• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » وضعیت پرونده‌های «خزعلی»، «خاوری»، «ریخته‌گران»، «پتروشیمی» و توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور

    وضعیت پرونده‌های «خزعلی»، «خاوری»، «ریخته‌گران»، «پتروشیمی» و توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور

    نهمین نشست شورای معاونان دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با عنوان تحقیقات پرونده‌های قضایی، با حضور تعدادی از معاونان دادستان، سرپرستان نواحی و روسای دوایر نظارت بر زندان‌ها و

    وضعیت پرونده‌های «خزعلی»، «خاوری»، «ریخته‌گران»، «پتروشیمی» و توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور

    وضعیت پرونده های «خزعلی»، «خاوری»، «ریخته گران»، «پتروشیمی» و توهین کنندگان به رییس جمهور

    عبارات مهم : دادستانی تهران – اعلام آمادگی

    نهمین نشست شورای معاونان دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با عنوان تحقیقات پرونده های قضایی، با حضور تعدادی از معاونان دادستان، سرپرستان نواحی و روسای دوایر نظارت بر زندان ها و بازپرسان سه ناحیه از نواحی دادسرا، به ریاست عباس جعفری دولت آبادی دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

    به گزارش ایسنا به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، کارهای دولت میانمار علیه مسلمانان را محکوم و آن را جنایتی علیه بشریت و نسل کشی دانست.

    وضعیت پرونده‌های «خزعلی»، «خاوری»، «ریخته‌گران»، «پتروشیمی» و توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور

    وی رایزنی های صورت گرفته از ناحیه دولت در حمایت از مسلمانان میانمار را مثبت تلقی کرد و اظهار داشت: به رغم آن که نهادهای بین المللی متولی امر نسبت به اوضاع حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، مستند به بعضی گزارشات کذب، ادعاهای خلاف واقع را مطرح می نمایند، ولی همین نهادها نسبت به جنایات میانمار سکوت کرده اند.

    دادستان افزود: جنایاتی که دولت میانمار به دست برنده جایزه صلح نوبل انجام می دهد روسیاهی تمام جهت طرفداران حقوق بشر است که کوچک ترین اتفاق در کشور عزیزمان ایران را بازتاب داده ولی در مورد جنایات صورت گرفته و کشتار مسلمانان بی گناه میانمار ساکت هستند.

    نهمین نشست شورای معاونان دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با عنوان تحقیقات پرونده‌های قضایی، با حضور تعدادی از معاونان دادستان، سرپرستان نواحی و روسای دوایر نظارت بر زندان‌ها و

    ضرورت توجه زیاد وزارت آموزش و پرورش به اردوهای دانش آموزی

    جعفری دولت آبادی به آمار جهانی تصادفات رانندگی اشاره کرد و افزود: از هر صد هزار نفر در اروپا حدود ۱۰ نفر در آمریکا حدود ۱۶ نفر در آفریقا ۲۶ نفر در آسیای جنوب شرقی ۱۷ نفر و در غرب مدیترانه ۲۰ نفر بر اثر تصادفات فوت می کنند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به لزوم تامین امنیت سرنشینان و عابران پیاده اشاره کرد و اظهار داشت: حسب بررسی های صورت گرفته، سرنشینان وسایل نقلیه با سی و سه درصد بیشترین آمار آسیب دیدگان را در تصادفات وسایل به خود تخصیص داده شده است می دهد.

    وی تاکید کرد مأمورین پلیس و سرپرستان دادسراها باید نسبت به تأمین امنیت سلامت مسافران در حمل و نقل شهری و بزرگراه ای توجه نمایند.

    وضعیت پرونده‌های «خزعلی»، «خاوری»، «ریخته‌گران»، «پتروشیمی» و توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور

    وی با اشاره به اتفاق تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان دختر در استان فارس، به بعضی حوادث مشابه رخ داده در کشور از سال ۷۶ به بعد، از جمله اتفاق غرق شدن تعدادی از دانش آموزان در پارک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و به لحاظ وقوع نه مورد اتفاق در جریان برگزاری اردوهای دانش آموزی طی بیست سال گذشته، نظارت دستگاه های دولتی مرتبط با این اردوها و تامین امنیت مسافران و دانش آموزان را امری مهم دانست.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران برپایی اردو جهت دانش آموزان و پیوند خوردن آن ها با محیط زیست و تجربه آموزی را فی نفسه اقدام خوبی دانست و بر ارتقای شاخصه امنیت و حفظ سلامت دانش آموزان در این اردوها تاکید کرد و بیان داشت: یکی از وظایف جدی وزارت آموزش و پرورش، نظارت بر اردوها و حفظ تامین امنیت و سلامت دانش آموزان است.

    نهمین نشست شورای معاونان دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با عنوان تحقیقات پرونده‌های قضایی، با حضور تعدادی از معاونان دادستان، سرپرستان نواحی و روسای دوایر نظارت بر زندان‌ها و

    جعفری دولت آبادی تخطی از سرعت مطمئنه، کیفیت پایین خودروها، مسائل سیستم ایمنی خودروها، اوضاع بزرگراه ها و عدم مهارت رانندگان را از جمله عوامل مهم بروز تصادفات در کشور عزیزمان ایران دانست.

    برخورد با رانندگی حین مستی

    وضعیت پرونده‌های «خزعلی»، «خاوری»، «ریخته‌گران»، «پتروشیمی» و توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور

    جعفری دولت آبادی با اشاره به لزوم برخورد، رانندگی حین مستی به عنوان واکنش‌ مجرمانه، اظهار داشت: در کشور عزیزمان ایران علاوه بر آموزه های دینی که مستی را جرمی مستقل و حدی دانسته، می بایست توجه خاصی به ارتکاب بزه رانندگی در حین مستی صورت گیرد.

    وی با اعلام آمادگی دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت کمک به پلیس در این زمینه، از سرپرستان دادسراهای ارشاد و راهور خواست جهت کسانی که حین مستی رانندگی می کنند، مجازات های تکمیلی از جمله محرومیت از رانندگی به مدت مشخص، ابطال پروانه رانندگی و نظایر آن از محاکم درخواست کنند.

    آمار فزاینده جرایم اخلاقی در اینترنت

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به وظایف دادسرای ناحیه ۳۱ مربوط به جرایم رایانه ای، اظهار داشت: در حال حاضر آزادی های نامحدود و گسترده فضای مجازی، تنوع اطلاعات و داده ها بر رغبت نوجوانان و جوانان جهت استفاده از آن افزوده هست؛ ولی جهانی بودن، جذابیت، گستره کاربران، تنوع اطلاعات و دسترسی ساده به این فضا آسیب هایی را در پی داشته هست. وی از جمله این آسیب ها را سوء استفاده از اینترنت جهت ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی، نقض گسترده حریم شخصی افراد، نقض ارزش های دینی و اخلاقی، ترویج امور مبتذل و مستهجن دانست و اظهار داشت: در حال حاضر اینترنت هم چنین به ابزاری جهت کسب درآمد نامشروع تبدیل شده است است.

    جعفری دولت آبادی با اشاره به آمار ضریب نفوذ استفاده از اینترنت اظهار داشت: ۵۷ درصد مردم کشور عزیزمان ایران به اینترنت دسترسی دارند؛ در حالی که این آمار در خاورمیانه ۵۲ درصد اعلام شده است است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: ۴۱ درصد از مطالب و داده های اینترنت به حوزه اخبار خبر تخصیص داده شده است دارد و ۱۹ درصد مربوط به امور راجع به بانک ها و بانکداری است.

    جعفری دولت آبادی با اشاره به وجود ۴۰ میلیون کاربر ایرانی عضو تلگرام، اعلام داشت: آمار و رقم های متفاوتی به وسیله مسوولان ارائه شده است و از جمله سهم ۴۵ تا ۶۰ درصدی خبر رسان تلگرام در اینترنت اعلام گردیده هست؛ امری که باعث انتقال اخبار و اطلاعات شخصی کاربران به خارج از کشور می شود و تبعات نامطلوبی را در پی دارد.

    وی با اشاره به این که خبر رسان تلگرام دسترسی های وسیع به اطلاعات کاربران ایرانی دارد، بیان داشت: خبر رسان تلگرام از این طریق ذائقه های مخاطبان را به خوبی تشخیص داده و در بزنگاه های متفاوت از این اطلاعات استفاده می کند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به تهدیدهای راجع به ترویج فساد، فحشا، تشکیل منزل های فساد و تبلیغ روسپی گری در اینترنت اشاره کرد و اظهار داشت: آسیب ها و تهدیدهای ناشی از آن، متوجه تمام اقشار جامعه است و تخصیص داده شده است به طیف و قشر سنی خاصی ندارد؛ این در حالی است که در بعضی کشورها سطح و میزان دسترسی افراد و سنین متفاوت به اینترنت تفاوت دارد و اینترنت های خاصی جهت کودکان و نوجوانان طراحی شده است که به کم کردن آسیب ها انجامیده است.

    جعفری دولت آبادی همچنین استفاده گسترده از اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و … نظیر تلگرام، توییتر، فیس بوک و اینستاگرام و مسائل اخلاقی حادث در این شبکه ها را از دیگر معضلات اینترنت دانست و اظهار داشت: یکی از بااهمیت ترین مسائل کشور عزیزمان ایران با فضای مجازی، دشواری های ناشی از عدم شناسایی و احراز هویت کاربران هست؛ به نحوی که بی هویتی افراد در اینترنت و فروش سیم کارت های متعدد به افراد با مشخصات غیرواقعی، تشخیص هویت این عده از افراد را سخت ساخته هست؛ عنوان هویت های ناشناخته به خاص در جرایم علیه امنیت و ارزش اخلاقی و دینی مشکلاتی را در پی داشته هست. عده ای معتقدند علاوه بر تهدیدها در اینترنت می توان از ظرفیت این فضا جهت بعضی امور جاری مانند بانکداری، ترویج امور علمی و نظایر آن استفاده کرد و بر همین اساس، اینترنت را توامان با ترساندن و وقت ارزیابی می نمایند.

    تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران بر ضرورت راه اندازی شبکه ملی تاکید کرد و گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری این عنوان را مطالبه کرده و جزء وظایف جدی شورای عالی اینترنت بوده که کشور یک شبکه ملی داشته باشد تا بتواند مانند بعضی کشورها، محتوای سالم را ارائه کند، ولی هنوز دولت نتوانسته است زمینه ارائه اینترنت پاکیزه و سالم به مردم را فراهم نماید تا بسیاری از آسیب های کنونی رفع شود.

    وی با اشاره به این که هنوز گزارش روشنی در رابطه با این که به چه دلیل شبکه ملی در کشور ما اجرایی نمی شود به مردم ارائه نشده هست، خاطرنشان کرد: باید هرچه سریعتر این اقدام صورت گیرد تا دسترسی های کاربران بدون نگرانی باشد.

    وی افزود: بسیاری از آسیب ها از جمله آسیب های یاد شده، با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مرتفع خواهد شد و این امری است که پیگیری جدی آن از وظایف شورای عالی اینترنت هست؛ وی با طرح پرسش چرایی عدم راه اندازی این شبکه، اقدام عاجل در این راستا را مهم دانست و در ادامه با اشاره به عنوان فیلترینگ کانال ها و سایت های غیر اخلاقی و ضد دین اظهار داشت: هر چند به صورت روزانه و هفتگی تعداد قابل توجهی از این سایت ها و کانال ها فیلتر می شود؛ ولی هم چنان آمار فعالیت آن ها قابل توجه و تامل است.

    جعفری دولت آبادی راه اندازی شبکه ملی، توجه به هویت افراد در اینترنت و فیلترینگ سایت ها و کانال های ضد اخلاقی و ضد دین را عوامل موثر در کم کردن جرایم در اینترنت می داند.

    اظهارات کذب رسانه های معاند در خصوص مهدی خزعلی

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: با مدیریت صورت گرفته و بر خلاف ادعاهای بعضی کانال ها و شبکه های معاند، روز عید غدیر همسر و فرزند مهدی خزعلی با وی ملاقات کرده و ضمن اطلاع از اوضاع زندانی، محل مناسب نگه داری او را مشاهده کردند.

    وی ترفندها و تلاش های رسانه های معاند و ضد انقلاب را محکوم به شکست خواند و ادعای استمرار اعتصاب غذای وی را کذب دانست.

    جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: این جواب کسانی است که فکر می کردند با این گونه شایعه پراکنی ها می توانند جمهوری اسلامی را متهم کنند، دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در عین حالی که این شیوه ها را شکست خورده می داند، در حفظ حقوق متهمان نیز کوشا است.

    آخرین اوضاع پرونده توهین کنندگان به رییس جمهور

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به پرونده توهین به رییس جمهور در روز قدس، اظهار داشت: دو نفر از متهمان این پرونده شناسایی شده است و نسبت به آنان تفهیم اتهام صورت گرفته و تحقیقات پرونده در مورد فرد سوم رو به اتمام است و به زودی قرار نهایی پرونده صادر خواهد شد.

    برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز

    جعفری دولت آبادی در مورد فعالیت اصناف غیرمجاز در پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: به دستور دادستانی تهران، پلیس از هفته گذشته برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز را شروع کرده و تاکنون ۸۰ مراکز غیرمجاز پلمب و از یکصد و چهل مرکز بازرسی انجام شده است است.

    وی اعلام داشت: تمام واحدهای صنفی به خاص واحدهایی در حوزه هایی چون آرایشگاه ها، مراکز عرضه برندها و پوشاک فعالیت دارند می بایست از مراجع ذی ربط مجوز مورد نیاز را اخذ نمایند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران جلوگیری از فعالیت مراکز عمده تولید و عرضه غیرمجاز البسه و عرضه کننده کالاهای قاچاق را امری مهم دانست و اعلام داشت: برخورد با این مراکز و واحدها از هفته گذشته شروع شده است و استمرار خواهد داشت.

    جعفری دولت آبادی اعلام داشت: چنین واحدهایی می بایست خود را با مقررات منطبق نموده و مجوزهای مورد نیاز را اخذ نمایند و تحت نظارت مراجع ذی ربط در آیند؛ که این امر به منزله ممانعت از کسب و کار مشروع اصناف نیست. وی نمونه این امر را در بحث دستفروش ها نیز جاری دانست و اظهار داشت: به باعث عدم کنترل و نظارت صحیح بر دستفروش ها، این افراد به تدریج بازار را تحت الشعاع فعالیت خود قرار داده و بساط خود را در همه جا گسترده می کنند. وی ضمن اشاره به ضرورت ساماندهی فعالیت دستفروش ها، اظهار داشت: به صرف ضعیف بودن این قشر نمی توان از کارهای غیرقانونی بعضی افراد فاقد مجوز چشم پوشی کرد.

    صدور قرار نهایی پرونده راجع به پتروشیمی

    جعفری دولت آبادی اعلام کرد: یکی از پرونده های مهم دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران پرونده پتروشیمی است که در ناحیه ۳۶ دادسرا تحت پیگیری می باشد.

    وی افزود: در این پرونده ارزهای کلانی که ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی می باشد به وسیله متهمان مورد سوء استفاده شخصی قرار گرفته و ارزهای حاصل از آن طبق مقررات تحویل وزارت نفت نشده هست، به نحوی که متهمان میلیون ها دلار ارز ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی را بدون اخذ مجوز از مراجع ذی ربط به ریال تبدیل کرده و یا در بازار آزاد به فروش رسانده اند. قرار نهایی این پرونده در ۸۰۰ صفحه صادر شده است و پرونده با ۹۸ جلد در مرحله صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به یکی از پرونده های راجع به حوزه نفوذ، اظهار داشت: اخیراً در این پرونده، علیرضا الف به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به دو سال حبس محکوم شده است و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است است.

    در ادامه سرپرستان و بازپرسان نواحی ۳۱ (جرایم رایانه ای)، ۳۲ (راهور) و ۳۴ (سرقت) دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران به طرح مباحث و مسائل این نواحی پرداختند. صالحی سرپرست دادسرای راهور ضمن اشاره به آمار پرونده های مطروحه در این ناحیه دادسرا، ساماندهی موتورسیکلت ها را امری مهم دانست؛ به چه دلیل که اغلب راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه و بیمه نامه معتبر بوده و تخلفات متعددی را مرتکب می شوند.

    اهمیت جان، اموال و حیثیت افراد

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با توجه به مباحث مطروحه به وسیله بازپرسان دادسراهای نواحی ۳۱، ۳۲ و ۳۴ اعلام کرد دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به جان انسان ها در تصادفات، آبروی افراد در فضای واقعی و مجازی و صیانت از اموال مردم اهمیت خاص ای قائل است و چنانچه سرپرستان این سه دادسرا به وظایف خود به خوبی، عمل کنند می توان به سلامتی و ایمنی مسافران، حفظ حیثیت مردم و مبارزه قاطع با سارقین امیدوار بود. دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد سرپرستان این سه دادسرا مکلف اند علاوه بر کارهای قضایی، در زمینه پیشگیری از وقوع این گونه جرایم نیز فعال باشند.

    محاکمه گروه ریخته گران

    جعفری دولت آبادی با اشاره به استمرار محاکمه گروه ریخته گران به وسیله قاضی صلواتی گفت محاکمه غیابی خاوری در دستور کار یکی از شعب محاکم انقلاب اسلامی پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار گرفته است.

    واژه های کلیدی: دادستانی تهران | اعلام آمادگی | رانندگی | اینترنت | اطلاعات | استفاده | ایرانی | اظهارات | ایران | امنیت | پرونده

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • کتب عمومی زبان اصلی
  • منابع اورجینال گوش و حلق و بینی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تئوری الاستیسیته
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • کتب کاراگاه زبان اصلی
  • کتاب های فقه اورجینال
  • منابع اورجینال کتاب خوداموز
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>