• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » آمریکا با تروریسم بازی می‌کند، نه مبارزه/ راجع به حضور آمریکا و ناتو در منطقه حساسیم ، لاریجانی

    آمریکا با تروریسم بازی می‌کند، نه مبارزه/ راجع به حضور آمریکا و ناتو در منطقه حساسیم ، لاریجانی

    رئیس مجلس با بیان اینکه روش آمریکا بازی با تروریسم است و نه مبارزه با آن، گفت: آمریکا به دنبال فروش تسلیحات خود است و استمرار بحران در خاورمیانه را زمینه‌ای جهت تجاری‌سازی امنیت می‌داند.

    آمریکا با تروریسم بازی می‌کند، نه مبارزه/ راجع به حضور آمریکا و ناتو در منطقه حساسیم ، لاریجانی

    لاریجانی: آمریکا با تروریسم بازی می کند، نه مبارزه/ راجع به حضور آمریکا و ناتو در منطقه حساسیم

    عبارات مهم : مبارزه با تروریسم – خاورمیانه

    رئیس مجلس با بیان اینکه روش آمریکا بازی با تروریسم است و نه مبارزه با آن، گفت: آمریکا به دنبال فروش تسلیحات خود است و استمرار بحران در خاورمیانه را زمینه ای جهت تجاری سازی امنیت می داند.

    به گزارش ایسنا، متن صحبت مدیر مجلس شورای اسلامی در دهمین اجلاس عمومی شرکت پیمان امنیت جمعی (سنت پترزبورگ روسیه ـ ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۶) به شرح زیر است:

    آمریکا با تروریسم بازی می‌کند، نه مبارزه/ راجع به حضور آمریکا و ناتو در منطقه حساسیم ، لاریجانی

    «بسم الله الرحمن الرحیم

    رؤسای محترم پارلمان ها و همکاران گرامی

    رئیس مجلس با بیان اینکه روش آمریکا بازی با تروریسم است و نه مبارزه با آن، گفت: آمریکا به دنبال فروش تسلیحات خود است و استمرار بحران در خاورمیانه را زمینه‌ای جهت تجاری‌سازی امنیت می‌داند.

    ابتدا خرسندی خود را از حضور در این همایش و در جمع مقامات پارلمانی ابراز می نمایم و امیدوارم که این نشست به اهداف خود در جهت تقویت همکاری های منطقه ای دست یابد.

    از تلاش های جناب آقای خاچاتوروف دبیرکل محترم شرکت پیمان امنیت جمعی و جناب آقای والودین مدیر محترم دومای دولتی فدراسیون روسیه به خاطر میزبانی و تمهیدات عالی جهت برگزاری این نشست در شهر زیبای سنت پترزبورگ قدردانی می نمایم. بر این باورم که برگزاری چنین اجلاسی، چنانچه بر مبنای استفاده بهینه و هم افزایی امکانات کشورهای منطقه باشد، می تواند نقشی مهم و سازنده در صحنه بین المللی داشته باشد.

    امنیت در دوران معاصر به مقوله ای بسیار پیچیده تبدیل شده است و با تحولات فرهنگی و ارتباطات و هوشیاری سیاسی جوامع ابعاد گسترده تری یافته هست. به گونه ای که هیچ بازیگری نمی تواند مسائل امنیتی مربوط به خود را به تنهایی و بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی سایر کنشگران مورد توجه قرار دهد. به همین علت شاهد زیاد کردن همکاری های امنیتی ـ منطقه ای و فرامنطقه ای میان دولت ها به خاص در دهه های اخیر بوده ایم.

    آمریکا با تروریسم بازی می‌کند، نه مبارزه/ راجع به حضور آمریکا و ناتو در منطقه حساسیم ، لاریجانی

    از طرفی با فروپاشی جهانی دوقطبی و عدم مقبولیت و توانایی دنیا تک قطبی و بی نظمی امنیتی و شرایط ژله ای بین المللی، همگرایی های منطقه ای می تواند نوعی راه حل هم جهت انضباط بخشی تلقی گردد و هم ساماندهی کشورهای عضو در جهت صلح و امنیت منطقه ای و جهانی.

    علاوه بر این، مسائل امنیتی جهت کشورها و دولت ها نیز دستخوش عوض کردن و تحولات جدی شده است و علاوه بر مسائل نظامی و سیاسی، طیف وسیعی از مباحث را شامل می شود. از جمله بااهمیت ترین مسائل امنیتی دنیا معاصر می توان به موضوعاتی نظیر گسترش فعالیت گروه های تروریستی، تهدیدات سایبری و زیست محیطی اشاره کرد.

    رئیس مجلس با بیان اینکه روش آمریکا بازی با تروریسم است و نه مبارزه با آن، گفت: آمریکا به دنبال فروش تسلیحات خود است و استمرار بحران در خاورمیانه را زمینه‌ای جهت تجاری‌سازی امنیت می‌داند.

    عالیجنابان، زن ها و آقایان

    این نشست ها در شرایطی برگزار می شود که مناطق پیرامونی ما و دنیا با چالش ها و بحران های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه هست. متأسفانه پدیده تروریسم و افراط گراییِ خشونت آمیز به یک ترساندن ویرانگر جهانی تبدیل شده است هست. کشته و زخمی شدن هزاران انسان بیگناه و آوارگی میلیون ها نفر در کشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن، افغانستان و لیبی از جمله پیامدهای شوم این پدیده هست. بی تردید، مبارزه اصولی با این گروه های افراط گرا مستلزم شناسایی و مقابله با بسترها و خاستگاه ایدئولوژیک آنها و کشورهای حامی و تأمین کننده منابع مالی آنها هست. ایدئولوژی تکفیری ـ وهابی به عنوان یک جریان منحرف که مبتنی بر نفرت پراکنی و حذف دیگران هست، کماکان به مثابه موتور محرکه و مشوق مهم جریانات تروریستی در نقاط متفاوت دنیا به خاص در خاورمیانه اقدام می کند.

    آمریکا با تروریسم بازی می‌کند، نه مبارزه/ راجع به حضور آمریکا و ناتو در منطقه حساسیم ، لاریجانی

    در این شرایط بعضی قدرت های جهانی و متحدان منطقه ای آنها در سال های اخیر تلاش کرده اند با سوءاستفاده از شرایط و فضای ایجاد شده است در منطقه خاورمیانه و با رویکردی کاملاً دوگانه جهت منافع خود نه تنها امنیت منطقه را با چالش هایی مواجه کنند، بلکه حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی بعضی کشورهای منطقه را نیز نقض نمایند. نمونه این امر، سیاست های غلط این بازیگران در کشورهایی نظیر عراق و سوریه است که منجر به ایجاد گروه های تروریستی، آشوب و جنگ داخلی، گسترش ناامنی و بی ثباتی، کشتار غیرنظامیان و شهروندان بی گناه شده است است.

    مروری بر سیاست های آمریکا در خاورمیانه نشان می دهد که روش آمریکا بازی با تروریسم است و نه مبارزه با آن. آمریکا به دنبال فروش تسلیحات خود است و استمرار بحران در کشورهای خاورمیانه را زمینه ای جهت تجاری سازی امنیت می داند. نگاهی به کارنامه آمریکا در منطقه خاورمیانه و تلاش های این کشور جهت بی ثباتی و بحران آفرینی در دیگر مناطق دنیا نشان می دهد که باید نسبت به حضور آمریکا و ناتو در مناطق پیرامونی خود حساس باشیم و از ظرفیت های منطقه ای و هم افزایی با همسایگان در جهت تأمین امنیت بهره ببریم.

    در شرایطی که با تلاش یکسان جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و بعضی کشورهای منطقه، داعش و گروه های وابسته به شدت تضعیف شده است اند، عده ای که نفع خود را در استمرار تنش در منطقه خاورمیانه جستجو می کنند، به دنبال شکل دادن به بحران های تازه در منطقه از جمله در قالب جدایی طلبی هستند. از سویی دیگر، چالش های دیگر مناطق پیرامونی از جمله قاچاق مواد مخدر همچنان استمرار دارند و عده ای به دنبال استفاده از این ابزارها در جهت منافع خود هستند.

    این توصیه مهم را هم در ارزیابی خود در نظر داشته باشیم که جنس تروریسم امروزی، مهاجرت پذیر است و امکان تسری بحران ها از یک منطقه به سایر مناطق وجود دارد. حوادث و حملات تروریستی در کشورهای غربی نشان داد که تهدیدات تروریسم تنها دامن منطقه خاورمیانه را نخواهد گرفت و به عنوان یک ترساندن جدی جهت امنیت جهانی باید مورد توجه جدی قرار گرفته و به عنوان مهم همکاری های امنیتی کشورها تبدیل گردد و از طرفی ضرباتی که تروریست ها نظیر داعش مخصوصاً در یک سال اخیر خورده اند امکان و مهاجرت آنها به سایر مناطق نظیر افغانستان و آسیای مرکزی را باید جدی مدنظر قرار داد. کما اینکه در بعضی کشورهای منطقه این تحول را مشاهده می کنیم.

    حضار گرامی

    جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در چارچوب سیاست «تعامل گسترده با جهان»، توسعه همکاری با همسایگان را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده هست. ما به تعهدات بین المللی خود از جمله برجام تا جایی که طرف های برابر نقض عهد نکنند، متعهد خواهیم ماند. این در شرایطی است که دولت تازه آمریکا در یک سال اخیر مکرراً مواردی از برجام را نقض کرده و این روزها بحث رد کلی برجام را مطرح می کند که خود نشان دهنده بی سامانی صحنه سیاسی این کشور و به بازی گرفتن همه توافقات بین المللی هست. اتفاقاً یکی از علل بهم ریختگی امنیتی صحنه بین المللی همین گونه کارهای نارس سیاسی است که خواهان گسترش تروریسم و ناامنی در ساختار جهانی است.

    جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با توجه به موقعیت مهم ژئوپلیتیک خود و همچنین دارا بودن ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در کنار تجربه بافایده و مؤثر از جمله مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر، این آمادگی را دارد تا بیش از پیش نقش مهم خود را در برقراری منع توافقات امنیتی ایفا نماید.

    طیف گسترده و متنوع تهدیدهای امنیتی ایجاب می نماید که راه حل ها و پاسخ های جمعی و سریع جهت آنها ارائه دهیم و به دنبال اتخاذ تدابیر سنجیده، تصمیمات دقیق و راهبردی، رویکردهای همکاری جویانه و چندجانبه جهت مدیریت و کنترل تهدیدات باشیم.

    بی تردید بهره گیری از ظرفیت های موجود و مقابله با چالش های پیشرو، نیازمند تلاش جمعی کشورهای منطقه هست. بر این باوریم که جهت تقویت امنیت و توسعه و گسترش همکاری های منطقه ای، باید بیش از گذشته به ظرفیت های درون منطقه ای توجه نمود. در این راستا شرکت پیمان امنیت جمعی به عنوان یک ساختار و تشکیلات امنیتی در یک منطقه مهم و راهبردی از دنیا می تواند نقش سازنده و مثبتی در روند جهانی مبارزه با تروریسم برخوردار باشد.

    از توجه شما سپاسگزارم

    واژه های کلیدی: مبارزه با تروریسم | خاورمیانه | آمریکا | تروریسم | سیاسی | سیاست | امنیت | همکاری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خواب هیپنوتیزم
  • خرید کتاب زبان اصلی علم به زبان ساده
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • منابع اورجینال کتاب خوداموز
  • خرید کتاب بیهوشی و مراقبتهای ویژه زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های علوم پایه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>