اطلاعیه سایت
میرفخرایی معتقد است از زمانی که حمایتهای مالی فارابی در فیلمسازی به حداقل رسید سینما جهت نجات خودش به گیشه پناه آورد.
مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس باسابقه سینما و تلویزیون در خصوص پررنگ تر شدن تولید آثار شبه کمدی و سفارشی سازی طی چند سال اخیر در سینما به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ گفت: از زمانی که کمکهای مالی فارابی جهت فیلمسازی به حداقل رسید سینما جهت نجات خودش به گیشه پناه آورد و همین باعث شد که فیلمهای کمخرج با سوژههای سبک در سینما جا باز کنند و تهیهکنندگان جهت منفعت به کارهای راحت رو آورند تا سریعتر به سود برسند که نتیجه آن این شد که فیلم های سبک کمدی و آپارتمانی به طور گستردهای شکل گرفت.
وی افزود: اکنون بعد فرهنگی سینما کمرنگ شده است و فیلمهای شبه کمدی و آپارتمانی رشد پیدا کرده است و فیلمسازان معیار خود را گیشه قرار داده اند نه سوژه و فیلم خوب.
وی ادامه داد: اینجاست که به صنعت سینما کم توجهی میشود و کارگردانان و عوامل خوب سینمای ما بدون کار میشوند و بودجهها به جای ساخت فیلم در جشنوارههای رنگارنگ صرف میشود در نتیجه برداشت غلطی از عملکرد سینما در غرب شکل میگیرد و بارتاب آن را در سریالهای سوپرمارکتی میبینیم.
نبود منابع مالی سینما را به سمت سفارشی سازی سوق می دهد
وی راجع به راه حل برون رفت از این جریان چنین بیان کرد: باید نوع نگاه به سینما عوض کردن یابد و بدانیم فیلم فرهنگی خوب هم میتواند فروش داشته باشد چنانکه ما شاهد فروش بالای فیلم «هامون» و یا فیلم «شیر سنگی» و امثال آنها در برهههای متفاوت زمانی بودهایم.
میرفخرایی خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی به این صنعت راه یافتهاند که کوچه بازاری فکر میکنند و همین امر باعث شده است سینمای ما سیر نزولی در پیش گیرد.
انتهای پیام/
میرفخرایی معتقد است از زمانی که حمایتهای مالی فارابی در فیلمسازی به حداقل رسید سینما جهت نجات خودش به گیشه پناه آورد.
واژه های کلیدی: تلویزیون | سینمای | سینما | سریال | اخبار سینمایی | فیلم شبه کمدی | فیلم سینمایی |