• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » پنج دروغ هیلی راجع به اجرای برجام

    پنج دروغ هیلی راجع به اجرای برجام

    نشریه «هافینگتون پست» در گزارشی در مورد بیانات اخیر نماینده آمریکا در شرکت ملل در مورد ایران، نوشته است که او دستکم ۵ دروغ مهم در مورد برجام گفت. 

    پنج دروغ هیلی راجع به اجرای برجام

    پنج دروغ هیلی راجع به اجرای برجام

    عبارات مهم : مقامات آمریکا – هافینگتون

    نشریه «هافینگتون پست» در گزارشی در مورد بیانات اخیر نماینده آمریکا در شرکت ملل در مورد ایران، نوشته است که او دستکم ۵ دروغ مهم در مورد برجام گفت.

    به گزارش فارس، نیکی هیلی در اندیشکده «امریکن انترپرایز» استدلال هایی را جهت لغو برجام مطرح کرد که روزنامه «هافینگتون پست» در گزارشی تحت عنوان «پنج دروغی که هیلی راجع به برجام گفت»، نوشت، نماینده آمریکا در شرکت ملل به مجموعه ای از دروغ ها، تحریف ها و ابهاماتی متوسل شد تا کشور عزیزمان ایران در حال عدول از توافق هسته ای و تهدیدی جهت دنیا جلوه دهد.

    پنج دروغ هیلی راجع به اجرای برجام

    این گزارش سپس به بعضی از دروغ هایی که هیلی راجع به برجام گفته بود، اشاره کرد و نوشت، جهت اینکه مبادا آمریکا بار دیگر اشتباهاتی را تکرار کند که این کشور را به سوی جنگ با عراق سوق داد، به بعضی از این دروغ ها اشاره می کنیم.

    هیلی در سخنان خود گفت که در یکسال و نیم گذشته، چندین بار مچ کشور عزیزمان ایران در حین نقض توافق هسته ای گرفته شده است است.

    این گزارش سپس در توضیح نخستین دروغ هیلی راجع به برجام نوشت، آژانس هفته گذشته در هشتمین گزارش خود از وقت اجرای برجام، بار دیگر بر پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام تأکید کرد. این در حالی است که هیلی به اشتباه تصریح کرد که از وقت اجرای برجام، چندین بار مچ کشور عزیزمان ایران در نقض برجام گرفته شده است است.

    نشریه «هافینگتون پست» در گزارشی در مورد بیانات اخیر نماینده آمریکا در شرکت ملل در مورد ایران، نوشته است که او دستکم ۵ دروغ مهم در مورد برجام گفت. 

    طبق این گزارش، شواهد هیلی حول محور تجاوز کشور عزیزمان ایران از سقف مجاز آب سنگین در دو مورد جداگانه در سال ۲۰۱۶ متمرکز شده است بود. متأسفانه جهت چنین اتهامی که نماینده آمریکا در شرکت ملل مطرح کرده هست، هیچ گونه محدودیت سختی طبق برجام وجود ندارد که حکم کند کشور عزیزمان ایران می بایست مازاد آب سنگین خود را صادر کند و اینکه نیاز ایران، ۱۳۰ تن برآورد شده است است بنابراین هیچ نقضی در خصوص آب سنگین وجود نداشته و کشور عزیزمان ایران همچنان به مفاد برجام از جمله در زمینه غنی سازی اورانیوم و دسترسی بازرسان به تأسیسات هسته ای پایبند بوده است.

    دروغ بعدی که هیلی مطرح کرد، این بود که صدها سایت اعلام نشده در کشور عزیزمان ایران وجود دارد که فعالیت های مشکوک انجام می دهند و آژانس بین المللی انرژی اتمی، توجهی به آن نکرده است.

    هافینگتون پست در توضیح این مسئله نوشت، به طور قطع جامعه اطلاعاتی آمریکا احتمالاً بر ده ها سایت غیرهسته ای کشور عزیزمان ایران به امید آنکه هرگونه فعالیت هسته ای محرمانه کشور عزیزمان ایران را کشف کند، نظارت دارد. با اینحال، ژنرال «پائول سلوا» معاون مدیر ستاد یکسان ارتش آمریکا در ماه ژوئیه اعلام کرد که «بر اساس شواهدی که جامعه اطلاعاتی ارائه کرده هست، ظاهراً کشور عزیزمان ایران با قوانینی که طبق برجام معین شده است هست، سازگاری دارد». با این حال هیچ گونه نشانه ای مبنی بر اینکه کشور عزیزمان ایران تقلب می کند وجود ندارد و نیازی نیست که آژانس درب صدها سایت مشکوکی که هیلی به آن اشاره کرد را بزند.

    پنج دروغ هیلی راجع به اجرای برجام

    این روزنامه آمریکایی ادامه داد که اگر شواهد محکمی موجود باشد مبنی بر اینکه تعدادی از سایت هایی که هیلی به آن اشاره کرد، در حال انجام فعالیت های هسته ای محرمانه هستند، آمریکا می تواند این شواهد را به آژانس ارائه کند و به آن ها فشار آورد تا در این زمینه تحقیقاتی را انجام دهند، ولی هیلی در نشستی که ماه گذشته با آژانس داشت، چنین شواهدی را ارائه نکرد.

    بنا به گفته یکی از مقامات آمریکا، هیلی از آژانس نخواست که سایت خاصی را در کشور عزیزمان ایران مورد بازرسی قرار دهد و همچنین هیچ اطلاعاتی را در این نشست به آژانس ارائه نکرد.

    نشریه «هافینگتون پست» در گزارشی در مورد بیانات اخیر نماینده آمریکا در شرکت ملل در مورد ایران، نوشته است که او دستکم ۵ دروغ مهم در مورد برجام گفت. 

    دروغ سومی که نماینده آمریکا در شرکت ملل راجع به برجام مطرح کرد، این بود که رهبران کشور عزیزمان ایران آشکارا اعلام کرده اند که اجازه بازرسی آژانس از سایت های نظامی خود را نمی دهند. چطور ما در این شرایط به پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام پی ببریم؟

    هافینگتون پست در توضیح این دروغ هیلی نوشت، در حالیکه ممانعت کشور عزیزمان ایران با درخواست آژانس با بازدید از این سایت ها، دلواپس کننده است ولی آژانس اخیراً، دلیلی جهت مطرح کردن درخواست دسترسی به هرگونه سایت غیرهسته ای کشور عزیزمان ایران نداشته هست. بار دیگر، هیلی ظاهراً حتی حاضر نشده است شواهدی را به آژانس ارائه کند که نشان دهد که این شرکت می بایست به هرگونه سایت مشکوک دسترسی داشته باشد. بنابراین از روی منطق و بر اساس عقل می توان نتیجه گیری کرد که بیانات هیلی بر اساس نگرانی و وحشت مشروع نبوده است بلکه بخشی از یک حمله سیاسی به برجام بوده که مدیر وی (ترامپ) قصد از بین بردن آن را دارد.

    این گزارش ادامه داد، کشور عزیزمان ایران در حین مذاکرات هسته ای سال ۲۰۱۵ نیز علیرغم آنکه گزینه بازرسی از تأسیسات نظامی خود را رد کرده بود، در نهایت به «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از سایت نظامی پارچین را داد و همچنین آخرهای همان سال به آژانس اجازه جمع آوری نمونه هایی را داد.

    پنج دروغ هیلی راجع به اجرای برجام

    هیلی همچنین یک دروغ دیگر مطرح کرد و آن این بود که توافقی که اوباما با کشور عزیزمان ایران منعقد کرد، قرار نبود فقط راجع به مسئله هسته ای کشور عزیزمان ایران باشد و قرار بود یک شروع با کشور عزیزمان ایران و یک خوشامدگویی بازگشت به جامعه ملل باشد».

    این روزنامه آمریکایی سپس نوشت همانطور که دولت اوباما به صورت تند مطرح کرد، توافق هسته ای به جنبه هسته ای محدود است و هیچ گونه ضمیمه ای در برجام وجود ندارد که آمریکا و کشور عزیزمان ایران را به سوی رفع اختلافاتشان در خصوص عراق، سوریه و یا یمن سوق دهد و یا اینکه کشور عزیزمان ایران را موظف کند که به تعهدات بین المللی اش در خصوص مسائل حقوق بشری پایبند باشد یا اینکه به سوی یک «دموکراسی واقعی» عوض کردن اوضاع بدهد.

    این گزارش ادامه می دهد که دولت اوباما امیدوار بود که برجام بتواند اعتماد سازی کند و آمریکا و کشور عزیزمان ایران را قادر کند تا به طور بالقوه مباحث خارج از مسئله هسته ای را رفع کنند ولی چنین امیدهایی در خصوص تعامل با کشور عزیزمان ایران خارج از خطوط برجام بوده است.

    آخرین دروغی که هیلی در استدلال های خود مطرح کرد این بود که «ما می بایست از بحث هایی در خصوص اینکه آیا برجام در جهت منافع امنیت ملی آمریکا هست، استقبال کنیم. دولت قبلی این توافق را به شیوه ای تنظیم کرد که اجازه این بحث جدی و صادقانه را به ما نداد».

    هافینگتون پست سپس در رد چنین ادعایی، نوشت، کنگره آمریکا ده ها جلسه استماع را در چندین سال گذشته جهت بررسی مذاکرات دولت اوباما با کشور عزیزمان ایران برگزار کرد و قانونی را به تصویب درآورد که یک بازه ۶۰ روزه را جهت بازبینی برجام به وسیله کنگره مشخص کرد که در این بازه اوباما قادر به لغو تحریم های کشور عزیزمان ایران نبود.

    بحث های جدی در کنگره راجع به مذاکرات هسته ای کشور عزیزمان ایران برگزار شد و مخالفان توافق، ده ها میلیون دلار صرف اعمال فشار به اعضای کنگره کردند تا علیه برجام رأی دهند و علیرغم آنکه جایگزین بهتری در مقایسه با برجام وجود نداشت، هیچ نماینده جمهوری خواهی از توافق حمایت نکرد و تعداد کافی از دموکرات ها از برجام حمایت کردند تا قطعنامه های عدم تأیید برجام که موجب از بین رفتن این توافق هسته ای می شد را بلوکه کنند.

    هافینگتون پست در آخر نوشت اگر ترامپ در گزارش سوم خود راجع به پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام، تعهد کشور عزیزمان ایران به این توافق هسته ای را تأیید نکند، حتی اگر کشور عزیزمان ایران به برجام متعهد باشد، کنگره می تواند لایحه تحریم های کشور عزیزمان ایران را بررسی و تصویب کند و این امر می تواند به از بین رفتن برجام طبق یک فرایند سریع منجر شود و احتمالاً ترامپ مسئولیت این امر را برعهده کنگره می گذارد و اگر اعضای کنگره همچون سال ۲۰۱۵ رأی گیری کنند، برجام از بین می رود.

    واژه های کلیدی: مقامات آمریکا | هافینگتون | آمریکایی | اوباما | آمریکا | توافق | ایران | آژانس

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • منابع اورجینال نانو تکنولوژی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کتب عاشقانه
  • خرید کتاب تهویه و تهویه مطبوع زبان اصلی
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • کتاب های هواشناسی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>