• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی

    فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی

    رییس‌ جمهور، ضرورت اتخاذ و پیمودن مشی اعتدال و میانه‌روی را به وسیله استانداران و همه مسئولین رده‌های متفاوت دستگاه‌های اجرایی مورد تأکید قرار داد و آنان را به

    فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی

    رییس جمهور:

    فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی

    رییس جمهور، ضرورت اتخاذ و پیمودن مشی اعتدال و میانه روی را به وسیله استانداران و همه مسئولین رده های متفاوت دستگاه های اجرایی مورد تأکید قرار داد و آنان را به لزوم توجه به شایسته سالاری، رشد و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان فرا خواند.

    به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با تبریک و آرزوی موفقیت جهت ۷ استاندار تازه که در جلسه هیأت وزیران معرفی و رأی اعتماد گرفتند، اظهار داشت: پذیرفتن مسئولیت در دوران فعلی به معنای آمادگی جهت ایثار و فداکاری هست، به چه دلیل که این افراد می توانند در کار دانشگاهی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موفق تر ظاهر شده است و زندگی راحت تری داشته باشند، ولی پذیرفتن مسئولیتی مانند استانداری که عالی ترین مقام دولت در استان ها محسوب می شود، بی تردید مسئولیت سنگین و دشواری هست، لذا همه وزرا باید از فعالیت استانداران به عنوان منتخبان هیات دولت، پشتیبانی کنند.

    عبارات مهم : رونق اقتصادی – رییس جمهور
    رییس جمهور تصریح کرد: مشروعیت همه ما بر مبنای رأی مردم است یعنی ۲۴ میلیون رأی به عنوان مشروعیت دولت محسوب می شوند و ۴۲ میلیون رأی نیز، نشان دهنده استحکام مشروعیت نظام اسلامی است که مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، مجدداً این مشروعیت را مورد تأیید قرار دادند.

    روحانی توجه به خواست و مطالبه مردم و حفظ روحیه آنها جهت حضور در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم خواست و مطالبه خود را در دوران انتخابات و در اجتماعات متفاوت مطرح کردند که باید در اداره استان ها به آن توجه شود.

    رییس جمهور با تأکید بر اینکه اساس دولت یازدهم و دوازدهم بر مبنای مشی اعتدال و میانه روی بوده و مردم هم بر همین مبنا به این دولت رأی دادند، اظهار داشت: افراط و تفریط جز ضرر و خسران هیچ نتیجه ای جهت مردم نداشته و نخواهد داشت. مشی اعتدال همان روشی است که اسلام و پیامبر گرامی(ص) به عنوان خط وسط و امت وسط از آن یاد کردند و این مشی باید همواره مبنای کار و فعالیت مان باشد.

    روحانی با تأکید بر اینکه همه مسئولین در رده های متفاوت باید به اعتدال، توجه کنند، اظهار داشت: مسئولین همچنین باید به شایسته سالاری توجه جدی داشته باشند و تمام گزینش هایشان بایستی بر مبنای شایستگی انجام بگیرد و نبایستی موضوعاتی مانند اقوام، دوستان و آشنایان تأثیری در گزینش هایشان داشته باشد. ضمن اینکه هرکس از شایستگی بیشتری برخوردار هست، شرعاً نیز حق با اوست و باید مسئولیت را برعهده بگیرد.

    رییس جمهور همچنین توجه استانداران به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را مورد تأکید قرار داد و گفت: آمار سه ماهه اول امسال نشان داد که در مسیر درستی قرار گرفته ایم، لذا باید تلاش کنیم تا رشد اقتصادی موجود به رونق ملموس اقتصادی در کشور تبدیل شود و در این راستا ضرورت دارد به عوامل و لوازم ایجاد رونق اقتصادی توجه شود.

    روحانی آمار بیکاری بالای ۱۰ درصد را به معنای وجود معضل و مسئله دانست و همگان را به هوشیاری در برابر آسیب های ناشی از این معضل فرا خواند و گفت: اگر چه شاید تک رقمی شدن بیکاری، ساده نبوده و سخت باشد، ولی همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کرده و اجازه نداد که شرایط از این سخت تر شود.

    رییس جمهور خاطر نشان کرد: تولید و رونق اقتصادی در استان ها باید عمدتاً متکی بر ظرفیت های خود استان و استان های همجوار باشد و استانداران می توانند با رفع موانع، عالی ترین عملکرد را در جذب سرمایه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی داشته باشند.

    روحانی اضافه کرد: امروز جهت توسعه نیازمند سرمایه و تکنولوژی هستیم و استانداران با برداشتن مانع ها و جذب بخش شخصی و سرمایه ایرانیان خارج از کشور و نیز سرمایه خارجی در توسعه شتابان استان ها تأثیرگذار باشند.

    رییس جمهور با بیان اینکه هر استانی شاخصه و استعداد خاص خود را دارد و جهت ایجاد رونق و توسعه بایستی به این شاخصه ها توجه شود، اظهار داشت: عنوان مهم در آمایش سرزمینی این است که هر استانی از یک استعداد و امتیاز برخوردار است و تجربه نشان داده که اگر براساس آمایش سرزمینی حرکت کنیم موفق خواهیم بود و در غیر این صورت پیشرفت و موفقیت قابل توجهی ایجاد نخواهد شد و به مانند حرکت علی رغم جریان رودخانه خواهد بود.

    روحانی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال پایدار بایستی مهم ترین مسأله در استان ها باشد، گفت: در این راستا دولت از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد، ولی موفقیت مهم استانداران در این عرصه استفاده از توان بخش شخصی و مردم است و چنانچه این بخش ها با همه توان وارد عرصه شوند می توانند شرایط را دگرگون کنند و وظیفه مهم استانداران و مسئولین در این زمینه اصلاح و ایجاد فضای مناسب جهت کسب و کار است.

    رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری هست، گفت: همه بر درون زا و برون گرا بودن اقتصاد تأکید داریم و در این راستا ستاد اقتصاد مقاومتی فعال است و معتقدیم اقتصاد مقاومتی می تواند حرکت خوبی در توسعه و رونق اقتصادی کشور بوجود آورد.

    روحانی خاطر نشان کرد: رابطه خوب استانداران با بانک های استان می تواند جهت ایجاد فعالیت های اقتصادی در استان ها بسیار مؤثر باشد. رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود وجود فضای امن و آرام در استان ها و کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی؛ امنیتی شدن فضای جامعه به معنای فرار سرمایه، فرار مغزها و عدم پیشرفت هست. جهت پیشرفت و توسعه بایستی فضای جامعه متعادل و آرام باشد. باید توجه داشت که فرهنگ و اخلاق با بگیر و ببند اصلاح نمی شود، بلکه در این زمینه بایستی واقعیت های فرهنگی را به مردم معرفی کرد و در این صورت مردم عالی ترین را گزینش خواهند کرد و پیامبر اسلام(ص) نیز همواره بشیر و نذیر بودند و با این شیوه اخلاق حسنه را در مدینه و مکه جاری کردند.

    روحانی همچنین توجه به جوانان و بانوان کشور را مهم دانست و گفت: امروز در فضایی که بانوان کشور تحصیلکرده و در مراتب مدیریتی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی موفق ظاهر شدند، مورد نیاز است در بخش های متفاوت مدیریتی و اشتغال از ظرفیت آنها استفاده شود و بایستی تلاش کنیم عقب ماندگی هایی که از گذشته در این زمینه وجود داشته را جبران کنیم.

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: در ایام انتخابات همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت و توان جوانان، تأکید شد و در این راستا می توان سن مدیریتی را مقداری پایین آورد و به خوبی از ظرفیت جوانان استفاده کرد.

    روحانی با تأکید بر اهمیت هماهنگی دستگاه ها و مسئولین اجرایی با قوا و دستگاه های دیگر، اظهار داشت: بدون هماهنگی با قوای دیگر نمی توان در استان ها به موفقیت دست یافت. بایستی با همه دستگاه ها واکنش‌ و تعامل مناسبی وجود داشته باشد و از توان و امکانات همه دستگاه ها در بخش های اقتصادی و فرهنگی استفاده کرد.

    رییس جمهور خاطر نشان کرد: با وجود اختلاف و تنش نمی توان به موفقیتی دست یافت و از آنجایی که دارای هدف یکسان و اهداف ملی یکسانی هستیم همه باید دست به دست هم در مسیر پیشرفت کشور گام برداریم. روحانی عنوان حقوق شهروندی و ضرورت توجه جدی به آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: اساس سیاست داخلی و فرهنگی و امنیت اجتماعی ما منوط به رعایت حقوق شهروندی هست، همه دستگاه های کشور مکلف هستند، حقوق شهروندی که به آنها ابلاغ شده است را رعایت کنند و با رعایت آن می توان شاهد تحول در سراسر کشور بود.

    رییس جمهور اضافه کرد: قوه مجریه بایستی پیشگام رعایت و اجرای حقوق شهروندی باشد اگر چه سایر قوا هم باید در این زمینه کمک و یاری کنند. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر به حضور کامل و تمام وقت استانداران در استان محل مأموریت خود، گفت: استاندار و خانواده وی بایستی در محل مأموریت خود به طور کامل و با همه وجود جهت خدمتگزاری مستقر شود.

    رییس جمهور با اشاره به گزینش استانداران تازه جهت استان های قزوین، البرز، فارس، لرستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد، جهت آنها به منظور خدمت به مردم آرزوی موفقیت کرد.


    منبع: ایسنا

    واژه های کلیدی: رونق اقتصادی | رییس جمهور | حسن روحانی | استفاده | موفقیت | دستگاه | اقتصاد | استانی | اقتصادی | اشتغال

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مطالعات تطبیقی
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب های مهندسی پزشکی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی باطنی، رمز و راز
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>