• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » نقش عدد ۱۸ جهت پوتین و روسیه در سال ۲۰۱۸

    نقش عدد ۱۸ جهت پوتین و روسیه در سال ۲۰۱۸

    یک رسانه غربی با اشاره به رویدادهای مهمی که در سال ۲۰۱۸ در روسیه رخ می دهند به همراه شدن عجیب عدد ۱۸ با این رویدادها اشاره کرده است.

    نقش عدد 18 جهت پوتین و روسیه در سال 2018

    یک رسانه غربی با اشاره به رویدادهای مهمی که در سال ۲۰۱۸ در روسیه رخ می دهند به همراه شدن عجیب عدد ۱۸ با این رویدادها اشاره کرده است.

    رمز و راز عدد ۱۸ جهت پوتین و روسیه در ۲۰۱۸

    دویچه وله در گزارشی می نویسد: نقش نمادین رقم ۱۸ در رویدادهای سال آینده روسیه چشمگیر هست. روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی رئیس جمهور تازه خود را گزینش می کند. برنده این انتخابات به احتمال نیرومند “ولادیمیر پوتینرئیس جمهوری کنونی و مدیر کاخ کرملین خواهد بود که با وقفه ای ۴ ساله، اکنون ۱۸ سال است که بر مسند قدرت در روسیه تکیه زده است.

    عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – انتخابات آمریکا
    انتخابات ریاست جمهوری روسیه نیز روز ۱۸ ماه مارس ۲۰۱۸ برگزار می شود. چهار سال پیش در این روز روسیه ضمیمه کردن جزیره کریمه را قطعی ساخت. پوتین در آن وقت این مناسبت را به عنوان بازگشت موفق روسیه به صحنه سیاست بین المللی جشن گرفت. به باور بعضی کارشناسان پیامدهای این مناسبت در سال آینده نیز محسوس خواهد بود.

    ۲۰۱۸ سال برگزاری مسابقه های جام جهانی فوتبال نیز است که روسیه میزبانی آن را بر عهده دارد. این مسابقه های جهت پوتین فرصتی خواهد بود که توانایی های روسیه را در عرصه ورزش یا دست کم در میزبانی رویدادهای عظیم ورزشی به نمایش بگذارد.

    برخی موارد دیگر که روسیه در سال ۲۰۱۸ با آنها همراه خواهد بود عبارتند از:

    – توجه زیاد روسیه به سیاست داخلی

    ولادیمیر پوتین جهت مسائل مربوط به سیاست بین الملل نقش و اهمیت فوق العاده ای قائل است و سال ۲۰۱۷ نیز با توجه به فعالیت های روسیه در سوریه از دید مسکو سالی موفق بوده هست. با وجود این انتظار می رود که در سال ۲۰۱۸ مسائل سیاست داخلی در کانون توجه پوتین قرار گیرد.

    اشتفان مایستر، مدیر مرکز پژوهشی روبرت بوش در مسائل اروپای میانه و شرقی، روسیه و آسیای مرکزی، در این راستا به لزوم انجام کارزار انتخاباتی در سال آینده، ادامه بحران اقتصادی در روسیه و همچنین کم کردن میزان محبوبیت پوتین در نظرسنجی های اخیر اشاره می کند.

    به باور او پوتین باز هم خواهد کوشید که با تکیه بر سیاست بین المللی اذهان عمومی را مشغول کند، ولی این کار سخت خواهد بود چون مردم روسیه خسته شده است اند و می گویند، عظمت خوب و زیباست، ولی یکمی هم کمتر باشد، به کسی برنمی خورد.

    روسیه در پی اقدامات تحریمی کشورهای غربی از یک سو و کاهش چشمگیر بهای نفت و گاز از سوی دیگر با بحران اقتصادی روبرو شده؛ بحرانی که روسیه آن را به گفته پوتین پشت سر گذاشته هست. نگاه مردم روسیه ولی شاید متفاوت باشد. طبق آخرین نظرسنجی ای که موسسه معتبر “لوادا” انجام داده، میزان محبوبیت پوتین در ماه دسامبر به میزان ۷۸ درصد (۵ درصد کمتر از میزان ماه اوت سال جاری) بوده است.

    نقش عدد ۱۸ جهت پوتین و روسیه در سال ۲۰۱۸

    – سوریه و نقشی ماندگار

    ایوان تیموفیف، عضو شورای سیاست بین الملل روسیه (RSMD) نیز از کارشناسانی است که از کم کردن نقش سیاست بین المللی در سال آینده سخن می گویند. او در این رابطه خاطرنشان می کند: «کمپین سوریه موفقیت آمیز بود، ولی مسائل داخلی به قوت خود باقی هستند

    تاتیانا کاستووا−ژان، مدیر بخش روسیه در موسسه فرانسوی روابط بین الملل (IFRI) بر این توصیه تأکید می ورزد که ولادیمیر پوتین در ماه دسامبر کارزار انتخاباتی خود را با اعلام خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه شروع کرد. به اعتقاد این کارشناس، پوتین خود را به گونه ای بانی صلح جلوه می دهد که قصد دارد در سومین دوره ریاست جمهوری اش به حضور نظامی روسیه در صحنه های جنگ آخر دهد و از ماجراجویی های تازه چشم پوشی کند.

    خاورمیانه و به خاص سوریه نمایان ترین صحنه هایی هستند که روسیه می کوشد در عرصه سیاست بین المللی جایگاهی تازه و محکم جهت خود بیابد. اگر چه خطر قدرتگیری دوباره داعش هنوز برطرف نشده، ولی به باور ایوان تیموفیف بعید به نظر می رسد که روسیه فعالیت های خود در منطقه و در شمال آفریقا (برای نمونه در لیبی) را گسترش دهد، به چه دلیل که منابع و امکانات روسیه نیز محدود است.

    این کارشناس در عین حال تصریح می کند: «البته مسکو در سوریه این تجربه را کسب کرده که مأموریتی نظامی در فراسوی مرزهای روسیه می تواند مزایای محسوسی در عرصه سیاست خارجی به همراه بیاورد و هزینه ی زیادی هم جهت انجام آن مورد نیاز نباشد

    به اعتقاد تیموفیف روسیه ممکن است حضور نظامی خود در بعضی از کشورها را جهت نمونه با احداث پایگاه های تازه تقویت کند، ولی به احتمال نیرومند در درگیری های تازه شرکت نخواهد کرد.

    – اوکراین و چشم انداز ناروشن

    آنگونه که کارشناسان در گفتگوهای خود با دویچه وله ارزیابی کرده اند، اجرای توافقنامه صلح مینسک در ارتباط با اوکراین پیشرفت چندانی نخواهد داشت. روسیه از جدایی طلبان اوکراین حمایت می کند. اوکراین که روسیه را قدرتی اشغالگر در دونتسک و لوهانسک می داند، دلواپس بالا گرفتن تنش ها و شعله ور شدن آتش درگیری ها است.

    مسکو در اواسط ماه دسامبر امسال اعلام کرد که افسران خود را از یک مرکز کنترل آتش بس به روسیه باز خواهد گرداند، اقدامی که باعث زیاد کردن نگرانی اوکراین شده است است.

    استیون پیفر از موسسه پژوهشی بروکینگز در این راستا نظری بدبینانه دارد و معتقد است که ایده استقرار نیروهای پاسدار صلح شرکت ملل در شرق اوکراین که پوتین نیز با آن موافق هست، به طور قطع تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه اجرا نخواهد شد.

    او می افزاید: متأسفانه حدس من این است که روسیه از اوضاع حاکم در «دنباس» خشنود است و اعتقاد دارد که هزینه آن هم تحمل پذیر هست. مسکو از این نزاع و تنش سود خواهد جست تا دولت اوکراین را زیر فشار گذارد. من شک دارم که روسیه واقعا خواهان نیروهای پاسدار صلح باشد.

    تاتیانا کاستووا−ژان، مدیر بخش روسیه در موسسه فرانسوی روابط بین الملل (IFRI) معتقد است که روسیه بر هدف مهم خود، که جلوگیری از ورود اوکراین به پیمان ناتو یا اتحادیه اروپاست، همچنان باقی خواهد ماند.

    – مناسبات با واشنگتن

    ایوان تیموفیف، عضو شورای سیاست بین الملل روسیه (RSMD) در مناسبات میان مسکو و واشنگتن کاستی بزرگی می بیند و می گوید: ما کنترل را از دست دادیم و اوضاع در سال ۲۰۱۷ به وخامت کشیده شد.

    در شروع سال تازه میلادی روابط دو طرف با چالشی بزرگ روبرو می شود. قرار است دولت آمریکا در ماه ژانویه به کنگره فهرست کرملین را ارائه دهد. این فهرست نام سیاستمداران و بازرگانان پرنفوذی را در بر می گیرد که با کاخ کرملین رابطه دارند.

    این بخشی از تحریم های جدیدی است که کنگره آمریکا در تابستان سال ۲۰۱۷ به تصویب رساند و دولت ایالات متحده بدین وسیله کوشید در قبال تلاش های روسیه جهت دستکاری و مداخله در انتخابات آمریکا تصویر العمل نشان دهد. به گفته تیموفیف، اگر این فهرست بسیار گسترده باشد، صبر و تحمل مسکو با دونالد ترامپ نیز لبریز خواهد شد. روسیه تا کنون در قبال پوتین واکنش‌ و موضعی خویشتن دارانه اتخاذ کرده است.

    استیون پیفر از موسسه پژوهشی بروکینگز به نگرانی های مسکو از تحریم های تازه علیه آن کشور اشاره می کند و خاطرنشان می سازد: «پوتین امید داشت که با روی کار آمدن ترامپ و ریاست جمهوری او اوضاع بهتر شود، ولی اتهامات مطرح شده است در ارتباط با مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، دست ترامپ را بسته است

    به نظر این کارشناس انجام دیداری میان پوتین و ترامپ هم در سال ۲۰۱۸ در اصلاح اوضاع اثر زیادی نخواهد داشت؛ هرچند انجام چنین دیداری در اساس بعید است.


    یک رسانه غربی با اشاره به رویدادهای مهمی که در سال ۲۰۱۸ در روسیه رخ می دهند به همراه شدن عجیب عدد ۱۸ با این رویدادها اشاره کرده است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:mehrnews.com


    واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | انتخابات آمریکا | ولادیمیر پوتین | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | بین الملل | اوکراین | انتخابات | آمریکا | پوتین | سیاست

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • هاردکپی کتاب های ریاضیات و آمار
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی باغبانی
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • خرید کتاب کشاورزی زبان اصلی
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>