• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » جشنواره فجر شناسنامه‌دار می شود ، مردم عهد نکرده‌اند که فیلم‌های تکراری را در سینما ببینند

    جشنواره فجر شناسنامه‌دار می شود ، مردم عهد نکرده‌اند که فیلم‌های تکراری را در سینما ببینند

    حیدریان گفت: با توجه به ساخت فیلم‌ها در ژانرهای یکسان و قدرت گزینش مخاطبان، ریزش مخاطب خواهیم داشت.

    جشنواره فجر شناسنامه‌دار می شود ، مردم عهد نکرده‌اند که فیلم‌های تکراری را در سینما ببینند

    به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی؛ در شامگاه نوزدهم و بامداد بیستم مهر، مجری کارشناس سینمایی «چشم شب روشن» میزبان محمدمهدی حیدریان مدیر شرکت سینمایی بود و با او اطراف اوضاع سینمای کشور عزیزمان ایران به گفتگو پرداخت.

    نبوی در ابتدا بیان کرد: حیدریان از نخستین مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به همراه مردها انوار و بهشتی ادامه حرکت مدیران قبل را شروع کرده و پایه‌ سینمای بعد از انقلاب را خیلی جدی بنا نهاده اند.

    محمد مهدی حیدریان در پاسخ به این سؤال نبوی که وضع سینمای امروز را چگونه می‌بیند و چه برنامه‌ای جهت آن دارد، گفت: از مشترکات دهه ۶۰ با اکنون این است که هر اتفاقی که در حوزه فرهنگ و هنر می‌افتد به علت پیچیدگی، گستردگی و فراوانی عوامل دخیل در آن، به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

    جشنواره فجر شناسنامه‌دار می شود ، مردم عهد نکرده‌اند که فیلم‌های تکراری را در سینما ببینند

    وی ادامه داد: در فضای امروز فرهنگی هنری جهان، محدوده جغرافیایی معنا ندارد. کشور ما در این شرایط فرهنگی هنری جهان، در تعامل ناگریز و لاجرم با دنیاست. می‌توان این اتفاق را به‌عنوان بزرگ‌ترین عوض کردن نسبت به گذشته دانست که روزبه‌روز شاخصه‌های این بی‌مرزی زیاد شده است و کار ما سخت‌تر می‌شود.

    رئیس شرکت سینمایی عنوان کرد: در دوره اخیر با فرهنگ و هنری مواجه هستیم که بدون آن دیگر بخش‌های فرهنگی ما نمی‌تواند صاحب هویت شود.

    وی در تکمیل حرف‌هایش گفت: متأسفانه در طول این سال‌ها تلاش کردیم تا به همه دوستان بگوییم که واقعاً زیربنا فرهنگ است و ادامه حیات انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران به سمت‌وسوی مثبت، انقلاب فرهنگی است که خاستگاه آن در فرهنگ مردم بوده است.

    باید برنامه سازگار با مختصات اتفاقات دنیا تدوین کنیم

    حیدریان افزود: این تغییرات باعث می‌شود که برنامه‌ریزی ما نسبت به گذشته جدی‌تر باشد. ما باید متوجه اتفاقاتی که در دنیا می‌افتد، باشیم و با اعتبار تجربیاتی که در طول این سال‌ها به دست آوردیم، به‌سرعت برنامه جدیدی تدوین کنیم که با مختصات این دوره سازگار باشد.

    حیدریان گفت: با توجه به ساخت فیلم‌ها در ژانرهای یکسان و قدرت گزینش مخاطبان، ریزش مخاطب خواهیم داشت.

    مدیر اسبق شبکه جام جم اظهار کرد: یکی از دلایل بی‌مرزی، پیدا کردن و مستقر شدن زبان یکسان هست؛ به چه دلیل که بیان یکسان امکان تعامل بی‌واسطه را می‌دهد و تعامل بی‌واسطه کمک به مفاهمه را زیاد می‌کند.

    این مسئول سینمایی ابراز کرد: در دهه ۶۰ ما به این نیاز داشتیم جهت برنامه‌ریزی و دستیابی به این اهداف مراحلی مانند استقرار، ارتقای کمی و ارتقای کیفی طراحی کنیم که طبیعتاً از ضعف‌ها و ناکامی‌هایی برخوردار بود که در طول سال‌ها آنها را اصلاح کردیم.

    وی گفت: در حال حاضر حیاتی‌ترین عامل جهت برنامه‌ریزی، این است که آن را جامع ببنیم و در غیر این صورت، موفق نخواهد بود و به‌سرعت و صحت هم پیش نخواهد رفت.

    اخذ سهم از بازار تصویری دنیا هدف مهم ماست

    حیدریان حفظ حراست و تبیین ارزش‌ها و داشته‌های معنوی را هدف معنایی و محتوایی سینما دانست و افزود: باید در برنامه‌هایمان، مقصدمان به جهت شکلی و قالبی، حضور در فضای تصویری دنیا باشد و هدف مهم ما این باشد که اخذ سهم از بازار تصویری دنیا داشته باشیم.

    وی تکمیل کرد: جهت دستیابی به این سهم باید تکنولوژی آن را بدانیم تا حرف‌هایی که می‌خواهیم بزنیم، شنیده‌شده و مانع کپی‌برداری این حرف‌ها شویم و با قدرت تبدیل این حرف‌ها رتبه و بیان تصویری پیدا کنیم.

    وی اذعان کرد: مخاطبان ما زیاد در معرض محصولات خارجی هستند. ما با نسل میان‌سال و بزرگ‌سال دچار مسئله نیستیم چراکه آن‌ها نوستالژی دارند و پیشینه ذهنی و فرهنگی دارند؛ ولی کودک ما این را ندارد و افراد غیر ملی این نوستالژی را جهت آن‌ها شکل می‌دهد که این واقعیت تلخی است.

    جشنواره فجر شناسنامه‌دار می شود ، مردم عهد نکرده‌اند که فیلم‌های تکراری را در سینما ببینند

    زیر ۱۰ درصد افراد، مخاطب فیلم‌های فعلی روی پرده هستند

    حیدریان عنوان کرد: به علت فقر در عنوان و ژانر نمی‌توانیم به سینمای جهانی برسیم و متأسفانه زیر ۱۰ درصد افراد، مخاطب فیلم‌های فعلی روی پرده هستند.

    مردم عهد نکرده‌اند که فقط فیلم‌های تکراری ببینند

    وی اظهار کرد: با توجه به ساخت فیلم‌ها در ژانرهای یکسان و قدرت گزینش مخاطبان، ریزش مخاطب خواهیم داشت؛ به چه دلیل که مردم عهد نکردند تا فقط این فیلم‌ها را ببینند که این مخالف نیاز فرهنگی مردم است و ما باید با بازسازی گونه‌ها و ژانرهای متفاوت سینما، از این اتفاق جلوگیری کنیم.

    عضو هیئت‌مدیره آفرینش‌های هنری راجع به جشنواره‌های فیلم گفت: زمانی نیاز داشتیم مقصد را جشنواره ببینیم، به چه دلیل که در آن وقت تنها خبرهای جنگ و نفت از کشور عزیزمان ایران انتشار می‌شد تا اینکه سینما ورود پیدا کرد و ما باید روی سکو می‌رفتیم تا دیده می‌شدیم و جشنواره ها به‌عنوان اهداف اولیه طراحی شدند.

    وی در تکمیل حرف‌هایش تصریح کرد: امروز جشنواره‌ها در برنامه‌ریزی جدید، گذرگاه مورد نیاز و توقف گاه مهلکی است و اگر مقصد گذاری ما جشنواره باشد، جهت ما مشغولیت سازی می‌شود.

    حیدریان گفت: با توجه به ساخت فیلم‌ها در ژانرهای یکسان و قدرت گزینش مخاطبان، ریزش مخاطب خواهیم داشت.

    حیدریان عنوان کرد: اگر جشنواره از حالت توقف گاه و مقصد به حالت گذرگاه درنیاید، ما نمی‌توانیم سهممان را بازار جهانی بگیریم و جهت این منظور اول باید مفاهمه داشته باشیم و در مرحله بعدی لوازم حضور متنوع متناسب امروز دنیا را که بیننده جهانی با آن سروکار داشته باشد فراهم کنیم و در نهایت اینکه حضور و سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی بیش از جشنواره‌ها باشد.

    حیدریان راجع به سینما تک و نمایش فیلم‌های خارجی گفت: فیلم خارجی از جمله عواملی هستند که اجازه روبرویی و مواجهه بی‌واسطه بیننده با فیلم و فضایی را که به خاطر آن سینما مؤثر می‌شود می‌دهد؛ و همچنین به سایر شیوه‌های پخش یا ارائه فیلم، برتری پیدا می‌کند و ما اگر این امکان را در اختیار تهیه‌کننده نگذاریم مخاطبان را از آشنایی با آخرین تکنولوژی های سینما محروم کردیم.

    می توانیم آثار خارجی را اکران کنیم

    وی ادامه داد: ما جهت هدف خاص بی‌آنکه مزاحمتی جهت فیلم‌ساز ما باشد، ما می‌توانیم آثار خارجی را به نمایش بگذاریم. حیدریان راجع به فیلم‌های هنر و تجربه گفت: سینمای هنر تجربه یعنی ایجاد امکانی جهت مواجهه مردم با دست‌اندرکاران سینما و اگر تجربه‌های هنری در فیلم‌های هنری استفاده شود، سینمای هنر و تجربه مطلوب ما خواهد بود.

    جشنواره فجر شناسنامه‌دار می شود ، مردم عهد نکرده‌اند که فیلم‌های تکراری را در سینما ببینند

    جشنواره فجر شناسنامه‌دار می شود

    وی بیان کرد: جشنواره جهانی فجر تجربه بسیار خوبی بود. با تلاش‌هایی که دوستان، به‌ویژه آقای میر کریمی کردند و این مسئولیت را قبول کردند، جشنواره برگزار شد. هدفی که جهت این جشنواره دنبال خواهیم کرد، این است که جشنواره فجر به‌سرعت دارای شناسنامه خواهد شد.

    حیدریان ادامه داد: در کنار جشنواره، ما بازار را پررنگ کردیم که می‌توانست مقطعی باشد ولی کارکردی نداشت؛ در کنار آن ورک شاپ داریم و سینماگران جدیدی را وارد می‌کنیم.

    جشنواره فجر امسال ۲۲ فیلم دارد

    وی در آخر خاطرنشان کرد: جشنواره باید صاحب هویت شود و این بخش جشنواره ملی باید تقویت شود؛ همچنین بخش جشن آن در حال غالب شدن است و قطعاً یکی از اصلی‌ترین جشن‌های انقلابی است و امسال باشکوه‌تر خواهد شد. یکی از اتفاقاتی که امسال افتاده، این است که امسال ۲۲ فیلم داریم و این جزوی از تغییرات خواهد بود.

    شایام ذکر هست؛ «چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمشی و با اجرای محمد صالح علا، شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: هنر و تجربه | جشنواره فجر | سینماگران | سینمایی | جشنواره | سینمای | تصویری | برنامه | جشنواره | فرهنگ | سینما

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • منابع اورجینال بیماری های عفونی
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی طراحی وب
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • خرید کتاب معماری زبان اصلی
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>