• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اغلب شرکت‌های موسیقی فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند!

    اغلب شرکت‌های موسیقی فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند!

    غلامرضا طریقی گفت: اغلب شرکت‌های موسیقی فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند و فقط می‌خواهند اثری را تولید و کنسرت برگزار کنند.

    اغلب شرکت‌های موسیقی فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند!

    غلامرضا طریقی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به اینکه در ابتدا شعر موزون جهت موسیقی نوشته می‌شد، گفت: از مشروطه به بعد تصنیف را جدی گرفتیم. از آن وقت بود که خود شاعران هم ترانه‌سرایی کردند. در این وقت شاعران گمان می‌کردند، نوشتن کلام جهت موسیقی و ترانه‌سرایی افت دارد؛ لیکن ترانه‌سرایان در ترانه‌ها کمتر زبان فخیم و استواری داشتند. این مسئله تا جایی بود که ایرج‌میرزا جهت تحقیر عارف قزوینی او را تصنیف‌سرا می‌نامید. در دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ به علت آنکه شاعرانی مانند ملک الشعرای بهار و شاعران دیگری مانند آنها به طور جدی ترانه‌سرایی کردند، فاصله میان شاعران با ترانه سرایی از بین رفت. مسئله امروز موسیقی ما به اختلالی که در آن وجود دارد، بازمی‌گردد. موسیقی پاپ در دهه پنجاه تحت تأثیر موسیقی غربی ایجاد شد.

    وی افزود: تمام آثار موسیقایی که از دهه ۵۰ به بعد داریم، شاعر، آهنگساز و خواننده جدی دارد. آنقدر جدی که نمی‌توانیم به آنها گوش ندهیم. الان البته سلیقه‌ای که به مخاطب عام تحمیل شده است هست، آنها را نمی‌پسندد. اغلب شرکت‌های تولیدکننده موسیقی که این جریان را پیش می‌برند، هیچ فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند. این‌ها می‌خواهند اثری را تولید و کنسرت برگزار کنند. به این فکر نمی‌کنند که سراغ فلان شاعر جدی بروند. این کار برایشان امکان‌پذیر نیست؛ چون این شاعران الزاماً با آنها کنار نمی‌آیند. به نظرم سواد موسیقایی بعضی تهیه‌کنندگان موسیقی صفر است.

    این شاعر با اشاره به خوانده شدن کلام بد در موسیقی امروز اظهار کرد: امروزه کلام بد در موسیقی خوانده می‌شود و می‌گویند مردم می‌پسندند. این مسئله مانند این است که بگویند مردم نان کپک زده دوست دارند! اساساً مردم ناگزیر هستند این موسیقی‌ها را بشنوند. دوستان خواننده به جای آنکه ۳۰ تا ۴۰ میلیون جهت ده ترک به ترانه سرا بدهند، شعری سر هم می کنند و تحویل مخاطب می‌دهند. این افراد اصلا احساس نمی کنند، نیاز دارند سراغ شاعر بروند. الان کلام اهمیت زیادی ندارد.

    اغلب شرکت‌های موسیقی فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند!

    طریقی راجع به اقبال شاعران حرفه‌ای به ترانه‌سرایی اظهار داشت: الان شاعران حرفه‌ای اصلاً ترانه نمی‌نویسند. افرادی مثل محمدعلی بهمنی یا هر شاعر بزرگ دیگری، چندین کتاب خوانده‌اند تا جهان‌بینی ارزش شکل بگیرد. چنین شاعری چون درجه‌ای از اندیشه را دارد، هیچ وقت با کلام ضعیف ترانه نمی‌گوید. اغلب خواننده‌ها هم سراغ ترانه‌های ضعیف می‌روند. هم هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و هم به قول خودشان مطابق میل مخاطب حرکت کرده‌اند. اغلب شرکت‌های حامی موسیقی هم، هیچ فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند. اینها می‌خواهند اثری را تولید و کنسرت برگزار کنند و به این فکر نمی‌کنند که سراغ فلان شاعر جدی بروند.

    وی در آخر راجع به لزوم توجه به محتوای ترانه‌ها گفت: هنر شعر پولساز نیست و با استقبال کمتری نسبت به ترانه مواجه می‌شود. به همین علت فرد سراغ سرودن یک ترانه می‌رود تا شعر. امروز خیلی‌ها عطش ورود به عرصه ترانه‌سرایی را دارند. به نظر من همانطور که به لحاظ شکلی نسبت به آثار مکتوب، حساسیت وجود دارد؛ باید در سطح محتوایی این دقت نظر زیاد شود. خیلی از ترانه‌های امروز به لحاظ محتوا و بار ادبی ضعیف هستند.

    عبارات مهم : خواننده – موسیقی
    انتهای پیام/

    اظهار نظر یک شاعر راجع به ضعف ترانه‌های امروز

    غلامرضا طریقی گفت: اغلب شرکت‌های موسیقی فرقی با بنگاه‌های ماشین ندارند و فقط می‌خواهند اثری را تولید و کنسرت برگزار کنند.

    واژه های کلیدی: خواننده | موسیقی | خواننده | کنسرت | مخاطب | ماشین | ترانه | شرکت های تولید کننده موسیقی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب صنعت سیمان زبان اصلی
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • هاردکپی کتاب های حسابداری
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • کتب کاراگاه زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>