• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    مالزی یکی از کشورهایی است که توانسته با فراهم کردن امکانات و توسعه جاذبه‌های گردشگری هر ساله توریست‌های بسیاری را جذب کند.

    مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    به روایت گروه خبری حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ در قاره آسیا کشورهای بسیار قشنگی وجود دارند که هر یک تلاش می‌کنند با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشانند. یکی از کشورهایی که توانسته جایگاه خود را بیابد، مالزی هست. سرزمین مالزی با محیط زیست قشنگ و جشنواره‌های مختلفی که هر ساله برگزار می‌کند، توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌نماید. مذهب رسمی مالزی اسلام است و ۶۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. مالزی در زمینه اقتصادی نیز اوضاع مطلوبی دارد و توانسته در بازارهای جهانی موفق ظاهر شود، در ادامه گزارش شما می‌توانید با مکان های دیدنی و سوغاتی‌های کشور مالزی آشنا شوید.

    آکواریوم کوالالامپور – KL Aquaria

    مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    یکی‌ از اماکن توریستی در مالزی اکواریوم کوالالامپور هست. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان ۵۰۰۰ گونه متفاوت آبزیان مناطق حاره‌ای هست. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول ۹۰ متر، نمایشگاه‌های متفاوت پوشش‌های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاه های دریایی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی چندرسانه‌ای و فروشگاه هدایا هست. برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه هست. تماشای غذا دادن به کوسه‌ها یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های این آکواریوم است که همه روزه ساعت ۱۵ اجرا می‌شود.

    پارک آبی سان وی لاگون – Sunway Lagoon

    مالزی یکی از کشورهایی است که توانسته با فراهم کردن امکانات و توسعه جاذبه‌های گردشگری هر ساله توریست‌های بسیاری را جذب کند.

    مجموعه تفریحی سان وی لاگون که زیاد به خاطر پارک آبی آن معروف می‌باشد، یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ است که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده است و در چند سال گذشته همواره رتبه اول در جذب گردشگر در مالزی را به خود تخصیص داده شده است داده است و توصیه می‌کنیم حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه تخصیص داده شده است دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از ۳ بخش مجزا تشکیل شده است و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن واقع شده است است که در بخش تازه این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می‌شوند.

    موزه اسباب بازی پنانگ مالزی Toy Museum Penang

    بزرگترین موزه اسباب بازی دنیا تو شهر پنانگ مالزی با بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ برند معروف یکی از عالی ترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ مالزی را به خودش تخصیص داده شده است داده و عروسک‌ها و اسباب بازی‌های معروفی مثل بتمن، جوکر، باربی، سوپرمن، هالک، لاک پشت‌های نینجا و خیلی از این قبیل اسباب بازی‌ها را می‌توانید اینجا با اندازه‌های متفاوت پیدا کنید. این موزه سالن‌های مختلفی دارد مثل سالن وحشت، سالن فانتزی، سالن کارتون، سالن زیبایی، سالن قهرمانان کتاب، اتاق هیولاها و … که کاملا تفکیک شده است می‌توانید اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید. این مجموعه از ۹ صبح تا ۹ شب یکسره باز است و قیمت بلیطش هم جهت بزرگسالان ۷۰۰۰ تومن (۱۰ رینگینگ) و جهت کودکان ۴۵۰۰ تومان هست. (۶رینگینگ)

    مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    ارتفاعات گنتینگ – Genting Highlands

    ارتفاعات و شهربازی گنتینگ یکی از نقاط تفریحی و دیدنی مالزی در قسمت شمالی پایتخت این کشور كوالالامپور می‌باشد. مجموعه گنتینگ با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌های دنیا هست. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران متنوع در این مجموعه وجود دارد که روزانه میهمان هزاران گردشگراز نقاط متفاوت دنیا و به خاص آسیای شرقی هستند. جهت رسیدن به ارتفاعات گنتینگ می‌توان از تله كابین مجموعه استفاده کرد که حدود ۳٫۳۸ کیلومتر طول دارد و بلندترین و سریع‌ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی قلمداد شده است هست. سیرك بزرگ گنتینگ, نمایشگاه دنیای سنگ‌ها و نیز امکاناتی بسیار متنوع دیگر در این مجموعه به جذابیت‌های آن می‌افزاید.

    مالزی یکی از کشورهایی است که توانسته با فراهم کردن امکانات و توسعه جاذبه‌های گردشگری هر ساله توریست‌های بسیاری را جذب کند.

    بازار مرکزی – Central Market

    پنجاه سال پیش این بازار میدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه به صورت بنایی کلاسیک با سبکی خاص در آمده است و محل فروش صنایع دستی و کارهای هنری هست. شما می‌توانید با بازدید از این بازار، علاوه بر آشنایی با قسمتی از فرهنگ و هنر مالزی تولیدات عرضه شده است در این بازار را که جنبه یادبود و سوغاتی دارند با قیمت‌های مناسب خریداری نمایید.

    مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    موزه ملی مالزی – National Museum of Malaysia

    موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰ میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده هست. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند ولی به نظر می‌رسد که زیاد ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی تخصیص داده شده است یافته‌اند. از جالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای مهم اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته هست. دفتر انجمن گردشگری مالزی در یک پاویلیون چوبی در طبقه اول واقع شده است است و تورهای رایگان موزه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در ساعت ۱۰ روزهای سه‌شنبه و ساعت ۱۱ روزهای پنج‌شنبه از بلیط فروشی به راه می‌افتند.

    غار میمونها – Batu Caves

    یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمون‌ها هست. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله‌های بسیار و منظره قشنگ با یک مجسمه بزرگ از الهه‌ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهر کوالالامپور و درحدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع گردیده. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و بعد از آن مخفیگاهی جهت کمونیست‌ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی جهت عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

    محله چینی‌ها – China Town

    چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی هست. محله چینی‌ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین مکان‌های خرید شهر کوالالامپور هست. این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می‌توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در دنیا را آنجا بیابید. انواع ساعت‌های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و… از عمده اجناس عرضه شده است در این بازار هست. چانه زنی شیوه همیشگی و رسم معمول محله چینی‌هاست، فروشنده‌ها بابت اجناس خود هر قیمتی به شما پیشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جای چانه زدن و ارزانتر خریدن هست. خریداران این اجناس زیاد خارجی‌ها و به خصوص جهانگردان هستند چون جهت خریدن یادگاری و سوغاتی با نرخ‌های ارزان ایده‌آل است.

    مسجد نگارا – Masjid Negara

    مسجد بزرگ نِگارا یا مسجد ملی مالزی، اصلی‌ترین نمازخانه مسلمانان کوالالامپور هست. این مسجد در ۱۹۶۵ تأسیس شد و طرح بنای آن از مسجد بزرگ مکه الهام گرفته شده است هست. این مسجد گنجایش ۵۰۰۰ نیایشگر را دارد و در میان ۱۳ هکتار باغ واقع شده‌ هست. گنبد چتری شکل و آبی رنگ آن هجده گوشه دارد که نشانی از ۱۳ ایالت مالزی و پنج رکن مهم اسلام هستند. یک مناره ۷۴ متری بر فراز مسجد واقع شده است است و صدای اذان آن را می‌توان در تمامی چاینا‌تاون نیز شنید. غیرمسلمانان نیز می‌توانند خارج از زمان‌های نمازگزاری از مسجد بازدید کنند. پوشش مناسب جهت ورود به مسجد اجباری هست. در نزدیکی این مسجد آرامگاه بزرگان مالزی به نام مقام پهلوان قرار دارد.

    موزه هنر‌های اسلامی مالزی – Islamic Arts Museum

    تاریخ جالب اسلام در مالزی در موزه هنرهای اسلامی به نمایش گذارده شده است هست، که یکی از عالی ترین مجموعه‌های هنر اسلامی در دنیا هست. بنای موزه خود مملو از شرح حال زیبای معماری اسلامی است و گالری‌های موزه انواع فرش، اشیاء گوناگون، کاشی و سرامیک، جواهرات، اسلحه‌ها، نسخ خطی و قرآن‌ها، و پارچه‌ها را به نمایش گذارده‌اند. موزه همچنین بخش‌هایی جهت معرفی معماری اسلامی و همچنین هنر چین و هند دارد. دیدنی‌های جالب موزه شامل بازسازی یک اتاق دوره عثمانی، طلاکاری‌ها و جواهرات و ماکت مساجد معروف در سراسر گیتی هست. مجموعه همچنین شامل یک رستوران با غذاهای خاورمیانه‌ای و یک فروشگاه بی‌نظیر از آثار هنری اسلامی با کیفیت بسیار عالی است.

    پارک پروانه کوالالامپور – KL Butterfly Park

    مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه متفاوت در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون جهت بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. بعضی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه هست، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید. فروشگاه پارک پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش می‌رساند.

    طراحی روی چوب (batik)

    این واژه به معنی نقاشی با موم هست. این یک نماد ملی و ملی جهت کشور مالزی است و یکی از مشهورترین سوغات مالزی هست. زیاد نقش گیاه های و جانوران رو این پارچه‌ها کشیده می‌شود.

    Songket

    یکی دیگر از سوغاتی‌های مشهور توریست‌های این کشور هست. پارچه ابریشمی که در آن بافت زر و نقره به کار رفته است و این پارچه یک محصول لوکس و گرانقیمت نیز می‌باشد که زیاد تجار جهت یکدیگر از سفر مالزی از آن سوغات تهیه می‌کنند.

    محصولات الکتریکی و اکترونیکی

    دوربین‌های عکاسی، دوربین‌های دیجیتال، قاب تصویر دیجیتال، گوشی‌های موبایل، نوت بوک‌ها و بعضی از اقلام الکترونیکی دیگر، که در مالزی خریداری می‌شود. محصولات کیفیت خوبی دارند و قیمت آن نیز به صورت رقابتی هست. لوازم منزل را می‌توان در جای جای مالزی یافت. فروشگاه‌های زنجیره‌ای ikeaوviva home در مالزی شعبه دارند که انواع لوازم تزیینی و کادویی منزل و حتی لوازم بزرگ منزل را به فروش می‌رسانند. در بعضی از این فروشگاه‌ها خدمات حمل و نقل نیز ارائه می‌شود بنابراین اگر ساکن مالزی هستید، می‌توانید از فروشگاه‌ها با این سرویس خاص بهره‌مند شوید.

    جواهرات و ساعت

    عبارات مهم : آکواریوم بسیار بزرگ – کوالالامپور
    مشهورترین مارک‌های جواهرات و ساعت مانند:tag heuer,tissot,omega,rolex,…..حضور فعال دارند.

    مرواریدهای مالزی بسیار مشهور هستند که از قسمت شرق مالزی بدست می‌آید و این کشور را تبدیل به یکی از صادرکنندگان بزرگ مروارید در دنیا تبدیل کرده است.

    عطر

    یکی دیگر از چیزهایی که ایرانی‌ها هم جهت سوغاتی زیاد از آن استقبال می‌کنند، عطر و ادکلن هست. در مالزی انواع رایحه‌های خاص به فروش می‌رسند که مختص خود مالزی هستند و می‌توان به آن ها به عنوان یک سوغات اصیل نگاه کرد.

    ظروف تزیینی برنجی

    برای خرید یک سوغاتی خاص و گران و شیک که حالت سنتی نیز داشته باشد، و مطمئن باشید که عزیزانتان آن را در عالی ترین جای منزل خود نگهداری خواهند کرد، می‌توانید از ظروف تزیینی برنجی و نقره‌ای استفاده کنید. در مالزی این ظروف به وفور در طرح و اندازه‌های متفاوت یافت می شود.

    انتهای پیام/

    جاذبه‌های گردشگری مالزی+ تصاویر

    واژه های کلیدی: آکواریوم بسیار بزرگ | کوالالامپور | اسباب بازی | لوازم منزل | فروشگاه | پروانه | فروشگاه | مالزی | بازار | پروانه | مجموعه

    مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    مکان‌های دیدنی و سوغاتی‌های مالزی + کشور مالزی را زیاد بشناسید

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی کتب عاشقانه
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • خرید کتاب های زبان اصلی مدیریت سیستم
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی روانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>