• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » جنگ تازه یهودی

    جنگ تازه یهودی

    رژیم صهیونیستی پیش از این به روسیه هشدار داده بود که اگر حضور نیروهای نظامی به سوی غرب از سوی بزرگراه سوآدادا گسترش یابد؛ دمشق با خطر مواجه می شود.

    جنگ تازه یهودی

    جنگ تازه یهودی

    سید حسن نصرالله: حزب الله علیه هر هجوم هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان می ایستد.

    سال یهودی به انتها رسید و سال تازه عبری ۵۷۷۶ (۲۰/۹/۲۰۱۷ – مترجم) شروع شد. از میان همه این علامت های پرسش استراتژیکی که راجع به حوادث منطقه و اثر آن بر رژیم صهیونیستی وجود دارد این موارد شاید جهت آن ها اهمیت بیشتری داشته باشد. مقاله حاضر از زبان یکی از رسانه های این رژیم به بررسی موارد خطرآفرین و ترساندن کننده رژیم صهیونیستی می پردازد.
    سوالاتی که در سال تازه یهودی، رژیم صهیونیستی را مشغول کرده است اینهاست: آیا رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی از محدود سازی قدرت رو به رشد حزب الله شده است است؟ آیا باید باز هم به پیشنهادات حماس جهت برقراری آتش بس طولانی مدت در غزه ادامه دهند؟ آیا اعیاد ابتدای سال یهودی، مردم تحمل شنیدن زیاد کردن درگیری های دوباره در جبل الهیکل(حرم قدسی) و تحمل زیاد کردن خشونت ها را دارند؟

    عبارات مهم : رژیم صهیونیستی – نیروی هوایی
    در هفته های پیش اتفاق مهمی در سوریه رخ داد. آن هم ساخت موشک های دقیقی است که رسانه های متفاوت خبر آن را به صورت گسترده اعلام کردند. موشک دقیق، موشکی است که ده ها متر دورتر از هدف قرار گرفته ولی دقیقاً به هدف اصابت کند. هر موشکی که به این شکل دقیق هدایت شده است و دقیقا به هدف اصابت کند در این نوع دسته قرار می گیرد. چنین توانمندی هایی حاصل کار ایرانی هاست و این فناوری هم اکنون دست حزب الله نیست و این به نفع رژیم صهیونیستی است و ما باید مانع رسیدن ایرانی ها به لبنان شویم.

    کارخانه موشک سازی در ایران

    اخیراً ایرانی ها شروع به ساخت کارخانه هایی کرده اند جهت ساخت موشک های پیشرفته مانند همان هایی که در لبنان و سوریه استفاده می شود. این کارخانه ها حقیقتاً بزرگ هستند و این ها همه حاصل تلاش ایرانی ها در این عرصه متمرکز شده است هست. همچنین الان صحبت از کارگاه های مخفی و کوچکی است که تجهیزات خاصی را تولید می کند جهت راه اندازی بر روی سر موشک ها با هدف زیاد کردن دقت اصابت آن ها به هدف. همچنین ماهواره های رژیم صهیونیستی ساخت شرکت ایمیج سات کشف کردند که موشک ها به شدت دقیق به شهر مصیاف در شمال غرب سوریه به مجموعه علمی سوریه اصابت کرد و نیز تصویرهای نشان داد که فقط بخش اندکی از این مجموعه تخریب شد. تصویرهای همچنین مشخص ساخت در هفته گذشته نیروی هوایی روسیه با اس -۴۰۰ ۳۰ کیلومتر بمبارانی انجام دادند.

    رژیم صهیونیستی پیش از این به روسیه هشدار داده بود که اگر حضور نیروهای نظامی به سوی غرب از سوی بزرگراه سوآدادا گسترش یابد؛ دمشق با خطر مواجه می شود.

    بمبارانی که دو هفته بعد از دیدار نتانیاهو با پوتین انجام شد و نتانیاهو که در این دیدار با اطلاعات جاسوسی و امنیتی اطلاعاتی راجع به کارخانه ها و کارگاه های تأسیس شده است در سوریه شرکت کرده بود و تلاش کرد این اطلاعات را در اختیار پوتین قرار دهد با این توضیح که رژیم صهیونیستی ساخت چنین کارخانه ها را تحمل نمی کند.
    علیرغم این که پوتین هم با این احساس جلسه را ترک کرد که قرار نیست نتانیاهو به کارخانه ها حمله کند و این مساله در نامه ای به سوری ها نیز انتقال شد. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا نتانیاهو خلاف نظر پوتین عمل می کند؟ این در حالی است که وی می دانست بعد از دو هفته بعد از این دیدار، مانور بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی شروع خواهد شد که در آن هزاران نفر به سمت شمال حرکت خواهند کرد. و این همان زمانی است که در آن رژیم صهیونیستی جهت تصویر العمل فوری در برابر هر گونه حرکتی در جبهه شمالی بایستد در واقع این نوعی نیروی بازدارنده در این منطقه قرار دهد. در اوج اجرای این مانور در شب ششم سپتامبر رسانه ها اعلام کردند که هواپیماهای اف ۱۵ آی نیروی هوایی حدود هوایی لبنان را شکستند. از دو سال پیش تا کنون هماهنگی میان ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش روسیه وجود داشت و این هماهنگی به صورتی مؤثر عمل کرده هست. هر چند هفته یک بار افسران هر دو ارتش یک بار در طرف روسی و یک بار در طرف اسراییل بار هم دیدار کرده اند و روشن است که خط داغی میان افسران هوایی روسی و افسران رژیم صهیونیستی وجود دارد.

    اصطلاحات گمراه کننده!

    اصطلاح تجهیزات هماهنگی ممکن است گمراه کننده باشد- ولی اسراییل هرگز در هیچ عملیاتی این امکان هماهنگی میان نیروهای ارتش خود را با ارتش بیگانه ای را نداده هست. و این مساله مثل این است که اسراییل آینده جنگجویانش را به دست سپاهی بیگانه بسپارد و این همان است که در زبان انگلیسی به آن Deconfliction یا رفع درگیری می گویند و به صورت عام جهت این است که در آخر عملیات طرف برابر را مطلع سازیم. و اگر اسراییل طرفی باشد که حمله را اغاز کرده باشد، همان گونه که سوری ها ادعا می کنند، می توان این گونه فرض کرد که به هر حال رژیم صهیونیستی از این فرایند راضی نیست. و ان ها به سکوت ارزش در این رابطه ادامه می دهند. البته رژیم صهیونیستی با مسائل بیشتری مواجه است : صد هزار نفر از نیروهای نظامی روسی از روز چهارشنبه در مرزهای غربی به همراه ناتو جهت مانور بزرگ مستقر شده است اند. و این به این معنانیست که تصویر العمل آن ها به نتیجه نخواهد رسید. و کسانی که پاسخ دهند ، سوری ها خواهند بود که البته رژیم صهیونیستی راجع به پیامدهای این هجوم هشدار داده بود. در روز شنبه گزارش های جدیدی راجع به استقرار هواپیماهای جنگی فعال در لبنان انتشار شد. صحبت از نوعی وسیله جهت مقابله با درگیری و ایجاد اصطکاک میان نیروها بود. گزارش های بدست آمده از سوریه نشان داد که سامانه موشکی SA-5 موشکی به سمت هواپیماها شلیک شده است هست. به نظر نمی رسد که این موشک ها تهدیدی جهت هواپیماهای مجهز به سلاح های هوایی باشد. مطابق گزارش های به دست آمده این موشک ها به سمت جنوب شلیک شده است اند یعنی به سمت اردن. مگر این که این شلیک اشاره ای روشن از سوی سوری ها باشد که البته سوری ها اقدام به چنین عملی بدون موافقت با موسکو نمی کنند. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا روسیه خط قرمز جدیدی را که رژیم صهیونیستی ترسیم کرده خواهد پذیرفت و چه کسی ادعا می کند که در سوریه این موشک های دقیق ساخته نمی شود؟ به نظر می رسد که روس ها دیگر مردد نیستند. و به نفع روسیه است که از درگیری و اصطکاک با رژیم صهیونیستی بپرهیزد و قطعاً دوست ندارند که با حمله های آن ها مواجه شوند و سیستم هایشان را در معرض چالش قرار دهند. ولی ان چه رژیم صهیونیستی را زیاد دلواپس می کند این است که اگر فناوری ساخت موشک ها ی دقیق به لبنان برسد و به آن ها انتقال شود، چه خواهد شد؟ معادلات مختلفی وجود دارد. طوری که ابراهیم الامین از زبان سید حسن نصر الله به روشنی می گوید: حزب الله علیه هر هجوم هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان می ایستد و آن را پاسخ خواهد داد و چنین گفته ای به این معناست که باید عنوان کارخانه هایی که کشور عزیزمان ایران در لبنان تاسیس کرده به جاهای دیگر نیز انتقال شود و هشدارهای رژیم صهیونیستی جهت دور ماندن ایرانی ها از مرزهای رژیم صهیونیستی بی اثر می ماند و تحقق نخواهد یافت. روسیه اجازه استقرار نیروهای شیعی را در مناطق نزدیک به جولان نخواهد داد. رژیم صهیونیستی پیش از این به روسیه هشدار داده بود که اگر حضور نیروهای نظامی به سوی غرب از سوی بزرگراه سوآدادا گسترش یابد؛ دمشق با خطر مواجه می شود. به نظر می رسد که این خبر ها را حداقل تا همین لحظه درک کرده اند.
    نکته بعدی راجع به نگرانی های متفاوت رژیم صهیونیستی مساله مناطق داخلی سرزمین های اشغالی هست. در همان وقت که ارتش اسرائیل ارزیابی خود از مانورهای بزرگ در شمال سرزمین های اشغالی را در دستور کار دارد و آن را مانند هر مانور دیگر به عنوان پیروزی بر دشمن، ارزیابی کرد، باید تمرکز بر مناطق فلسطینی پیش از شروع جشن های سال نو یهودی نیز زیاد کردن می داد تا در میان موج صدها هزار اسراییلی که به زیارت قدس می آیند بعد از صحبت آتشین ابومازن در مجمع عمومی شرکت ملل، چنین فضایی، خشونت و میزان عملیات را زیاد کردن خواهد داد. در طی دو ماه گذشته محمود عباس میزان زیادی از قدرتش را از دست داده هست. او دیگر اعتمادی ندارد به این که ایالات متحده در حال حاضر بتواند به عنوان واسطی صادق میان او و رژیم صهیونیستی عمل کند از سوی دیگر وی از قانون تایلور فورس وحشت دارد. قانونی که به نام توریست آمریکایی که هشتم مارس ۲۰۱۶ در یکی از عملیات های یافا کشته شد و ممکن است موجب توقف کمک ۵۰۰ میلیون دلاری امریکا شود. از وقت حوادث حرم قدسی در ماه جولای دیگر شرایط امنیتی به حالت عادی قبلی بازنگشته است. خود عباس علاقمند درگیری های خشونت آمیز در مناطق فلسطینی نیست ولی فشار بیشتری به غزه می آورد و امیدوار است که درگیری های میان دو دشمن حماس و رژیم صهیونیستی خون بار باشد.


    واژه های کلیدی: رژیم صهیونیستی | نیروی هوایی | کارخانه | نتانیاهو | ایرانی | هماهنگی | اسراییل | پوتین | مانور | لبنان | سوریه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • منابع اورجینال پلیمر
  • خرید کتاب های طالع بینی از آمازون
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ژورنال های علمی مشهور
  • کتاب های ابتدایی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های داروشناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • منابع اورجینال سیستم عامل
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>