• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اضافه شدن ۳ جایزه به جشن منزل سینما ، مسئولیت دولت در قبال سینما را اشغالگری می‌دانیم!

    اضافه شدن ۳ جایزه به جشن منزل سینما ، مسئولیت دولت در قبال سینما را اشغالگری می‌دانیم!

    اکبر نبوی در «چشم شب روشن» میزبان منوچهر شاهسواری مدیرعامل منزل سینما بود و با او اطراف مافیا در سینمای کشور عزیزمان ایران گفت‌وگو کرد.

    اضافه شدن 3 جایزه به جشن منزل سینما ، مسئولیت دولت در قبال سینما را اشغالگری می‌دانیم!

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی «چشم شب روشن»؛ شامگاه پانزدهم و بامداد شانزدهم شهریور اکبر نبوی با منوچهر شاهسواری مدیرعامل منزل سینما اطراف مسائل مربوط به مافیای سینما و همچنین جشن سینمای ایران گفتگو کرد.

    نبوی در ابتدا به مناسبت بازگشت پیکر شهید مفقودالاثر، حسن جنگجو (نوجوان ۱۴ ساله تبریزی)، با نشان دادن تصویری از این شهید، یادی از وی کرد و با اشاره به اینکه مادر این شهید دقایقی بعد از تشییع‌ جنازه پسرش، به دیار باقی شتافت، عنوان کرد: سینمای کشورمان در کنار همه ارزش‌های بزرگی را داشته هست، ولی نسبت به مادران شهدا خیلی راه‌های نرفته را در پیش دارد.

    در ادامه شاهسواری در رابطه با مافیای پخش سینمای کشور عزیزمان ایران گفت: در این زمینه باید پیش‌فرض‌هایی را توافق کنیم و در آن‌ها می‌بایست باور مورد نیاز را داشته باشیم که بتوانیم راجع به دیگر مباحث حرف بزنیم. در پیش‌فرض اول، این قضیه مطرح است که سینما بدون مخاطب پروسه کاملی نیست، در نتیجه مخاطب در سینما حرف اول و آخر را می‌زند.

    اضافه شدن ۳ جایزه به جشن منزل سینما ، مسئولیت دولت در قبال سینما را اشغالگری می‌دانیم!

    وی ادامه داد: در پیش‌فرض دوم این مطرح است که آیا ما می‌توانیم مخاطبان‌مان را تجزیه کنیم؟ ما به‌عنوان مخاطب نیازهای متنوعی داریم و نگاه به مخاطب، نگاه طبقه‌بندی‌شده نیست و حق نداریم به‌ عنوان فیلم‌ساز، اثری را تولید کنیم که عده خاصی آن را ببینند؛ به چه دلیل که به نظر من تفکیک به‌ غیر از بخش‌های موضوعی فیلم‌ها نوعی توهین محسوب می‌شود.

    شاهسواری ابراز کرد: به عقیده من هنگامی ما به‌ عنوان فیلم‌ساز جلوی در سالن سینما ایستاده‌ایم، میزبان مخاطب‌مان هستیم و هر کس از این گیشه عبور کند، میهمان ماست.

    سال گذشته سینما حدود سه میلیون تماشاگر داشته است

    اکبر نبوی در «چشم شب روشن» میزبان منوچهر شاهسواری مدیرعامل منزل سینما بود و با او اطراف مافیا در سینمای کشور عزیزمان ایران گفت‌وگو کرد.

    مدیرعامل منزل سینما تصریح کرد: واقعیتی در سینمای ما وجود دارد که آن‌هم عدد تماشاگر ما هست. در سال گذشته زیاد از ۲۷ میلیون قطعه بلیت فروختیم. بر اساس آمار روشن به‌ دست‌آمده، این تعداد بلیت، فروشی نزدیک به ۱۸۰ میلیارد را جهت سینمای کشور عزیزمان ایران به همراه داشت که عملاً این تعداد، متعلق به حدود ۳ میلیون تماشاگر است.

    وی ادامه داد: زمانی که امکان تولید و عرضه و نمایش کم می‌شود، حتماً رقابت‌ها سخت می‌شود. ما متناسب با نیاز مخاطب، عرصه نمایشی مناسب و درخور آن را نداشته و همچنین کالای فرهنگی نه‌ تنها در سینما بلکه در عرصه‌های دیگر کم داریم.

    باید انقلاب تولید داشته باشیم

    شاهسواری یکی از راه‌حل‌های از بین بردن مافیا را از بین بردن عنصر مسابقه دانست و افزود: نیاز داریم که زمینه‌های مهم تولید و توزیع را گسترش دهیم. متناسب با نیاز مخاطب عرصه نمایشی و درخور تماشاگر نداریم و کالای فرهنگی در تمامی عرصه‌ها، کم داریم ولی باید انقلاب تولید داشته باشیم.

    تهیه‌کننده مخمصه گفت: سینما، مادر فضای دیداری و شنیداری است و هر امکان بالقوه‌ای که بخواهد با مخاطب از این دو مکانیسم استفاده کند و تاثیر بگذارد، حتماً از دستورالعمل‌های تصویر و صدای هم‌زمان استفاده می‌کند.

    در ادامه نبوی از شاهسواری پرسید با توجه به اینکه اعضای سینما زیر چتر اتحادیه صنفی قرار گرفته‌اند، اگر نوعی نارسایی را در توزیع محصولات سینمایی در کشورمان بپذیریم، چطور اتحادیه صنفی نتوانسته میان تولیدکننده، پخش‌کننده و سینما دار، به‌گونه‌ای واکنش‌ کند که کمترین حق از افراد ضایع شود؟

    اضافه شدن ۳ جایزه به جشن منزل سینما ، مسئولیت دولت در قبال سینما را اشغالگری می‌دانیم!

    عبارات مهم : سینماگران – سینمایی
    من نخستین کسی هستم که ۳ سال مدیر شورای صنفی بود

    شاهسواری در پاسخ نبوی گفت: زمانی که مرحوم سیف‌الله داد، مسئولیت معاونت سینمایی را بر عهده داشت، نظام پخش توزیعی کنداکتوری را داشتیم. در اسفندماه هر سال، کنداکتوری بسته می‌شد؛ در آن وقت سلایق اهمیتی نداشت، رقابتی نبود و همچنین درجه‌بندی معینی وجود داشت که عده‌ای از آن راضی و عده دیگر ناراضی بودند، شورای صنفی نمایش از همان وقت تشکیل شد که در مجموع ۹ نفر و شامل تهیه‌کنندگان، سینمادارن و کارگردان می‌شد؛ من نخستین کسی هستم که ۳ سال مدیر شورای صنفی بود. ما مدل‌های مختلفی را تجربه کردیم که به کم کردن نارضایتی دست پیدا کنیم و از هر جا رفتیم، باز نارسایی خود را نشان می‌داد.

    تهیه‌کننده تعطیلات تابستانی ابراز کرد: گرفتاری که در سینما زیاد هست، بحران نظریه است و نظرات ما آغشته به انتقادات هست. به‌ عنوان صنف، نمی‌توانیم منتقد باشیم به چه دلیل که این وظیفه بر عهده منتقدین است و تهیه‌کننده و کارگردان و دیگر افراد در منزل سینما وظیفه‌شان پیدا کردن عیب و رفع آن عیب است.

    شاهسواری تبیین کرد: اگر فیلم را کالا فرض کنیم، می‌توان آن را به فیلم‌های شخصی که جهت فروش بلیت تهیه می‌شوند، فیلم‌هایی که باید مردم ببینند و در تاریخ باقی بماند دسته‌بندی کرد. من باید به‌عنوان فیلم‌ساز این نقد را به خودم داشته باشم که آیا من مراقب نیازهای متنوع تماشاگرم هستم؟ آیا من تلاش می‌کنم در حالی که ۳ میلیون تماشاگر جهت من کافی نیست این تعداد باید زیاد کردن پیدا کند؟ و جهت این منظور باید مطالعه کرده، پژوهش کرده، مشاور کنم. در کنار آن، همت جمعی نیاز است و مانع ها هم باد در نظر گرفت و دایره ممیزی ما کم کردن پیدا کند.

    در حوزه کالای فرهنگی امکان قرنطینه وجود ندارد

    اکبر نبوی در «چشم شب روشن» میزبان منوچهر شاهسواری مدیرعامل منزل سینما بود و با او اطراف مافیا در سینمای کشور عزیزمان ایران گفت‌وگو کرد.

    مدیرعامل منزل سینما اضافه کرد: در حوزه کالای فرهنگی امکان قرنطینه وجود ندارد و راه مقابله با آن، تولید کالای باکیفیت داخلی است و جهت این منظور هم باید، دایره موضوعی و هم حساسیت‌های نابجا کم کردن پیدا کند.

    تهیه‌کننده ماه و خورشید اظهار کرد: سینمای کشور عزیزمان ایران در همین لحظه با همه تلاش‌هایی که انجام داده، حدود ۷۰ فیلم در حال تولید دارد و نیروی جوان پرانرژی و پر ایده سرمایه‌های انسانی آن است که اصلی‌ترین حرف را در سینما می‌زنند و باید جهت آن بازار وسیع تولید کرد.

    نقش دولت در تأسیس سینمای کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب انکارناپذیر است

    اضافه شدن ۳ جایزه به جشن منزل سینما ، مسئولیت دولت در قبال سینما را اشغالگری می‌دانیم!

    شاهسواری در پاسخ به این سؤال نبوی که رابطه صنف و دولت را چگونه می‌بینید، گفت: نقش دولت در تأسیس سینمای کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب انکارناپذیر است و این امر متولی اولیه داشته هست. به‌ مرور سینمای کشور عزیزمان ایران رشد پیداکرده و صاحب جایگاه اعتباری و مادی و معنوی خودش شده است و اصناف گسترش پیداکرده و نیروی انسانی زیادی به آن پیوسته‌اندکه در نتیجه روابط مثل گذشته نمی‌تواند باشد و حتماً باید شکل جدیدی از روابط بین صنف و دولت برقرار باشد.

    دولت در قبال سینما وظیفه ابدی دارد

    مدیرعامل منزل سینما گفت: اگر دولت در مفهوم، حامی مهم کالاهای توسعه‌ای باشد، از نظر من وظیفه ابدی دارد و اگر در نظام رفاهی و معیشتی که از بزرگ‌ترین مسائل سینمای کشور عزیزمان ایران به‌ حساب می‌آیند باشد، دولت مسئولیت مستقیم دارد.

    وی اضافه کرد: اگر مسئله ما بیمه بیکاری یا نظام تأمین نیروی انسانی از کار افتاده هست، حتماً دولت وظیفه دارد. در مورد سینما چون شغل ما فصلی است و ثبات و استمرار حرفه‌ای وجود ندارد، مسئولیت سنگین‌تری دارد.

    گاهی اوقات در مورد دولت جوری صحبت می‌کنیم، انگار با دولت اشغالگر صحبت می‌کنیم

    مدیرعامل منزل سینما اظهار داشت: گاهی اوقات در مورد دولت جوری صحبت می‌کنیم، انگار با دولت اشغالگر صحبت می‌کنیم و این مدل واکنش‌ با آن جنس از تقاضاهای واقعی نمی‌خورد.

    در مورد بیکاری و از کار افتادگان سینما با مسئله جدی روبرو هستیم

    شاهسواری در تکمیل حرف‌هایش گفت: با کمک دولت بیمه تکمیلی خیلی خوبی را جهت اهالی سینما فراهم کردیم و آرامش نسبی در این زمینه صورت گرفته هست؛ ولی ما هنوز در مورد بیکاری و از کار افتادگان با مسئله جدی روبرو هستیم. در همین فضا توانستیم دولت را قانع کنیم که صندوق اعتباری هنر، هیئت‌مدیره‌اش نمی‌تواند بدون مدیران عاملان خانه‌هایی که بیشترین بهره را از آن برد، باشد.

    از کارافتادگی و زیاد کردن نیروی کار خط مماس ما با دولت است

    شاهسواری در رابطه با جشن ملی سینمای کشور عزیزمان ایران گفت: در ایام روز ملی سینما هستیم و ما دلواپس مسائل پیچیده‌ای که بعضی از همکاران به علت سن، ازکارافتادگی و کم کردن مجموعه سمعی بصری در کشور و زیاد کردن نیروی متقاضی کار با آن روبرو شده‌اند، هستیم که این عنوان خط مماس ما با دولت است.

    وی اضافه کرد: توسعه و پیشرفت در سینمای ایران، ما با تولید، عرضه، مخاطب وسیع، ایجاد شغل و ثروت و امنیت روانی جهت فضای فرهنگی کشور می‌کند.

    شاهسواری در ادامه از آقای محمدی سازنده تندیس منزل سینما تقدیر و عنوان کرد: این تندیس به منزل بسیاری از سینماگران سینمای کشور عزیزمان ایران می‌رود وما شمارا فراموش کردیم. امیدوارم روزی پیدایتان کنیم و به شما نیز تندیسی بدهیم.

    این مقام مسئول سینمایی در مقایسه اوضاع جشن امسال با سال گذشته گفت: منزل سینما مدل‌های مختلفی از این جشن را تجربه کرده هست. ایده وجود آکادمی در منزل سینما ساله بود که مطرح‌شده بود ولی وارد مرحله اجرایی نشده بود، من سال گذشته به همه گفتم سال آینده این آکادمی را برقرار می‌کنیم.

    سه سال دیگر طول می‌کشد که نظام نگاه آکادمی در داوری جشن منزل سینما، به نقطه صفر خود برسد

    شاهسواری اذعان کرد: سه سال دیگر طول می‌کشد که نظام نگاه آکادمی در داوری جشن منزل سینما، به نقطه صفر خود برسد. به عقیده من در دوره بیست و یکم، فضای عملیاتی‌مان درست‌شده هست. ما به‌ عنوان منزل سینما به کیفیت فیلم‌ها در همه وجوه بی‌تفاوت باشیم و ارتقا کیفیت در سینمای کشور عزیزمان ایران باید دغدغه جدی منزل سینما باشد.

    مدیرعامل منزل سینما در ادامه گفت: ما جهت رسیدن به این کیفیت مطلوب، نیازمند نهادی مستقل، ثبت‌شده تحت عنوان «علوم و فنون هنرهای سینمای ایران» هستیم که در دل منزل سینمای تأسیس شود. وظیفه آن رصد امر کیفی در سینمای کشور عزیزمان ایران و پیگیری جهت ارتقای این کیفیت در تمام وجوه، به خصوص فناوری‌های نوین نه‌ فقط در تولید اثر، بلکه در توزیع، تبلیغات اثر است.

    شاهسواری اضافه کرد: بخش صنفی منزل سینما باید به امور کمی مانند بیمه، معیشت و بیکاری پیگیری کند و پیگیر صندوق بیکاری که از تعهدات دولت است باشد و از همه مهم‌تر لایحه نظامی را در مجلس شورای اسلامی به ثبت برساند.

    مدیر تولید سایه‌های هجوم تشریح کرد: ما جهت آینده روشن و پیشرفت اعلی، نیازمند مجموعه‌ای از فعالیت‌های کمی اعم از قواعد، قوانین، پروتکل‌های حقوقی، واکنش‌ درونی، امنیت شغلی، ثبت و ضبط حقوقی اموال سینمای کشور عزیزمان ایران و آنچه به ارتقای کیفیت سینمای کشور عزیزمان ایران منجر می‌شود، هستیم.

    اضافه شدن جوایز انیمیشن، فیلم کوتاه و یک جایزه دیگر جهت فیلم مستند در جشن بزرگ سینمای ایران

    وی اظهار کرد: از امسال در جشن بزرگ سینمای ایران، در آکادمی به بخش انیمیشن جایزه تعلق می‌گیرد، فیلم کوتاه تندیس منزل سینما دریافت کرده و به فیلم مستند نیز ۲ جایزه تعلق می‌گیرد.

    شاهسواری تصریح کرد: کار دیگری که انجام می‌دهیم این است که امیدواریم انجمن علوم و فنون در طول فعالیت خود بتواند با ایجاد کلاس، بازآموزی، رشد کیفیت اثر در تمام وجوهش قدم جدی بردارد.

    مدرسه ملی سینما ۲ بال ماست

    وی ادامه داد: در حال حاضر به علت روابط صمیمانه‌ای که وجود دارد فکر می‌کنیم امکانات و تجربه مدرسه ملی سینما می‌تواند به منزل سینما کمک‌های جدی ‌کند و من از آن به‌عنوان ۲ بال یاد می‌کنم.

    هارون یشایایی، تهیه‌کننده پیشکسوت مدیر نوزدهمین جشن سینمای ایران

    مدیرعامل منزل سینما در آخر خاطرنشان کرد: ریاست نوزدهمین جشن سینمای کشور عزیزمان ایران بر عهده هارون یشایایی، تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای کشور عزیزمان ایران هست، ضمن اینکه قرار است یکشنبه ۱۹ شهریور، آیین‌های نکوداشتی جهت افرادی چون سیروس ابراهیم‌زاده، کیانوش عیاری، حسین علیزاده، حسن خوشنویس برگزار می‌شود.

    «چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا، شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سینماگران | سینمایی | سینمای | تماشاگر | مخاطب | سینما | ایران | اخبار سینمایی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • خرید کتاب سازمان و پردازش داده ها زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • کتب عمومی زبان اصلی
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی فانتزی
  • هاردکپی کتاب های داروشناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ابزار
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>