• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » در این دوره به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت / امیر حاتمی

    در این دوره به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت / امیر حاتمی

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته ان‌شاءالله حمایت خواهد شد.

    در این دوره به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت / امیر حاتمی

    امیر حاتمی: در این دوره به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت

    عبارات مهم : تجهیزات دفاعی – نیروی هوایی

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته ان شاءالله حمایت خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم گفت: مقاومت در فرهنگ جمهوری اسلامی هست، ملت ما در انقلاب و همینطور در دوران دفاع مقدس آثار دفاع مقدس را دید و از مقاومت نتیجه گرفت.

    در این دوره به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت / امیر حاتمی

    حاتمی افزود: شاید وحشت مهم قدرتهای استکباری در مورد رابطه ما و محور مقاومت به این برمیگردد که نمی خواهند چنین الگویی درمقابل چشم آنها باشد.

    وزیر دفاع خاطرنشان کرد: مقاومت به مفهموم دفاع درمقابل استکبار ستیزی، و مقابله با ظلم و ستم هست؛ بر اساس تعالیم اعتقادی، ما ظلم، غصب و تعدی را نمی پذیریم، و به کسانی که در این محور مقاومت می کنند، بر اساس همین تعالیم کمک می کنیم.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته ان‌شاءالله حمایت خواهد شد.

    امیر حاتمی گفت: آنچه که تا به امروز انجام شده است بر اساس خواست کشورهای دوست و دولتهای قانونی در عراق و سوریه در حد کمکهای مستشاری بوده، البته توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بسیار زیاد از این است ولی در همین حد نیاز بوده که کمک کنیم، و از این به بعد نیز به همین ترتیب خواهد بود و ما کمکهایی را که جهت مقابله با ظلم، ستم و غصب در منطقه مورد نیاز است انجام می دهیم، و آن را در جهت اعتقادات و آرمانهای خودمان می دانیم و امنیت در منطقه به همین ترتیب انجام می شود. به عبارت دیگر منافع ملی و امنیت ملی ما هم ایجاب می کند که با ناامنی ها در منطقه مقابله کنیم، لیکن درغیر صورت دامن کشورهای زیاد در منطقه از جمله کشور ما را می تواند بگیرد.

    امیرحاتمی تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته انشاء الله حمایت خواهد شد.

    امیرحاتمی درخصوص برنامه وزارت دفاع گفت: برنامه کاملی در ادامه برنامه های گذشته وزارت دفاع داریم. بحمدالله وزارت دفاع جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران سابقه طولانی از قبل و بعد از انقلاب به خاص در دوران دفاع مقدس و بعد از آن دارد که این برنامه در تکمیل آن برنامه هاست.

    در این دوره به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت / امیر حاتمی

    وی افزود: ما در این دوره به همه اولویت های قدرت دفاعی خواهیم پرداخت و تقویت ضریب امنیت ملی کشور براساس آن خواهدبود. در حوزه های رزم به خاص حوزه موشکی ما برنامه مشخصی جهت تقویت قدرت موشکی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران داریم. انشاالله توانایی های رزمی موشک های بالستیک و کروز کشور عزیزمان ایران دراین دوره ارتقا پیدا خواهدکرد.

    وی افزود: در مورد تقویت برنامه موشکی همانطور که عرض کردم دشمن های ما کارهایی را جهت تضعیف و یا بی اثرکردن یا کم اثرکردن قدرت موشکی ما انجام می دهند، ما این را با دقت رصد و پایش می کنیم و متناسب با آن توانایی ها و توان موشکی را زیاد کردن خواهیم داد. حتما روی عنوان جنگ الکترونیک، قدرت تخریب موشکی و مانور پذیری و مسائلی از این دست، برنامه های دقیقی در حال برنامه ریزی و اجرا است که اگر خدا بخواهد موجب تقویت برنامه موشکی خواهدشد.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته ان‌شاءالله حمایت خواهد شد.

    حاتمی تصریح کرد: علاوه بر قدرت موشکی، حتما به سمت حوزه های رزم و قدرت هوایی راهبردی خواهیم رفت.

    وی تأکید کرد: زمینه سازی خوبی در برنامه دیده شده است قدرت دریایی که یکی از قدرت های بازدارنده ما می باشد، با توجه به اینکه کشورمان یک کشور دریایی است.

    در این دوره به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت / امیر حاتمی

    وی افزود: آنجا برنامه های خوبی آینده نگری شده است جهت پدافند هوایی که امروز خط مقدم ماست. این روزها هم روز پدافند هوایی در کشور است برنامه های خوبی آینده نگری شده است در حوزه رزم زمینی با توجه به تهدیدات تروریستی در منطقه که امروز یک معضل جهت منطقه است آینده نگری شده است یگان ها به خاص ظاهر های تصویر العمل سریع تجهیز شود، همچنین یگان های مرزبانی تجهیز و تقویت شوند.

    وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً این پشتیبانی از همه نیروهای مسلح بطور متناسب و با توجه به نیازهای آنها و شرایط آنها انجام خواهدشد. بحمدالله نیروهای مسلح ما دارای انسجام واقعی هستند ما یک فرمانده مقتدر و حکیم در بالای سر نیروهای مسلح داریم فرماندهی معظم کل قوا در سایه تدابیر ایشان نیروهای مسلح مثل دو برادر مکمل هم هستند کار می کنند، حتما با توجه به تصویر العمل هایی که شما در همین ایام گزینش هیئت دولت و رأی اعتماد دیدید حتما ما نیروهای مسلح را در این دوره منسجم تر خواهیم داشت ما هم از همه نیروهای مسلح متناسب با نیازشان پشتیبانی خواهیم کرد.

    حاتمی درخصوص برنامه های موجود جهت نیروی هوایی کشور گفت: در زمینه صنایع هوایی ما زیرساختها و محصولات خوبی داریم، از جمله هواپیما، بالگرد و پهپادهای خوب، و در این دوره ان شاء الله به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت که موجب تقویت قدرت راهبردی هوایی ما خواهد شد، زمینه های این کار فراهم شده است و طرح ریزی ها در حال انجام است و انشاء الله پایه های محکمی جهت این کار گذاشته خواهد شد.

    وزیر دفاع درخصوص همکاری های بین المللی و به خاص همسایگان اظهار داشت: دیپلماسی دفاعی یکی از فرازهای مهم برنامه های ما هست. در منطقه ای که مسأله مهم آن ثبات و امنیت هست، حتما دیپلماسی، روابط و تعامل نقش برجسته ای دارد و ما به عنوان بخش دفاع، کمک مؤثری را می توانیم انجام دهیم.

    حاتمی افزود: بخش قابل توجهی از مسائلی که در منطقه وجود دارد به بی اعتمادی کشورهای منطقه برمی گردد که وجود روابط دفاعی و امنیتی می تواند کمک مؤثری جهت کشورهای منطقه داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: اولویت ما کشورهای همسایه، کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی هست، و امیدوارم که بتوانیم از طریق توسعه دیپلماسی دفاعی در ثبات و امنیت منطقه و ایجاد اعتماد متقابل بین کشورها کمک مؤثری داشته باشیم.

    وزیر دفاع راجع به توانمندیهای جمهوری اسلامی در زمینه صنایع تسلیحاتی و تولید سلاح و صدور اسلحه به کشورهای همسایه گفت: همان طور که اشاره کردید ما امروز از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه ساخت سلاح های مورد نیاز دفاع بومی خودمان برخوردار هستیم در همین زمنیه ها اشاره کردم: موشکی، زمینی، هوایی، دریایی، پدافند زمینی در همه زمینه ها این کار متکی به توانایی ها و زیرساختهای داخلی کشور است.

    وی افزود: ما بحمد الله دانشمندان و نیروهای نخبه خوبی داریم زیرساختهای صنعتی علمی و آزمایشگاهی و فناوروی خوبی داریم و نیاز خودمان را به خوبی تأمین می کنیم.

    حاتمی خاطرنشان کرد: در مورد صادرات، هدف ما با بقیه کشورها متفاوت هست؛ کشورها عمدتا با هدف کسب منافع اقتصادی و منافع سیاسی یعنی وابسته کردن سایر کشورها، اقدام به صدور سلاح می کنند. ما نگاهمان به صادرات سلاح بر اساس کمک جهت جلوگیری از جنگ و نزاع هست. در جایی که کشوری ضعیف شود، دیگران ترغیب می شوند که آن را مورد تهاجم قرار بدهند در این صورت ما از طریق صادرات سلاح به کشورها در واقع کمک می کنیم به عنوان یک هدف اصلی. هدف مهم ما تأمین نیازهای خودمان و قطع وابستگی در امر مهم تسلیحات و تجهیزات دفاعی است ولی آنجایی که مورد نیاز باشد جهت زیاد کردن ضریب امنیتی منطقه و کشورها به منظور اینکه جنگی اتفاق نیفتد صادرات سلاح هم انجام می دهیم.

    حاتمی راجع به تهدیدهای مسؤولان کاخ سفید درخصوص توطئه های نظامی، گفت: مدتی است این حرف را نشنیدیم امیدوار هستم که این امر ناشی از رسیدن به یک فهم درست تری در مسئولین امریکایی باشد و این حرف بی پایه و اساس را ما دیگر نشنویم. یک روز امریکایی ها این حرف را خیلی تکرار می کردند؛ این حرف خلاف منشور ملل متحد هست، دخالت در امور داخلی یک کشور و مغایر استقلال کشورهاست؛ حرف غلطی است و اصولا نباید با این زبان در دنیا حرف زده شود به خصوص با جمهوری اسلامی که یک کشور مستقل هست؛ این حرف در اصل حرف بی پایه ای است شما کارهایی که امریکایی در منطقه کردند ببینید. اوضاع عراق و افغانستان و سوریه را ببینید.

    حاتمی اظهار داشت: همه این بحثهایی که پیش آمده ناشی از همین دخالتهای بی مورد و بیجا و غلط و در عین حال بی اثر در منطقه هست. این داعشی که امروز ایجاد شده است و شکل گیری این گروه های تروریستی پیامد همین کارهای غلط است.

    وی افزود: اگر منظورشان از گزینه روی میز گزینه نظامی و دخالت نظامی باشد آثارش اینهاست. اینها راجع به کشورهایی است که شرایطشان کاملا با جمهوری اسلامی متفاوت هست. جمهوری اسلامی یک قدرت متکی به خود است دارای قدرت واقعی است و اصولا این حرف در مورد جمهوری اسلامی حرف بیهوده و بی موردی است جز ایجاد تنفر و بی اعتباری جهت آمریکایی ها اثری ندارد من واقعا توصیه می کنم که استراتژیستهای آمریکایی یک ادبیات جدیدی تولید کنند. این حرف خیلی کهنه شده است همه امروز می دانند که این حرف بی معنی و بی اثر است و یک حرف بی اعتبار است امیدوارم این حرف را دیگر نشنویم.

    وزیر دفاع تأکید کرد: عرض کردم امیدوارم این حرف را نشنویم ولی این را اضافه می کنم که در هر صورت ما اوضاع برایمان روشن است در برابر تهدید، قاطعانه ترساندن می کنیم اینجور نیست که این حرف زده شود و به فرمایش مقام معظم رهبری “دوره بزن و دررو” تمام شده است هست. حتما اگر این حرف را بزنند البته بررسی می کنیم. یک موقع بلوف است یک موقع ترساندن است اگر ترساندن باشد حتما قاطعانه در مقابلش ترساندن می کنیم اگر عمل شود وظیفه روشنتر است حتما عمل روشنتری انجام خواهد شد.

    وزیردفاع درخصوص مطرح شدن ادعای بازدید از مراکز نظامی و موشکی، و بیانات اخیر نماینده آمریکا در شرکت ملل گفت: اصولا نمی خواهم وارد این عنوان شوم. یک کسی حرف بی پایه ای را در یک جای دنیا بزند لزومی ندارد ما راجع به آن حرف بزنیم ما رابطه ای با آژانس داریم کاری را انجام داده ایم. در عنوان برجام یک ارتباطی بر اساس یک ادعای غلطی در بحث “پی ام دی” و جنبه ادعایی نظامی عنوان مطرح بود کارهای مورد نیاز انجام شد تمام شد. الان چنین بحثی مطرح نیست. ما الان راجع به این صحبت کنیم که مراکز نظامی در هر کشوری حتما جزو رازها ان کشور است و رازها به جد و با تمام وجود مواظبت می شود حتما در کشور ما که دشمن های بیشتری داریم این جدی تر است در هر صورت اهمیتی ندارد این حرفی که زده می شود و قابل پرداختن نیست.

    حاتمی درخصوص تحریم های آمریکا علیه مقامات نظامی گفت: تحریم جهت ما یک کار جدیدی نیست؛ ما صبح پیروزی انقلاب، حوزه دفاع و صنعت دفاعی و نیروهای مسلح با تحریم مواجه بودند با همه کارهایی که در این سالها چه در دفاع مقدس چه بعد از آنکه در مراحل متفاوت با ترساندن مواجه بودیم همه آن کارها را در شرایط تحریم انجام دادیم اگر امروز ما در یک شرایط بازدارندگی هستیم توانستیم بازدارندگی را محقق کنیم که با وجود این تهدیدات امنیت کشور مستحکم و پایدار است به واقع در حوزه دفاعی ترساندن جهت ما یک فرصتی بوده که ما بدانیم راهی جز اتکا به خود و تواناییهای خود نداریم و همین راه را باید ادامه دهیم.

    حاتمی درخصوص برنامه وزارت دفاع در حوزه فضایی و پرتاب موشکهای علمی و تحقیقاتی گفت: حوزه فضایی یک حوزه مهم است اگر شما می خواهید اهمیتش را زیاد متوجه شوید، در دنیا کشورهای محدودی اجازه پیدا کرده اند در این حیطه و حریم کار علمی و تحقیقاتی موفق انجام دهند جهت ما هم یک پیشران علمی و تحققیاتی محسوب می شود. و در دامنه هایی این کار، کارهای علمی و تحقیقاتی بزرگی اتفاق می افتد. ما امروز اوضاع خوبی داریم هم کشور و صنعت دفاعی اوضاع خوبی داره ما نیازهای واقعی در حوزه های فضایی و ماهواره ها و استفاده از ظرفیتهای فضا داریم که جهت آن برنامه داریم، در ادامه برنامه هایی که داشتیم و یک کارهایی هم جهت خودمان و کشور انجام می دهیم مثل پایگاه های فضایی و ماهواره برها بنابراین برنامه ای داریم که رشد و تقویت این حوزه هم ادامه پیدا خواهد کرد، هم مورد تأیید و افتخار دانشمندان ایرانی است و دیگر کشورها نسبت به این عنوان در کشور عزیزمان ایران اذعان دارند که کار خوبی در کشور عزیزمان ایران انجام شده است است.

    حاتمی در آخر خاطرنشان کرد: مردم از نیروهای مسلح خود راضی هستند و به آنها اعتماد دارند و پاسخ ما به این رضایت و اعتماد این است که بتوانیم انشاء الله مسیر پرافتخار دفاع از کشور را با قدرت به نحوی ادامه دهیم که مردم همچنان در امنیت و آسایش زندگی کنند و بتوانند سرمایه گذاری کنند و کارهای اقتصادی خودشان را پیش ببرند و دیگران ببینند که فضای خوبی است وفضای واقعی همین هست. خیلی ها تلاش می کنند که ادعا کنند فضای کشور پر ریسک هست، درحالیکه اینطور نیست و فضای کشور ما بحمد الله از امن ترین کشورها هست، و باید این فضا را تقویت کنیم.

    واژه های کلیدی: تجهیزات دفاعی | نیروی هوایی | برنامه ریزی | پدافند هوایی | نیروهای مسلح | توان موشکی | تقویت مو | برنامه | امنیت | کشورها | اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی چشم پزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • کتاب های پزشکی ورزشی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع طب آزمایشی
  • خرید کتاب های زبان اصلی روزنامه نگاری، رسانه
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>