• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » قیمت بنزین در سال ۹۷ زیاد کردن می یابد؟

    قیمت بنزین در سال ۹۷ زیاد کردن می یابد؟

    به دنبال رکورد زنی مصرف بنزین در کشور ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احتمال زیاد کردن قیمت این فرآورده نفتی در سال ۹۷ سخن می گویند.

    قیمت بنزین در سال 97 زیاد کردن می یابد؟

    به دنبال رکورد زنی مصرف بنزین در کشور ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احتمال زیاد کردن قیمت این فرآورده نفتی در سال ۹۷ سخن می گویند.

    افزایش قیمت بنزین

    سیستم حمل و نقل نامناسب مانع از کنترل مصرف بنزین می شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت، در کشور عزیزمان ایران بیش از ۱۹ میلیون خودروی پراشتها وجود دارد که هر کدام بطور میانگین روزانه ۲ لیتر بنزین بیشتری نسبت به خودروهای اروپا مصرف می کند،ازاین رو روزانه ۳۸ میلیون لیتر سوخت بیشتری در کشور مصرف شده است و خودروهای کشور عزیزمان ایران ۳ برابر زیاد از خودروهای۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا هوا را آلوده می کنند .

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – شورای اسلامی
    در حالی که قیمت تمام شده است هر لیتر بنزین جهت دولت ۲۷۰۰ تومان است ولی روی قیمت فعلی آن ۱۷۰۰ تومان یارانه داده می شود.با یک حساب سر انگشتی در می یابیم که جهت هر ۲ لیتر بنزین اضافه مصرف شده است به وسیله خودروهای کشور عزیزمان ایران ،دولت روزانه ۶۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یارانه بیشتری را خوراک غول های پر مصرف بنزین و آلوده کننده هوا می کند.

    با ادامه روند محاسبات در این زمینه در می یابیم که بطور ماهانه ۱ بیلیون و ۹۳۸ میلیارد تومان یارانه جهت همان ۲ لیتر بنزین اضافه، بر دولت یعنی بیت المال تحمیل می شود.

    هر چند رسیدن اجناس و كالاها، با قیمت ارزان به دست مردم باید در اولویت قرار گیرد، ولی رکورد زنی مصرف غیرمتعارف بنزین به عنوان یک کالای استراتژیک ، همراه با آلودگی زیاد هوا ، ترافیك پر دردسر ، خروج ارز زیاد و تحمیل هزینه گزاف بر بیت المال كه در واقع همه اینها از جیب مردم پرداخت می شود،باید هر چه سریعتر در راس کار تصمیم سازان و مدیران دولتی قرار بگیرد.بنابراین زیاد کردن قیمت سوخت به عنوان نخستین راهکار کنترل کننده مصرف غیر معمول در بین صاحب نظران انرژی کشور مطرح شده است است.

    هر چند محمد باقر نوبخت سخنگوی قوه مجریه درنشست خبری چهارشنبه ۵ مهر امسال در جمع خبرنگاران اعلام کرده است “با وجود احتمال موافقت مجلس شورای اسلامی با زیاد کردن قیمت سوخت، دولت به علت اهمیت تورم ، با عنوان زیاد کردن مخالف بوده و آن را تکذیب می کنم” ولی بعضی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مطرح بودن این امر در بدنه دولت جهت سال آینده خبر داده و تحقق آن رامستلزم بستر سازی هایی از جمله زیاد کردن درآمد مردم و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی دانسته اند.

    قیمت بنزین در سال ۹۷ زیاد کردن می یابد؟

    وقتی مجری قانون از مصوبه های ابلاغی مجلس می گریزد

    حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی ما در این باره می گوید:هنوز خبری از زیاد کردن قیمت بنزین نیست ،این عنوان باید در ابتدا از جانب دولت مطرح شده است و بعد از آن مجلس در خصوص آن اظهار نظر کند.

    وی ادامه داد: قانون کارت سوخت که دولت اشتباهات و ابهاماتی جهت آن مطرح کرده بود به وسیله مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و شورای نگهبان هم مغایرتی در آن نیافت.

    حاجی دلیگانی با اشاره به ابلاغ قانون فوق از سوی مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد:تاکنون خبری از ابلاغ آن به وسیله دولت مطرح نشده ، اگر هم ابلاغ و اجرا شده است باشد هنوز آثار آن در جامعه نمایان نگشته است.

    این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت:بااینکه چند ماه از تصویب و ابلاغ قانون کارت سوخت می گذرد ولی هنوز دولت پاسخی مبنی بر اجرایی نکردن دستورالمعل فوق ارائه نکرده است.

    سطح پایین درآمد مردم و نبود سیستم حمل و نقل مناسب مانع از زیاد کردن قیمت بنزین می شود

    هدایت اله خادمی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصاد و انرژی ما دراین باره می گوید:با وجود شایعات مطرح شده است ازرسانه ها وجراید مبنی بر زیاد کردن قیمت بنزین ،نوبخت سخنگوی قوه مجریه در بروزترین سخنان خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دولت هیچ برنامه ای جهت زیاد کردن قیمت حامل های انرژی و بنزین ندارد.

    وی با اشاره به تاثیر زیاد کردن قیمت سوخت در صعود قیمتی سایر کالاها ،افزود:هر چند سوخت به عنوان یک کالای استراتژیک در دنیا شناخته شده است ولی قیمت آن در کشور ما کمتر از سایر کشورهای منطقه است ،ازاین رو تعادل بخشی به قیمت آن منجر به کم کردن قاچاق در این زمینه خواهد شد.

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:هر چند بین زیاد کردن قیمت سوخت با کم کردن مصرف ارتباط معنا داری وجود دارد ولی در کشور ما در دراز مدت این قاعده چندان مستحکم و حاکم نیست.

    خادمی بیان کرد:تجربه نشان داده ، در کشور ما تنها سیستم دو نرخی سوخت و سهمیه بندی منجر به کنترل و کم کردن میزان مصرف شده است است.

    وی ادامه داد:در شرایط فعلی هر چه قیمت سوخت زیاد کردن یابد به علت هزینه های حمل و نقل موجود در کشور ،باز هم نسبت به سایر کشورهای همسایه از قیمت پایین تری برخوردار خواهیم بود و چرخه قاچاق سوخت همچنان ادامه خواهد داشت.

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری بسیاری از جایگاه های سوخت به کسانی که اهلیت آن را نداشتند ،افزود:در جلسه ای که نماینده کردنشین با جایگاه داران و شرکت شخصی سازی داشته دریافته است که جایگاه سوخت مستقر در منطقه به یک قاچاق چی سوخت واگذار شده است است.

    خادمی با بیان اینکه زیاد کردن مصرف بنزین امروز کشور درحقیقت میزان مصرف غیر واقعی و قاچاق آن است ،افزود:اکنون با رسمیت یافتن قاچاق و زیاد کردن غیر واقعی مصرف داخلی ،بهشتی جهت قاچاق چیان و واردات سوخت فراهم شده است است.

    وی ادامه داد:از این رو در این شرایط با فروش ارزان سوخت ،بخشی از درآمد حاصل از آن را صرف واردات مواد سوختی با قیمت بالا کرده و بخش دیگر باقی مانده را هزینه ارائه سوپسیت می کنیم. درنهایت کسی که در این میدان ضرر می کند جوانان بدون کار و مردم هستند.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به علت متفاوت بودن شرایط کشورمان بسترلازم جهت زیاد کردن قیمت بنزین فراهم نیست،گفت:سیستم حمل و نقل عمومی ما از جمله مترو نسبت به سایر کشورهای همسایه از اوضاع قابل قبولی برخوردار نیست.

    خادمی تصریح کرد:اگر امکان استفاده از مترو و اتوبوس جهت مردم به خاص در کلان شهرها به آسانی فراهم شود ،حتی اگر قیمت سوخت بالاتر از سایر کشورهای همسایه تعیین شود ،موردی نداشته و البته تصمیم بسیار خوبی هم خواهد بود.

    وی ادامه داد:اما در کشوری مثل کشور عزیزمان ایران که فاقد سیستم ریلی مناسب بوده و مردم درآمد کمی دارند ،افزایش قیمت سوخت به بسیاری از مباحث صدمه خواهد زد.

    به دنبال رکورد زنی مصرف بنزین در کشور ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احتمال زیاد کردن قیمت این فرآورده نفتی در سال ۹۷ سخن می گویند.

    افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ ایده دولت است

    جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی ما با اشاره به احتمال زیاد کردن قیمت بنزین در بودجه سال ۹۷، گفت: هر چند زیاد کردن قیمت بنزین در سال ۹۷ به عنوان ایده ای در دولت مطرح است ولی جهت تحقق آن باید در ابتدا بررسی های کارشناسی بسیاری انجام شود.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی ممکن است زیاد کردن قیمت سوخت ،خارج از قالب لایحه بودجه سال ۹۷ مطرح شود.

    میرزایی با تاکید بر اینکه زیاد کردن قیمت بنزین باید متناسب با چالش ها و مسائل کشور بوده و به رفع آنها بیانجامد ،تصریح کرد: نباید با پیش داوری وبی توجهی به پیامدهای عنوان فوق دست به زیاد کردن قیمت بنزین زد.

    وی گفت: جهت زیاد کردن قیمت بنزین، دولت ابتدا باید لایحه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه دهد و سپس با بررسی های انجام شده است در کمیسیون های ذیربط ،نتیجه نهایی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.

    قیمت بنزین در سال ۹۷ زیاد کردن نمی یابد

    حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی ما در این باره می گوید: زیاد کردن قیمت بنزین در برنامه دولت نیست به چه دلیل که این کار باید با نظر کارشناسی و با توجه به قیمت جهانی نفت انجام شود.

    وی با بیان اینکه طبق قانون باید قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج فارس تعیین شود، تصریح کرد: بر اساس قانون ،قیمت بنزین باید ۹۰ تا ۹۵ درصد فوب خلیج فارس باشد و از آنجایی که با کم کردن قیمت جهانی نفت، قیمت بنزین کم کردن می یابد، زیاد کردن بنزین در سال ۹۷ ممکن نخواهد بود.

    نماینده مردم زرند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با عوض کردن شرایط فعلی نفت در بازار جهانی، باید بررسی شود قیمت بنزین در حال حاضر چند درصد فوب خلیج فارس است و سپس جهت عوض کردن قیمت این فراورده نفتی در دولت ومجلس تصمیم گیری شود.

    وی در خصوص ثابت ماندن قیمت بنزین به مدت دوسال، گفت: به نظر می رسد عدم عوض کردن قیمت بنزین به علت ثابت ماندن فوب خلیج فارس هست، در غیر اینصورت طبق قانون با عوض کردن فوب خلیج فارس، بهای بنزین نیز عوض کردن می کند.

    احتمال زیاد کردن قیمت بنزین دور از انتظار نیست

    اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمزمه های راجع به زیاد کردن قیمت بنزین در سال آینده به گوش می رسد، گفت: صحبت های راجع به کنترل قیمت حامل های انرژی در سال آینده مطرح شده است و ممکن است افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه هزینه های تولید بنزین نسبت به سال های گذشته زیاد کردن یافته هست، ادامه داد: زیاد کردن تعداد خودروها از دیگر عوامل زیاد کردن مصرف است.

    نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس افزود: میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه ۷۲ میلیون لیتر است ولی در مواقعی این مقدار به ۱۰۰ میلیون لیتر می رسد که این اوضاع باید مدیریت شود.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: البته باید قدری در این زمینه تامل کرد تا دولت لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را به مجلس ارائه کند تا مشخص شود چه تصمیمی راجع به زیاد کردن حامل های انرژی به خاص بنزین اتخاذ کرده است.


    قیمت بنزین در سال ۹۷ زیاد کردن می یابد؟

    گردآوری : گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع : yjc.ir


    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | شورای اسلامی | ۱۰۰ میلیون | اقتصاد | کمیسیون | اقتصادی | قانون | سیستم | بنزین | انرژی | میلیون

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • کتب فولکلور زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • خرید کتاب های زبان اصلی جامعه شناسی
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباطات
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>