• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش است / روحانی

    انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش است / روحانی

    رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش هست، گفت: ما باید انحصار را بشکنیم و خدمات را تا جایی که می‌توانیم رقابتی کنیم.

    انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش است / روحانی

    روحانی: انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش است

    عبارات مهم : مقام معظم رهبری – رئیس جمهور

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش هست، گفت: ما باید انحصار را بشکنیم و خدمات را تا جایی که می توانیم رقابتی کنیم.

    به گزارش ایسنا، حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: ما باید خدمات را تا جایی که می توانیم رقابتی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم به چه دلیل که مردم بهتر کار را انجام می دهند.

    انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش است / روحانی

    وی ادامه داد: می بینیم بخش کشاورزی که زیاد به عهده مردم است خیلی راحت تر حرکت می کند. یا به عنوان نمونه کدام اداره است که ساعت سه صبح به میدان میوه و تره بار برود و پنج صبح میوه در مغازه اش باشد؟ این کار را بخش شخصی انجام می دهد و اگر دولت بخواهد انجام دهد اگر خیلی سحرخیز باشد حداقل هفت صبح این کار را می کند. جهت این عنوان انواع مثال ها را می توان زد و حتی در آموزش و پرورش و علوم ما می توانیم خدمت را به مردم واگذار کنیم.

    روحانی تصریح کرد: سیستم اداری و دولتی ما کهنه شده است بخش شخصی بهتر می تواند کار کند. در یک سیستم اداری کهنه و فرسوده حتی با یک مدیر نیرومند کار پیش نمی رود. ما باید برنامه ریزی کنیم که هم سیستم اداری متحول شود و هم مدیران و کارمندان بهتری در سراسر کشور به کار بگیریم.

    رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش هست، گفت: ما باید انحصار را بشکنیم و خدمات را تا جایی که می‌توانیم رقابتی کنیم.

    رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه در مدیریت کشور باید جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب متفاوت حضور داشته باشند، بیان کرد: نمی شود بگوییم مدیران ارشد کشور اهل یک مذهب هستند بعد بقیه چه کنند؟ مگر اینها ملت کشور عزیزمان ایران نیستند؟ بعد از آنها مالیات نگیرید و به سربازی نفرستید و وظیفه ای برعهده ارزش نگذارید. اگر تکلیفشان مثل بقیه است حقوق ارزش هم باید مثل بقیه باشد.

    وی افزود: بگذارید همه کار کنند و اساس شایسته سالاری باشد. آیا در حکومت امیرالمومنین و پیامبر اینگونه واکنش‌ می شد؟ چطور موقع انتخابات همه را پای صندوق دعوت می کنید؟ اگر بناست آنها گزینش نکنند به چه دلیل در انتخابات به آنها می گویید تشریف بیاورید؟ اگر ما وحدت، انسجام و یکپارچگی می خواهیم باید مبنای ما در مدیریت شایسته سالاری باشد نه وابستگی به این جناح و آن جناح.

    روحانی در ادامه یادآور شد: گروهی که حاکم می شوند جهت کل ملت کشور عزیزمان ایران هستند. اگر قرار است یک جناح حاکم باشد و آن یکی به مرخصی برود بهتر است به آنها حقوق بدهیم. چرخش ما در مدیریت بسیار کند هست. من جهت دولت دوازدهم که می خواستم وزیر گزینش کنم با خیلی ها مشورت کردم. هر چه لیست پیش من می آمد سنین بالا بود. سن های بالای ۶۰ سال و حتی سن ۵۰ خیلی کم پیدا می شد. باید پرسید چرا؟ به چه دلیل گردش نخبگان ما در جایی متوقف شده است است؟

    انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش است / روحانی

    رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: من خواهش کردم و به تمام وزرا دستور دادم که هر کدام در این دوره دو جوان که در پرانتز نوشتم بین ۳۰ تا ۴۵ سال در سمت های بالا استفاده کنند تا به سمت معاون وزیر برسند که یکی از وزرا گفت بعد ما باید خداحافظی کنیم. به هر حال یک روزی باید خداحافظی کنیم و جوان ها بیایند بعد به چه دلیل به جوان ها تجربه و آموزش ندهیم اینها نشاط، شور و سلامتی بیشتری دارد.

    وی با اشاره به اینکه باید از زن ها در سمت های بالا استفاده کرد، گفت: زن ها از نظر قدرت مدیریت، دانش، فهم و تدبیر بسیار بالا هستند. چون زن ها را در مدیریت بالا نیاوردیم الان مسئله داریم. زن ها توانمند هستند. بگذارید تجربه مورد نیاز را به دست بیاورند. اینکه به حضور جوان ها، زن ها، اقوام و مذاهب متفاوت اصرار می کنم در سطح کل دولت و در بخش های متفاوت کشور است.

    رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش هست، گفت: ما باید انحصار را بشکنیم و خدمات را تا جایی که می‌توانیم رقابتی کنیم.

    رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت های خود با تبریک ایام عرفه، روز نیایش، عید قربان و عید غدیر یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهیدانی که در نظام جمهوری اسلامی مسوولیت های سنگینی برعهده داشتند جان خود را در راه انجام وظیفه فدا کردند که جهت ما حائز اهمیت هست. سال ۶۰ سال بسیار سختی بود که بر ملت ما گذشت. البته در سال های ۵۸ و ۵۹ مردم ما در برابر سختی ها و توطئه ها ایستادگی کردند تا نظام جمهوری اسلامی را استقرار بخشیدند.

    وی در ادامه یادآور شد: خون شهیدان ما در سایه تجاوز بعثی ها و ددمنشی تروریست ها در مرکز شهرهای ما از جمله پایتخت کشور عزیزمان ایران به هم آمیخته که اگر این خون ها و ایثارها نبود نه از نظام نه از انقلاب و نه از کشور چیزی باقی نمی ماند. اینگونه است که یاد شهید تندگویان را گرامی می داریم. در دفاع مقدس کمتر سابقه دارد که فردی در سطح وزیر به جبهه و خط مقدم برود آن هم جهت پالایشگاه ها و مراکز نفتی که تخریب و محاصره شده است بود. این نشان می دهد مردم و مسئولین همه جا کنار هم بوده اند.

    انحصار بزرگترین بلا جهت هر بخش است / روحانی

    روحانی ادامه داد: فرزندان مردم عالی این سرزمین با نمایندگان و وزرا و اعم جمعه همه خونشان در کنار هم در جبهه ها ریخته شد و این عظمت نظام ماست. من در سال ۶۲ در جبهه در دو روز پیاپی فرزندان روسای سه قوه را مشاهده کردم و به خاطر این مساله سجده شکر به جا آوردم. علت اینکه نظام ما در برابر همه توطئه ها ایستاد این است که ملت ما یکپارچه کنار هم قرار گرفتند و از همه چیز خود در راه نظام و انقلاب گذشتند.

    وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از اشخاص ممتاز این نظام بودند، خاطرنشان کرد: اخلاق، واکنش‌ و فداکاری آنها به مناسبت های متفاوت قبل و بعد از انقلاب در مجلس اول و در سمت های اجرایی ای که داشتند در جلسات متفاوت با شخصیت هایی مثل شهید بهشتی و دیگر عزیزان حضور داشتند. اینجا باید یادی کنیم از مرحوم آیت الله هاشمی که من هر خاطره ای از ذهن می گذارم در جلسات مهم، مهم و تصمیمات اساسی کشور ایشان هم حضور داشتند و در کنار بزرگان، شهدا و مقام معظم رهبری و همه آنها که پیرو راه و خط امام راحل بزرگوار بوده اند، حاضر بودند.

    رئیس جمهور افزود: هنگامی هفته دولت به نام این دو عزیز است یعنی خودمان باید به وظیفه مان زیاد توجه کنیم. رجایی، باهنر، بهشتی و مطهری شدن کار آسانی نیست. ما باید در این هفته از خدا بخواهیم خودمان در درون خودمان و با اراده خودمان بتوانیم راه این عزیزان را ادامه دهیم. مردم با صورت رجایی و باهنر احساس امنیت، آرامش، عدالت و معنویت می کردند و پاکی، صداقت، ایثار، فداکاری و پرکاری آنها را می دیدند.

    وی به ذکر خاطره ای از شهید رجایی پرداخت و خاطرنشان کرد: یک شب به همراه مقام معظم رهبری و مردها هاشمی و بهشتی جلسه ای خدمت شهید رجایی داشتیم. آقای رجایی پشت میز در حال انجام کارهای فوری بود تا بعد از آن کنار ما بیاید و روی زمین بنشیند. ولی همین طور که پشت میز داشت می نوشت خوابش برد که آقای بهشتی گفت چیزی نگویید و بگذارید اینجا کمی استراحت کند چراکه ۴۸ ساعت است نخوابیده و استراحت نکرده هست. این یک حرکت ارزشمند است و به ما نشان می دهد ما نباید شب و روز و ساعت بشناسیم.

    روحانی در ادامه تاکید کرد: اگر می خواهیم جهادی و انقلابی کار کنیم معنی اش این نیست که هشت صبح با کمی تاخیر به سر کار برویم و چهار بعدازظهر برگردیم. از هشت تا چهار جهت حقوق و وظیفه است و بیاییم از چهار تا شش هم جهت خدا کار کنیم و تا کار است ما هم کنار میز کارمان بمانیم و تلاش کنیم. هر روز صبح که سرکار می آییم دو سه ساعت کار را جهت آخرت انجام دهیم. ما تعهد کرده ایم و پشت میز خدمت آمده ایم و این وظیفه ماست و بابتش حقوق می گیریم. اگر کسی راضی نیست می تواند برود ولی هنگامی می ماند نمی تواند بگوید حقوقم کم است.

    وی با اشاره به اینکه ما جهت ساعت اداری موظف حقوق می گیریم، تصریح کرد: اگر یک ثانیه هم کمتر کار کنیم حتما در پیشگاه خدا مسئول هستیم و روز قیامت باید پاسخ بدهیم. آن هم نه به مدیر جمهور و وزیر بلکه به فرزند یتیم ها و فقرای کشور چراکه همه ما از بیت المال پول می گیریم.

    رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آنها که مومن به خدا هستند قدرت کنترلی به نام پرهیزگاری در باطنشان است و شاید نیاز به نظارت خاصی ندارند. کسی که با خدای خودش است می داند دو ناظر از طرف خدا در کنار او هستند و تمام اعمال او را ثبت و ضبط می کنند و خود خداوند هم شاهد همه اعمال ماست. خدا، پیامبر و ائمه ناظر بر عمل ما هستند به دو معنی که اول تخلف نکنیم و دوم احساس قدرت کنیم و احساس تنهایی نکنیم.

    روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سیستم اداری کشور عنوان کرد: ما از لحاظ سیستم اداری وظیفه نظارت داریم در کشور جمهوری اسلامی طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی امور برنامه، امور بودجه، امور اداری و امور استخدامی تمام کشور مستقیما برعهده مدیر جمهور است که از مسوولیت های سخت و سنگین مدیر جمهور به حساب می آید و از طرفی طبق اصل ۱۱۳ مسوولیت سخت اجرای تمام اصول قانون اساسی و ریاست کل اجرا به استثنای آنهایی که قانوناً به عهده رهبری گذاشته شده است به عهده مدیر جمهور هست. این بار سنگینی است و ما باید بپرسیم چه کسی آن را بر دوش ما گذاشته است.

    وی با بیان اینکه کشور اذعان ملت است و صاحب کشور ملت بزرگ کشور عزیزمان ایران هستند، گفت: این ملت است که ما را با رای مستقیم و غیرمستقیم خود در سمت های متفاوت می گمارد. رهبری، مدیر جمهور، نمایندگان، خبرگان، شوراها و غیرمستقیم وزرا تماماً با رای مردم گزینش می شوند. مشروعیت قانونی و ادعا می کنیم که حتی مشروعیت شرعی از طریق آرای مردم است.

    رئیس جمهور ادامه داد: خداوند اختیار کار مردم را به خودشان داده و این مردم هستند که آن را واگذار می کنند البته بحث ولایت الهی مساله دیگری است که در طول ولایت الناس و ولایت الله قرار دارد. اگر ما خادم مردم نباشد حتما کار ما نامشروع هست. شرعیت تمام امور کشور بر مبنای خدمت به مردم است.

    روحانی در ادامه تاکید کرد: کارمندان نباید در اجرای امور کشور و خدمت به مردم کاهلی کنند و یا فکر کنند مقام بالاتری از مردم هستند در حالی که هیچ کس بالاتر از ملت نیست. ملت به عنوان صاحبان کشور اختیاردار ما هستند و همه دستگاه ها حتی دستگاه نظامی مشروعیتشان بر این است که به مردم خدمت کنند.

    رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه مسوولیت شرکت امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه به عهده مدیر جمهور است که می تواند به شخص دیگری تفویض کند، افزود: یکی از دو مسوولیت بسیار مهم، پیچیده و سخت این دو شرکت هستند. اگر پول ما دقیق خرج نمی شود و اگر سیستم اداری درست کار نمی کند مدیر این دو شرکت مسوول هستند.

    وی اضافه کرد: ما باید درست چیدمان انجام دهیم. مردم نباید پشت میز این آقا و آن آقا بهشان توهین شود و یا تحقیر شوند. اگر یک ثانیه وقت مردم به خاطر سیستم غلط ما تلف شود همه ما در پیشگاه خدا مسئولیم. از طرفی ما باید بدانیم کارمندان ما چه می کنند و این نیروی عظیم چطور خدمت رسانی می کند.

    روحانی همچنین تصریح کرد: با وجود دو در و سه چهار قفل چطور مردم می توانند به ما برسند و رئیسی بر آنجا نظارت کند. من در اروپا دیدم که مدیر یک شرکت تمام سیستم را با دوربین کنترل می کرد ما امروز از این سیستم ها عبور کردیم و در دولت الکترونیک در کامپیوتر و حتی تلفن همراه شبانه روز می توانند کنترل کنند که کارمندان چقدر کار کرده اند. چند پرونده و ارباب رجوع داشته اند و به چه دلیل جواب مثبت یا منفی داده اند.

    رئیس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه باید سیستم را درست کنیم، تصریح کرد: دولت الکترونیک در کشور سامان پیدا نکند و شفافیت نباشد مسئله خواهیم داشت. حقوق های غیرمتعارف به علت عدم شفافیت به وجود آمد. همه چیز از جمله حقوق ها، مناقصه ها و مزایده ها باید در پیشگاه مردم باشد. ما نباید امضای طلایی داشته باشیم و مردم نباید معطل بمانند.

    وی ادامه داد: هنگامی نگاه می کنیم تمام مسائل در جایی به سرمایه گذاری وابسته می شود. ما می خواهیم شغل پایه دار ایجاد کنیم که آن هم نیاز به سرمایه گذاری دارد. در کشور عزیزمان ایران اگر یک نفر بخواهد سرمایه گذاری کند چقدر طول می کشد. این مجوزها را چند نفر باید امضا کنند و از کدام اداره به کدام اداره برود. چند ماه باید پشت در محیط زیست، ادارات صنعت و معدن، شرکت سرمایه گذاری و غیره بمانند.

    روحانی ادامه داد: با آنها که متخصص این امور هستند گفتم که شما را به خدا کاری کنید مانع ها راه مردم را بردارید تا در آخر چهار سال دولت پیش خدا شرمنده نباشیم. کشورهایی هستند که مجوز کار و فعالیت اقتصادی را در ۴۸ ساعت صادر می کنند. ما می توانیم ۴۸ روزه صادر کنیم. اشکال در سیستم های اداری ماست که ناصحیح و نادرست هست. بگذریم که در این میان حقوق شهروندی رعایت می شود یا نه. آیا من مسئول همه را به یک چشم می بینم یا همشهری، رفیق و یا آنکه برایم منفعت و ضرر دارد برایم تفاوت دارد. اساس حقوق شهروندی در شفافیت و یکسان دیدن مردم در برابر قانون و مقررات است.

    رئیس جمهور اضافه کرد: این حقوق شهروندی را که روی آن خیلی زحمت کشیده شد و اعلام و ابلاغ شد دستگاه های اجرایی و سیستم اداری باید به خوبی اجرا کنند. من آن را جهت تبلیغات ننوشته ام. والله بالله حقوق شهروندی را جهت انتخابات ننوشته ام بلکه جهت اینکه مردم احساس امنیت و آرامش کنند به مردم احترام گذاشته شود و قانون اساسی رعایت شود، نوشتم.

    روحانی در آخر اظهار کرد: همه وزرا، معاونین، مدیران، قضات و همه نمایندگان و مسوولین در سراسر کشور مسئول هستند ما باید سیستم نظارتی دقیق طراحی کنیم که این کار در دولت الکترونیک به صورت راحت تر و دقیق تر انجام می شود و باید از اولویت ها باشد.

    واژه های کلیدی: مقام معظم رهبری | رئیس جمهور | حسن روحانی | مدیریت | سیستم | ایران | مدیریت | اخبار سیاسی و اجتماعی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • منابع اورجینال فیزیک پلاسما
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های خانه داری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>