• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند تا اسرائیل / مشاور امنیت ملی آمریکا

    اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند تا اسرائیل / مشاور امنیت ملی آمریکا

    دولت دونالد ترامپ | ایالات متحده | نیروهای عراقی | رئیس جمهور | کره شمالی | دولت ترامپ | کره شمالی |

    اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند تا اسرائیل / مشاور امنیت ملی آمریکا

    مشاور امنیت ملی آمریکا: اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند تا اسرائیل

    عبارات مهم : دولت دونالد ترامپ – ایالات متحده

    بخش غربی کاخ سفید مملو از بحران هست. کمد ها و وسایل همه جا پراکنده شده است اند؛ ماه آگوست گذشته این بازسازی ها صورت گرفت. درعوض دیوارها رنگ های تازه ای دارند. این فضا به نوعی از اوضاع داخلی کاخ سفید نیز حکایت می کند. بعد از خروج جنجالی استیو بنن و سباستین گورکا، به گفته بنن طرفداران «جهان گرایی» پیروز شدند. اچ آر مک مستر، گری کوهن و جرد کوشنر ازجمله این گروه هستند؛ ولی مک مستر به علت شایعاتی که پیرامونش مطرح بود، به نظر نمی رسید پیروز شود. بااین حال این ژنرال کهنه کار به کاخ سفید راه یافت تا سیاست خاص خود راجع به دو پرونده کره شمالی و کشور عزیزمان ایران را پیگیری کند.

    اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند تا اسرائیل / مشاور امنیت ملی آمریکا

    این ژنرال آمریکایی هر لحظه در میدان های جنگ بوده و هر لحظه نیز با شایعات دست وپنجه نرم کرده هست. در این مصاحبه می توان نگرش او را که یکی از ارکان دولت دونالد ترامپ هست، در قبال دنیا و به خاص خاورمیانه و کشور عزیزمان ایران دید. او نیز مانند ترامپ به شدت از اسرائیل دفاع کرده و درعوض کشور عزیزمان ایران را به اقداماتی متهم می کند که سندیتی ندارد. به این خاطر خواننده محترم نباید انتظار چیزی جز یک «لحن تند و ضدایرانی» را از او داشته باشد.

    دو سال از توافق نامه هسته ای با کشور عزیزمان ایران می گذرد، به نظر شما ما در چه وضعیتی قرار داریم؟

    دولت دونالد ترامپ | ایالات متحده | نیروهای عراقی | رئیس جمهور | کره شمالی | دولت ترامپ | کره شمالی |

    چنان که مدیر جمهور ترامپ بارها گفته هست، توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران بدترین توافق در همه دوره ها بوده هست؛ لیکن کشور عزیزمان ایران بیشترین سود را از آن برد. این توافق تا هشت سال دیگر آخر می پذیرد. الان دو سال آن گذشته هست. کشور عزیزمان ایران می تواند تا آخر منتظر بماند. در آن وقت کشور عزیزمان ایران به آستانه تولید سلاح های هسته ای خواهد رسید. در این دوران کشور عزیزمان ایران خواهد توانست سیستم موشکی خود را توسعه داده و به اهدافش برسد. ترامپ طبق اولویت هایی که دارد، تصمیم خاص خودش را در این توافق خواهد گرفت؛ تصمیماتی که تضمین کننده امنیت ملت آمریکا باشد. مأموریت دولت ارائه راه حل های زیاد است تا او بتواند تصمیم گیری کند.

    مادامی که آمریکا باشد و شرکای ما نیز در سراسر دنیا باشند، ما باید به وظایف خودمان در قبال این توافق عمل کنیم. می دانیم کشور عزیزمان ایران در عمل این توافق را نقض کرده هست. در توافق تأکید شده است است اگر کشور عزیزمان ایران نقض کرد، باید به این کشور هشدار داد. بعد زمانی را تعیین کرد تا به توافق برگردد؛ ولی کشور عزیزمان ایران هرگز به توافق برنخواهد گشت. به این دلایل است که می گویم این توافق جهت کشور عزیزمان ایران بسیار جالب و جهت دیگران خطرناک بود. ما جهت کنترل این توافق راهکارهایی داریم که از آنها استفاده می کنیم. همه باید پافشاری کنند تا این توافق با منتهای جدیت اجرا شود.

    رئیس جمهور بارها گفته است نظام کشور عزیزمان ایران به تعهداتش پایبند نیست. کشور عزیزمان ایران به جای همکاری جهت تحقق صلح و امنیت در منطقه، تلاش می کند از شبکه های تروریستی استفاده کرده و با اقداماتی خشونت بار شهروندان عادی را در سراسر خاورمیانه هدف قرار دهد. نظام کشور عزیزمان ایران تلاش می کند این شبکه ها را گسترش دهد و به آنها سلاح های ویرانگر برساند. این کشور می خواهد پلی بین خود با لبنان و سوریه بزند.

    اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند تا اسرائیل / مشاور امنیت ملی آمریکا

    درباره حوادث اخیر (به خاص در رابطه با کره شمالی) تقریبا انتظار این اتفاقات غیرممکن بود. ما از نظامی صحبت می کنیم که وحشیانه در حق ملت خودش جنایت می کند. آشکارا در فرودگاه افراد را با استفاده از گاز ممنوعه اعصاب اعدام می کند. این نظام پیوسته نشان داده تعهدی نسبت به قوانین بین المللی ندارد. در آینده باید انتظار چه چیزهایی را از این کشور داشته باشیم؟

    رئیس جمهور ترامپ در کنار یکپارچه کردن مواضع کشورهای زیاد و ایجاد یک حالت اجماع، دستاورد بزرگ دیگری هم داشت و توانست در همکاری با چین فشارهای بیشتری را بر کره شمالی وارد کند؛ یعنی اعمال تحریم های زیاد یا اجرای تحریم های کنونی به صورتی جدی تر. برنامه هایی است که چین متعهد شده است آنها را انجام دهد؛ جهت همین در آینده ما شاهد ثمردادن این تلاش ها خواهیم بود. در این تردیدی نیست که چین بیش از هر دولت دیگری انگیزه دارد به کره شمالی بفهماند توسعه سلاح های هسته ای تهدیدی امنیتی جهت خود پیونگ یانگ نیز هست. ما از چین یا هیچ دولت دیگری نمی خواهیم کار خیریه ای انجام دهد. جهت چین روشن است که سلاح اتمی کره شمالی حتی تهدیدی جهت امنیت این کشور است.

    رئیس جمهور بارها به دنیا توضیح داده که پیونگ یانگ تهدیدی جهت همه ماست. از آنجا که این یک مسئله بین المللی هست، به نظر ما دنیا باید جهت تحمیل تحریم های زیاد علیه کره شمالی به ما ملحق شود. تفاوت امروز با دیروز در این است که سیر تحولات سرعت بیشتری گرفته هست. کره شمالی تلاش می کند همچنان تولید موشک هایش را توسعه دهد و بر قدرت بمب های اتمی اش بیفزاید. ما وقت زیادی نداریم.

    دولت دونالد ترامپ | ایالات متحده | نیروهای عراقی | رئیس جمهور | کره شمالی | دولت ترامپ | کره شمالی |

    اگر وقت زیادی نداریم، آیا حاضریم همه راه های ممکن ازجمله مذاکرات مستقیم را آزمایش کنیم؟

    رئیس جمهور دراین باره دستورات خودش را داده و گفته غلط های گذشته نباید تکرار شود. تلاش های گذشته در مذاکرات طولانی به نتیجه ای نرسید؛ فقط توافقاتی سست بود که کره شمالی به سرعت آنها را نقض کرد. بعد از آنکه گفت وگوها قطع شد، کره شمالی دوباره توسعه برنامه هایش را از سر گرفت و ما را در برابر واقعیت امروزی قرار داد.

    اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند تا اسرائیل / مشاور امنیت ملی آمریکا

    حتی اگر فرصتی دست دهد شما دیدار مستقیم با کره شمالی را نخواهید پذیرفت؟

    رئیس جمهور در شرایط کنونی اعتقاد ندارد گفت وگو با کره شمالی عالی ترین راهکار هست؛ به خاص که این کشور همچنان به فعالیت های خصمانه خود ادامه می دهد. البته ما بارها گفته ایم که درهای گفت وگو باز هست، ولی کره شمالی باید نخستین قدم ها را به صورت توقف اعمال وسوسه انگیز خود بردارد و خلع سلاح هسته ای را شروع کند.

    سیاست کنونی شما در افغانستان چیست. اکنون جهت عوض کردن این سیاست دقیقا چه می کنید؟

    ما زمانی طولانی بر تاکتیک تمرکز کرده بودیم. وسیله ما بحث بر سر تعداد نیروها بود، درحالی که اولویت نخست باید بحث بر سر استراتژی باشد و اینکه چطور این استراتژی باید تحقق پیدا کند، به گونه ای که متناسب با منافع حیاتی آمریکا و متحدانش در جنوب آسیا باشد. مدیر جمهور خواستار یک ارزیابی همه جانبه و تعیین چالش های آینده شد. سپس او خواستار توسعه استراتژی ای شد که اولویت را به امنیت شهروندان آمریکایی و خاک آمریکا بدهد؛ روشی که به نیروهای ایالات متحده و افغانستان و متحدانش همه گونه ابزار و اختیارات مورد نیاز را جهت به شکست کشاندن دشمن بدهد. باید مدتی بگذرد. همه باید در این مسئولیت همکاری داشته باشند و سهمی از آن را بر دوش بگیرند. سیاست های دولت ترامپ به نسبت دولت های گذشته چند تفاوت عمده دارد:

    یکی اینکه یک جدول زمانی جهت عقب نشینی وجود ندارد. این میدان عمل است که استراتژی را به پیش می برد. دیگر طالبان و القاعده و بقیه گروه های تروریستی انتظار این را نمی کشند که ما کی خارج خواهیم شد. ایالات متحده غلط های گذشته را تکرار نخواهد کرد. دوم اینکه در این استراتژی تلاش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی درهم آمیخته شده است هست. دولت قبلی در شرایطی وارد معامله با طالبان شد که نیروهای آمریکایی شروع به خروج کرده بودند. نتیجه این حرکت شکست بود و ما را به یاد همان اتفاقی در عراق می اندازد که موجب ظهور داعش در سال ٢٠١٤ شد.

    بهتر است ایالات متحده و شرکای ما به جای تسویه سیاسی با طالبان، از نیروهای افغان پشتیبانی کنند. سوم اینکه متحدان ما در ناتو شرکای مهمی در افغانستان هستند. آنها کمک های مالی و نظامی می کنند و ما همه با سایر دولت ها تلاش می کنیم امنیت و صلح را به افغانستان برگردانیم. چهارم اینکه مدیر جمهور ترامپ تحریم سابق بر جنگ سالاران افغانستانی را که دولت سابق گذاشته بود برداشت. این اقدامی موفق در مقابله با تشکیلاتی مانند داعش در سوریه و عراق خواهد بود. ارتش ما الان همه امکاناتی را که سربازان دلیر افغانستانی نیاز داشته باشند در اختیار آنها قرار می دهد.

    درباره پاکستان چه؟ همان جایی که اسامه بن لادن پیدایش شد و دیدیم او در نزدیکی یک مقر نظامی در ابیت آباد زندگی می کرد؟

    ما اقدام به تغییراتی جوهری در نحوه برخوردمان با پناهگاه های امن جهت تروریست ها در پاکستان می کنیم. مدیر جمهور انتظار دارد پاکستان هم دست به اقداماتی شجاعانه علیه تروریست های موجود در کشورش بزند وگرنه کمک های امنیتی آمریکا به این کشور قطع خواهد شد. پاکستان بهای گرانی را در نزاع با گروه های تروریستی داده هست، ولی با این گروه ها به صورتی گزینشی برخورد و جهت مثال به گروه هایی مانند طالبان و شبکه حقانی کمک کرد. مدیر جمهور در سخنان خود از این استراتژی پرده برداشت. پاکستان از شراکت و همکاری اش با ما در سطح منطقه سود زیادتری خواهد برد، ولی اگر حمایت خود را از تشکل های تروریستی که پروایی از حمله کردن به منافع آمریکا در افغانستان ندارند قطع نکند، بسیار زیان خواهد دید.

    شما شخصا در عراق جنگیدید. با توجه به هرج ومرجی که هم اکنون بر این کشور حاکم هست، آیا نمی توان اینها را نتیجه همان جنگی دانست که شما هم در آن شرکت کردید؟

    اکثر مسائل امروز عراق به خاطر خروج نیروهای ما سریعتر از آن چیزی بود که دستاوردهای سیاسی در این کشور مستحکم شود. خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق در سال ٢٠١٢ منجر به فروپاشی بخش بزرگی از دولت عراق و سپس ظهور داعش شد که تا سقوط موصل پیش رفت، ولی اخیرا نیروهای دلاور عراقی توانستند این شهر را دوباره آزاد کنند. نیروهای عراقی همچنین موفق شدند دوباره اقتدار را به این کشور برگردانند. اینها به خاطر تصمیم مدیر جمهور ترامپ است که اولویت را به مبارزه با «داعش» داد و به فرماندهان اختیار مورد نیاز را جهت مبارزه با این تشکیلات تروریستی اعطا کرد. همچنین حمایت نیروهای متحد با ما در این کشور بسیار بافایده بود.

    آیا آمریکا اقدام به تجزیه عراق خواهد کرد؟ نظر شما راجع به همه پرسی کردستان چیست؟

    درمورد همه پرسی باید صبر کنیم و ببینیم چه می شود. البته از نظر ما به نفع کردها و ملت عراق است که به عنوان یک کشور یکپارچه باقی بماند. شرایط کنونی جهت تجزیه مناسب نیست. اگر عراق تجزیه شود، بزرگ ترین بهره اش را کسانی خواهند برد که به دنبال ایجاد منازعات طایفه ای و قومی در این کشور هستند. اگر این اتفاق بیفتد، کشور عزیزمان ایران برنده آن خواهد بود. حکومت کشور عزیزمان ایران در چند سال گذشته موفق شده است است از منازعات داخلی عراق و مسابقه بین اقوام و گروه های متفاوت استفاده کند. ازاین رو بهتر آن است که ملت عراق همبستگی خودش را حفظ کند و به دنبال تأمین رفاه و امنیت و آسایش جهت همه اتباعش باشد.

    شما پیش از ماجرای «برگزیت» در لندن بودید. مدیر جمهور اوباما نیز آنجا بود تا تقریبا ترساندن کند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به روابط خاص این کشور با ایالات متحده ضربه خواهد زد.

    طبعا. تصمیم راجع به «برگزیت» به خود بریتانیایی ها برمی گردد. ایالات متحده می گوید ما باید در حد توان بکوشیم روابطمان را حفظ و تقویت کنیم. به خصوص اینکه منافع و ارزش های مشترکی ما را به هم پیوند می دهد. مشکلاتی را که امروزه ما با آنها مواجه هستیم نیازمند یک همکاری بین المللی هست. همین مسئله بر اهمیت روابط ایالات متحده با اروپا تأکید می کند.

    اگر دولت های دیگری مانند بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شوند چه می شود؟

    هر دولت اروپایی به خودش تکیه می کند، ولی اولویت ما داشتن ارتباط با بریتانیا و اتحادیه اروپاست. این روابط در کنار روابط ما با هر دولت اروپایی دیگری در حد خودش مهم هست. ما از این طریق می توانیم به اهداف مشترکمان رسیده و امنیت و آسایش را جهت شهروندانمان تأمین کنیم.

    ایالات متحده در سال های اخیر با ترکیه هم ارتباط خوبی نداشته است؟

    ترکیه عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هست. این کشور متحد ما در جنگ با تروریسم بوده و در نبردهای زیادی به ما کمک کرده هست. من هنگامی فرزند بودم به قصه هایی که پدرم راجع به تجاربش در ترکیه می گفت گوش می دادم. او علاقه خاصی به نیروهای ترکیه داشت و حتی آنها را مثل نیروهای آمریکایی می دانست. نیروهای ترکیه در کنار نیروهای ما در خاورمیانه، به خصوص بعد از سال ٢٠٠٣ جنگیده اند. ترکیه در خط اول همگرایی جهت مقابله با فجایع انسانی بوده هست. این کشور تعداد زیادی از آوارگان جنگ سوریه را در خود پذیرا شده است هست. ترکیه کاملا درک می کند که از این نبردها نیرومند تر از گذشته خارج خواهد شد و این به نفع امنیت و ثبات منطقه هست. ما باید بسیار بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنیم.

    واشنگتن اخیرا موارد نقض حقوق بشر در مصر را با مسئله کمک ها به این کشور پیوند زده هست. به چه دلیل راجع به روزنامه نگاران و زندانیان ترکیه این کار را نمی کند؟

    در حقیقت، این مسئله بستگی به تصمیم ملت ترکیه دارد. مهم این است مسائلی را مطرح کنیم که به تقویت روابط ما کمک کنند. این بحث ها بین دوستان هر لحظه پیش می آید. مدیر جمهور ترامپ درحال حاضر اولویت را به تقویت روابط ما با ترکیه می دهد.

    چرا شما بعد از همه تلاش های شکست خورده باز هم می گویید فرصتی جهت ایجاد صلح در خاورمیانه وجود دارد؟

    تغییراتی که در منطقه خاورمیانه به وجود آمد می تواند به حل این مسئله کمک کند، لیکن شراکت ها و روابط جدیدی را به وجود آورده هست؛ جهت مثال اعراب زیاد علیه کشور عزیزمان ایران هستند. هر کشور عربی از خودش بپرسد: بزرگ ترین ترساندن نسبت به امنیت ما امروز چیست؟ هیچ کدام نخواهند گفت اسرائیل، بلکه خواهند گفت ایران. همه دولت های عربی به این نقطه رسیده اند. چنین ادراکی تنها به نفع امنیت اسرائیل نیست، بلکه فضایی بهتر را جهت ایجاد صلح دائم بین اسرائیل و فلسطینی ها به وجود می آورد و امنیت دولت های عربی را هم در منطقه زیاد تقویت می کند.

    پس امید تحرکی دراین رابطه وجود دارد؟

    رئیس جمهور منتظر نتیجه های دیدارهاست. به تازگی جرد کوشنر و جیسون گرینبلات به منطقه سفر کردند. این سفر خیلی اهمیت داشت. در روزهای آینده نتیجه های این تلاش ها مشخص خواهد شد.

    اخبار سیاست خارجی – شرق

    واژه های کلیدی: دولت دونالد ترامپ | ایالات متحده | نیروهای عراقی | رئیس جمهور | کره شمالی | دولت ترامپ | کره شمالی | اسرائیل | آمریکایی | ایرانی | آمریکا

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • خرید کتاب های پردازش تصویر از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • خرید کتاب کمیک زبان اصلی
  • خرید کتاب تهویه و تهویه مطبوع زبان اصلی
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>