• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » عکس » عکس های عاشقانه » مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    کیمیا علیزاده | فعالیت ورزشی | زوج ورزشکار | ورزشکاران | ورزشکار | تکواندو | مسابقه | ایرانی | المپیک | تکواندو | خاطره

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار 

    مهران و نور زوج تکواندوکار ایرانی ترکیه اي میباشند که هر دو در این ورزش ستاره محسوب می شوند. صحبتی انجام داده ایم با این زوج ورزشکار. کمی پیش از مسابقه های جهانی بود که خبر ازدواج نور تاتار, تکواندوکار ترکیه اي, با مهران عسگری, ملی پوش سابق ایران, خبرساز شد و چندی بعد طلای نور تاتار در مسابقه های جهانی کره جنوبی وی را به صورت اي آشنا در کشور عزیزمان ایران تبدیل کرد, به طوری که ایرانی هاي بسیاری قهرمانی اش را در صفحه شخصی اینستاگرامش تبریک گفتند.

    نورتاتار که دیگر یک عروس ایرانی هست, به همراه همسرش خود را جهت مراسم جشن ازدواجش حاضر می کند. گپی زده ایم با او و مهران عسگری درمورد مسیر تازه زندگی شان, اهداف ورزشی ارزش و آن چه درمورد کشور عزیزمان ایران فکر میکنند.

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    به نظر میرسد این روزها بسیار سرتان شلوغ است به علت جشنی که پیش رو دارید. دو ورزشکار از دو کشور همسایه که اکنون در کنار همسر بودن, یکی مربی است و دیگری قهرمان جهان. قصه این آشنایی از کجا شروع شد؟

    مهران عسگری; آشنایی با نور به المپیک دانشجویی ۲۰۱۵ بازمی گردد. در آن مسابقه ها هم من و هم نور مدال برنز گرفتیم, ولی بعد از آن حدود یک سال و نیم هیچ صحبتی با هم نداشتیم تا این که در المپیک برزیل مجدد باب این آشنایی باز شد و همه ي چیز خیلی سریع رخداد افتاد و به ازدواج رسید.

    کیمیا علیزاده | فعالیت ورزشی | زوج ورزشکار | ورزشکاران | ورزشکار | تکواندو | مسابقه | ایرانی | المپیک | تکواندو | خاطره

    نورتاتار; قشنگ ترین خاطره اي که از این آشنایی دارم, این است که مهران در نخستین برخورد به من گفت خواهر

    نورتاتار; از مردم کشور عزیزمان ایران ممنونم که پشتیبان من بودند

    بانو نور قبل از آشنایی با همسرتان شناختی درمورد کشور عزیزمان ایران داشتید؟

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    نورتاتار; قبل از این که به کشور عزیزمان ایران بیایم, اطلاعی از کشور عزیزمان ایران نداشتم و عادت هم ندارم که درمورد کشوری قضاوت کنم تا هنگامی خودم شناختی از آن جا ندارم. هنگامی به کشور عزیزمان ایران آمدم, متوجه شدم که مردم کشور عزیزمان ایران مردم بسیار خوبی میباشند.

    من باید از مردم کشور عزیزمان ایران تقدیر کنم, چون بسیار مردم خون گرمی میباشند. از مهران و خانواده اش هم تقدیر میکنم که بسیار خون گرم با من واکنش‌ کردند و من را از روز اول دوست داشتند. من بعد از قهرمانی در مسابقه های جهانی از طرف مردم کشور عزیزمان ایران تبریک هاي گوناگونی را دریافت کردم,

    کیمیا علیزاده | فعالیت ورزشی | زوج ورزشکار | ورزشکاران | ورزشکار | تکواندو | مسابقه | ایرانی | المپیک | تکواندو | خاطره

    ایرانی ها همۀ وقت} پشتیبان و مشوق من بودند. حتی در بازی هاي کشورهای اسلامی من را به نام فامیلی همسرم تشویق می کردند و این عنوان باعث دل گرمی برایم بود و من از آن ها ممنونم.

    کمی از مسابقه های جهانی کره جنوبی و طلایی که کسب کردید, بگویید. آیا فکر میکردید که قهرمان شوید؟

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    نورتاتار; راستش هر دو دوره مسابقه های جهانی برایم بسیار سنگین بود, چون وزنی که در آن مبارزه می کنم, ۶۷ کیلواست که درواقع وزن المپیکی هست. به همین علت جهت رسیدن به سکوی قهرمانی باید با رقبای المپیکی مبارزه می کردم. در دوره پیش این مسابقه ها بسیار نزدیک مبارزه ام را به حریف واگذار کردم,

    اما مطمئن بودم اگر تمریناتم ادامه دار باشد, قطعا می توانم طلای دنیا را بگیرم. خدا را شکر می کنم که توانستم مدال طلا بگیرم و باید بگویم بالاترین انگیزه اي که توانستم این مدال را بگیرم, حضور همسرم بوده هست.

    عسگری; ثانیه هاي آخر بازی فینال نور را ندیدم

    آقای عسگری شما در وقت قهرمانی همسرتان در مسابقه های جهانی کنارشان بودید؟ از حال وهوای خودتان به عنوان همسر و مربی نور بگویید.

    مهران عسگری; نه, بدبختانه به علت مشکلی که جهت ویزایم وجود داشت, کنارش نبودم, ولی نور بعد از هر بازی با من تماس میگرفت, چون میدانست که بازی هایش را به صورت زنده می بینم و حریفانش را مورد آنالیز قرار می دهم. من زمانی که نور بازی فینال را انجام می داد, هفت,

    هشت ثانیه آخر بازی را ندیدم, چون داشتم از در منزل پیش از اتمام بازی جهت قهرمانی اش خوشحالی میکردم. نور بعد از قهرمانی به من زنگ زد و این عنوان که توانستیم در یک مدت کوتاه چنین نتیجه اي بگیریم, جهت من بسیار زیباست. گرچه نباید خودخواه بود و من در تمام گفت و گو هایم گفته ام

    که این پیروزی برکت ازدواج ما بود و خدا این هدیه را به ما داد. من همه ي وقت خدا را شکر میکنم. نور مدال نقره دنیا را داشت و تکرار مدال نقره دنیا دیگر قابل قبول نبود و باید طلا میگرفت.

    بانو نور, تیم تکواندو ترکیه در این سال ها ترقی خوبی داشته, شما تیم ملی زنان ترکیه را چگونه می بینید؟

    نورتاتار; در سال هاي تازه ورزشکارانی که در ترکیه به شکل حرفه اي تکواندو تمرین می کنند, تعدادشان چندان شده است است و همین عنوان باعث شده است است که مسابقه ها جهت رسیدن به تیم ملی بسیار نزدیک باشد. از طرفی تیم ملی زنان ترکیه تمرینات مرتبی در اردوهای گوناگون دارد که باعث می شود

    بتوانیم نتیجه خوبی در این مسابقه ها بگیریم. رنکینگی شدن مسابقه های هم علت دیگری است که کمک می کند تکواندوکاران با دقت به امتیازاتشان در سطح هاي بالای مسابقه های حضور پیدا کنند و تمام این فاکتورها فکر می کنم علت مهم موفقیت تیم ملی تکواندو ترکیه هست.

    نورتاتار; علاقه خاصی به اکرم خدابنده و کیمیا علیزاده دارم

    نظرتان درمورد تکواندو زنان کشور عزیزمان ایران چیست؟

    نورتاتار; در تیم کشور عزیزمان ایران هم علاقه خاصی به اکرم خدابنده و کیمیا علیزده دارم, چون آن ها را می شناسم و سبک بازی ارزش را می پسندم. با اکرم خدابنده دوست هستم و با هم در تماسیم. باید بگویم که به مربیان تیم کشور عزیزمان ایران هم علاقه مندم و برایشان احترام خاصی قائلم.

    مهران عسگری; این مسلم است که تکواندو زنان کشور عزیزمان ایران نسبت به قبل ترقی بسیار زیادی داشته هست. به طور مثال بانو اکرم خدابنده در المپیک دانشجویان در حالی طلا میگیرد که حتی قهرمان هاي مرد ما هم نمی توانستند این مدال را بگیرند.

    من هم در دوره پیش این مسابقه ها برنز گرفتم. نتایجی که زنان در مسابقه ها می گیرند, نشان می دهد که سطح تکواندو زنان کشور عزیزمان ایران در حال ترقی هست. تیم ملی زنان تکواندو کشور عزیزمان ایران در مسابقه هاي قبل برابر راحت ترین رقیبان خود با ناسازگاری امتیاز بالا نتیجه را واگذار می کردند, ولی اکنون تا پای سکو می آیند, یا کسی مانند کیمیا علیزاده در ۲۰۱۵ برنز میگیرد و در ۲۰۱۷ به مدال نقره می رسد و این یعنی ترقی.

    اما جهت ادامه مسیر باید تغییراتی صورت گیرد و بحث تقویت اعتمادبه نفس و آمادگی بدنی اکثر مورد دقت قرار گیرد. مجدد به علیزاده اشاره می کنم.

    او در وزن خود پدیده هست, ولی کیمیا به شدت از لحاظ فیزیکی ضعیف هست. به طور مثال اگر در بازی فینال ۲۰ درصد قدرت بدنی بالاتری داشت, می توانست حریف ساحل عاجی را شکست دهد و طلا بگیرد. اي کاش مشابه کیمیا علیزاده را به گونه اي حفظ کنیم که به علت بیماری و مدال نقره به آن ها پدیده نگوییم, بلکه به علت اقتدار و مدال طلایشان آن ها را پدیده بنامیم.

    انشاالله کیمیا هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست آورد و وی را در میدان مسابقه ها ببینیم. او سن زیادی ندارد و میتواند مدال آوری خود را ادامه دهد, هرچند ورزشکاران جهت ادامه مسیر قهرمانی ارزش نیازمند پشتیبانی میباشند.

    هدف شما در ورزش حرفه اي چیست و آینده تکواندو خود را چگونه ترسیم کرده اید؟

    نورتاتار; پیش از المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ گفته بودم که اگر مدال بگیرم, تکواندو را کنار بگذارم, که در این مسابقه های نقره گرفتم. بعد از آن تصمیم گرفتم با مدال طلا از تکواندو خداحافظی کنم, ولی در المپیک ریو به مدال برنز رسیدم. اکنون هدف پیش روی من طلای المپیک ۲۰۲۰ هست, هرچند قبل از آن دو مسابقه قهرمانی اروپا

    و دنیا را پیش رو دارم و جهت کسب نتیجه دلخواه نیازمند برنامه ریزی دقیق هستم. در حال حاضر که ازدواج کرده ام و دوست دارم مادر شوم, به همین علت اگر طلای توکیو را به دست آورم, بعد از توکیو دیگر تکواندو را کنار میگذارم و به زندگی ام در کنار همسر و احتمالا فرزندم ادامه می دهم.

    مهران عسگری; من تا حد زیادی به اهداف ورزشی خود رسیده ام, ولی بزرگ ترین آرزوی ورزشی ام که مدال المپیک هست, تا کنون محقق نشده هست. انشاالله این آرزویم یک روز محقق شود. من می خواهم فعالیت ورزشی خود را به عنوان یک ورزشکار ادامه دهم و فارغ از هر نتیجه اي در المپیک ۲۰۲۰ کنار همسرم باشم. اگر شرایط فراهم باشد, میخواهم مبارزه کنم, ولی در غیر این صورت به عنوان مربی در کنارش خواهم بود.

    آقای عسگری, به عنوان یک عضو سابق تیم ملی, در حال حاضر اوضاع تکواندو کشور عزیزمان ایران را چگونه میبینید؟

    مهران عسگری; بدبختانه اوضاع تکواندو کشور عزیزمان ایران بغرنج شده است و تکواندو در یک باتلاقی افتاده که باید یکی آن را نجات دهد. گرچه باید همه ي, یعنی مسئولان, کادر فنی, بازیکنان, پیش کسوتان و… دست به دست هم دهند و با همکاری یکسان تکواندو کشور عزیزمان ایران را نجات بدهند, وگرنه تکواندو کشور عزیزمان ایران از این جاییکه هست,

    باز هم پایین تر می رود. اگر بخواهیم نتیجه های تکواندو کشور عزیزمان ایران را نسبت به قبل سنجش کنیم, باید گفت که خیلی سقوط کرده ایم. گرچه آخر ورزش یک سر برد و یک سر باخت دارد, ولی به هرحال باید یک فکری به حال تکواندو کشور عزیزمان ایران کرد.

    کمی از ورزش دور شویم. فرهنگ ترکیه و کشور عزیزمان ایران را چگونه می بینید و اصلا تا چه اندازه با زبان مادری یکدیگر آشنا هستید؟

    مهران عسگری; من با این که از یک خانواده آذری زبان هستم, ولی حدود ۱۲ سال است که زبان ترکی را بلدم و میتوانم گفتگو کنم. ترکیه هم مانند کشور عزیزمان ایران فرهنگی غنی و اصیل دارد, ولی من هیچ گاه فرهنگ با اصالت آریایی کشور عزیزمان ایران را با هیچ کجای دنیا عوض نمیکنم و نخواهم کرد, حتی اگر محل زندگی ام عوض کردن کند.

    نورتاتار; در وهله اول خوشحالم که همسر ایرانی و مهربانی دارم و دوم این که کشور عزیزمان ایران یک کشور بافرهنگی است که مردمش من را دوست دارند. در حال حاضر کمی زبان پارسی را یاد گرفته ام, ولی برنامه دارم که بعد از جشن ازدواجم نوشتن و خواندن زبان پارسی را به طور کامل یاد بگیرم.

    شما به عنوان دو ورزشکار حرفه اي ازدواجی ورزشی داشتید, فکر می کنید این ازدواج تا چه اندازه میتواند به مسیر ورزشی شما کمک کند؟

    نورتاتار; اینکه همسرم با من هم رشته هست, بسیار توصیه مثبتی هست, چون از جنس من است و از زبان من سر درمی آورد, یعنی شرایط من را درک میکند. این که همسرم به عنوان هم تیمی و مربی هم در کنارم هست, رخداد بسیار خوشایندی هست. او در کشورهای گوناگون کار کرده و این عنوان برایم بسیار مهم است که یک ورزشکار حرفه اي به عنوان همسر و مربی در کنارم هست

    عسگری; نور هم تیزهوش است و هم ژنتیکی نیرومند هست

    آقای عسگری, شما به عنوان مربی هم در کنار نور هستید. وی را به عنوان یک تکواندوکار چگونه توصیف میکنید؟

    مهران عسگری; نور در وزن خود جزو نوابغ تکواندو زنان محسوب می شود, چون از ۱۹ سالگی نخستین مدالش را گرفته و تا به حال طلای جهانی, طلای اروپا و طلای کشورهای اسلامی را کسب کرده است و این مدال ها جهت یک تکواندوکار بسیار باارزش هست, ولی خون سردی و باهوشی نور ازجمله خصوصیات اوست.

    احتمالاً ندانید, ولی او متولد شهر «وان» ترکیه است و وان یک منطقه کوهستانی است که اقلیم آن جا باعث شده است نور از نظر ژنتیکی نیرومند باشد. این عنوان باعث میشود او با تیزهوشی که دارد, مسابقه های سخت را هم موفق شود. با دقت به این نور نفر اول رنکینگ وزن خود است و نامش در وزن خود یک برند به حساب می آید و با دقت به امتیازاتی که در مسابقه های جهانی کره جنوبی کسب کرده, گمان خود را جهت المپیک دوره بعد ساده کرده هست.

    کمی از خاطرات ورزشی که در حین تمرین داشتید یا در مسابقه های لحظه هاي تلخ و شیرینی که برایتان ثبت شده, تعریف کنید.

    نورتاتار; خاطرات زیادی از دوران ورزشی ام, چه در وقت برد و چه در وقت باخت, دارم, ولی هیچ وقت خاطراتم را بزرگ نکرده ام که بخواهم به عنوان یک خاطره بزرگ ورزشی از آن یاد کنم. ورزش همه ي خاطره است و من همه ي وقت تلاش کرده ام که از خاطراتم تجربه بگیرم و از آن ها بهره گیری کنم.

    مهران عسگری; نمی دانم خاطره شیرین تعریف کنم یا تلخ, ولی سه روز قبل از مراسم نامزدی ما, در حال تمرین جهت مسابقه بودیم که در حین تمرین برحسب رخداد انگشت پای من به نور گیر کرد و شکست. به همین علت نتوانستم در مسابقه شرکت کنم. اکنون نور هر بار میخواهد خاطره اي را تعریف کند, از این خاطره به عنوان خاطره مشترکمان یاد می کند. «لحن مزاح»

    واژه های کلیدی: کیمیا علیزاده | فعالیت ورزشی | زوج ورزشکار | ورزشکاران | ورزشکار | تکواندو | مسابقه | ایرانی | المپیک | تکواندو | خاطره

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    مصاحبه جالب با مهران و نور زوج تکواندو کار

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • منابع اورجینال تولید مواد غذایی
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع آزمون های انگلیس
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • کتب فولکلور زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>