• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » مهلت ارسال آثار در جشنواره کتاب و رسانه تمدید شد ، عرضه ۱۰۰ عنوان کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    مهلت ارسال آثار در جشنواره کتاب و رسانه تمدید شد ، عرضه ۱۰۰ عنوان کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد که در اینجا به این رویدادهای ادبی اشاره می‌کنیم:

    مهلت ارسال آثار در جشنواره کتاب و رسانه تمدید شد ، عرضه 100 عنوان کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد که در اینجا به این رویدادهای ادبی اشاره می‌کنیم:

    مهلت ارسال آثار در جشنواره کتاب و رسانه تمدید شد ، عرضه ۱۰۰ عنوان کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    حضور کانون در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۷

    ۱۰۰ عنوان کتاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شصت و نهمین دوره نمایشگاه فرانکفورت عرضه می‌شود.

    در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ عنوان از کتاب‌های برتر کانون و کتاب‌های تازه تولید شده است در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد که این کتاب‌ها شامل کتاب‌های تصویری، مجموعه شاهنامه، مجموعه نیاکان ما و… است.

    همچنین، بخش کتاب امور بین‌الملل کانون، اقدام به طراحی کاتالوگی به زبان انگلیسی از کتاب‌های تازه خود جهت معرفی هر چه بهتر کتاب‌ها به ناشران خارجی کرده که قرار است در این نمایشگاه عرضه شود.

    در عین حال، ۲۰ قرار کاری با ناشران کشورهای متفاوت از جمله فرانسه، انگلیس، چین، ترکیه، ایتالیا، استرالیا، بلژیک و… تنظیم شده است است که طی این قرارها کتاب‌های کانون به ناشران جهت فروش کپی‌رایت معرفی و کتاب‌های آن‌ها جهت چاپ در کانون گزینش می‌شود.

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد که در اینجا به این رویدادهای ادبی اشاره می‌کنیم:

    نمایشگاه کتاب فرانکفورت هر ساله با شمار زیادی از بازدیدكنندگان و با موضوع‌هایی همچون كتاب‌های كودكان و نوجوانان و مجموعه‌ای از بهترین‌های چاپ و نشر بر پا می‌شود.

    پوستر هشتادمین سالگرد تأسیس کتابخانه ملی رونمایی شد

    آیین رونمایی از نشان و پوستر و تشریح برنامه‌های خاص هشتادمین سالگرد تاسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور پاسدار شیرازی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه ملی و امیرخانی معاون کتابخانه ملی برگزار شد.

    در شروع این مراسم، امیرخانی معاون کتابخانه ملی راجع به محسن جعفری مذهب مورخ برجسته کشورمان گفت: محسن جعفری مذهب، بیش از ۲۰ سال همکار ما در کتابخانه ملی بود. یک مورخ برجسته و بسیار با معلومات که سریع از میان ما پرکشید. از سال ۷۵ که کلنگ ساختمان فعلی کتابخانه ملی زده شد به دفعات به این مکان آمده بودیم. فکر نمی‌کردیم ساخت این کتابخانه در مدت هشت سال تمام شود. در مقایسه با پروژه‌هایی که در کشور داشتیم، پیشرفت زیادی داشتیم. ساخته شدن بنایی به این باشکوهی جای امیدواری دارد.

    وی افزود: ما در کشور معمولا سابقه‌ها را نگه نمی‌داریم. موسسات را با یکدیگر ادغام می‌کنیم و خیلی وقت‌ها دچار مسئله هویت می‌شویم. موسسات انتشارات و نهادهای فرهنگی عمر کوتاهی دارند. بسیاری از کسانی که در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان‌ها فعالیت داشتند نامی از انتشاراتی آنها نیست. شاید کتابخانه ملی به اعتبار ملی بودنش این بخت را داشت که نامش عوض کردن نکند.

    معاون کتابخانه ملی با اشاره به افتتاح کتابخانه ملی در سال ۱۳۱۶ اظهار کرد: کتابخانه ملی واقعا در ذهن موسسان این کتابخانه نبود بلکه می‌خواستتد کتابخانه مرکزی در پایتخت کشور عزیزمان ایران افتتاح کنند. شاید در ذهن پدیدآورندگان آن قانون واسپاری نبوده هست. هنگامی یک سنگ بنایی گذاشته می‌شود به مرور تکمیل می‌شود. این دوام حوزه کتابخانه شاید در کمتر جایی قابل مشاهده باشد. هنگامی که یک برگ به آرشیو ملی اضافه می‌شود، هیچ وقت از بین نخواهد رفت. این خاصیت نامیرایی کتابخانه ملی است که بر سایر فعالیت‌های ما سایه افکنده است.

    مهلت ارسال آثار در جشنواره کتاب و رسانه تمدید شد ، عرضه ۱۰۰ عنوان کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    امیرخانی ادامه داد: زحمات بنیانگذار کتابخانه ملی ماندگار شده است هست. در اینجا افرادی بودند که نامشان می‌درخشد. مرحوم ایرج افشار که کمتر از یک سال مدیر کتابخانه ملی بودند، سنگ بنای ایران‌شناسی را در این مرکز گذاشتند. این مرکز با ۷۰ هزار جلد کتاب یک بخش بسیار مهم در کشور ماست. امروز کتابخانه ملی، نهاد بالنده‌ای هست. اساسنامه آن در سال ۶۹ تصویب شد. این اساسنامه به گونه‌ای تصویب شده است است که تا امروز احساس می‌شود، به تغییری نیاز ندارد. کتابخانه ملی جزو ۱۰ کتابخانه برتر دنیا از نظر بناست. بسیاری از مقامات کشورهای دیگر علاقه دارند از کتابخانه ملی بازدید کنند. جایگاهی که امروز این کتابخانه دارد، در ۱۰ تا ۳۰ سال پیش نداشت.

    مهلت ارسال اثر به جشنواره کتاب و رسانه تمدید شد/ اضافه شدن بخش تصویر به این جشنواره

    ستاد برگزاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شانزدهمین جشنواره کتاب و رسانه را با هدف توجه زیاد به کارکردهای رسانه در حوزه کتاب همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد کرد. در این جشنواره با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و کتاب، آثار رسانه‌ای انتشار یافته در زمینه کتاب و نشر بررسی می‌شود.

    براساس فراخوان اعلام شده، شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در بخش ‌رسانه‌های نوشتاری (روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری) شامل خبر، گزارش، مقاله (یادداشت، سرمقاله، تفسیر و تحلیل و نقد) و گفت ‌وگو، و بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری (تلویزیون و رادیو) شامل گزارش (با حداکثر وقت ۴ دقیقه)، گفت‌وگو (با حداکثر وقت ۶۰ دقیقه)، برنامه‌های ترکیبی (با حداکثر وقت ۹۰ دقیقه) و بخش تصویر (تک تصویر و گزارش تصویری با حداکثر ۱۰ عکس) برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد که در اینجا به این رویدادهای ادبی اشاره می‌کنیم:

    آثاری که در فاصله اول مهر ۱۳۹۵ تا آخر شهریور ۱۳۹۶ در رسانه‌ها انتشار شده‌اند، می‌توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند. آثار ارسالی باید در یکی از رسانه‌های دارای مجوز در پایتخت کشور عزیزمان ایران یا شهرستان انتشار شده است ‌باشد. هر فرد می‌تواند حداکثر در دو رشته شرکت کند و در هر رشته، حداکثر سه اثر خود را ارسال کند. در بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری، ارائه گواهی پخش اثر با قید تاریخ پخش که به امضای مدیر خبر یا مدیر پخش شبکه رسیده باشد، الزامی است.

    جزئیات حضور کشور عزیزمان ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تشریح شد/ رونمایی از اثر استاد فرشچیان در این نمایشگاه

    نشست خبری محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزير ارشاد با عنوان حضور ايران در نمايشگاه کتاب فرانکفورت امروز یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶ برگزار شد.

    در شروع نشست محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به برقراری نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۱۹ تا ۲۳ مهر ماه گفت: سیاستی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیش گرفته، این نمایشگاه را تا حدودی جهت ما متفاوت کرده هست. برپایی این مناسبت به شکل متفاوت و جدیدی در دستور کار مسئولان فرهنگی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور عزیزمان ایران قرار دارد. امسال در نمایشگاه فرانکفورت در غرفه ملی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران سه بخش مستقل بزرگسال، کودک و طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی (گرنت) خواهیم داشت.

    مهلت ارسال آثار در جشنواره کتاب و رسانه تمدید شد ، عرضه ۱۰۰ عنوان کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    وی افزود: بخش مهم غرفه کشور عزیزمان ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بخش بزرگسال هست. همچنین بحث حضور پررنگ تشکل‌ها یکی از موضوعاتی بوده است که همواره مورد توجه ما بوده است.

    سرپرست معاونت فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به حضور پنج تشکل در بخش بزرگسال بیان کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان از جمله انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در بخش بین‌الملل با هدف تبادل کتاب و معرفی آثار برگزیده اعضای انجمن یکی از این تشکل‌هاست. تشکل بعدی مجمع ناشران انقلاب اسلامی است که آثار حوزه انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری را عرضه می‌کنند. همچنین مجمع ناشران دفاع مقدس، آثار خاص دفاع مقدس را که از طریق فراخوان جمع‌آوری شده است هست، در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد. آخرین تشکل، انجمن فرهنگی زنان ناشر هست. معاونت فرهنگی به بحث حضور تشکل زنان ناشر توجه خاص دارد. این انجمن رویدادهای خود را ارائه خواهد داد. علاوه بر این تشکل‌ها ۱۶ ناشر فعال کشور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور دارند.

    سلگی با بیان به اینکه حضور آژانس‌های ادبی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت وقت ویژه‌ای را جهت تعامل با کشورهای دیگر فراهم می‌کند، اظهار کرد: دو آژانس ادبی در بخش ناشران مهم حضور خواهند داشت. توجه خاص به بخش کودک باعث شده است است این بخش در یک سالن مجزا مستقر شود. حدود ۳۰۰ اثر از ۵۰ ناشر داخلی در این نمایشگاه ارائه می‌شود. مدیریت این بخش را انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برعهده دارد. افزون بر تشکل‌ها، چند ناشر مستقل و یک آژانس ادبی هم در نمایشگاه فرانکفورت حاضر می‌شود. یکی از کارهای مناسب دیگر در این بخش، معرفی ۱۰۵ نویسنده کودک و نوجوان است.

    وی ادامه داد: امسال نویسندگان منتخب ما جهت حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از برگزیدگان جایزه کتاب سال و پروین اعتصامی هستند. تصویرگران کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز حاضر می‌شوند. ۴۰ نشست و میزگرد در غرفه ملی کشور عزیزمان ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار خواهد شد. در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت با کشورهای افغانستان، عمان، روسیه و ایتالیا که میهمان نمایشگاه کتاب کشور عزیزمان ایران بودند؛ همچنین با کشورهای روسیه، صربستان و چین که کشور عزیزمان ایران میهمان خاص نمایشگاه‌های کتاب در این کشورها بوده هست، تعامل و دیدار خواهیم داشت. بحث دیپلماسی فرهنگی از یک سو و ترجمه آثار به زبان‌های دیگر باعث شده است طرح گرنت در دستور کار قرار بگیرد. دبیرخانه این طرح کار خود را در این نمایشگاه شروع کرده و تعامل خوبی با آژانس‌های ادبی داشته هست. ما همچنین نشست‌هایی را راجع به طرح گرنت با ناشران خارجی برگزار کرده و از آنها حمایت خواهیم کرد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: انقلاب اسلامی | کشورهای دیگر | وزیر ارشاد | کتابخانه | نمایشگاه | جشنواره | نمایشگاه | ایرانی | برگزاری | معرفی | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تبلیغات
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های بهداشت
  • خرید کتاب شعر زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>