• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » راهکار رسیدن به آرامش بعد شکست عشقی

    راهکار رسیدن به آرامش بعد شکست عشقی

    روش های رسیدن به آرامش بعد از شکست عشقی + سلامت

    راه کار های فراموش کردن عشق

    راهکار رسیدن به آرامش بعد شکست عشقی

    همیشه جدایی و شکست عشقی می‌تواند آسیب‌های فراوانی داشته‌باشد به‌خصوص اگر فرد غافلگیر شود و نداند در چنین موقعیتی باید چگونه برخورد كرد، شاید برای خیلی از خانم‌ها و آقایان جوان بعد از دوران آشنایی پیش از ازدواج و نامزدی جدایی و شکست عشقی بسیار مشكل باشد. آنقدر كه هرروز آن را به تعویق بیندازند و تا حد ممكن به‌دنبال راهی برای فرار از چنین موقعیتی باشند ولی قرار نیست بعد از هر خواستگاری ازدواج باشد. گاهی ۲ فرد برای هم مناسب نیستند و باید هرچه زودتر رابطه را تمام كنند، این‌كه چگونه باید به رابطه‌ای پایان داد و بعد از این پایان و جدایی چگونه همه چیز را فراموش كرد و دوباره به زندگی عادی برگشت سوال خیلی از جوان‌هاست. مسلما كار راحتی نیست ولی می‌توان با یك نگاه واقع‌بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز كرد.
    چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم؟

    در شکست عشقی همه چیز را نمی‌توان فراموش كرد

    نباید انتظار داشت كه بتوان همه چیز را فراموش كرد. بسیار پیش می‌آید كه نمی‌توانیم خیلی از چیزها را فراموش كنیم به‌ خصوص اگر خاطرات خوبی با آن فرد داشته باشید. به هر صورت بخشی از آن خاطرات همیشه همراه ما خواهد بود.برای رها شدن از گذشته باید یاد بگیرید كه ذهن را مدیریت كنید و هرلحظه نسبت به‌خودتان آگاه باشید و نگذارید ذهن هرگاه كه خواست به گذشته سفر كند. اگر دقت كرده‌باشید بیشتر اوقات ذهن یا در گذشته سیر می‌كند یا در آینده و كمتر پیش می‌آید كه ذهن به همان زمان حال فكر كند.

    اما چگونه می‌توان ذهن را به زمان حال آورد؟ باید اول یاد بگیرید ذهن‌تان را ببینید و حواس‌تان باشد الان ذهن‌تان در كجاست؟ ذهن مثل كودكی بازیگوش مرتب بین گذشته و آینده گردش می‌كند، با آموختن روش‌های بدست گرفتن افسار ذهن می‌توانید مانع سفر آن به گذشته‌های نامطلوب شوید.

    برای فراموش کردن شکست عشقی به مغزتان دستور ایست دهید

    این روش را روش ایست ذهنی می‌نامم، یعنی لازم است خیلی محكم و مقتدر به ذهن‌تان ایست بدهید تا نتواند به هركجا خواست برود. شاید برای همه ما پیش آمده باشد كه هنگام تماشای تلویزیون یا در تاكسی یا… یك دفعه ذهن به سمت موضوعی در گذشته منحرف می‌شود و برای دقایقی یا ساعاتی یا حتی چند روز كنترل ذهن از دست می‌رود. در حقیقت اگر آگاه نباشید و نبینید كه ذهن‌تان در حال سفر به گذشته است نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید اما اگر حواس‌تان باشد به محض این‌كه ذهن بخواهد به گذشته سفر كند به آن یك ایست محكم می‌دهید و از پیشروی آن جلوگیری می‌كنید. می‌توانید به‌خود بگویید: «ساكت، دیگر نمی‌خواهم بیشتر فكر كنم! یاهیس» یا در ذهن‌مان روی این فكرها ضربدر بزنیم و جلوی آن‌ها را بگیریم.

    چطور ذهن‌تان را خالی كنید

    گاهی هم پیش می‌آید كه ذهن ما آنقدر از وقایع گذشته‌ و اتفاقات پیش آمده پر است كه انگار ظرف ذهن پرشده و در حال لبریز شدن است و مرتب وقایع در ذهن مرور می‌شود و نمی‌توان به موضوع دیگری فكر كرد. ذهن تا حد معینی گنجایش دارد و باید به نوعی از افكار نامطلوب و دوست نداشتنی خالی شود. بهترین كار در این زمان نوشتن است، كافی است هرچه در ذهن دارید بدون هیچ‌گونه انتخابی روی كاغذ بیاورید و هیچ‌چیزی را جا نیندازید، باید كاملا بدون سانسور و صادقانه بنویسید تا ذهن كاملا تخلیه شود. بعد وقتی ذهن كاملا خالی شد، آن كاغذها را دور بیندازید یا حتی بسوزانید.

    از اول به جدایی هم فكر كنید

    وقتی در مراحل آشنایی پیش از ازدواج یا دوران نامزدی هستید باید از ابتدا هر ۲ با هم این توافق را داشته‌ باشید كه ممكن است این رابطه به دلایل مختلف از جمله تفاوت خانواده‌ها یا تفاهم نداشتن یا. . . به سرانجام نرسد. در حقیقت بهتر است زوجین قبل از ازدواج با هم این موضوع را روشن كنند كه قرار است مدتی را مثلا ۶ ماه برای بدست آوردن شناخت باهم باشند تا تصمیم بگیرند كه برای هم مناسب هستند یا نه! به همین دلیل از ابتدا به هم وابسته نشوید. علاوه بر این، برای پیشگیری از وابستگی از همان ابتدا هر روز و هر ساعت با هم صحبت نكنید تا مبادا به فضای احساسی وارد شوید. هرچقدر بیشتر به شناخت رسیدید كم‌كم رابطه را بیشتر كرده و احساسات را وارد رابطه كنید.

    اول شناخت، بعد احساسات

    حواس‌تان باشد كه برای پیشگیری از آسیب‌ روحی در این مدت آشنایی مثلا ۶ ماه باید شناخت‌تان جلوتر از احساس‌تان حركت كند، اگر احساسات زودتر از شناخت پیش برود ممكن است زود به هم وابسته شوید و دیگر دل‌كندن به این آسانی‌ها نباشد ونتوان نه گفت. در دوران نامزدی و آشنایی پیش از ازدواج همیشه این خطر وجود دارد كه بین طرفین وابستگی به‌وجود بیاید. من همیشه به مراجعانم توصیه می‌كنم، دریچه‌های احساس‌تان را زود به روی هم باز نكنید و بعد از چند ماه كم‌كم از نظر احساس نزدیك شوید.

    در روابط عاطفی تان صادق باشید

    اگر به هر دلیلی در دوران آشنایی قبل از ازدواج و نامزدی به این نتیجه رسیدید كه به طرف مقابل نه بگویید، در این مواقع توصیه می‌كنیم حتما با طرف مقابل صادق باشید. بهتر است شما با یك خاطره خوب از هم جدا شوید، باید به این بلوغ برسید كه حتما لازم نیست جدایی‌با دعوا و دلخوری و حرف‌های آزاردهنده و… باشد، می‌توان خیلی آرام و با آرامش از هم جدا شد به‌خصوص اگر همان اول به این توافق رسیده باشید و از ابتدا آگاه باشید كه ممكن است از هم جدا شوید. در واقع هر كدام از شما حق دارید بدانید چرا این رابطه نباید ادامه پیدا كند و همچنین شما بتوانید با خود كنار بیایید.

    توافق‌های بعد از جدایی

    قبل از جدایی بهتر است با خاطره‌ای خوش با هم توافق‌هایی كنید، مثلا این‌كه دیگر با هم تماس نگیرید یا اگر وسایلی ردوبدل یا هدیه شده به هم برگردانید تا هم دوباره خاطرات را یادآوری نكند و هم دیگر بهانه‌ای برای تماس مجدد نداشته‌باشید. یعنی از همان ابتدا همه چیزها را آرام آرام از خود جدا كنید.

    با اقتدار « نه » بگویید

    اگر در دوران آشنایی یا نامزدی وابستگی به‌وجود آمده باشد، جدایی مشكل می‌شود و حتی گاهی اتفاقات ناگواری مثل افسردگی و حتی خودكشی هم پیش می‌آید. هنگام جدایی نباید تنها به فكر خود باشیم بلكه باید حواس‌مان به حال و هوای طرف مقابل هم باشد چون وقتی وارد رابطه‌ای می‌شویم دیگر تنها خودمان نیستیم بلكه مسئول طرف مقابل هم هستیم و نباید كاری كنیم كه به او آسیبی برسد. اگر قطع یك دفعه‌ای رابطه ممكن است به او آسیب برساند، در این جور مواقع پیشنهاد می‌شود به‌تدریج رابطه كم شود. مثلا اگر ۳ روز در هفته با هم صحبت می‌كردید حال آن را به یك روز در هفته تبدیل كنید تا آرام آرام طرف مقابل برای جدایی آماده شود. حواس‌تان باشد در این مواقع از موضع قدرت وارد نشوید مبادا حرف‌های نابجا بزنید و احساس طرف مقابل را زیر سوال ببرید، مهم این است كه شما هنگام جدایی رفتاری انسانی داشته باشید.

    زمان و اقتدار به همراه هم كمك می‌كنند تا بتوانید وابستگی طرف مقابل را كم كنید. اگر او ببیندمرتب و مداوم و با اقتدار شما به او «نه» می‌گویید و او هر راهی را امتحان می‌كند ولی باز هم نه می‌شنود، كم كم كنار می‌آید كه از شما دل‌ ببرد.

    برای فراموش کردن شکست عشقی تان ۳ ماه زمان نیاز دارید

    وقتی ماشینی با سرعت زیاد در حال حركت است، هنگام ایستادن یك خط ترمزی روی زمین به‌وجود می‌آید، رابطه نیز چنین است. بعد از پایان رابطه مدت زمانی طول می‌كشد كه شرایط دوباره عادی شود. این زمان در درجه اول بستگی به میزان پذیرش شما دارد و بعد باتوجه به راه‌هایی كه برای مدیریت ذهن‌تان انتخاب كرده‌اید می‌تواند این زمان طولانی‌تر یا كوتاه‌تر باشد. معمولا ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد كه فرد بتواند خود را با شرایط جدید وفق دهد، اصولا می‌گویند، تغییرات روانی بعد از ۳ ماه خودش را نشان می‌دهد، البته این زمان در آدم‌های مختلف می‌تواند كمتر یا بیشتر باشد.

    برای ترک کردن رابطه عاطفی فردا سخت‌تر از امروز است

    اگر در دوران آشنایی به شناختی از طرف مقابل رسیده‌اید و می‌دانید باید رابطه را قطع كنید ولی به‌دلیل وابستگی این كار برای‌تان راحت نیست با خود بیندیشید كه اگر امروز این كار نكنید ممكن است یك ماه دیگر یا یك سال یا حتی ۵ سال دیگر با وضعیت بدتری جدا شوید، پس هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است. باید این بلوغ را در خود به‌ وجود بیاورید كه خیلی اوقات اتفاقات زندگی مطابق خواسته شما پیش نخواهد رفت و زمان‌هایی نمی‌توانید به خواسته‌های‌تان برسید. اگر چنین تحملی را در خود به‌وجود بیاورید و از همان اول به‌ خود بقبولانید كه ممكن است در پایان آشنایی از هم جدا شوید دیگر از جدایی ضربه سنگینی نخواهید خورد. بنابراین برای جدایی باید اول در ذهن‌تان تصور كنید كه اگر امروز جدا نشوید سال دیگر جدایی برای‌تان دشوارتر نخواهد بود؟ بعد باید سعی كنید جلوی خودتان را بگیرد و مشغول كارها و فعالیت‌هایی شوید كه كامل ذهن شما را به‌خود مشغول می‌كند.

    انرژی‌تان را تخلیه كنید

    اگر در دوران جدایی فقط در خانه یا تنها باشید و هیچ كاری هم برای انجام دادن نداشته باشید مسلما اذیت خواهید شد. تمام ذهن شما آدمی است كه او را ترك كرده‌اید و مدام در وسوسه زنگ زدن و ارتباط با او هستید، پس باید خودتان را مشغول كرده و دورتان را شلوغ كنید، خود را در روابط اجتماعی و در بین دوستان‌تان قرار دهید، به كارها و فعالیت‌های موردعلاقه‌تان مشغول شوید تا انرژی شما را به سمت دیگر ببرد چون عشق و دوست داشتن نوعی انرژی است كه به سمت شخص مورد علاقه شما معطوف است پس شما باید این انرژی را به سمت دیگری چون ورزش كردن، علاقه‌های شخصی، سفر و. . . منحرف كنید، گرچه ممكن است صددر صد فراموش نكنید اما مسلما احساس بهتری پیدا خواهید كرد.

    از یك رابطه وارد رابطه نامزدی جدید نشوید

    گاهی پیش می‌آید بعد از جدایی از نامزدی قبلی بلافاصله موقعیت ازدواج دیگری پیش می‌آید. آیا در چنین مواقعی ازدواج می‌تواند به فراموشی نامزد قبلی كمك كند؟ مثلا فرض كنید در رابطه قبلی نامزدتان احترام چندانی برای شما قائل نبود، حالا در رابطه جدید شما به محض دیدن كوچك‌ترین احترامی‌ جذب می‌شوید و به فاكتورهای دیگر توجه‌ای نمی‌كنید و تنها نداشته‌های رابطه قبلی را در رابطه جدید جست‌وجو می‌كنید. حواس‌تان باشد شما نباید از رابطه قبلی فرار كنید و تنها منتظر باشید بدون فكر به فرد دیگری وابسته شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌كنیم بعد از قطع رابطه‌ نامزدی تا چند ماهی نامزدی جدیدی را آغاز نكنید، بهتر است كمی صبر كنید تا خودتان را پیدا كنید و بعد در یك رابطه جدید قرار بگیرید چون در اینجا احتمال اشتباهاتی به‌وجود می‌آید كه می‌تواند برای‌تان سنگین تمام شود.

    بعد از شکست عشقی تان با كسی حرف بزنید

    گاهی بعد از جدایی آنقدر فرد تحت فشار قرار می‌گیرد كه بد نیست با یك مشاور صحبت كند چون شاید مشاور بتواند به او كمك كند تا از فضای وابستگی بیرون بیاید چون گاهی مشاور به تحلیل‌هایی از دوران كودكی و شخصیت فرد می‌رسد كه می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد، از طرف دیگر فضای حمایتی جلسات مشاوره می‌تواند كمك بیشتری هم بكند اما اگر هم فرد چندان تمایل ندارد از یك مشاور كمك بگیرد می‌تواند احساساتش را با یك دوست صمیمی یا یكی از اعضای خانواده یا. . . در میان بگذارد همین بیان احساسات و گفت‌وگو می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد و همچنین خود حرف زدن می‌تواند بسیاری از استرس‌ها و فشارها را از بین ببرد. البته خودتان درذهن‌تان باید به این پذیرش رسیده‌باشید كه قطع این رابطه به نفع‌تان بوده‌است، در این حالت دیگران نیز با حمایت‌شان به شما كمك بیشتری می‌كنند.

    برای فراموش کردن شکست عشقی تان به‌ دنبال تغییر باشید

    بعد از جدایی هرگونه تغییر محیطی می‌تواند به شما كمك كند، مثلا سفر یا خرید وسیله‌ای ‌تازه یا… مثلا اگر از مدت‌ها پیش می‌خواستید میز تازه‌ای برای خود بخرید، ‌حالا همان خرید می‌تواند كمك‌كننده باشد. به سراغ كارهایی بروید كه مدت‌هاست انجام نداده‌اید و انجام آن‌ها می‌تواند حس‌های جدیدی را در شما ایجاد كند، مثلا می‌توانید به سراغ كلاس‌های موسیقی یا‌سازی‌ كه مدت‌هاست آن را دوست دارید بروید یا آموختن یك زبان تازه یا… بروید تا حسابی مشغول شوید. در واقع به‌دنبال فعالیت جدیدی باشید كه تا به حال به آن نپرداخته‌اید و می‌تواند بسیاری از انرژی‌های‌تان را تخلیه كند و دیگر فرصت نكنید به چیزی فكر كنید.

    نگران حرف مردم نباشید

    متاسفانه آدم‌ها متوجه نیستند كه وقتی به حرف دیگران اهمیت زیادی می‌دهند در واقع خود را تبدیل به عروسكی می‌كنند كه نخ‌هایش در دست دیگران است، چون باید خود را شبیه حرف دیگران كنند. ما یك‌بار بیشتر به دنیا نمی‌آییم و فرصت كمی هم در اختیار داریم، در این فرصت كوتاه قرار نیست طبق گفته دیگران زندگی كنیم چون در این صورت مسلما زندگی خود را باخته‌ایم. آدم‌هایی كه از كمبود خودباوری و اعتماد به نفس رنج می‌برند و تایید درونی ندارند معمولا در بیرون و در حرف‌های دیگران به‌دنبال تایید هستند و منتظرند تا ببینند دیگران چه چیزی می‌گویند تا عمل كنند. اگر بتوانید خودتان تایید را به‌خود بدهید دیگر نیازی به حرف دیگران ندارید. فرض كنید در دوران نامزدی به دلیل حرف مردم از طرف‌تان جدا نشدید ولی بعد از ۱۰ سال دچار مشكلات زیادی شدید اما در این موقعیت شما تنهای تنها هستید و هیچ كدام از آن‌هایی كه قبلا شما به دلیل حرف‌های‌شان جدا نشدید حالا حمایت‌تان نمی‌كنند و شما در اوج مسائل و مشكلات‌تان تنها مانده‌اید. باید بدانید مردم حرف‌های زیاد می‌زنند و شما باید فقط به حرف‌های خودتان گوش كنید، شما باید جایی در زندگی‌تان تصمیم بگیرید كه فقط خودتان باشید؛ بدون نقاب، بدون فیلم بازی كردن و… .

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • خرید کتاب های تشخیص پزشکی از آمازون
  • کتاب خارجی معروف
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • دانلود منابع مرجع بوم شناسی
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>