کارآمد، راه به جایی نمی بریم

    مهندس اوحدی مشاور عالی معاون اول مدیر جمهوری در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری، نیز در این نشست با انتقاد از عدم حضور مسئولان بانک مرکزی و سایر مدیران بانکی، تاکید کرد: همه تلاش خود را جهت شنیدن صدای فعلان بخش شخصی به کار خواهیم بست و حمایت های خوبی را از طریق صندوق توسعه ملی و توسعه گردشگری جهت توسعه اقتصادی از طریق بخش شخصی دنبال می کنیم.

    مهندس اوحدی از ایجاد کانون کارآفرینان توسعه گرا، به عنوان یک حرکت جدی و تازه جهت نقش آفرینی بخش شخصی در حل مسائل اقتصادی کشور یاد کرد و اظهار داشت: تنها با حضور جدی بخش شخصی و همکاری با مجلس و دولت می توانیم به اهداف خود در زمینه تحقق اهداف برنامه های توسعه دست خواهیم یافت.

    وی بر توسعه اقتصادی کشور، از طریق صادرات و ورود به بازارهای منطقه و دنیا تاکید کرد و گفت: بازار کشورهای منطقه از جمله عراق و روسیه و … سهل و ممتنع است و باید با همت خود بخش خصوصی، ورود خود را تضمین کنیم و سهم خود را از اوضاع فعلی به سطح مناسب ارتقاء دهیم.

    کمیته نه نفره جهت حل مسائل اقتصادی کشور تشکیل می شود

    مهندس سید محد صدر هاشمی نژادرئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا، با اشاره به اینکه این کانون به عنوان یک تشکل فعال جهت حل مسائل اقتصادی کشور نقش آفرینی خواهد کرد و اهداف آن در سطح ملی و بین المللی دنبال می شود، اظهار داشت: یکی از نتیجه های و خروجی های این نشست چاره اندیشی تشکیل کمیته نه نفره جهت حل مسائل اقتصادی کشور در زمینه ها و بخش های متفاوت است.

    مهندس سید محد صدر هاشمی نژاد، با اشاره به استقبال خوب نمایندگان دولت و مجلس و رسانه ها از نخستین نشست چاره اندیشی، با فعالان بخش شخصی اظهار داشت: این کمیته نه نفره شامل سه نفر از مجلس، سه نفر نماینده دولت و سه نفر از بخش شخصی است که بزودی کار خود را شروع می کنند.

    نخستین نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش شخصی با مجلس و دولت با حضور کارآفرینان بخش شخصی و نمایندگان دولت و مجلس با حضور دکتر غلامرضا تاجگردون مدیر کمسیون برنامه

    ۲۲ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد

    مهندس محمد عطاردیان عضو شورای عالی کانون کارآفرینان توسعه گرا، با اشاره به اینکه ۲۲ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد، گفت: بخش شخصی نباید منتظر تصمیم دولت باشد و همانطور که کانون کارآفرینان توسعه گرا راجع به اهداف تشکیل خود گفته به دنبال حل مسائل اقتصادی کشور است.

    مهندس محمد عطاردیان، با اشاره به اینکه تجربه کشورهای دیگر نشان می دهد که اشتغالزایی از ناحیه دولت همواره با شکست مواجه بوده هست، خاطرنشان کرد: از دو سال پیش راجع به آسیب های اجتماعی و اقتصادی کشور و نتیجه های غیرقابل آینده نگری آن به مسئولان هشدار داده ایم، ولی جدی نگرفته اند که مسائل و اتفاقات اخیر هشداری در این زمینه بود تا آنها به خود آیند.

    نایب مدیر کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران، از تشکیل کانون کارآفرینان توسعه گرا، به عنوان هلدینگی به منظور حمایت از بنگاه های اقتصادی، خبر داد و گفت: کارفرمایان جهت ایجاد این هلدینگ، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه تخصیص داده شده است می دهند تا به اشتغال پایدار کمک کنند. چنانچه دولت از تشکیل این هلدینگ حمایت کند، کارفرمایان سرمایه خود را تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان زیاد کردن می دهند و بسیاری از مسائل اقتصادی و اشتغال را حل می کنند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: روابط عمومی کانون کارآفرینان توسعه گرا

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | صندوق توسعه | کارآفرینان | برنامه | اقتصاد | اقتصادی | مهندس | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی علوم فضایی
  • دانلود فایل های زبان اصلی متغیر مختلط
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • کتب خطوط لوله زبان اصلی
  • کتب حرارت زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • دانلود منابع مرجع تغذیه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>