• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران کجا برگزار شود؟

    نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران کجا برگزار شود؟

    یکی از مسائلی که هر ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن روبرو می شود، مسئله مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب است.

    نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران کجا برگزار شود؟

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ یکی از مسائلی که هرساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن روبرو می شود مسئله مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب هست؛ مسئله ای که امسال هم مانند سالیان گذشته مسئله مهم این وزارتخانه در حوزه نشر کشور شد. دو تیم کارشناسی عنوان مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران را بررسی کردند و قرار است تصمیم نهایی در این خصوص روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری این نمایشگاه مطرح و راجع به آن تصمیم گیری شود. از این رو به سراغ ناشران رفتیم و نظر آن ها را راجع به مکان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران جویا شدیم.

    حسین عابدینی، مدیر مسئول انتشارات «سفیر اردهال» در گفتگو با خبرنگار ادبیات گروه تحریریه سایت در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اگر سیستم مترو مانند سال های گذشته باشد، یعنی اتوبوس در مراکز متفاوت شهر به سمت نمایشگاه شهر آفتاب باشد و امکانات سال های قبل جهت نمایشگاه آتی کتاب در شهر آفتاب مهیا شود، این مکان گزینه مناسبی جهت برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران است.گذشته از آنکه در سال اول انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهر آفتاب قرار بود غرفه ها به طور رایگان در اختیار ناشران قرار بگیرد، فضای سربسته و نمایشگاهی شهر آفتاب کم است.

    وی افزود: سه سالن سربسته در نمایشگاه شهر آفتاب وجود دارد. طبق نقشه راه این نمایشگاه، باید ۱۲ سالن دیگر در این مکان احداث شود. اگر شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بتواند چند سالن دیگر تا وقت اجرای نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال آینده احداث کند تا نیاز نباشد از چادرها و سالن های جنبی جهت برپایی غرفه ناشران استفاده شود، شهر آفتاب به لحاظ وسعت، پارکینگ و امکانات محل مناسبی جهت برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. شهرداری در این باره کاری نمی کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه چند میلیاردی را صرف اجاره دادن غرفه به ناشران می کند. هر ساله این بودجه هدر می رود. اگر یک همکاری یکسان میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان شهر آفتاب باشد، تمام مسائل شهر آفتاب در زمینه برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در این مکان حل می شود.

    نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران کجا برگزار شود؟

    مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال با اشاره به اینکه هر سال ۲ ماه مانده به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تب و تاب مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع می شود، اظهار کرد: مسئولان در نهایت نتیجه می گیرند نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در شهر آفتاب برگزار شود؛ باز هم همان چادرها و سالن های جنبی جهت نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد می شود. بودجه ای جهت این بی مدیریتی ها صرف می شود. به عنوان نمونه اگر دو میلیارد از بودجه هفت هشت میلیاردی نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران به ناشران کمک می شد، بازار نشر کشور عوض کردن می کرد. مدیریت به گونه ای است که نمی توان به این بخش رسید. ده سال نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران را در مصلای پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار کردند. در وقت انتقال نمایشگاه به مصلای پایتخت کشور عزیزمان ایران هم مسئله برگزاری آن در این مکان یا محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران مطرح بود. مطمئن باشید نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران هر لحظه در شهر آفتاب برگزار می شود.

    عابدینی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد جهت حضور شهرستانی ها مورد نیاز هست. آن ها سالی یکبار جهت تجهیز کتابخانه هایشان به نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران می آیند. جهت آن ها راحت تر این است که نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در شهر آفتاب برگزار شود و انتقال آن به داخل شهر برایشان مسئله آفرین است.

    رضا حاجی آبادی، مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ راجع به مکان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: به علت آنکه دسترسی مصلی جهت ناشران و مردم عادی بهتر هست، در این مکان دو ایستگاه مترو وجود دارد و حمل و نقل کتاب به مصلی راحت تر از نمایشگاه شهر آفتاب هست، مصلای پایتخت کشور عزیزمان ایران را گزینه بهتری جهت برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران می دانم. البته امکانات دیگر هم در این مکان وجود دارد.

    وی افزود: انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهرآفتاب معامله ای بود که میان شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد. قرار بود تا پنج سال از ناشران جهت گرفتن غرفه در شهر آفتاب هزینه ای دریافت نکنند. ولی ناشران هزینه غرفه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دادند. حالا که قرار است ناشران هزینه غرفه بدهدن، فرقی میان مصلای پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرآفتاب نیست. چون هم منتش را بر سر ما می‌گذارند که شهرداری غرفه ها را رایگان در اختیار ناشران قرار می دهد و هم پول غرفه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دهیم. توصیه دیگر این که دردسرهای رفت و آمد به شهر آفتاب زیاد هست. امکانات بعضی ایستگاههای مترو کامل نیست. متاسفانه در هر دو سال برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در شهر آفتاب، باران ناشران را اذیت کرد.

    یکی از مسائلی که هر ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن روبرو می شود، مسئله مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب است.

    وی افزود: دوستان ما در مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران باید در بخش نظارتی تعدیل ایجاد و بحث حمل و نقل کتاب را به مراتب حفاظتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کنند. نه اینکه دوباره حراست مصلای پایتخت کشور عزیزمان ایران فراتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کند. مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران باید این نکات جزئی را برطرف کند.

    پرویز بیگی حبیب آبادی، مدیر مسئول انتشارات «فصل پنجم» در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران حتما باید در مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شود. یکی از غلط های بزرگی که اتفاق افتاد، انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهر آفتاب بود. بُعد مسافت شهر آفتاب اجازه نمی داد بسیاری از مردم علاقه مند به کتاب که وقت کافی ندارند، بتوانند در نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران حاضر شوند. دلیلشان این بود که ساعت کار یک کارمند چهار تمام می شود و وی وقت داشت تا ۸ شب به مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران بیاید؛ ولی هرگز نمی توانست جهت بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهر آفتاب بیاید.

    وی افزود: کمبود امکانات مسئله دیگر شهر آفتاب بود. بارندگی شدید در سال اول برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران همه را متاثر کرد. ما در سالن بین الملل و سالن دوم شاهد این مسئله بودیم. زیر ساخت های شهر آفتاب پاسخگوی نیاز ناشران نبود. مسائل قطع برق و کارتخوان ها وجود داشت و امکانات آن در این زمینه به صد در صد نمی رسید. هنگامی مردم به مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران می آمدند، می توانستند از امکانات رستوران در اطراف آن استفاده کنند و مسئله تغذیه نبود. بسیاری از ناشران جهت تهیه غذا در شهر آفتاب مسئله داشتند و مجبور بودند از داخل پایتخت کشور عزیزمان ایران غذا تهیه کنند. ولی یک توصیه از همه این ها مهمتر هست. تلاش سیستم فرهنگی کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که سرانه مطالعه را در کشور زیاد کردن دهند. کم کردن چشمگیر فروش کتاب با رفتن نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهر آفتاب موجب شد سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین بیاید.

    مدیر مسئول انتشارات فصل پنجم با اشاره به تلاش های صدا و سیما، نمایشگاه های کتاب در شهرستان ها و طرح هایی چون تابستانه و پاییزه کتاب در جهت زیاد کردن سرانه مطالعه کشور بیان کرد: چشم تمام ناشران به نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. در این نمایشگاه می تواند اتفاقی جهت ناشر بیفتد که به آرامش نسبی برسد و از بحران کاغذ رهایی پیدا کند. انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهر آفتاب باعث کم کردن سرانه مطالعه در کشور شد. این مسئله را از روی تحقیق و بررسی و گفتگوهایم با ناشران دیگر و نمودارهای فروش کتابم می گویم و از روی احساس نمی گویم. فروش بسیاری از پخش کنندگان کتاب در اردیبهشت ماه در این دو سال برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب کم کردن یافت. مردم ترجیح می دادند کتاب را از کتابفروشی ها بخرند تا اینکه از تخفیف ده درصدی نمایشگاه کتاب برخوردار شوند.

    بیگی ادامه داد: عالی ترین گزینه ای که در حال حاضر جهت مکان نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران داریم مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. اگر می خواهیم سرانه مطالعه در کشور زیاد کردن یابد، باید زیاد شدن ترافیک ۱۱ روزه را در بخشی از شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بپذیریم. با پارکینگ هایی که ارتش در اختیار نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذارد مسئله ترافیک در محل مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران برطرف می شود. به هرحال اگر می خواهیم یک حرکت گسترده و بزرگ در ترویج کتابخوانی داشته باشیم، باید بسیاری از تبعات آن را بپذیریم. بسیاری از ناشران حاضرند پول بیشتری جهت غرفه بدهند و متراژ کمتری در اختیار داشته باشند، ولی در مرکز شهر باشند. یک ناشر نمی تواند تمام کتاب هایش را به نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران بیاورد. از روز پنجم برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران مجبور است جهت آوردن کتاب هایش، هر روز از شهر آفتاب به پایتخت کشور عزیزمان ایران بیاید و برگردد.

    وی تصریح کرد: بزرگترین مسائل شهر آفتاب، کم کردن سرانه مطالعه و فروش کتاب، متضرر شدن ناشران، تضییع وقت بیشتری از مردم و آماده نبودن مکان هست. در صورتی که مصلی مرکزیت دارد. دسترسی به آن ساده هست. پارکینگ های ارتش و اطراف مصلا مسئله پارکینگ مردم را حل می کند و وقت کمتری از مردم گرفته می شود. همچنین امکان حضور مردم در ساعت های بعد از وقت اداری برایشان زیاد هست. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهد در کار نشر گشایشی ایجاد شود، حتما باید نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران را به مصلی پایتخت کشور عزیزمان ایران انتقال کند و بعد از برگزاری نمایشگاه امسال، طرح دراز مدتی جهت انتقال مکان نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه کند.

    نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران کجا برگزار شود؟

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: نمایشگاه | نمایشگاه | مطالعه | برگزاری | امکانات | فرهنگ | ایران | آفتاب | انتقال | اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی ورزشی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • خرید کتاب های دندانپزشکی از آمازون
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال ترمودینامیک و مکانیک آماری
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • دانلود منابع مرجع بوم شناسی
  • خرید کتاب علوم پایه پزشکی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>