• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » عکس » عکس های عاشقانه » گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    دختر فوتبالیست | فوتبالیست ها | دوران فوتبال | جام جهانی | ورزشگاه | بدنسازی | مسابقه | فوتبال | مسئولان | چگونه | مردان

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران 

    الهام فرهمند در دنیای فوتبال بانوان نامی کاملا شناخته شده است هست, امروز با این دختر جوان صحبتی درمورد دنیای ورزش انجام داده ایم. خیلی از زنان و دختران كشور ما میباشند كه به فوتبال به عنوان یكی از علایق ورزشی خود نگاه می كنند و حتی بعضی از انها در این اساس به ترقی هاي خوبی هم رسیده اند ولی هنگامی پای گفتگو آن ها می نشینیم از امكانات كم و محدودیت هاي فوتبال بانوان میگویند.

    “الهام فرهمند” یكی از بازیكنان برجسته تیم ملی فوتبال زنان كه در تیم آینده سازان وطن نجف آباد توپ می زند, همانند اي از هزاران استعدادی است كه با مشكلات این رشته دست و پنجه نرم می كند ولی هیچگاه از مسیری كه در پیش گرفته دست بر نمی دارد. فرهمند كه لقب دیوید بكام دختران کشور عزیزمان ایران را یدك می كشد,

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    با ما از مشكلات و سختی هاي پیش پای خود و هزاران علاقه مند فوتبال گفت, ولی تأكید كرد كه هیچگاه فوتبال را كنار نمی گذارد و امیدوار است كه بتواند روزی در جام جهانی بازی كند.

    در یكی از برنامه هاي ۹۰, گلی كه شما به تیم سیرجان زده بودید, به عنوان یكی از عالی ترین گل هاي ماه گزینه شد. بازتاب این رخداد چگونه بود؟

    دختر فوتبالیست | فوتبالیست ها | دوران فوتبال | جام جهانی | ورزشگاه | بدنسازی | مسابقه | فوتبال | مسئولان | چگونه | مردان

    برای خودم هم دیدنی بود. احتمالا اگر گل هاي استقلال و پرسپولیس در این نظرسنجی نبود, می توانست رأی اول را به دست آورد. به هر حال, رخداد خوبی بود. این فیلم را در سیرجان گرفته بودند. بازتاب خوبی داشت. موجب شد كه نگاه ها به سمت فوتبال زنان بچرخد. با این كار مشخص شد كه چه صحنه هاي قشنگی در بازی هاي ما رخداد می افتد كه از نظرها مخفی هست.

    همۀ بازی ها فیلم برداری می شوند؟

    نه! همۀ بازی ها فیلم برداری نمی شوند. انشاالله كه باز هم این رخداد بیفتد. پیشباز مردم هم خیلی بافایده بود. فیلم این بازی را به فدراسیون ارسال كرده بودند و فدراسیون هم بعد از بررسی فیلم, گل مرا گزینه كرد. به نظرم اگر بازی با دوربین و كیفیت بهتری فیلم برداری شده است بود, حتماً اکثر مورد دقت قرار می گرفت.

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    در كل پیشباز از بازی ها چگونه هست؟

    پیشباز خیلی خوبی از بازی ها میشود؛ مثلاً از بازی ذوب آهن با تیم ما پیشباز بسیار خوبی شد. حدود ۴۰۰ نفر به ورزشگاه آمده بودند. با دقت به اینكه سكو و جایگاه تماشاگر نداریم, تماشاگران ناچارند یا ایستاده بازی را ببینند یا اینكه كنار جدول هاي زمین بنشینند.

    دختر فوتبالیست | فوتبالیست ها | دوران فوتبال | جام جهانی | ورزشگاه | بدنسازی | مسابقه | فوتبال | مسئولان | چگونه | مردان

    با دقت به اینكه با حجاب بازی می كنید, تماشاگر مرد هم دارید؟

    نه! مردان اجازه ندارند به مشاهده بازی هاي ما بیایند.

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    پدرتان هم بازی شما را ندیده هست؟

    پدرم یكی, دو بار به ورزشگاه آمد و بازی مرا دید. این جهت دو, سه سال پیش بود ولی نماینده فدراسیون فوتبال اجازه نمیدهد كه مردان به ورزشگاه بیایند.

    حضور خانواده ها در ورزشگاه تا چه اندازه روی كار شما تأثیرگذار هست؟

    زمانی كه خانواده هاي ما در ورزشگاه باشند, اکثر انگیزه میگیریم و تلاش بیشتری می كنیم. دوست دارم پدرم بازی هاي مرا ببیند. بودن خانواده ها در ورزشگاه انگیزه فوتبالیست هاي زن را اکثر می كند. این را هم بگویم كه اگر مردان وارد تصمیم گیری در حوزه فوتبال زنان شوند میتوانند به این رشته كمك زیادی بكنند؛

    چون تجربه و پیشینه انها در این اساس اکثر هست. اگر مردان فوتبال ما را آنالیز كنند, متوجه می شوند كه چه اندازه استعدادهای ناب در فوتبال زنان وجود دارد.

    برخورد مردم با شما چگونه هست؟

    مردم ما را نمی شناسند. احتمالا مسئولان هیأت فوتبال بشناسند! گرچه از مردم عادی انتظار نداریم كه ما را بشناسند. هر چقدر هم بازیكن تیم ملی باشیم و به قهرمانی رسیده باشیم به اندازه فوتبالیست هاي مرد مشهور نیستیم. خیلی از مردم پیگیر اخبار ما نیستند. با اینكه شرایط خیلی بهتر شده است ولی هنوز بعضی ها می پرسند؛ مگر دخترها هم فوتبال بازی می كنند؟!

    آینده فوتبال زنان را چگونه می بینید؟

    اگر همین روال ادامه پیدا كند مجدد از «رنكینگ» فیفا خارج می شویم. حتی از وقت مسابقه های غرب آسیا كه چند سال گذشته دوم شده است بودیم, عقب تر هستیم. این شرایط, نابودی فوتبال زنان را به همراه دارد. به چه سمتی قرار است برویم؟ هیچی! همین اکنون باید در بحبوحه دوران فوتبالم باشم و جهت تیم ملی و تیم باشگاهی ام بازی كنم, ولی شرایط فراهم نیست.

    پس از دو سال تیم ملی زنان تشكیل شد و این تیم مجدد به «رنكینگ» فیفا بازگشت. این بازگشت چه حاصلی جهت فوتبال زنان تا این لحظه داشته هست؟

    حدود دو تا دو سال و نیم خبری از تشكیل تیم ملی نبود.بعد از این مدت بانو امتحان سرمربی شدند و واقعا زحمات زیادی جهت تیم ملی كشیدند.پس از تشكیل تیم وقت زیادی جهت حاضر سازی تیم جهت جام ملت هاي آسیا نداشتیم. بهمن ماه تمرینات را شروع كردیم و ۱۱ فروردین عازم ویتنام شدیم.

    چون این مدت هم وقت شده است بود با بازی هاي لیگ, مربی تیم نمی توانست اردوهای بلندمدت بگذارد و به فرزند ها فشار بیاورد. مجبور بودند اردوهای كوتاه سه, چهار روزه درنظر بگیرند و مجدد بازیكنان را در اختیار کلوب ها بگذارند.

    با همه ي این ها فرزند ها در ویتنام به نظرم فراتر از حد انتظار ظاهر شدند. با دو ماه تمرین نمایش خوبی ارائه دادیم و جای امیدواری بود. بعد از مسابقه های به ما گفتند كه از این بعد اردوها ادامه پیدا می كند و دیگر نمی خواهیم تیم بزرگسالان در انزوا باشد, ولی از روز ۲۵ فروردین كه از ویتنام برگشتیم تا امروز دیگر هیچ خبری از تیم ملی نیست.

    چه كسی این حرف را زد؟

    مسئولان تیم ملی فوتبال زنان.

    در این دو ماه بازی تداركاتی هم برگزار كردید؟

    بله! دو بازی با تیم اوكراین انجام دادیم, ولی بعداً متوجه شدیم كه تیم ملی زیر ۲۰ سال اوكراین بود نه تیم ملی.

    تیم ملی نماینده اي ندارد تا با مسئولان فدراسیون فوتبال درمورد مشكلات موجود گفتگو كند؟

    یقین كنید دست مان به جایی بند نیست. حتی مدتی كه اردو بودیم نتوانستیم پول فاكتورهای رفت و آمدمان به استان پایتخت کشور عزیزمان ایران را بگیریم. تنها با سرپرست تیم, بانو كاكاوند در تماس بودیم. حتی در مورد لباس هاي مان به سرپرست تیم گفتیم كه با مسئولان فدراسیون فوتبال گفتگو كنند كه ایشان هم پیگیر این عنوان بودند؛ چون لباس ها در حد و اندازه هاي یك تیم ملی نبود.

    صعود تیم ملی فوتبال مردان و مسابقه های لیگ برتر, بر فوتبال زنان سایه انداخت و اجازه نداد كه به این بخش دقت شود.

    با شما موافقم. چه تیم ملی به جام جهانی صعود می كرد و چه نمی كرد, فوتبال مردان در اولویت بود. چند وقت پیش در یكی از كانال هاي خبری تلگرام, خواندم كه فیفا کلوب پرسپولیس را مجبور كرده بود كه به یك بازیكن خارجی كه از این تیم شكایت كرده مبلغی بیش از یك میلیارد تومان غرامت بدهد.

    دیدنی اینجاست كه این بازیكن جهت این تیم بازی هم نكرده ولی باشگاه, خود را مجبور كرده كه این مبلغ را پرداخت كند. با این حال, همین کلوب پرسپولیس حاضر نیست ۳۰۰ میلیون تومان جهت تیم فوتبال بانوان خرج كند. حتی در شهر خودم, اصفهان هم کلوب هایي مانند ذوب آهن و سپاهان قراردادهای خوبی با بازیكنان ارزش می بندند و حاضرند یك میلیارد و نیم بابت رضایتنامه یك بازیكن بدهند ولی حاضر نیستند باشگاهی در بخش فوتبال بانوان داشته باشند.

    سپاهان اعلام كرده میخواهد تیم آینده سازان را تحت پوشش قرار دهد, ولی همه ي از این میترسند كه سپاهان سال آینده این تیم را نخواهد, مانند همان تیم فوتسال كه امسال دیگر آن را نخواست. همۀ دلواپس میباشند كه پوشش دادن تیم هاي زنان بیش از یك فصل نباشد. درست است كه تیم بزرگسالان به جام جهانی صعود كرده و باید جهت موفقیت انها خرج هاي بیشتری شود, ولی چقدر تفاوت؟!

    تفاوت زیادی بین فوتبال زنان و مردان از لحاظ امكانات سخت افزاری و مالی وجود دارد.

    كاملا درست میگویید. اصلا فوتبال زنان با فوتبال مردان و شرایط آن ها قابل سنجش نیست. یكی از مشكلاتی كه ما داریم مساله دستمزدهاست. پولی كه در فوتبال به ما میدهند حتی با بازیكن مردی كه روی نیمكت می نشیند یا حتی در فهرست ۱۸ نفره هم نیست, قابل قیاس نیست.

    با پول بازیكنی كه روی سكو می نشیند و در فهرست مربی اش نیست, می شود یك تیم فوتبال بانوان را در یك فصل به طور كامل پشتیبانی كرد. بنابراین با شرایط ایده آل خیلی فاصله داریم. دریافتی پارسال من پنج میلیون تومان بود كه این مبلغ را از كل قراردادم گرفتم؛ یعنی حدود ۱۸ درصد.

    با این پول نمیتوانم تغذیه یك ورزشكار حرفه اي را داشته باشم, نمیتوانم مكمل هاي خوراکی بخرم, مربی شخصی بدنسازی بگیرم و… هنگامی پول نداریم انگیزه ها هم از بین میرود. یك بازیكن حرفه اي تلاش می كند تا به تیم ملی برسد, ولی ما نه تیم ملی داریم و نه کلوب پول مان را می دهد.

    بالاترین جایزه بازیكنان شما چقدر هست؟

    خیلی از دستمزدها آگاه نیستم, ولی فكر كنم بالاترین میزان جایزه ۲۵ میلیون تومان هست. مشاهده نمایید! چقدر با فوتبال مردان تفاوت داریم.

    پس به لژیونر شدن هم به سختی می شود دست یافت.

    هم اكنون خودم را آن اندازه حاضر نمیبینم كه بخواهم لژیونر شوم؛ چون فیلم خاصی از مسابقه های مان نداریم كه کلوب هاي خارجی, آن را ببینند. بنابراین باید با خرج خود ما جهت آزمون دادن برویم. از سوی دیگر؛ هنگامی بازیكنی از نظر بدنی حاضر نباشد, هر جا جهت آزمون دادن برود, وی را رد می كنند.

    به همین علت فعلاً به حاضر سازی خودم فكر می كنم و اگر زمانی چنین شرایطی داشته باشم حتماً اقدام می كنم.

    فكر می كنم جایزه پایین, تنها مشكل فوتبال بانوان نیست. كمبودهای دیگری هم در این اساس وجود دارد؛ مثلاً آیا شما بعد از بازی ریكاوری انجام می دهید یا از سالن هاي بدنسازی نوین بهره گیری می كنید؟

    سالن بدنسازی یا ریكاوری بعد از مسابقه نداریم. همینطور استخر شخصی نداریم كه بعد از مسابقه, از آن بهره گیری كنیم. از سالن هاي نوین بدنسازی هم خبری نیست. بدنسازی ما زیرنظر مربی بدنساز انجام می شود. یكی دیگر از مشكلات این است كه ورزشگاه ما سكوی تماشاگران ندارد.

    ورزشگاه تان مجهز هست؟

    منظورتان از مجهز چیست؟

    رختكن مناسبی كه بتوانید بین دو نیمه بهره گیری كنید, جهت تعویض لباس و…

    نه رختكن نداریم.

    پس بین دو نیمه چه كار می كنید؟

    كنار زمین می نشینیم و مربی با ما گفتگو می كند.

    كجا لباس تان را عوض می كنید؟

    شب گذشته از مسابقه خوابگاه هستیم و همان جا لباس مان را می پوشیم و به ورزشگاه می رویم. جهت سفرهای شهری هم با هواپیما مسافرت نمی رویم؛ با اتوبوس می رویم.

    علت این همه ي كمبود چیست؟

    واقعیت این است كه اسپانسری نداریم كه ما را پشتیبانی كند. كمك هایي كه به کلوب هاي فوتبال زنان میشود خیلی كم هست؛ مثلاً حدود ۵تا ۱۰میلیون به ما كمك می شود كه اصلا كافی نیست. اسپانسرهای رسمی كه مانند تیم هاي فوتبال مردان ما را پشتیبانی كنند نداریم.

    مساله دیگری كه باید به آن اهمیت بدهیم, این است كه نگاه جنسیتی را برداریم. ما زنان ۵۰درصد جامعه هستیم. بنابراین به چه دلیل باید با مردان تفاوت كنیم؟! به چه دلیل خرج اي كه جهت مردان می كنند جهت ما نمی كنند؟ حتی می شود با یك دهم یا یك صدم خرج هاي فوتبال مردان, جهت بانو ها تیم هاي خوبی راه انداخت كه در لیگ شركت كنند. رسانه ها باید بتوانند به کلوب ها فشار بیاورند تا شرایط ما عوض کردن كند. هیچ راهی نداریم كه مطالبات مان را پیگیری كنیم.

    با دقت به مشكلاتی كه وجود دارد, چه ارزیابی از لیگ فوتبال زنان دارید؟

    كیفیت مسابقه های سال به سال بهتر میشود. نسبت به چند سال گذشته بازی ها خیلی قشنگ تر شده است اند, ولی انگیزه ها كمتر شده است هست. بازیكنان خیلی تلاش می كنند تا به چشم بیایند. همۀ تیم ها حرف هایي جهت گفتن دارند ولی حیف كه كسی بازی هاي ما را نمی بیند.

    با این وصف, هم چنان به فوتبال ادامه می دهید؟

    بله! فوتبال را خیلی دوست دارم. حتی اگر زمانی هم بازی را كنار بگذارم دنبال مربیگری و داوری میروم. همین هم اکنون هم در مدارس فوتبال كار می كنم.

    غیر از فوتبال شغل دیگری هم دارید؟

    دانشجوی كارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی هستم. چند وقت است كه با دوستانم تصمیم گرفتیم كه یك «بیزینس» راه بیندازیم, ولی هنوز جدی در مورد آن تصمیم نگرفته ایم.

    سقف آرزوهای شما تا كجاست؟

    بازی در جام جهانی یكی از آرزوهای ورزشی ام است كه انشاالله روزی به آن برسم.

    واژه های کلیدی: دختر فوتبالیست | فوتبالیست ها | دوران فوتبال | جام جهانی | ورزشگاه | بدنسازی | مسابقه | فوتبال | مسئولان | چگونه | مردان

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    گفتگو با الهام فرهمند عالی ترین دختر فوتبالیست ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • کتاب های تفکر خلاق اورجینال
  • دانلود منابع مرجع آزمون های انگلیس
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دین
  • خرید کتاب زبان اصلی روماتولوژی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ورزش های رزمی
  • خرید کتاب های تفکر انتقادی از آمازون
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>