• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران مطابق با شرع است!/ سیف

    نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران مطابق با شرع است!/ سیف

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانکداری ما بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی که دارد، هیچ گونه شبه ای راجع به تطبیق آن با موازین

    نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران مطابق با شرع است!/ سیف

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانکداری ما بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی که دارد، هیچ گونه شبه ای راجع به تطبیق آن با موازین شرعی وجود ندارد. آن چیزی که مبنای طرح انتقاداتی می شود اشکالاتی است که در اجرا بوجود می آید.

    هیچ گونه شبه ای راجع به سود بانکی وجود ندارد

    ولی الله سیف مدیر کل بانک مرکزی در برنامه تیتر امشب با تبریک هفته دولت گفت: هفته دولت جهت ما در نظام بانکی مصادف است با هفته بانک داری بدون ربا لذا در این شرایط که هردو مناسبت را داریم تلاش می کنیم به معرفی و ارائه دستاورد ها و عملکردها بپردازیم. 
     

    عبارات مهم : سرمایه گذاری – برنامه ریزی
    وی افزود: واقعیت امر این است که بانکداری ما بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی که دارد، هیچ گونه شبه ای راجع به تطبیق آن با موازین شرعی وجود ندارد. آن چیزی که مبنای طرح انتقاداتی می شود اشکالاتی است که در اجرا بوجود می آید. ما در جهت آشنا کردن و ایجاد انگیزه در همکارانمان در نظام بانکی نیازمند تلاش هستیم ولی اگر در این کار سنگین صد در صد توفیق داشته باشیم تازه نیمی از مسئله را حل کرده ایم به چه دلیل که پنجاه درصد به طرف معامله ای که بانک با او معامله می کند بستگی دارد لذا جهت موفقیت نظام بانکی در اجرای نظام بانکی بدون ربا نیازمند آموزش مفاهیم و مبانی به مردم هستیم بنابراین اگر صدا و سیما وقت دهد تا کارشناسان فلسفه بانکداری بدون ربا را جهت مردم تبیین کنند می توانیم جهت نیل به بانکداری اسلامی دست یابیم.
     
    رئیس کل بانک مرکزی راجع به اجرای طرح ضربتی وام ازدواج افزود: ما به علت کم کردن منابع مالی نتوانستیم وام های بانکی را به سرعت بدهیم لذا با همکاری ۱۱ بانک طرح ضربتی وام ازدواج زده شد که بر اساس آمار ۲۸۸ هزار مورد پرداخت شده است و بیش از ۱۹۸ هزار پرونده هم در نوبت اقدام است و ما جهت هر زوج ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته ایم. برنامه هم این است که تا آخر شهریور بتوانیم پرداخت وام های ازدواج را به روز کنیم.
     
    سیف گفت: تورم، زمانی بالای ۴۰ درصد بود که قیمت سود ۲۲ تا ۲۳ درصد بود به این معنا که سپرده گذران در آخر سال قدرت خریدشان ۱۸ تا ۲۰ درصد کم کردن می یافت ولی امروز با برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت کم کردن تورم قیمت سود هم کم کردن یافته است و در حال حاضر سپرده گذاران ۱۵ درصد سود می گیرند ولی تورم تنها ۱۰ درصد است.
     
    رئیس کل بانک مرکزی گفت: اقداماتی که خودروسازان انجام می دهند با مجوزهای بانکی هماهنگ بوده هست. لذا خودروسازان در حال حاضر عملکرد خود را با بانک مرکزی هماهنگ کرده که براساس آن خودروسازان دیگر نمی توانند با هدف اخذ سود نسبت به پیش فروش اقدام کنند و شرایط کنونی شرایط مطلوبی ارزیابی می شود.
     
    وی افزود: نظارت بر عملکرد خودروسازان در این خصوص با بانک مرکزی است و خودروسازان نیز مکلف به همسو بودن با سیاست های نظام بانکی در کشور هستند.
     
    سیف افزود: معوقات بانکی یکی از مسائل بانکداری ماست. گفته می شود ما دچار تنگنای مالی هستیم که یکی از دلایل آن مطالبات معوق هست. در ابتدای کار دولت یازدهم این معوقات ۱۵ و یک دهم درصد از کل تسهیلات را تشکیل می داد که اکنون به یازده درصد رسیده هست. دولت مصمم است نسبت به سرمایه بانک ها اقداماتی انجام دهد و نسبت به تسویه بدهی دولت به بانک ها تصمیم هایی دارد. 
     
    سیف افزود: واگذاری بنگاه ها از دولت به بانک ها موجب شد تا رویکرد بانک ها به سمت بنگاه داری عوض کردن کند که این روند در حال پیگیری هست. هنوز استانداردهای ما با استانداردهای جهانی فاصله دارد ولی در حال حاضر همچون گذشته در مورد بانکداری در کشور نگرانی نداریم.
     
    وی افزود: در کم کردن معوقات بانکی جهت رسیدن به نورم جهانی نیاز به پیگیری های قضایی و حقوقی دارد که یکی از راههای کم کردن معوقات وصول آن هاست یکی حذف آن ها از دفاتر از طریق ذخایری است که جهت معوقات در نظر گرفته شده است است بخشی هم با زیاد کردن حجم عملیات بانک است که نسبت معوقات بانکی کم کردن می یابد که این امور موجب تحقق یک نسبت مناسب خواهد شد. وی افزود: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی است که باید وصول شود. 
     
    رئیس کل بانک مرکزی گفت: وظیفه مهم بانک واسطه گری وجوه است و برخوردار بودن و مالکیت دارایی های مالی هست. یعنی تسهیلاتی که پرداخت می کند منابع بانک باید صد در صد سیال باشد و بتواند صرف اعطای تسهیلات شود. 
     
    وی افزود: اقداماتی که به این امر ختم می شود موجب می شود تا دارایی های بانک در گردش قرار بگیرد لذا قفل شدن سرمایه بانک موجب کم کردن قدرت اعطای تسهیلات می شود لذا خروج بانک از بنگاه داری وقت بر است و براساس برنامه ریزی این امر قرار است در مدت ۳ سال صورت بگیرد که بانک ها  بر اساس استاندارد بانک مرکزی برگردند.
     
    رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: یکی از دستاوردهای ما در دولت یازدهم ثبات و آرامش در اقتصاد است لیکن موجب آینده نگری ها جهت سرمایه گذاران می شود و میزان ریسک سرمایه گذاری را کم کردن می دهد.
     
    وی افزود: یکسان سازی قیمت ارز در حال حاضر ممکن است اگرچه پیش نیازهایی دارد. ما در برجام به علت کارشکنی آمریکا نتوانستیم به همه اهداف بانکی خود برسیم اگرچه با رایزنی های صورت گرفته این ارتباطات بین بانکی در سطح بین الملل در حال شکل گیری است ولی این را که چه زمانی صورت می گیرد فعلا نمی گوییم.
     
    سیف در ادامه افزود: اقتصاد ما شرایط خاص خود را دارد یکی از اصول اقتصاد مقاومتی این است که در برابر نوسانات قیمت ارز در بازار پیش گیری کند. اگر بر قیمت غلط اصرار داشته باشیم منابع کشور هدر می رود. جلوگیری از نوسانات قیمت ارز یکی از کارهای مهم دولت یازدهم بود. ما اجازه نمی دهیم که شوک های ارزی به اقتصاد کشور لطمه بزند.
     
    وی افزود: نقدینگی کشور سیزده هزار هزار میلیاد تومان یعنی هزار و سیصدهزار میلیارد تومان که رقم درشت و بالایی است با برنامه ریز صورت گرفته رشد ۵ درصدی اقتصادی در حال حاضر قابل آینده نگری است و امیدواریم محقق شود.
     
    رئیس کل بانک مرکزی گفت: حجم نقدینگی می تواند تورم زا باشد لذا ما با اعمال روش هایی نمی گذاریم این امر محقق شود به عنوان نمونه در رابطه با کم شدن قیمت سود ما از ۱۱ شهریور ۹۶ این طرح را عملیاتی خواهیم کرد که در این راستا حساب های کوتاه مدت روزانه را به یکساله عوض کردن می دهیم با قیمت سود ۲۰ درصد که در صورتی که صاحب حساب بخواهد سرمایه اش را خارج کند با کم کردن ۱۰ درصدی سود از ابتدا روبرو می شود ما این اقدام را در جهت حفظ سرمایه های بانکی و کنترل نقدینگی اعمال کرده ایم.
     
     سیف افزود: در حال حاضر موسسه غیرمجاز شناخته شده است ای در کشور وجود ندارد و ما همه را تعیین وظیفه کرده ایم. بانک ها و موسسات تحت پوشش صندوق ضمان ها هستند لذا از مردم می خواهیم که به موسسات فاقد مجوز اعتماد نکنند؛ در وب سایت بانک مرکزی نام موسسات مجاز اعلام شده است است بانک مرکزی صیانت از سپرده های مردم و نظارت بر بانک ها است.

     

    نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران مطابق با شرع است!/ سیف

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

     

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | برنامه ریزی | سرمایه گذار | دولت یازدهم | حجم نقدینگی | خودروسازان | سود بانکی | استاندارد | برنامه | اقتصاد | ازدواج

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • هاردکپی کتاب های فرزندان
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>