• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » نباید جهت‌گیری سیاست خارجه به سمت یک منطقه خاص باشد

    نباید جهت‌گیری سیاست خارجه به سمت یک منطقه خاص باشد

    دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جهت گیری سیاست خارجی ما باید به سمت همه دنیا منهای آنچه خط قرمز ما است باشد تا بتوانیم با روسیه و چین و هند و غیره کار کنیم.

    نباید جهت‌گیری سیاست خارجه به سمت یک منطقه خاص باشد

    رحیم صفوی:

    نباید جهت گیری سیاست خارجه به سمت یک منطقه خاص باشد

    دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جهت گیری سیاست خارجی ما باید به سمت همه دنیا منهای آنچه خط قرمز ما است باشد تا بتوانیم با روسیه و چین و هند و غیره کار کنیم.

    به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سردار صفوی که به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان در همایش تخصصی جبهه فیاضیه صحبت می کرد با اشاره به دلاور مردی های فرزندان مومن، شجاع و هوشمند جوانان شهرستان فلاورجان اصفهان در فیاضیه گفت: مردم فلاورجان در دوران دفاع مقدس یک هزار و ۳۰۰ شهید و ۲هزار و ۷۰۰ جانباز تقدیم کرند که در مقایسه با جمعیت آن وقت رقم بالایی است و نمایانگر ولایت مداری و ایمان مردم فلاورجان است.

    عبارات مهم : جوانان – انقلاب
    وی اظهار داشت: جوانان زیر ۴۰ سال ما نمی دانند در انقلاب و در جنگ چه گذشت و جبهه فیاضیه و آبادان و خرمشهر کجا بود و در این ۸ سال چه مصیبتی بر مردم ما گذشت. دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب افزود: بعضی از رویدادها در طول تاریخ چند هزار ساله دنیا دارای خاصیت انتشار و اشاعه فضایی و مکانی هستند، رویدادهایی که از یک نقطه شروع شده است ولی در همانجا نمی ماند و با سرعت غیر قابل تصوری قدرت نفوذ پیدا می کند و از قلمروهای سرزمینی عبور می کند و از ماهیت ملی تبدیل به ماهیت جهانی و فراملی می شود و افکار بشریت را تحت تاقیر قرار می دهد و حوادث بعد از خود را می آفریند.

    وی با بیان اینکه مناسبت سال ۶۱ هجری قمری و حماسه حسینی از این دست رویدادهاست، خاطرنشان کرد: این حماسه بعدها به حماسه های بهمن ۵۷ و مقاومت امروز سوریه و یمن و عراق تبدیل شده، سوری ها ۷ سال جنگیدند و ۹ میلیون نفر از سوریه و عراق و یمن در داخل و خارج کشورشان آواره شدند ولی با ایستادگی حماسه آفریدند.

    صفوی با تاکید بر اینکه انقلاب ما شعاعی از حماسه عاشورا بود، تصریح کرد: شهیدان سند حقانیت، صلابت و عامل اقتدار و عزت و بالندگی کشور عزیزمان ایران در طول صدها سال آینده خواهند بود، آن ها سند شکست ناپذیری و قدرت منطقه ای شدن کشور عزیزمان ایران هستند.
    دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به درس هایی که از دفاع مقدس می توان گرفت، خاطر نشان کرد: نخستین درس از دفاع مقدس درس مدیریت در شرایط بحران است ما در آن وقت باید کشور و جنگ را اداره می کردیم، در سطح راهبردی امام و مسئولان در صدر کشور و در جنگ فرماندهان جهت پیروزی طرح ریزی کردند.

    وی افزود: ما بعد از شکست حصر آبادان ۱۲ عملیات را طرح ریزی کرده و می دانستیم چه زمانی چه عملیاتی انجام دهیم و در آذر ماه سال ۶۰ در عملیات طریق القدس آزادی بستان، فروردین ۶۱ عملیات فتح المبین را انجام دادیم.

    سرلشکر صفوی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس و آن وقت ما استراتژی داشتیم و رزمندگان طی ۹ ماه ۴عملیات و ۸ هزار کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را آزاد کردند و بیش از ۲۵ هزار اسیر از دشمن گرفتیم، مدیریت بحران را می توان در شرایط فعلی با عبرت گیری از وقت جنگ در سطوح متفاوت الگو قرار داد.

    وی با اشاره به درس دوم گفت: در وقت جنگ همه عوامل قدرت ملی را به کار گرفتیم هرچند ظرفیت ترساندن بالاتر از ظرفیت نیروهای مسلح ارتش و سپاه بود ولی امام بیش از ۲٫۵ میلیون نفر مردم را از بسیج و جهاد سازندگی راهی جبهه کرد. دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب تصریح کرد: در آن وقت ما ۱۲درصد تولیدات ملی را جهت پشتیبانی جنگ گذاشتیم در حالی که صدام ۵۷ درصد منابع ملیش را گذاشت، در شروع جنگ عراق ۳۵ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت و ۸۵ تا ۹۰ میلیارد دلار وام بلاعوض گرفت و در طول جنگ هم حدودا ۶۵ میلیارد دلار هزینه کرد، صدام از ۱۶ میلیون جمعیت آن وقت ۲ میلیون نفر را با زور به جنگ آورد و در ابتدای جنگ که ۱۲ لشکر و ظاهر مسلح داشت آخر جنگ به بیش از ۵۰ ظاهر ولشکررسید حتی صدام اول جنگ ۳۶۰ هواپیما و آخر جنگ ۶۰۰ تا داشت و در آن وقت حمایت کشورهای بسیاری پشت سر صدام قرار داشت.

    صفوی اظهار داشت: داشتن سیاست خارجه جامعه نگر چهارمین درس ما از انقلاب و دفاع مقدس هست، نباید جهت گیری سیاست خارجه به سمت یک منطقه خاص باشد بلکه جهت گیری سیاست خارجی ما باید به سمت همه دنیا منهای آنچه خط قرمز مااست باشد تا بتوانیم با روسیه و چین و هند و غیره کار کنیم.

    وی افزود: در ابتدای جنگ بنده ۲۸ سال داشتم، طرح شکستن حصر آبادان را در اردیبهشت سال ۱۳۶۰ ما در ستاد عملیات جنوب تهیه کردیم و به شورای عالی دفاع در پایگاه هوایی دزفول ارائه کردیم، طرح را بنده ارائه کردم، بنی صدر و مرحوم ظهیر نژاد کمی مخالفت کردند، ولی با حمایت قاطعانه مقام معظم رهبری فعلیمان طرح تصویب شد، مرحوم ظهیر نژاد، فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کردند که بایستی این طرح را لشکر ۷۷ بپذیرد. من و شهید حسن باقری به مدت ۳ ماه از اهواز به ماهشر و ستاد لشکر ۷۷ خراسان می رفتیم تا آنها را قانع کنیم و آخر با هماهنگی و وحدت سپاه و ارتش طرح شکستن حصر آبادان انجام شد.

    وی افزود: ما در وقت جنگ به جوانان میدان دادیم و به آنها اتکا کردیم، فرماندهان جنگ زیر ۳۰ سال سن داشتند و ما به جوان ها اعتماد کردیم و گردان ها را با فرماندهان جوان تشکیل دادیم. دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با بیان اینکه جنگ عقلانیت می خواست، تصریح کرد: عراقی ها در ۱۹ مهر سال ۵۹ از رود کارون ۲ پل ساختند و داشتند آبادان را محاصره می کردند آن ها ما را ۲۷۰ درجه محاصره کرده بودند و راه زمینی نداشتیم.

    وی افزود: امام(ره) در ۱۴ آبان ۵۹ فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، از آن وقت طرح ریزی شروع شد که از محور دارخوین و فیاضیه این دو پل تصرف شود یعنی عقبه دشمن را از بین ببریم و دشمن را با تمام تجیهزاتش اسیر کنیم.

    صفوی خاطر نشان کرد: شکستن حصر آبادان یکی از ظرفیت های نیروهای جوان بود و ما باید هم اکنون از آن استفاده کنیم، ما در وقت جنگ استراتژی دشمن را فهمیدیم و در برابر آن روش خودمان را ترسیم کردیم و او را شکست دادیم، در وقت جنگ دو گفتمانی نبود و یک گفتمان داشتیم اکنون هم جهت اینکه بتوانیم در اقتصاد مقاومتی و عبور از شرایط فعلی پیروز شویم باید یک گفتمان داشته باشیم.

    وی افزود: در وقت جنگ مردم به کمک دولت آمدند اکنون هم با همکاری مردم در اقتصاد می توان اقتصاد مقاومتی را شکل داد ، هم اکنون بیش از ۷۰ در صد اقتصاد کشور دولتی است و هزینه حقوق و امور جاری دولت بسیار بالا است و دیگر بودجه ای جهت توسعه نمی ماند، اکنون بدون همکاری مردم در اقتصاد مقاومتی کار جلو نمی رود و اجرایی کردن برنامه ششم بدون حضور مردم انجام نمی شود. وی بیان کرد: در وقت جنگ فضای فرهنگی خوبی در کشور و ملت وجود داشت.

    صفوی در ارتباط با اینترنت گفت: هم اکنون اینترنت شمشیر دولبه شده است و در آن هم علم و پیشرفت و ارتباطات است هم بالاترین ترساندن خانواده ها و جوانان در آن وجود دارد چراکه یکی از عوامل انحراف جوانان و طلاق همین اینترنت است.
    دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: یکی از عوامل مهم نجات دهنده فرهنگ ما فرهنگ حسینی، حفظ بنیان خانواده و روضه و زیارت عاشورا و حدیث کساء و حضور در مساجد و نمازهای جمعه و معرفت و توسل به ائمه اطهار است و امسال شاهد حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر کشورهای دنیا در اربعین حسینی خواهیم بود.


    منبع: ایسنا

    واژه های کلیدی: جوانان | انقلاب | اقتصاد | آبادان | سیاست | حماسه | میلیون |

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • منابع اورجینال پزشکی طبیعی
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی باطنی، رمز و راز
  • دانلود فایل های زبان اصلی موشک ها
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • خرید کتاب های رادیولوژی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>