• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ درخصوص طیف بندی های متفاوت جهت مداحان گفت:طیف بندی

    شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ درخصوص طیف بندی های متفاوت جهت مداحان گفت:طیف بندی های انقلابی و غیرانقلابی در مورد مداحان درست نیست. این خط کشی به نفع هیچ کس و به نفع انقلاب نیست . همانطور که حضرت آقا فرمودند نمی شود در مورد سیاسی ترین امام عالم خواند و سکولار بود. دو جبهه زیاد نداریم یا خط حق یا خط باطل . هنگامی از اباعبدالله(ع) حرف می زنیم در جبهه حق هستیم.فلذا با این پیش فرض همه مداحان درجبهه و انقلابند.

    وی ادامه داد: امروز در این هجمه عظیم زیاد از تمام تاریخ نیاز به وحدت داریم. عدم وحدت امیرالمومنین(ع) را منزل نشین کرد و باعث شد جهت حفظ اسلام خون عزیزترین موجود عالم ریخته شود. امروز هم همینطور است جهت اینکه جبهه حق بماند خون عزیزترین و نازنین ترین و خالص ترین انسان های سرنوشت ریخته می شود که همان بحث کرامت و شهادت هست. دوستان ومداحان هم سلیقه که امروز شعرهای استکبارستیزی می خوانند باید بدانند که این یکی از وظایف مهم ماست. حقیقت این است امروز ما جزو عاشقان انقلاب و حضرت آقا هستیم . اعتقاد دارم باید به محضر نائب امام برویم و بگوییم اگر کاری روی زمین مانده بدهید انجام دهیم. فرقی نمی کند در کشور من را تحویل می گیرند، نقد می کنند یا نه موضع می گیرند، من باید رسالتم را انجام بدهم. ما نمی خوانیم که دیده بشویم یا جیبمان پرپول شود که اگر بخاطر پول بود در رشته دانشگاهی خودمان جای پول درآوردن است.

    شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    باید مادی طلبی را فراموش کنیم/ مردم هنگامی ما را می بینند یاد اباعبدالله می افتند

    او در رابطه با آسیب های اخیر به وجود آمده در محرم اظهار کرد: دراینجا بایدحرف تعدادی از پیرغلامان و بزرگان راگفت .محرم است و همه در تکاپوی مجالس سیدالشهدا(ع) هستند. محرم ظرفیت بینظیری دارد و در هیچ جای عالم چنین ظرفیتی نداریم که همه لایه های جامعه از کودک شیرخوار گرفته تا معلم، مادر، پیرزن، کارگرو رهبر درگیر اتفاق شوند. خداوند وقت داده که ما جمع بیشتری را به سوی اهل بیت جذب کنیم. قدیم رسم این بود که قبل از محرم همه دغدغه نوکری امام حسین(ع) را داشتند. امروز آسیبی که به وجود آمده که بخشی از آن نیز به علت فضای اشباع شده است مادی طلبی بعضی از جوان های ماست متاسفانه نگاه دیگری به این نوکری بوجود آمده . گاهی تبدیل به وهم می شود و مردم را به منتسبان وسلسله نورانی مداح بدبین کرده است.

    ابوذر بیوکافی افزود: شاید یکی از مصداق های اینکه حضرت می فرماید طوری زندگی کنید که مایه زینت دین شوید؛ همین باشد. ما در محرم باید دغدغه نوکری کردن داشته باشیم.بزرگان ما سالهاست نوکری می کنند و می خوانند دغدغه ارزش مادیات و شاخصه های مادی نیست ولی درصدی کم از مردها نمی دانند با بعضی از رفتارها کار چه وجهه ی بدی ایجاد می کنند. درست است که وجهه اباعبدالله(ع) هر آسیب نمی بیند ولی درجبهه حق. لشگرمتضرر می شود.آیا درست است که ما از آبرو و ظرفیتی که امام حسین داده جهت دنیای خودمان استفاده کنیم؟ اینکه ما دنبال این باشیم که ماشین را مدل سال کنیم (همه بگویند ماشین باز است) ، این دنیا طلبی هست. ما حلقه وصلیم. مردم هنگامی ما را می بینند یاد امام حسین(ع) می افتند. رنگ و بوی اباعبدالله(ع) در زندگی ماست . فرقی نمی کند دکتر یا معاون وزیر باشی هنگامی مداح هستی یعنی عطر اباعبدلله(ع). این جایگاه و منصب، نورانی هست. وقتی این منصب را به ما دادند این درست است فقط جهت آبادکردن دنیای خودمان خرجش کنیم؟ این ها دردهای اباعبدالله بود؟ بزرگان این عرصه هر لحظه گفته اندما نوکری کنیم قطعا اگر خوب کارمان را انجام دادیم حضرت زندگی ما رامی چرخاند اگر به این شک کنیم بهتر است به فکر مشغله دیگری باشیم. امروز با این فضایی که وجود دارد و دشمن های دنبال رصد کوچکترین اشتباه از ما هستند که آن را بزرگ و سیاه نمایی کنند؛باید حواسمان باشد چه کار می کنیم. خدارو شکر اکثریت مداحان اینطور نیستند. ولی راهی که عده ای در پیش گرفته باعث مردم بدبین شده. قرار بود خواندن ما طوری باشد که زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد نه زمینه سازی مسابقه دنیاطلبی.

    مداحی زبان روشنگری است/ باید حق را گفت حتی اگر به ضررمان باشد

    این مداح در رابطه با کیفیت مداحی امروز گفت: جامعه مداحی خیلی رشد کرده است و نقش تعیین کننده ای دارد. امام می گوید این انقلاب را همین محرم و صفر و همین هیئت ها زنده نگه داشته هست. فتنه ۸۸ را چه چیزی جمع کرد؟ بعضی فواید سیاسی جمع کردند یا امام حسین(ع) و هیئت؟امروز شاهد نظم و فهم سیاسی درست از مناسک و احکام الهی و روضه اباعبدلله(ع) هستیم درسش را در عاشورا داریم که اباعبدالله(ع) جهت آب که حق مسلم همه موجودات است عالی ترین یارش را فرستاد. از شب هشتم که این آب را بستند و شدائد زیاد شد و طفلان کوچک از عطش تلف می شدند حتی یک نفر از افراد امام به ایشان فشار نیاوردند که فرزند ها تشنه هستند و از مواضعت کوتاه بیاو برسر حق مسلمت با خبایث مذاکره کن .

    وی ادامه داد: حرف اینجاست باید خبر روضه را به مردم برسانیم. ؛حقیقتا مداحی زبان روشنگری است.حق را بگو ولو اینکه به ضرر تو باشد یکی از آن حقایق بیان اعتقادات و مواضع انقلاب مظلومان هست. اگر مردم را به احکام دعوت می کنیم اگر نماز و روزه درمقابل کفرو فساد نایستد فایده ندارد و خود اهل بیت تمام جنگ ها و مبارزاتشان زیر پرسش می رود اینکه حضرت زهرا گریه می کند، آسیب جسمی می بیند ولی تا لحظه آخر دست از مبارزه با جهل و طواغیت بر نمی دارد، همین است می توانست فقط به عبادتی که لطمه ای باطل نمیزد تاکید کند به عنوان نمونه حجابی که فردی باشد . زهرا تا قیامت حق را از باطل جدا کرد. منظور حاج منصورارضی از سیاسی بودن روضه شاید همین باشد.

    ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ درخصوص طیف بندی های متفاوت جهت مداحان گفت:طیف بندی

    شهید حججی پرورش یافته منبر روضه و هیئت است

    بیوکافی تصریح کرد: مداح بازوی تبلیغی نایب الامام هست. به آلمان جهت خواندن رفتم جوان ساکن در اروپا تصویر پروفایلش شهید حججی است.شیهد ححجی پرورش یافته منبر و روضه و هیئت است خب این پیامهای دینی و مذهبی چطوروتوسط چه کسانی صادر شده؟ نیاز سنجی کنیم اگر در دوره فتنه هستیم این شعر را بخوانیم و براساس نیازهای روزمان شعر مناسب آن را بخوانیم و اگر جهت نوجوان می خوانیم شعر مناسب نوجوان بخوانیم. عده ای مدافعان حریم ما را با چوبی به نام مدافعان حرم می زنند که شما گفتید اینها مدافعان حرم هستند بعد به چه دلیل در حلب می جنگند؟ مداح میتواند جوابش را باهنرش بدهد. اینکه قصه، شیعه و سنی نیست بلکه باطل هرجا باشد باید با آن مبارزه کرد این درس عاشوراست. بعد در این همه وظیفه و وظیفه و فضای اشباع شده است پر از شبهه آیا درست است که به دستگاه امام حسین(ع) مادی نگاه کنیم؟

    او ادامه داد: درد و دلی دارم که اینجا باید بیان کنم و باز هم همان تذکر عدم نگاه معامله ای و کاسبانه را بدهم به خودم و هم سن و سالهایم. امروز اگر من هویتی دارم و امنیت خواندن دارم به خاطر اینهاست و به خاطر خونی است که ریخته شد. ما تا ابد مدیون این فرزند هاییم. این انصاف است که بارها از مداحی خواهش کنی و در خواست مادر و خانواده شهیدی را جهت دعوتش بگویی و وقت هم داشته باشد ولی بگوید ساعت ۸ صبح خواب هستم؟ خانواده شهید زنگ بزند که مادر شهید کاری از شما شنید و آن را دوست داشت. بعد ما جهت او شرط و شروط بگذاریم؟ بزرگان ما واقعا اینطورند؟ به عنوان نمونه آقایانی مثل آقای کلامی زنجانی این کار را می کنند؟ حتی اگر مشغله هم داشته باشند هنگامی مادر شهید زنگ می زند می گویند چشم. سفرشان را هم کنسل می کنند. روی صحبتم با بعضی از هم سن و سالهاست.

    مداحان باید جهت ادای دین به شهدا کاری کنند

    این مداح در رابطه با لزوم بیان ارزش ایثار و شهادت در روضه ها بیان کرد: اهل بیت(ع) می گویند الکرامت مع شهادت و از دنیا نمی رفتند مگر با شهادت. واقعا درست است که ما یادی ازپیروان اهل بیت در حیات و مماتشان نکنیم؟ واقعا هیچ دینی به گردن ما نسبت به شهدا نیست؟ به نظرم همه مداحان با هر سلیقه ای باید جهت شهدا جهت ادای دین کاری بخوانند و گرنه تا ابد مدیون بندگان صالحی خواهیم ماند که خداوند و اهل بیت بسیار دوستشان دارند. خیلی وقتها یک مداحی جهت شهدا دلها را بیدار می کند همانطور که شهید حججی دهه هفتادی این کار را کرد با دلها. او مثل همه دهه هفتادی ها در عصر خبر رسان تلگرام و ایسنتاگرام زندگی می کرد قسط و وام و… مثل ما بوده ولی او در این فضا چطور زندگی کرد و بکجا رسید و ما کجاییم؟اینها حجت بر ماست. حالا نباید اینها به جامعه معرفی شود واقعا تکلیفی نداریم در این باره؟ برای مجالس شهدایی که امنیت فکری، اخلاقی و دینی مان را از آنها داریم شرط و شروط بگذاریم و آن کسانی را که به این قضیه احساس دین دارند را تخریب کنیم؟ کدام طرفی هستیم زبان جبهه حق یا باطل؟ شاید ریشه اش در دنیا طلبی باشد. آیا هنگامی محرم می آید مثل شهدادنبال این هستیم که طوری زندگی کنیم و بخوانیم که اهل بیت از خواندنمان لذت ببرد؟ واقعا ما اینطوریم؟ از الان به فکر هزینه هاییم. ولی اصل جلسه که آخرش امام وقت تایید کند چه؟ همه ی اینها را میشود با بیان و سیره و سبک زندگی شهدا بیان کرد.

    او ادامه داد: در عاشورا از بین یاران امام حسین(ع)، حبیب هنگامی دید حضرت زینب(س) دلواپس است همه را جمع کردند و گفت تا ما هستیم، آنها نباید دلواپس باشند و آب در دلشان نباید تکان بخورد. ما باید فدا شویم تا حسین(ع) بماند. این اسم باید پررنگ شود. حلت بفنائک.اگر کسی همان روز اول در هیئت می گوید تصویر و اسم من کجای بنر هست؛ نفهمیده کجا آمده و رسالت را متوجه نشده است.این شخص حتی اگر در دنیا هم به چیزی برسد مذموم هست. به قول حاج آقا خلج تو نوکری کن او خودش آباد می کند. نزدیک محرم که می شود این حرکات زیاد سر زبان ها می افتد و عده ای که بدنبال دور کردن مردم از هیئت و امام حسین(ع) هستند از همین نقاط ضعف بهره می برند و جو رسانه ای درست می کنند. کمی خدمت بزرگان را برویم و ببینیم به چه دلیل جمعیتشان و تاثیرشان زیاد است؟

    شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    معرفت امام مهمترین مسئله در خواندن روضه است

    وی در خصوص محتوای روضه ها بیان کرد: هرچیزی اندازه ای دارد. البته نمی شود شب تا صبح استکبار ستیزی خواند. فرمود رحمت خدا به کسانی که مردم را به ما سوق می دهند. معرفت به امام مهمترین چیز هست. ما باید با حنجره و زبان شعر، امام را به مردم معرفی کنیم. کرامت، عبادت، سیاست و اقتصاد و همه قشنگی هایی که در زندگی معصوم می بینید را باید بخوانیم. اگر ما امیرالمومنین(ع) را آنطور که است به مردم معرفی کنیم؛ هرجای عالم برویم و به هر که بگوییم یک شخصی چنین شاخصه هایی داشته مردم مفتون و شیفته او می شوند و شیعه می شوند.

    این مداح راجع به نقش هیئت در تربیت نسل تازه اظهار کرد: ما در هیئت خودمان کار تربیتی را عزیزان طلبه انجام می دهد. آرزویم این است که رفقا جهت مجالس شهدا داوطلبانه بروند. یعنی واقعا آدم از خدا بخواهد جهت که شخصی مثل شهید حججی را که خدا به این شکل عزت داده که همه از هنرمند گرفته تا سیاسی با خبر شهادت او متاثر می شود؛ بخواند. این عزت است که جهت یک آدم نظرکرده خواند.

    هیئاتی در شهرهای متفاوت کشور عزیزمان ایران داریم که در آن خبری از بحث مادی نیست

    بیوکافی در رابطه با روضه خوانی در مجالس غیر مادی گفت: من چند استان رفتم که محروم بودند. بعضی استان ها را خدا توفیق می دهد برویم. وضع زندگی مردم در بوشهر و سیستان بلوچستان و کرمان را دیده ام. بعضی اشخاص از همه چیززده اند تا جهت امام حسین(ع) مجلس بگیرند. خیلی تفاوت بین او است با کسی که سالی به عنوان نمونه صد میلیون در آمد دارد و مقداری را در دهه خرج می کند. در جلسه ای رفتم حال معنوی عجیبی داشت. اصلا نمی شد جلو اشکت را بگیری ساعت ها گریه بود ولی خسته نمی شدی. پرسیدم که این حال خوب در جلسه از کجاست؟ گفتند ما پول نداریم مراسم برگزار کنیم با فرزند های هیئت شرط کردیم جهت اینکه روضه برگزار کنیم روزه استیجابی می گیریم. هیئت دیگری در همین پایتخت کشور عزیزمان ایران داریم که در آن خبری از بحث های مادی نیست. خیلی حال خوبی دارند هنگامی علت آن را پرسیدم گفتند ما نیت کردیم جهت حضرت کاری انجام دهیم، پول نداشتیم طلاهای همسرم را فروختم و یک سیستم صوتی خریدیم.هستند چنین مجالس و مداحانی. همین الان مداحانی هستند که جهیزیه تقبل می کننند و موسسه دارند. حتی صله مجالس را خرج فقرا می کنند. یتیم هایی تحت پوشش دارند و کسی هم نمی داند. و جالب است که رجوع مردم به مداح ها زیاد است چون عطر و بوی امام حسین(ع) را دارند. خیلی مداح ها آبرویشان را هزینه می کنند به عنوان نمونه مستاجر ها را گارانتی می کنند.خلاصه باید کاری جهت خودمان بکنیم. یک روزی انسان چرتکه می اندازد که جهت اینکه فلان ماشین و منزل را داشته باشد دویده هست. بعد همه اینها را باید بگذاری و بروی و هیچ کاری جهت حضرت نکرده ای.

    ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ درخصوص طیف بندی های متفاوت جهت مداحان گفت:طیف بندی

    زبان علی(ع) باش رفتارت حسینی باشد نه فقط اسمت مداح باشد

    او ادامه داد: گلایه استان های محروم این است که زنگ زدیم به فلان مداح و این شرط و شروط را گذاشته. ما با بدبختی جمع و جور کردیم که بیاید ولی هنگامی آمده در مجلس راجع به غذا و جای خواب و کنایه زده است.واقعا سیره معصوم این بوده؟ آیا اباعبدالله(ع) با جزامی ها نمی نشست؟ حضرت علی(ع) با فقرا غذا نمی خورد؟ زبان علی(ع) باش رفتارت حسینی باشد نه اینکه فقط اسمت مداح باشد. قطعا آن برکاتی که به آن مداح واقعی می دهند به کسی که جهت نشان دادن کفش و کلاهش آمده نمی دهند. هنگامی استان ها را تحریم کنیم. هنگامی مداح نرود این همه اتفافات وحشتناک فرهنگی در شهرستان ها اتفاق می افتد. روی سخنم به بعضی مداحان هست. حداقل ماهی یک بار می توانی بروی. برو مرکز استان همه استان به خاطر همین آبرویی که خدا به تو داده می آیند. بعد کی و کجا می خواهیم هزینه کنیم؟ آدم هنگامی در خیابان ها قدم می زند، دست کفر را در ظاهر، در لباس و در خوراک می بیند. یک خواننده هنگامی یک نصیحت کند شخص برمی گردد. این یعنی او یک عنصر فرهنگی هست. ما تا این حد تاثیر داریم. به چه دلیل انجام ندهیم؟ یاران اهل بیت اینطور بودند؟ آنها بلده به بلده می رفتند و پیغام علی(ع) را می رساندند.

    بترسیم از آن روزی که یک نفر به خاطر واکنش‌ و حرکات ما از دستگاه اباعبدالله(ع) زده شود

    بیوکافی در آخر تاکید کرد: همه حرف های من از اول تا آخر با برادرانی است که الحمدلله در جبهه حق هستند و خداوند به آنها توفیق نوکری داده ولی ممکن است اشتباهاتی کنند که جهت ما هزینه های زیادی دارد و این غلط های در دنیای امروز که همه مردم رسانه هستند، خیلی سریع می تواند پخش شود. گاهی پیش آمده که بزرگان ما که مثل آفتاب و خورشید هستند ؛ مغفول ماندند. بترسیم از آن روزی که یک نفر به خاطر واکنش‌ و حرکات ما از دستگاه اباعبدالله(ع) زده شود. ما جهت وصل آمدیم و حرف آخرم این است که با اینکه اکثر استان های جهت مداحی دعوت شده است ام ولی یکی ازدرخواست هایم از خدا این است به جلسات و شهرهایی که بدلایلی که قبلا گفتم نمیروند؛ بروم. شهرستان رفتن و جهت مردم شهرهای دور و نزدیک خواندن از افتخارتی است که حضرت به هر کسی عنایت نمیکند.شهرستان ها که جای خود دارد امروز باید بفکر کشورگشایی جهت اهل بیت بود. شاید افراد درشهرهای دیگر فکر می کنند که اگر فلانی را دعوت کنیم نمی آید. در اینجا باید به همه عزیزان چه کشور عزیزمان ایران چه در خارج از کشور عزیزمان ایران عرض کنم جهت سربازی بی منت آماده ام و اگر خدا بخواهد خدا این وقت را بدهد که جهت امام حسین(ع) همه جا بخوانیم. به عنوان نمونه خدا را شاکرم بابت انقلابمان و از اینکه چنین رهبر عزیز و شجاع و نورانی را به ما عنایت کرده شاکرم. به امید روزی نه چندان دور که در محضرشان مداحی کنم. ان شاالله

    گفتگو ازعلی بشیری

    شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    تنظیم فریده قهرمانی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: زندگی | ابوذربیوکافی | محرم۹۶ | مداح |

    شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    شهید حججی پرورش یافته منبر و روضه است ، نوکری آری کاسبی نه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ارتباط از راه دور
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • هاردکپی کتاب های داروشناسی
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • منابع اورجینال فنگ شویی
  • خرید کتاب بازی های فکری زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>