• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارآفرین نبوده است

    بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارآفرین نبوده است

    سیدعلی کاشفی خوانساری گفت: صورت های معروف تصویرگر مبتکر هستند و بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارات بین المللی نداشته است.

    بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارآفرین نبوده است

    به روایت گروه خبری حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی کاشفی خوانساری کارشناس مجری «چشم شب روشن»، همزمان با هفته تصویرگری میزبان کیانوش غریب پور گرافیست بود.

    غریب پور در ابتدای سخنانش با بیان اینکه خاستگاه خانوادگی و اجتماعی هر فرد روی آینده او تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: من در خانواده‌ای کاملا فرهنگی با شرایط سالم و طبیعی روزگاری که فرهنگ و کتابخوانی جزو خانواده ما بود، بزرگ شدم. پدرم دبیر بود؛ عمویم خوب ویولن می‌زد، کارهای صنایع دستی می‌کرد و یکی از مدیران فرهنگ و هنر بود. تا چشم باز کردم هم برادر هنرمندم را دیدم.

    این مدیر هنری افزود: من از ۱۶، ۱۷ سالگی کاریکاتور کار می کردم و رادیو سنندج از من دعوت به کار کرد. اینها همه تمرین هایی بود که من بتوانم مسیرم را پیدا کنم. گرچه اساساً قرار نبود من هنر بخوانم و برادرهایم هم به من توصیه می کردند کار هنری انجام بده؛ ولی هنر نخوان. حالا هم من به دخترم این توصیه را می کنم ولی او هم هنر می‌خواند!

    بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارآفرین نبوده است

    وی ادامه داد: سایه مبارک و گسترده بهروز و بهزاد بالای سر من بود و آنها را معلم خودم می دانم. خانواده من اینگونه نبود که ما از امکانات و فضای هم استفاده کنیم ولی من تصویرگری را با لحنی که بهزاد داشت شروع کردم و چشمم تربیت شد. ولی خیلی سریع راهم را عوض کردم چون گرایش گرافیک دیزاین داشتم.

    غریب پور با بیان اینکه به عنوان تصویرگر بیش از ۱۰، ۱۵ کتاب کار نکرده، تأکید کرد: من خاستگاه تصویرگرانه ام را از دست نداده ام و در حوزه جلد و پوستر نیز فعال بوده ام. هر لحظه تصویر به عنوان محور و مرکز مهم کارهایم بوده است و هنوز هم ادامه دارد.

    برگزیده پنجمین بینال گرافیک کشور عزیزمان ایران راجع به انجمن تصویرگران توضیح داد: بعد از یک دوره فعالیت درخشان ستاد تصویرگران کودک که از سال ۶۸ نمایشگاه های تصویرگری و بینال تصویرگری پایتخت کشور عزیزمان ایران را برگزار می کرد، انجمن تصویرگران در سال ۸۲ تاسیس شد. آن وقت در حوزه کودک و نوجوان کار می کرد و امروز عنوان انجمن تصویرگران کشور عزیزمان ایران را دارد و هر هنرمند تصویرگری در هر حوزه ای می تواند عضو انجمن شود.

    وی افزود: تصویرگری حرفه قدیمی در کشور عزیزمان ایران است و آنچه به عنوان تاریخ نقاشی روی دیوار موزه های ما هست، بخشی از میراث تصویرگری ماست و در دهه های ۴۰ و ۵۰ هم تصویرگری کتاب داشتیم. مورد نیاز بود چنین حرفه ای انسجام داشته باشد و حالا چیزی حدود ۴۰۰ نفر با سختگیری هایی که در پذیرش هست، عضو انجمن هستند.

    سیدعلی کاشفی خوانساری گفت: صورت های معروف تصویرگر مبتکر هستند و بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارات بین المللی نداشته است.

    غریب پور با اشاره به اینکه حرفه تصویرگری تنها این ۴۰۰ نفر نیستند، افزود: خیر انجمن جهت همه است و هر تلاشی می کنیم گرچه جهت اعضای خودمان تاثیر سریع تری دارد؛ ولی هدفمان ارتقای این حرفه است و در ۵، ۶ سال اخیر توانسته ایم تصویرگری را به قامتی که سزاوار آن است برسانیم.

    دبیر دائمی جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: تصویرگری بخشی از حوزه بزرگ دیزاین است و بدون موضوع، سفارش دهنده و مخاطب اصلا معنا و کارکرد ندارد.

    وی در خصوص بعضی حواشی این حرفه گفت: دوستان حرفه ای دلخور نشوند. بعضی رفتارها ناشی از یک خلأ حرفه ای هست. گویی ما احساس کمبود می کنیم و جهت اینکه جبرانش کنیم، اسم آرتیست روی خودمان می گذاریم. انگار در فضایی که هستیم به اندازه پر و بال جهت نشان دادن خودمان نیستیم.

    غریب پور تأکید کرد: از سوی دیگر شاید سیستم سفارش ما غلط است و خود صاحب برند با تصویرگر طرف می شود؛ باید یک مدیر هنری یا واسطه ای وجود داشته باشد تا بتواند هم با زبان درست با اهل هنر صحبت کند و هم حدود خود و هنرمند را رعایت کند. ولی هنگامی صورت های معروف در این شرایط قرار می گیرند، احساس می کنند پر و بالشان را بسته اند و دنبال فرصتی می گردند که خارج از سفارش کار کنند و خود را فرامتن و فراسفارش معرفی کنند. این ناشی از درک غلط از جایگاه خود هست. یک تصویرگر می تواند زندگی هنرمندانه داشته باشد ولی هنگامی جهت سفارش کار می کند، در همان چارچوب کار کند.

    مدیر هنری نشر افق همچنین راجع به هفته تصویرگری توضیح داد: این هفته مجموعه ای از نمایشگاه ها، نشست ها و گردهمایی هاست. یک نمایشگاه کلی به نام «ما تصویرگر هستیم» داریم، همچنین یک نمایشگاه بزرگ به نام «جهان تازه تصویرگری» با عنوان وقت ها و ابعاد تازه تصویرگری خواهیم داشت. نشست های تخصصی نیز برگزار می کنیم. گردهمایی بزرگی جهت اختتامیه داریم و اتفاق مبارکی که از پارسال به نام «نشان آبان» راه اندازی شده است اهدای بالاترین نشان لیاقت و تجلیل انجمن از هنرمندانی است که به بقا و ارتقای حرفه تصویرگری کمک کرده اند و در چهار شاخه متفاوت به چهار صورت اهدا می شود. همچنین ما این هفته را در مشهد نیز تکرار خواهیم کرد.

    وی در آخر گفت: از سال آینده اگر موفق شویم نمایشگاه مهمان خارجی خواهیم داشت تا بتوانیم هنر بیرون از مرزها را به دوستان نشان دهیم. ولی واقعیت این است که صورت های معروف تصویرگر ما آنقدر پیشرو و مبتکر هستند که خودشان جهت خودشان کافی هستند و نظر های به روزی دارند و هرچه از بیرون بیاوریم، زیره به کرمان بردن است و بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارات بین المللی نداشته است.

    بعد از سینما، هیچ هنری به اندازه تصویرگری افتخارآفرین نبوده است

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: نمایشگاه | خانواده | خانواده | ایران | انجمن | چشم شب روشن | سینما | تصویرگری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • خرید کتاب آناتومی و فیزیولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>