• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » آمریکایی‌ها به وظایف خود راجع به بازطراحی راکتور اراک عمل کردند / کمالوندی

    آمریکایی‌ها به وظایف خود راجع به بازطراحی راکتور اراک عمل کردند / کمالوندی

    بهروز کمالوندی در خصوص بازطراحی قلب راکتور اراک، اظهار کرد: در عنوان بازطراحی راکتور که اسم تازه آن راکتور آب سنگین خنداب هست، کارهای زیادی انجام شده است است

    آمریکایی‌ها به وظایف خود راجع به بازطراحی راکتور اراک عمل کردند / کمالوندی

    کمالوندی: آمریکایی ها به وظایف خود راجع به بازطراحی راکتور اراک عمل کردند

    عبارات مهم : انرژی هسته – نیروگاه

    بهروز کمالوندی در خصوص بازطراحی قلب راکتور اراک، اظهار کرد: در عنوان بازطراحی راکتور که اسم تازه آن راکتور آب سنگین خنداب هست، کارهای زیادی انجام شده است است و آمریکایی ها به وظایف خود در خصوص بازطراحی راکتور اراک عمل کردند.

    به گزارش ایسنا، سخنگوی شرکت انرژی اتمی افزود: آمریکایی ها عضو کارگروهی هستند که در آن کارگروه، در بازبینی ها نقش دارند، ولی کار مهم جهت بازبینی بر عهده چینی ها است.

    آمریکایی‌ها به وظایف خود راجع به بازطراحی راکتور اراک عمل کردند / کمالوندی

    کمالوندی با اشاره به این که در مراحل بعدی کارهای مهندسی، راه اندازی و راه اندازی انجام خواهد شد، متذکر شد: کار خیلی خوب پیش می رود و به لحاظ زمانی به هیچ وجه عقب نیستیم.

    وی ضمن تاکید بر این که کار اساسی و اولیه به وسیله کشور عزیزمان ایران در قالب طراحی انجام می شود، افزود: خوشبختانه طراحی ما در حدود ۱۴ ماه انجام شد و در مرحله بعد چینی ها آن را تایید کردند که می شود گفت کار کاملا بی نقصی انجام شده است و الان وارد فاز دوم شده است ایم و طراحی جامع تری انجام شده است هست. اگر چه جهت انعقاد قرارداد، یک سال طول کشید ولی در یک سال اخیر چون یک کار دیگری داشتیم که باید خودمان انجام می دادیم، آن کار داشت انجام می شد. اگر قرارداد هم یک سال قبل از آن منعقد می شد، باید می ایستادیم تا این کار تمام شود و سپس بر اساس قرارداد به چینی ها تحویل داده می شد، خوشبختانه قرارداد نیز به نحوی بسته شد که همه اهداف، معیارها و مشخصاتی که ما می خواستیم، در آن لحاظ شده است است.

    بهروز کمالوندی در خصوص بازطراحی قلب راکتور اراک، اظهار کرد: در عنوان بازطراحی راکتور که اسم تازه آن راکتور آب سنگین خنداب هست، کارهای زیادی انجام شده است است

    سخنگوی شرکت انرژی اتمی با بیان این که قرارداد خوبی بستیم، متذکر شد: کارطراحی به خوبی انجام شده است و بازبینی را نیز چینی ها انجام دادند، چینی ها مرحله اول بازطراحی را تایید کردند که خبر خوبی است و نشان می دهد کار متخصصین و مهندسین ما بی نقص است.

    کمالوندی با اشاره به این که تجربه ساخت راکتور از نوع آب سنگین و سوخت طبیعی را تا کنون نداشتیم، گفت: با این شرایط طراحی که انجام می دهیم را باید کشوری که تجربه این کار را دارد، تایید کند. تعداد این کشورها زیاد نیست و تنها دو کشور هستند که یکی از این دو کشور چین هست. هنگامی چینی ها این طراحی را تایید می کنند به این معنی است که با اعتماد به نفس خیلی بیشتری می توانیم کار را ادامه دهیم. ما انشاءالله در وقت تعیین شده است به مرحله راه اندازی می رسیم. آینده نگری اولیه ما بین ۴ تا ۵ سال بوده که در حال حاضر یک سال و اندی از آن گذشته است.

    سخنگوی شرکت انرژی اتمی با بیان این که در حال حاضر یک ماه است که وارد مرحله دوم بازطراحی قلب راکتور آب سنگین خنداب شده است ایم، گفت: منتظر بودیم که نتیجه اولیه مشخص شود و اگر ایراداتی است این ایرادات برطرف شود، بر اساس طرح اساسی ابتدا باید اقداماتی انجام شود و زمانی می شود وارد شرح حال شد که کارهای اساسی اولیه تایید شود. هنگامی می گوییم بازطراحی، خود بازطراحی نیازمند این است که چیزی را طراحی کنیم، باید توجه داشت که ۹۰ درصد از بخش های متفاوت راکتور قرار نیست، بازطراحی در مورد آن ها انجام شود، بلکه ۱۰ درصد باید بازطراحی شود که بخش بسیار مهمی است.

    آمریکایی‌ها به وظایف خود راجع به بازطراحی راکتور اراک عمل کردند / کمالوندی

    بنا بر گزارش منزل ملت، کمالوندی با بیان این که مخزن مهم یا قلب که در وسط راکتور واقع شده است است بعد از خارج شدن حفره هایی در آن است که این حفره ها جهت قرار گرفتن سوخت در آن تعبیه شده است هست، گفت: طرف های برابر بیان می کردند که این را نصف کنیم ولی نظر کشور عزیزمان ایران این بود که چون می خواهیم جهت استفاده آموزشی از آن نگهداری کنیم، به عنوان نمونه ای از کاری که انجام داده ایم، نصف نکردیم و توافق کردیم که بتن را در حفره ها بریزیم تا حفظ شود. در واقع هنگامی می گوییم بازطراحی راکتور، طراحی یک قلب تازه است که چند مرحله دارد که بعد از انجام مراحل اساسی، طراحی شرح حال در حال انجام است.

    وی با بیان این که مرحله اساسی طراحی تمام شد و مرحله مفهومی قبلا انجام شده است بود و مورد تایید طرف های برابر ما قرار گرفت، افزود: باید مشخصات به نحوی باشد که نگرانی آن ها در خصوص استفاده در موارد غیر صلح آمیز رفع شود، که این اتفاق رخ داد و طراحی اولیه آن انجام شد و در مرحله طراحی شرح حال هستیم که به آن طراحی تفصیلی نیز می گویند، بعد از آن بر اساس وقت بندی های CPI به خوبی انجام می شود.

    بهروز کمالوندی در خصوص بازطراحی قلب راکتور اراک، اظهار کرد: در عنوان بازطراحی راکتور که اسم تازه آن راکتور آب سنگین خنداب هست، کارهای زیادی انجام شده است است

    کمالوندی در خصوص همکاری های کشور عزیزمان ایران و روسیه در ساخت نیروگاه ها، اظهار کرد: اخیرا به روسیه سفر کردیم و راکتور تازه و نیروگاه تازه ساخته می شود. کار به خوبی پیش می رود و ممکن است وقت بندی آن را عوض کنیم و مقداری سریع تر از وقت های آینده نگری شده است جهت طراحی اقدام کنیم و راه اندازی ۹ ماه تا یک سال سریعتر انجام شود. اکنون جهت ساخت نیروگاه ها در مرحله خاک برداری هستیم و باید میلیون ها تن خاک برداشته شود. بعد از آن بتن ریزی و فنداسیون انجام می شود.

    وی با بیان اینک ه به طور کلی نیروگاه ها در دنیا، سریعتر از ۶ سال به اتمام نمی رسد، حتی اگر بخواهند ضربتی کار کنند، افزود: بستگی به کارهای ساختمانی و استفاده از تجیهزات آماده یا ساختنی دارد.

    آمریکایی‌ها به وظایف خود راجع به بازطراحی راکتور اراک عمل کردند / کمالوندی

    معاون صالحی گفت: آینده نگری ما این بود که نیروگاه اولی ۸ سال بعد راه اندازی شود و دومی نیز با فاصله دو سالی که به تاخیر می افتد ۱۰ سال بعد آماده بهره برداری شود، افزود: حدود ۹ سال دیگر باید هر دو نیروگاه را داشته باشیم و حدود ۷ سال دیگر نیروگاه اول باید آماده شود و فعلا بر طبق این وقت بندی حرکت می کنیم.

    سخنگوی شرکت انرژی اتمی با بیان این که ۱۰۵۰ مگاوات ظرفیت هر کدام از این نیروگاه ها است که دو تای آن ها ۲۱۰۰ مگاوات می شود، اظهار کرد: نیروگاه فعلی نیز ۱۰۵۰ مگاوات و به اندازه همین است که ۱۰۰۰ مگاوات را به صورت عادی تولید می‎کند.

    وی گفت: نیروگاه اتمی چیزی حدود ۵ میلیارد دلار جهت هر نیروگاهی هزینه دارد. نسبت به نیروگاه ‎های غیراتمی یعنی نیروگاه های گازی و فسیلی چیزی حدود ۲ تا ۳ برابر هست، ولی تفاوتش این است که عمرش خیلی زیاد است که حداقل ۶۰ سال است و ۴۰ سال زیاد کردن می یابد که به ۱۰۰ سال می رسد، مصرفش بعد از اینکه به بهره برداری می رسد خیلی پایین است.

    کمالوندی با بیان این که در بلند مدت به لحاظ اقتصادی به نفع ماست که به سمت انرژی هسته ای برویم افزود: این اقدام به لحاظ تکنولوژی تمیز و جهت محیط زیست خوب هست، ولی باید توجه داشت که برنامه ای بلند مدت و هزینه بر است و باید متکی بر نیروی داخلی باشد و اگر متکی به نیروی داخلی نباشد به لحاظ ایمنی ضریبش بالا نیست. اگر در فوکوشیما به جای ژاپنی ها، خارجی ها در آن کار می کردند شاید، در اتفاق اول این کار را ترک می کردند و می رفتند ولی نیروگاهی که متکی به نیروی داخلی باشد از لحاظ ایمنی هم در سطح بالایی قرار دارد. بنا بر این تخصص و زمینه های محیط زیستی ما هم ایجاب می کند که این کار را انجام دهیم و خوشبختانه همه این شاخصه ها را داریم.

    معاون صالحی تصریح کرد که حتی اگر بخواهیم سوخت تولید کنیم، توانایی آن را داریم و در حال برنامه ریزی هستیم.

    کمالوندی با بیان این که تخصص، غنی سازی و امکانات کافی را داریم و هر کشوری که هر کدام از این ها را نداشته باشد ممکن است علت نداشته باشد به سمت نیروگاه هسته ای برود، گفت: ولی کشور ما دلایل بسیار زیادی دارد که به سمت ساخت نیروگاه هسته ای برود.

    سخنگوی شرکت انرژی اتمی با بیان این که جهت دولتمردان ممکن است سخت باشد که یک دفعه پول زیادی را جهت این کار تخصیص داده شده است دهند و به همین علت اگر بشود از فاینانس و وام های خارجی استفاده کرد، بهتر هست، افزود: در این زمینه داریم فکر می کنیم که تعداد را زیاد کردن دهیم و برسیم به ۲۰ هزار مگاواتی که مورد نظر مجلس بوده، که باید فکری به حالی تامین اعتبارش کنیم چون با اعتبارات معمولی نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

    واژه های کلیدی: انرژی هسته | نیروگاه | استفاده | اندازی | نیروگاه | قرارداد | طراحی | انرژی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع معادلات دیفرانسیل
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>