• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اکران «خانه دختر» از هفته آینده ، حضور جواد عزتی در فیلم تازه کارگردان «ماجرای نیمروز»

    اکران «خانه دختر» از هفته آینده ، حضور جواد عزتی در فیلم تازه کارگردان «ماجرای نیمروز»

    به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ برنامه «سینما دو» در سومین قسمت خود با دعوت از جواد عزتی به عنوان صورت خاص اکران سال ۹۶

    اکران «خانه دختر» از هفته آینده ، حضور جواد عزتی در فیلم تازه کارگردان «ماجرای نیمروز»

    به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ برنامه «سینما دو» در سومین قسمت خود با دعوت از جواد عزتی به عنوان صورت خاص اکران سال ۹۶ و مرتضی شایسته تهیه کننده و پخش کننده به بررسی اکران فیلم‌ها در ۶ ماهه ابتدایی امسال پرداخت.

    عزتی: در «لاتاری» مهدویان حضور دارم

    عزتی ضمن اعلام این مطلب که به زودی تئاتری با عنوان «زندانی خیابان دوم» با بازی وی به روی صحنه می‌رود؛ در پاسخ به این پرسش که با توجه به تجربه موفقتان در فیلم «ماجرای نیمروز» آیا در فیلم تازه محمد حسین مهدویان حضور دارید؛ گفت: اکنون سر پروژه بهرام توکلی با نام «تنگه ابوغریب» هستم، بعد هم پروژه ابراهیم ابراهیمیان شروع می‌شود. هماهنگ کردن این پروژه‌ها سخت است ولی اگر «لاتاری» پروانه ساخت بگیرد، صد در صد در فیلم محمد حسین مهدویان حضور دارم.

    او همچنین راجع به اینکه آیا همکاری با کسانی چون رضا عطاران و رضا گلزار تو را دلواپس نمی‌کند که تلاشت زیر سایه این اسامی قرار بگیرد؛ اذعان داشت: من اصلا به این مسئله فکر هم نمی‌کنم. این اتفاق نمی‌افتد چون هر شخصیت در فیلم کارکرد خودش را دارد. در «ماجرای نیمروز» شاید شخصیت پررنگی نداشتم؛ حتی می توانم بگویم آنچه هم بود گوشه و کنارش را در مشورت با آقای مهدویان حذف می‌کردیم ولی دیده شد؛ فکر می‌کنم هر شخصیتی در فیلم کار خودش را می‌کند و می‌تواند تاثیرگذار باشد، به شرط اینکه خوب به آن پرداخته شود و بازیگر از عهده ایفای آن به خوبی برآید.

    اکران «خانه دختر» از هفته آینده ، حضور جواد عزتی در فیلم تازه کارگردان «ماجرای نیمروز»

    خانه دختر از هفته آینده اکران می شود

    اما مسئله مهمی که در سینمای کشور عزیزمان ایران مدت‌هاست مورد بحث بوده این است که آیا چند دفتر پخش پرقدرت به عنوان مافیای اکران وجود دارند و جهت فروش فیلم ها تصمیم میگیرند؟ شایسته یکی از مدیران این دفاتر سینمایی در این برنامه پاسخ داد: هیچ مافیایی وجود ندارد. اگر چند دفتر خاص فعال است به خاطر سرمایه گذاری و نیروی بیشتری است که بر این کار متمرکز کرده. الان حدود ۳۰ دفتر داریم که از این تعداد حدود ۱۲ موسسه فعالند، بعضی کم کار و دسته‌ای به تازگی وارد این عرصه شده است اند. امسال جهت فعالیت مان پرسنل اضافه کردیم و سرمایه‌گذاری بیشتری تخصیص داده شده است دادیم. مردها سرتیپی، صابری، اسماعیلی و فرجی و چند تن دیگر هم همین طور. من به هیچ عنوان قضیه مافیا را قبول ندارم.

    عنقا در این قسمت از بحث یادآور شد: چند سال است همه این صحبت را می‌کنند. آنها می‌گویند بعضی دفاتر صاحب سالن‌های سینمایی هستند و یا به خاطر ارتباطی که با بعضی پردیس‌ها دارند باعث می‌شوند بعضی فیلم‌ها زیاد بفروشند که شاید به علت ماهیت تجاری این کار بشود قبول کرد. ولی در این میان بعضی تهیه‌کننده‌ها معتقدند از جایی به بعد بعضی فیلم‌ها که در مسیر پخش شما قرار نمی گیرند یا با ذائقه تجاری شما همسو نیستند، پشت در اکران می مانند.

    شایسته بیان کرد: همه فیلم‌هایی که ما پخش می کنیم بفروش نیستند. دفاتر پخش سرگروه ندارند. اگر سرگروه داشتیم بله. بسیار پیش آمده که تهیه کنندگان فشار می آورند تا فیلمشان را پخش کنیم و ما توان این کار را نداریم.

    به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ برنامه «سینما دو» در سومین قسمت خود با دعوت از جواد عزتی به عنوان صورت خاص اکران سال ۹۶

    عنقا پاسخ داد: طبیعی است هنگامی شما به عنوان یک دفتر پخش اکران فیلم‌هایی را برعهده داشتید که پرفروش بوده‌اند، تهیه کننده ترجیح می دهد در این دفتر فیلمش پخش می شود.

    عنقا در ادامه پرسید: آیا فکر می کنید مسابقه بین دفاتر سالم است؟ که شایسته پاسخ داد: ما حدود ۲۵ سال است این دفتر را تاسیس کرده ایم. با همه دوستان هم ارتباط دوستانه داریم هیچ مسابقه غیر اخلاقی هم وجود نداشته. با آقای سرتیپی، اسماعیلی، قاضی، بانکی، باباییان، علیخانی و … هر لحظه رابطه خوبی وجود داشته.

    در بخشی از برنامه علی سرتیپی روی خط تلفنی برنامه «سینما دو» آمد و در این بحث شرکت کرد. سرتیپی راجع به مافیای اکران عقیده داشت: ما قطعا مافیا نیستیم. بعضی دفاتر زیاد کار می کنند و انرژی می گذارند. این کار کردن هم به علاقه سینماست.

    فرمول تقسیم درآمد اکران عنوان گزارش خاص این برنامه بود. سرتیپی در این باره گفت: انعام سینماها حدود یک درصد از درآمد فیلم را به خود تخصیص داده شده است می‌دهد و هزینه های بعد از تولید که صرف تبلیغاتی مانند تیزر، بیلبورد، پوستر، عکس، تبلیغات مکتوب و … می شود و از صاحب فیلم کسر می شود، در این گزارش نیامده بود. بسیاری از فیلم ها هزینه تبلیغ ارزش را هم در نمی آورند. من امیدوارم مالیات بر ارزش افزوده از سینما گرفته نشود.

    عنقا در این باره بیان کرد: گاهی فیلمی به خاطر اهداف فرهنگی خاصی که دارد باید مورد حمایت قرار بگیرد؛ ولی فیلم تجاری که از امکانات کشور استفاده می‌کند و فروش بالایی دارد به چه دلیل نباید مالیات بدهد؟

    سرتیپی پاسخ داد: این مالیات سهم تهیه‌کننده و سینمادار را کم می کند. به چه دلیل این همه سینما طی این سال ها بسته شده است اند. بعد هم نمی توان فیلم ها را اینگونه تقسیم بندی کرد؛ بسیاری از فیلم های فرهنگی فروش بالایی داشته اند و بعضی فیلم های تجاری فروش کمی کرده اند. مجموعه شاخص سینمای کشور عزیزمان ایران را اگر یک کار فرهنگی بدانیم و بخواهیم یک تفریح ارزان قیمت را به مردم ارزانی کنیم، دولت باید کمک کند. فقط هم فیلم‌های پرفروش را نبینید، بسیاری فیلم ها ضرر می کنند و سالن های زیادی بسته می شوند.

    اکران «خانه دختر» از هفته آینده ، حضور جواد عزتی در فیلم تازه کارگردان «ماجرای نیمروز»

    شایسته اضافه کرد: پردیس‌های سینمایی موفقند ولی سینماهای قدیمی و تک با مسئله مواجهند. ضمن اینکه پردیس‌ها هزینه‌های زیادی دارند.

    سرتیپی در آخر گفت: سینما مجبور است سرمایه وارد پخش کند و پخش، تولید و سینماداری باید ادغام شوند. او در پاسخ به این پرسش که آیا فضای پخش فیلم عادلانه است ؟ بیان داشت: با توجه به همه جوانب رانتی وجود ندارد.

    شایسته نیز در آخر از اکران فیلمی که مدت‌ها توقیف شده است بود و اخیرا مهر توقیف از آن برداشته شده است خبر داد و گفت: «خانه دختر» از هفته دیگر اکران می شود.

    به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ برنامه «سینما دو» در سومین قسمت خود با دعوت از جواد عزتی به عنوان صورت خاص اکران سال ۹۶

    انتهای پیام/

    اکران «خانه دختر» از هفته آینده ، حضور جواد عزتی در فیلم تازه کارگردان «ماجرای نیمروز»

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | تهیه کننده | اکران فیلم | پخش کننده | سینمایی | سینمای | برنامه | سینما | مالیات

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی کامپیوتر
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • کتاب های تفکر خلاق اورجینال
  • خرید کتاب های خون شناسی و سرطان از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • کتب عکس زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>