• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » پیشگیری و معرفی بیماری ها » بررسی مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان و روش های درمان آن

    بررسی مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان و روش های درمان آن

    بوی بد دهان یکی از آزار دهنده ترین انواع بو ها هست. عوامل مختلفی باعث ایجاد بوی بد دهان در فرد می شوند؛

    بررسی مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان و روش های درمان آن

    بوی بد دهان یکی از آزار دهنده ترین انواع بو ها هست. عوامل مختلفی باعث ایجاد بوی بد دهان در فرد می شوند؛ بوی بد دهان حتی می تواند در روابط اجتماعی شما نیز بسیار تاثیر گذار و مخرب باشد؛ از این رو مورد نیاز است تا به سرعت جهت از بین بردن و مقابله با آن دست به کار شوید. در ادامه شما را با روش های از بین بردن بوی بد دهان آشنا خواهیم کرد. با بی بی نیمز همراه باشید.

    بوی بد دهان یکی از بدترین کابوس های هر انسان است . زندگی در اجتماع مارا مجبور به حرف زدن با دیگران می کند و در صورتی که شما یک تنفس بدبو داشته باشید خیلی سریع به وسیله اطرافیانتان طرد می شوید.

    بررسی مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان و روش های درمان آن

    یکی از بدترین کابوس های هر انسان است . زندگی در اجتماع مارا مجبور به حرف زدن با دیگران می کند و در صورتی که شما یک تنفس بدبو داشته باشید خیلی سریع به وسیله اطرافیانتان طرد می شوید. با توجه به اهمیت این عنوان در این مقاله تلاش میکنیم تمام جوانب این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم.

    از کجا بفهمم که تنفسم بد بوست؟

    علائم زیادی وجود دارند که می توانند نشان دهند تنفس شما بد بو هست. آیا متوجه شده است اید که هنگامی شروع به حرف زدن می کنید، افراد از شما فاصله می گیرند؟ آیا هنگامی که آنها را می بوسید صورتشان را برمی گردانند؟ اگر فکر می کنید ممکن است تنفس تان بدبو باشد، آزمون راحت ای وجود دارد که می توانید انجام دهید. کافیست داخل مچ دست تان را لیس بزنید و بو بکشید؛ اگر بد بو هست، می توانید تا حدود زیادی مطمئن باشید که نفس تان هم بد بو هست. یا از یک دوست خیلی صمیمی بپرسید که کاملا با شما روراست باشد و حقیقت را بگوید.

    دلیل بوی بد دهان چیست؟

    بوی بد دهان، یک مسئله بسیار مرسوم است و دلایل متفاوتی دارد. بوی بد مکرر و ماندگار، معمولا به علت گازهایی است که به وسیله باکتری های لایه بیرونی دندان ها، لثه ها و زبان آزاد می شود. همچنین ذرات غذا که میان دندان ها و روی زبان مانده اند، پوسیده شده است و می توانند گاهی موجب بوی ناخوشایند شوند. غذاهای تند و بودار مانند سیر، قهوه و پیاز هم می توانند مزید بر علت شوند. بنابراین باید حتما دندان های تان را به درستی و مرتبا مسواک بزنید. این کار به خوش بو شدن نفس تان کمک می کند.

    باکتری روی دندان ها و لثه ها که “پلاک” نام دارد، موجب بیماری های لثه و پوسیدگی دندان هم می شود. یکی از علائم هشداردهنده بیماری لثه این است که تنفس تان هر لحظه بدبو باشد یا مزه بد و ناخوشایندی در دهان داشته باشید. دندانپزشک تان می تواند وقت چکاپ های منظم، این مسئله را تشخیص داده و درمانش کند. هرچه سریعتر این مسئله تشخیص داده شود، درمانش هم موثرتر خواهد بود.

    بوی بد دهان یکی از آزار دهنده ترین انواع بو ها هست. عوامل مختلفی باعث ایجاد بوی بد دهان در فرد می شوند؛

    سایر دلایل تنفس بدبو

    برخی از مسائل پزشکی هم می توانند باعث بدبو شدن تنفس شوند. ” خشکی دهان ” یا گزروستومیا، بیماری است که در آن، دهان شما بزاق کمتری ترشح می کند و موجب رشد باکتری در دهان شده است و در نهایت تنفس را بدبو می کند. خشکی دهان، ممکن است به خاطر بعضی از داروها، مسائل غده بزاقی و یا تنفس مدام با دهان به جای بینی باشد. افراد سالمند، بزاق کمتری تولید می کنند که منجر به مسائل بیشتری می شود.

    اگر شما از خشکی دهان زحمت می برید، دندانپزشک تان می تواند تولید کننده بزاق مصنوعی را جهت تان تجویز کند، یا درمان های دیگری را پیشنهاد دهد.

    سایر بیماری ها می توانند موجب بد بو شدن تنفس شوند؟

    بیماری های دیگری که موجب تنفس بدبو می شوند شامل عفونت های گلو، بینی یا ریه ها؛ سینوزیت؛ برونشیت؛ یا بیماری های کبد و کلیه می شود. اگر دندانپزشک شما تشخیص داد که دهان شما سالم هست، باید به دکتر خانواده تان یا یک متخصص مراجعه نمایید تا علت این مسئله را پیدا کند.

    سیگار کشیدن می تواند تنفس را بدبو کند؟

    بله؛ تنباکو به نوبه خود نفس را بدبو می کند. تنها جوابی که در این مورد وجود دارد، ترک سیگار هست. سیگار نه تنها تنفس تان را بدبو می کند بلکه موجب آسیب چشایی و از دست دادن آن می شود و لثه ها را آزرده می کند. افراد سیگاری زیاد در معرض بیماری های لثه هستند و ریسک مبتلا به سرطان دهان، ریه، و بیماری های قلبی هم در آنها بالاتر هست. از دندانپزشک، داروساز یا مراقب بهداشت بخواهید که در ترک سیگار به شما کمک کند. اگر سیگار کشیدن را متوقف کردید ولی همچنان تنفس تان بدبو بود، باید به دندانپزشک یا دکتر مراجعه کنید.
    دندانپزشک چه کمکی به من می کند؟

    بررسی مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان و روش های درمان آن

    اگر تنفس شما بدبو هست، نیاز دارید که یک برنامه منظم جهت تمیز و خوشبو نگه داشتن دهان داشته باشید. چکاپ های مکرر به وسیله دندانپزشک به او اجازه می دهد تا جاهایی را که پلاک میان دندان های تان تشکیل شده است بررسی کرده و تمام این نواحی را که دسترسی به آنها سخت هست، تمیز کند. دندانپزشک می تواند عالی ترین شیوه تمیز کردن دندان و لثه و همچنین نواحی را که از تمیز کردن آن غافلید ( مانند زبان)، به شما نشان دهد.

    می توانم از تنفس بدبو جلوگیری کنم؟

    برای آن که تنفس تان خوشبو باشد باید هیچ گونه بیماری لثه نداشته باشید و دهان تان را تمیز نگه دارید. اگر نفس تان بدبو هست، یک یادداشت از تمام غذاهایی که می خورید و داروهایی که مصرف می کنید تهیه کرده و آن را به دندانپزشک تان نشان دهید تا بتواند راه های حل این مسئله را به شما ارائه دهد.

    دندان ها و لثه ها را شب ها قبل از خواب مسواک بزنید و حداقل یکبار دیگر هم در طول روز با خمیردندان فلورایددار این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که زبان تان را هم مسواک بزنید یا از برس زبان استفاده کنید. مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین را هم محدود کنید.

    بوی بد دهان یکی از آزار دهنده ترین انواع بو ها هست. عوامل مختلفی باعث ایجاد بوی بد دهان در فرد می شوند؛

    دهان شویه کمکی می کند؟

    نباید از دهان شویه صرفا جهت پنهان کردن بوی بد دهان استفاده کنید. بنابراین اگر دیدید تمام مدت از دهان شویه استفاده می کنید، با دندانپزشک تان مشورت کنید. دهان شویه های زیادی وجود دارند که با فرمولاسیون خاصی جهت جلوگیری از تنفس بدبو و بیماری لثه ساخته شده است اند. بعضی از دهان شویه ها که حاوی کلرهیکسیدین هستند و جهت بیماری لثه تجویز می شوند، اگر طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند، موجب لکه دار شدن دندان می شوند. باید بروشور را به دقت بخوانید و یا درمورد نحوه استفاده از آن پرس و جو کنید.

    عبارات مهم : دندان مصنوعی – دندانپزشک
    اگر دندان مصنوعی دارم، چطور می توانم از تنفس بدبو پیشگیری کنم؟

    تمیز کردن دندان مصنوعی درست به اندازه تمیز کردن دندان طبیعی مهم هست. ذرات غذا ممکن است در لبه ها و چفت ها گیر کرده و اگر کاملا تمیزشان نکنید، پوسیده شوند. باید مسواک جداگانه ای جهت تمیز کردن دندان مصنوعی داشته باشید. قانون کلی این است: مسواک بزنید، بخیسانید و دوباره مسواک بزنید. دندان مصنوعی را روی یک کاسه آب تمیز کنید تا از دست تان به زمین نیفتد.

    پیش از خیساندن، با مسواک بشویید تا به درآمدن ذرات غذا کمک کنید. جهت مدت کوتاهی دندان مصنوعی را در یک تمیز کننده خاص بخیسانید و سپس دوباره آن را مسواک بزنید. درست مانند دندان طبیعی به آن مسواک بزنید و مطمئن شوید تمام سطوح آن را تمیز کرده اید؛ از جمله سطحی که روی لثه های تان فیکس می شود. اگر لک یا پوسته روی آن دیدید، به دندانپزشک مراجعه کنید. زیاد دندانپزشک ها، مسواک با سر کوچک یا میانگین را پیشنهاد می کنند یا در صورت امکان جهت شما، مسواک مخصوص دندان مصنوعی.

    چگونه کسی را که تنفسش بدبو هست، از این عنوان باخبر کنیم؟

    احتمالا همه ما کسی را می شناسیم که تنفسش بدبو هست، ولی تعداد بسیار کمی از افراد دلیری مطرح کردن آن را دارند. مسلما گفتن این عنوان به کسی که نفسش بوی بدی دارد، کار حساسی است که به مهارت نیاز دارد. هر لحظه این احتمال وجود دارد که رنجیده و خشمگین و یا خجالت زده شوند و دیگر هرگز باشما حرف نزنند! با این وجود هر لحظه یادتان باشد که تنفس بدبو می تواند نشانه هربیماری یا مشکلی باشد. اگر کسی که تنفسش بدبو هست، از این عنوان باخبر شود، می تواند به دنبال علت آن برود. می توانید با یکی از اعضای خانواده اش در این مورد صحبت کنید چون علت این مسئله می تواند یک بیماری باشد که در حال حاضر روند درمان آن را طی می کند.

    بررسی مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان و روش های درمان آن

    منبع: کلوب خبرنگاران

    واژه های کلیدی: دندان مصنوعی | دندانپزشک | خمیردندان | ترک سیگار | استفاده | بیماری | مسواک | سیگار | دندان

    بررسی مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان و روش های درمان آن

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های آموزش از آمازون
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • خرید کتاب زبان اصلی انسانشناسی تحول
  • هاردکپی کتاب های گیاه شناسی
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی تئوری الاستیسیته
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب های جبر خطی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>