• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » ، کاسپین&quot، آخرین اوضاع رفع مسدودی حساب‌های &quot

    ، کاسپین&quot، آخرین اوضاع رفع مسدودی حساب‌های &quot

    اعلام پیگیری جهت رفع مسدودی حساب‌های کاسپین موجب مراجعه سپرده‌گذاران به شعب در جهت تعیین وظیفه و دریافت وجوه شد. در حالی که آخرین خبرها حاکی از آن

    ، کاسپین&quot، آخرین اوضاع رفع مسدودی حساب‌های &quot

    اعلام پیگیری جهت رفع مسدودی حساب های کاسپین موجب مراجعه سپرده گذاران به شعب در جهت تعیین وظیفه و دریافت وجوه شد. در حالی که آخرین خبرها حاکی از آن است که دستور رفع انسداد از سوی قوه قضائیه صادر شده است و احتمال می رود تا یکی دو روز آینده تمامی حساب ها آزاد شود.

    تعیین وظیفه سپرده گذاران تعاونی فرشتگان

    طی فرآیند مرحله ای تعیین وظیفه سپرده گذاران تعاونی فرشتگان به عنوان بزرگترین تعاونی زیرمجموعه موسسه کاسپین ناگهان حساب های این موسسه مسدود شده است و جریان نقدینگی در آن متوقف شد. از آخر اردیبهشت ماه امسال با توافقاتی بین بانک مرکزی و قوه قضاییه قرار بر این شد تا سپرده گذاران تعاونی فرشتگان به طور مرحله ای تعیین وظیفه شوند. از این رو از سقف سه میلیون تومان شروع و در دوره های متفاوت تا ۵۰، ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ میلیون تومان پیش رفت، ولی درست از زمانی که قرار شد سپرده های تا ۲۰۰ میلیون تومان تعیین اوضاع شوند، در همان یکی دو روز اول این فرآیند متوقف شد.

    عبارات مهم : قوه قضاییه – منابع
    دلایل متفاوتی جهت توقف تعیین اوضاع سپرده گذاران فرشتگان وجود داشت، ولی در آن وقت و بر اساس اعلامی که از سوی کاسپین انجام شد، ظاهرا قوه قضاییه دستور مسدود شدن حساب های کاسپین را اعلام کرده بود. از این رو با توجه به عدم دسترسی به منابعی که عمدتا از خط اعتباری بانک مرکزی تامین می شد، پرداختی ها متوقف شد.

    اما اینکه به چه دلیل قوه قضاییه نسبت به مسدود شدن حساب های کاسپین اقدام و این خود عاملی جهت توقف پرداختی ها شد، هیچ گاه به طور واضح از سوی دستگاه های مربوطه اطلاع رسانی نشده هست. ولی بعضی مسائل در این باره مطرح بود که عنوان می شد پیگیری بعضی سپرده گذاران کلان در این رابطه موثر بوده هست. مورد دیگر این بود که قبل از افزایش حواشی کاسپین بعضی پرداخت های کلان بر اساس رانت هایی که وجود داشته به سپرده گذاران انجام شده است که این به نوعی تخلف بوده و خروج منابع قابل توجهی را به همراه داشته هست، بنابراین باید اوضاع این حساب ها مشخص می شد.

    دلیل مهم که در این باره وجود دارد به تصویب ماده (۲۳۶) از آیین نامه داخلی مجلس در رابطه با جریان کاسپین برمی گردد. بر اساس این ماده از آیین نامه داخلی مجلس، هر گاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون به وسیله مدیر جمهوری و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، عنوان بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت پیگیری به کمیسیون ذی ربط ارجاع می شود. بر این اساس کمیسیون حداکثر ظرف ۱۰ روز عنوان را پیگیری و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می دهد.

    بعد از مصوبه قرار شد تا قوه قضائیه جریان را بررسی کند که هنوز قوه قضاییه نتیجه بررسی های خود را اعلام نکرده هست. گرچه به نظر می رسید تا قبل از اعلام نظر دستگاه قضایی مسدودی حسابها ادامه داشته باشد که در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار عنوان کاسپین مورد بررسی قرار گرفته هست. تابش-عضو شورای پول واعتبار – گفته که پیگیری هایی جهت رفع انسداد حساب ها انجام کلیه مبالغ خطوط اعتباری که به وسیله بعضی محاکم قضایی توقیف شده است بود، آزاد شده است است.

    در حالی رفع مسدودی حساب های کاسپین موجب جریان گرفتن نقدینگی در این موسسه شده است و در نهایت می تواند بار دیگر تعیین وظیفه سپرده گذاران در سقف های تعیین شده است به خاص در ۲۰۰ میلیون تومان را از سر گیرد که با اعلام این خبر امروز-چهارشنبه- تعدادی از سپرده گذاران کاسپین به شعب مراجعه کرده و خواهان دریافت مبالغ خود شده است اند.

    این در حالی است که پیگیری آخرین اوضاع حساب های کاسپین از مسئولان مربوطه از این حکایت داشت که دستور رفع انسداد حساب ها از سوی قوه قضائیه به دادگستری ها و محاکم کل کشور ابلاغ شده است و شعب قضایی در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان های مربوطه در حال صدور نامه جهت رفع مسدودی هستند. از این رو احتمال می رود، طی یکی دو روز آینده همه حساب های کاسپین آزاد شود. در این شرایط باید سپرده گذاران صبور باشند، به چه دلیل که بعد از طی روال قانونی راجع به ادامه تعیین وظیفه حساب ها تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

    اما با رفع مسدودی حساب های کاسپین مبالغی که در نتیجه تخصیص داده شده است خط اعتباری از بانک مرکزی به این موسسه داده شده است بود، دوباره آزاد خواهد شد. جریان پرداخت خطوط اعتباری به کاسپین این گونه است که در نتیجه منابع و دارایی هایی که از تعاونی زیرمجموعه شناسایی می شود، به عنوان وثیقه به بانک مرکزی رفته و در ازای آن مبلغی در قالب خط اعتباری در اختیار کاسپین قرار گرفته تا بتواند سپرده گذاران را تعیین وظیفه کند.

    این اتفاق عمدتا در مورد فرشتگان با حدود ۵۰۰ هزار سپرده گذار انجام می شود. طبق آخرین آماری که چندی پیش بانک مرکزی اعلام کرد این تعاونی حدود ۸۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که از این رقم ۵۶۰۰ میلیارد تومان اصل بدهی و تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به سودهایی است که به سپرده گذاران بعد از شهریور ۱۳۹۴ یعنی وقت انحلال تعاونی تخصیص داده شده است پیدا کرده هست. البته طبق توافقی که بین بانک مرکزی و قوه قضاییه شکل گرفت پرداخت سودهای تحقق نیافته از شهریور ۱۳۹۴ به بعد منتفی شد، به چه دلیل که از سویی منابع فرشتگان پاسخگوی چنین پرداختی نیست و از سوی دیگر در وقت انحلال فعالیتی از سوی تعاونی شکل نگرفته که قرار باشد به آن سود تعلق بگیرد. بنابر این هر گونه پرداختی منوط به پاسخگویی منابع و اموال فرشتگان خواهد بود.

    در نتیجه ارزیابی دارایی ها و بدهی های فرشتگان عنوان شده است بود که حدود ۳۱۰۰ میلیارد تومان شناسایی شده است به اضافه حدود ۳۰ فقره ملک شخصی و سایر املاکی که از سوی مدیران کاسپین خریداری شده است بود. ولی با این حال خط اعتباری که تاکنون بانک مرکزی در برابر دریافت وثیقه به فرشتگان اعطا کرده حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن هم به وسیله قوه قضاییه در حساب ها مسدود و موجب توقف پرداختی ها شد، در حالی که به نظر می رسد در جریان بررسی حساب های فرشتگان و حتی ماده (۲۳۶) از سوی قوه قضاییه می توانست این امکان وجود داشته باشد که با توجه به رقم ۳۱۰۰ شناسایی شده است از املاک و دارایی های فرشتگان روند پرداخت تا هنگامی که منابع اجازه می دهد همچنان ادامه داشته باشد.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com
    منبع: ایسنا


    ، کاسپین&quot، آخرین اوضاع رفع مسدودی حساب‌های &quot

    واژه های کلیدی: قوه قضاییه | منابع | مرکزی | خبر | اقتصادی |

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب بیوشیمی زبان اصلی
  • کتاب های زیباشناسی اورجینال
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • دانلود منابع مرجع معادلات دیفرانسیل
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>