• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » استخدامی » راهنمای پیدا کردن کار مناسب و پر درآمد

    راهنمای پیدا کردن کار مناسب و پر درآمد

    چطوری یک کار خوب و پردرآمد پیدا کنیم

    راهنمای پیدا کردن کار مناسب و پر درآمد

    در هر حرفه و کاری شما باید مهارت های لازم را کسب کنید تا موفق باشید. با تمرین و صبوری می آموزید که چگونه در این حرفه بهترینه و برترین باشید.

    مهارت های ارتباطی

    توانایی برقراری ارتباط، کلیدی ترین نکته در یافتن کار است. این ارتباط شامل ارتباط کلامی، زبان بدن و حتی نوشتار شما می شود. هنگام استخدام معمولا فرمی به شما داده می شود که اطلاعات مختلفی از خودتان را در آن فرم می نویسید. شما باید بدانید که چه نکاتی را و چگونه درباره خودتان بنویسید تا بیشترین تاثیر را بر خواننده بگذارد و موجب شود که او از مهارت ها و توانایی های شما به خوبی مطلع شود. پیش از رفتن، نوشتن را تمرین کنید. از اینترنت یا مقالات مختلف استفاده کنید تا اطلاعاتتان را در مورد حرفه و تخصص خود به روز کنید. از آخرین پیشرفت ها و اتفاقات مرتبط، خبر کسب کنید.

    اکنون آنچه را نوشته اید با صدای بلند، چندین مرتبه بخوانید. اگر متن را با صدای بلند بخوانید، بهتر متوجه اشتباهاتتان می شوید تا زمانی که آن را آهسته یا با چشم مرور کنید. حتما به شکل درست نوشتاری کلمات و نکات دستوری دقت کنید. تمرین برقراری ارتباط شفاهی را فراموش نکنید. کتاب یا روزنامه ای را انتخاب کنید و آن را با صدای بلند بخوانید. این کار به بهبود لحن و آهنگ کلام شما کمک می کند. زبان بدن را فراموش نکنید، تاثیرگذارترین پیام ها از طریق زبان بدن ارسال می شوند.

    مهارت های مورد نیاز در مصاحبه

    جلسات مصاحبه پر استرس ترین بخش در یافتن کار هستند. لیستی از سوالات احتمالی که از شما پرسیده خواهد شد، تهیه کرده و پاسخ آنها را آماده کنید (چند نمونه از این سوالات در انتهای این مطلب ذکر شده است.) از کسانی که در این حرفه مشغول به کارند، کمک بگیرید و از آنها بپرسید روز مصاحبه چه سوالاتی از آنها پرسیده شده بود. از دوستی کمک بگیرید تا جلسه مصاحبه را با او بازسازی کنید. به این صورت که او نقش مصاحبه کننده را بازی کند و شما نیز در نقش خودتان حاضر شوید. روز مصاحبه اگر احساس کنید قبلا در چنین موقعیتی قرار داشته اید، آرامش بیشتری خواهید داشت.

    جویندگان کار حتما بخوانند

    از دوستتان بخواهید هنگام تمرین سوالات دیگری را که به ذهنش می رسد، از شما بپرسیدتا روز مصاحبه، وقتی مصاحبه کننده سؤالات غیرمنتظره ای می پرسد، کنترلتان را از دست ندهید و بتوانید با تسلط پاسخ دهید. از مصاحبه تمرینی فیلم بگیرید و بعد آن را ببینید، به این ترتیب متوجه نقاط ضعفتان می شوید و می توانید آنها را برای روز اصلی برطرف کنید.

    مدیریت زمان

    یکی از متداولترین مشکلات جویندگان کار، مدیریت زمان است. اگر اکنون بیکار هستید، وضعیتتان بسیار بهتر از کسی است که مشغول به کاری خاص است و در عین حال، در جستجوی یافتن کار دیگری نیز هست. چون یک فرد بیکار تنها کافی است ساعات تماشای تلویزیون را کمتر کند و آن را به یافتن کار اختصاص دهد؛ اما کسی که مشغول به کار است باید زمانی خاص را برای این کار بیابد و معمولا چون یافتن کار به وقت و انرژی زیادی نیاز دارد، بسیار خسته می شود و این خستگی در کیفیت مصاحبه و موفقیتش تاثیر زیادی می گذارد.

    زمانی خاص در روز را به یافتن کار اختصاص دهید؛ مثلا دو ساعت در ابتدای روز یا دو ساعت بعد از کار. می توانید بعد از پایان ساعت کاری فعلی تان کمی استراحت کنید تا انرژی مورد نیاز را به دست آورید و بعد دست به کار شوید. معمولا بعد از هر مصاحبه کاری، خودتان متوجه می شویدکه در چه زمینه ای ضعیف عمل کرده اید. از فرصتی که تا مصاحبه بعدی دارید استفاده کنید تا اشتباهات و کاستی هایتان را برطرف کرده و به این ترتیب، از هدر رفتن وقت جلوگیری کنید.

    چند نکته کوتاه

    بزرگترین و بهترین اتفاقات زمانی رخ می دهند که شما در زمان درست و در مکان درست حاضر شوید. هنگام تحقیق و جستجو همه کارها را امتحان نکنید. به علایق و تخصصتان توجه داشته باشید. اگر شما تاکنون بازاریابی می کرده اید،مسلما احتمال موفق شدن شما در مصاحبه استخدام مهندس کامپیوتر بسیار اندک است.

    حتی از یک روز نگذرید. آگهی های روزنامه ها روزانه چاپ می شوند. شاید پنج روز گذشته هر روز روزنامه خریده اید اما مورد مناسبی پیدا نکرده اید ولی ناامید نشوی؛ شاید در روزنامه امروز فرصت مناسبی بیابید. تعلل نکنید. صدها نفر مانند شما در جستجوی همان کاری هستند که شما می خواهید.

    اگر به نامه ها و درخواست های کتبی یا ایمیل های شما پاسخ داده نشده است، حضوری به شرکت مد نظرتان بروید. در هر حال، ارتباط حضوری تاثیرگذارتر از ارتباط کتبی است.

    چند نمونه از اطلاعاتی که پیش از ورود به جلسه مصاحبه باید به دست آورید، به شرح زیر است؛ می توانید بعضی از این سؤالات را از مصاحبه کننده نیز بپرسید:

    – سیستم ارزیابی کارمندان در این شرکت چگونه است؟

    – آیا کارمندان پس از استخدام نیز مورد ارزیابی های دوره ای قرار می گیرند یا خیر؟ (اگر پاسخ این سؤال مثبت باشد، شما متوجه می شوید که باید همواره اطلاعاتتان را به روز نگه دارید؛ همچنین در چنین شرکتی جای پیشرفت و ترقی وجود دارد، چون آنها همواره در جستجوی افراد کارآزموده و به روز هستند)

    – خط مشی کلی شرکت چیست؟ (این سؤال به مصاحبه کننده نشان می دهد که شما آینده نگری دارید و خواهان پیشرفت و ترقی هستید)

    – اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت کدامند؟

    – وجه تمایز این شرکت با شرکت های دیگر چیست؟

    – کسی که قبل از شما در این سمت مشغول به کار بوده است، به چه دلیل اکنون دیگر این سمت را ندارد؟

    – تا چه زمانی برای استخدام فرد مناسب فرصت وجوددارد؟ (با این سوال اشتیاق خود به استخدام شدن را نشان می دهید؛ به علاوه متوجه می شوید که تا چه زمانی باید برای دریافت جواب نهایی منتظر بمانید)

    سوالاتی که نباید از مصاحبه کننده بپرسید:

    – آیا این مؤسسه برای کارمندانش پاداش و مزایای خاصی در نظر دارد؟

    – کار اصلی این شرکت چیست؟

    – از چه زمانی می توانم از مرخصی هایم استفاده کنم؟

    – آیا می توانم با رئیس شرکت ملاقاتی داشته باشم؟

    – اگر شما جای من بودید چه پاسخی به این سوال می دادید؟

    این نکات را هنگام حضور در جلسه مصاحبه به یاد داشته باشید:

    – رفتاری مؤدبانه و دوستانه داشته باشید. لبخند بزنید، دست بدهید، در چشمان مصاحبه کننده نگاه کنید اما زل نزنید. دسته به سینه ننشینید. سعی کنید راحت و آرام به نظر برسید. لباس آراسته و مناسب بپوشید، بیش از حد و با صدای بلند نخندید؛ در عین حال عبوس و بی احساس هم نباشید. هنگامی که صحبت می کنند سرتان را به نشانه تأیید و گوش دادن به صحبت های او حرکت دهید.

    – حتما صبر کنید مصاحبه کننده کلامش را به پایان برساند، بعد شما صحبت کنید.اگر صبور باشید، بسیاری از سوالاتی را که در ذهن دارید، مصاحبه کننده در خلال صحبت هایش پاسخ خواهد داد.

    – از مصاحبه کننده به گونه ای سوال بپرسید که ناچار باشد پاسخی بیش از بله یا خیر بدهد و راهی جز توضیح دادن نداشته باشد. با این کار توضیحات اضافی نیز دریافت می کنید و اطلاعاتتان بیشتر می شود.

    چندنمونه از سؤالاتی که معمولا در جلسات مصاحبه از شما پرسیده می شود:

    – کمی از خودتان بگویید.

    – چقدر با مؤسسه ما آشنایی دارید؟

    – دوست دارید در چه زمینه ای با ما همکاری داشته باشید؟

    – مهارت های شما در چه زمینه ای است؟

    – آیا تاکنون پروژه ای مرتبط با این کار داشته اید؟

    – با چه مؤسساتی همکاری داشته اید؟

    – شما چه کارهایی می توانید برای شرکت ما انجام دهید که معتقدید افراد دیگر نمی توانند؟

    – چه چیزی در این کار وجود دارد که شما را علاقمند به حضور در این شرکت کرده است؟

    – فکر می کنید چرا ما باید شما را استخدام کنیم؟

    – در این شغل دنبال چه هستید؟

    – اگر شما مصاحبه کننده بودید، برای استخدام یک نفر چه نکاتی را در نظر می گرفتید؟

    – به چه دلیل می خواهید از کاری که اکنون مشغول آن هستید، بیرون بیایید؟

    – چرا از کار قبلی تان خارج شدید؟

    – در محل قبلی که مشغول کار بودید چه چیزی را بیشتر از همه دوست داشتید؟

    – چرا در این سن به جایی بیشتر و بالاتر نرسیده اید؟

    – اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما چیست؟

    – میزان حقوق درخواستی شما چقدر است؟

    – آیا فکر می کنید تاکنون در زندگی تان موفق بوده اید؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • کتاب های فقه اورجینال
  • منابع اورجینال فنگ شویی
  • هاردکپی کتاب های ادبیات نظارتی
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • دانلود فایل های زبان اصلی بدنسازی
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>