اطلاعیه سایت
در مراسم معارفه مدير كل روابط عمومی صدا و سیما، بر ايجاد راهبردهای نوين ارتباطي جهت حضور مؤثر در فضای رسانهای تأكيد شد.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ رئيس حوزه رياست صدا و سيما، در مراسم تكريم و معارفه مدير كل روابط عمومی، بر اهميت حفظ مرجعيت رسانهای صداوسيما و ايجاد راهبردهای نوين ارتباطی جهت حضور مؤثر در فضای رسانهای تأكيد كرد.
مهندس فیروزی مدیر حوزه ریاست و مشاور اجرایی مدیر سازمان، مخاطبان و مرجعیت رسانهای صداوسیما را دو سرمایه مهم رسانه ملی خواند كه در كشور بر اساس آخرین نظرسنجی های رسمی، حدود ۸۷ درصد مخاطب دارد.
وی با مقایسه تعداد شبكههای متفاوت تلویزیونی و رادیویی در سال ۱۳۷۰ و اكنون گفت: امروز در عصر فراوانی رسانههای متعدد مجازی و غیر مجازی ما صاحب چنین سرمایه عظیمی هستیم و جهت حفظ این سرمایه باید برنامه ریزی و آیندهنگری داشته باشیم.
ضرورت بهرهگيری از نخبگان در پيشبرد اهداف روابط عمومی رسانه ملی
رئیس حوزه ریاست صدا و سیما با آینده نگری اینكه در آینده تمام ظرفیتهای رسانهای به صورت پلی لیست (فهرست پخش) در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، گفت: با این دغدغه نمیتوان از روشهای سنتی روابط عمومی بهره برد و ناگزیر از رفتن به سوی نظام نوآوری هستیم.
وی با تأكید بر اینكه خاستگاه نظام نوآوری باید در روابط عمومی باشد، گفت: نخبگان و صاحبان اندیشه شرکت باید طرحها و فكرهای جدیدشان را در روابط عمومی مطرح كنند.
فیروزی با دسته بندی روابط عمومی دستگاهها در كشور به غیرفعال، نیمه فعال و فعال گفت: دسته چهارم روابط عمومیها كه از آنها به عنوان روابط عمومیهای فعال یاد می كنند، ضمن مرجعیت بخشیدن به آن نهاد، باعث تشخص آن میشوند و ارتباط عمیقی با مخاطبان درون و برونسازمانی و رسانه ها برقرار میكنند. از این جهت روابط عمومی شرکت صدا و سیما كه به تعبیری روابط عمومی نظام هست، باید چنین روابط عمومی باشد.
وی در آخر با قدردانی از تلاشهای نعمتی انارکی مدیر كل پیشین روابط عمومی، از رنجبران مدیر كل تازه این اداره كل به عنوان فردی رسانهای و آشنا به كار یاد كرد و از او خواست با بهرهمندی از اجماع نظر اندیشمندان و استفاده از حوزههای اندیشه الگوهای نوین رسانه ای را جهت پیشبرد اهداف شرکت در روابط عمومی به كار گیرد.
در مراسم معارفه مدير كل روابط عمومی صدا و سیما، بر ايجاد راهبردهای نوين ارتباطي جهت حضور مؤثر در فضای رسانهای تأكيد شد.
محمدحسین رنجبران مدیر كل روابط عمومی رسانه ملی نیز در این نشست با بیان اینكه در جنگ رسانهای امروز روابط عمومیها جایگاه ویژهای دارند، گفت: باید آرایش رسانهای درستی با كمک هم تدارک ببینیم و اعتماد مخاطب را به كمک این آرایش رسانهای جلب كنیم كه سرمایه عظیمی است.
رنجبران تأكید كرد: اعتماد مخاطب با تلاش جهت جلب رضایت مخاطبان، صداقت با آنها و تعامل با همكاران درون شرکت و همكاران رسانهای بیرون از شرکت به دست میآید و من امیدوارم در این دوره تعاملی خاص در این زمینه برقرار كنیم.
دكتر نعمتی نیز در این مراسم با بیان تغییراتی كه در سه سال گذشته در ساختار نمایندگیهای روابط عمومی در شرکت به وجود آمده، ابراز امیدواری كرد با بازبینی در این ساختار و احیای جایگاه مدیران روابط عمومی در مراكز استانها، روابط عمومی بیش از گذشته در انجام مأموریت هایش توفیق یابد.
در این مراسم جمعی از استادان دانشگاه صدا و سیما و مدیر كل امور بینالملل سازمان، زابلی زاده مدیر شبكه کشور عزیزمان ایران كالا و جمعی دیگر از مدیران شرکت حضور داشتند. همچنین به رسم یادبود هدایایی از طرف روابط عمومیهای سیما، صدا، امور استانها و كاركنان اداره كل روابط عمومی به دكتر نعمتی اهدا شد.
انتهای پیام/
ضرورت بهرهگيری از نخبگان در پيشبرد اهداف روابط عمومی رسانه ملی
واژه های کلیدی: روابط عمومی | رسانه ملی | رسانه ها | رسانه ای | مخاطب | تودیع و معارفه | روابط عمومی صدا و سیما | محمد حسین رنجبران