• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » پاسخ سوال‌های شرعی خود را راجع به احکام شرعی سحر و جادو، اینجا بخوانید

    پاسخ سوال‌های شرعی خود را راجع به احکام شرعی سحر و جادو، اینجا بخوانید

    سوال های شرعی شما مخاطبان راجع به احکام سحر و جادو به وسیله کارشناس دینی و مذهبی، پاسخ داده شده است است.

    پاسخ سوال‌های شرعی خود را راجع به احکام شرعی سحر و جادو، اینجا بخوانید

    به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ بخش های مهمی از پرسش های شما کاربران گروه تحریریه سایت، با کارشناسان دینی و مذهبی مطرح شده است و شما می توانید پاسخ های خود را اطراف احکام شرعی رهن و اجاره در اینجا دریافت کنید.
    حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس امور دینی و مذهبی در خصوص احکام شرعی سحر و جادو گفت :با نگاهی فقهی به مبحث سحر و جادو درواقع باید دید که این مقوله در قرآن و یا در دستورات اسلام آمده هست، یا نه؟ آیات بسیاری در قرآن کریم راجع به سحر و جادو وجود دارد، ولی تاکید نکرده است.

    عبارات مهم : دینی و مذهبی – احکام شرعی
    اما پاسخ پرسش های برخي از کاربران در خصوص سحر و جادو، كه حجت الاسلام والمسلمین شهرباف‌کارشناس امور دینی و مذهبی، داده شده، به شرح زیر است:

    تا چه اندازه این مبحث در قرآن صحت دارد؟
    در قرآن کریم آیات بسیاری درباب اشاره به وجود سحر و جادو شده است هست، نه به این معنا که قبول کرده باشد. به طور مثال ما در آیاتی راجع به حضرت موسی (ع) و فرعون در قرآن داریم که از جانب حضرت موسی (ع) آمده هست. آیات ۱۰۲ سوره بقره «وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّياطينُ عَلي‏ مُلْکِ سُلَيْمانَ وَ ما کَفَرَ سُلَيْمانُ وَ لکِنَّ الشَّياطينَ کَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَي الْمَلَکَيْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما يُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّي يَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَراهُ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَ لَبِئْسَ ما شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کانُوا يَعْلَمُونَ» در قرآن کریم اشاره به صحبت کردن سلیمان نبی (ع) با ورود شیاطین به مردم دارد، لذا از این آیه می توان به چند صورت استفاده کرد، اول اینکه سحر و جادو وجود دارد و در برابر حقانیت خداوند، باطل است.

    تفحص هم در مورد سحر و جادو حرام است؟
    سحر، جادو و طلسم در برابر حق باطل است و اسلام تایید نمی کند، چراکه این مقوله از تعالیم شیطانی است.

    پاسخ سوال‌های شرعی خود را راجع به احکام شرعی سحر و جادو، اینجا بخوانید

    برای رهایی از سحر و جادو چکار کنیم؟
    سحر، جادو و یا دعا گاهی به واسطه نوشتن، خواندن و یا دمیدن صورت می گیرد، ما در مورد سوره فلق داریم که اگر کسی به نیت کس دیگر و یا کاری آن را به شخص برابر بدمد، گره و یا چالشی را به آن کس دمیده هست، البته به این اعتبار که امری بافایده باشد.
    در قرآن آیات قرآن کریم به دو سوره ناس و فلق اشاره شده است که سوره فلق جهت دفع سحر و جادو و سوره ناس جهت دفع وسوسه و وسواس آمده است.

    می خواستم بپرسم نظر اسلام در مورد سحر و جادو چیست ؟
    در وجود چنین امری شکی نیست، ولی از نظر اسلام و شرعی بودن، رد شده است است.
    ما بعضا یکسری علوم مانند نجوم و علوم خفیه داریم که در دسترس همگان نیست، البته از جمله علوم بافایده نیز هستند، ولی چون در دسترس همه افراد نیست و آگاهی نسبت به آنها کمتر هست، مردم علوم خفیه را سحر می دانند. در همین باب علم مبارک جفر را داریم که اگرچه در دسترس همه نیست، ولی بافایده هست. لذا در روایات داریم که «الناس الدعوة ما الجهل‬‎»؛ مردم نسبت به آنچه نمی دانند، دشمن هستند.

    ذکر یا آیه ایی از قرآن است که تمام سحر و دعا ها وطلسم ها رو باطل کند؟
    ما ادعیه های فراوانی داریم که طلسم گونه نوشته می شوند مانند احراز امیرالمونین (ع) و حرز امام جواد (ع) که اثرهای فراوانی هم دارند.

    آیا بستن بخت دختر واقعا وجود دارد؟ اگر پاسخ بله است چگونه میتوان بخت دختر را باز کرد؟
    اما در باب ازدواج و یا طلسم بستن بخت و ازدواج باید بگویم که امروزه بسیاری از دختران تصور می کنند که بخت آنها با دعا و …بسته شده است هست، و این در صورتی است که به جزای اعمال هر فرد مربوط می شود، وسواس زیاد به روی گزینش ها و یا ایراد گرفتن از خواستگارها، باعث بسته شدن دربهای رحمت و برکت می شود و این امر هیچ وابستگی به سحر و جادو ندارد.

    سوال های شرعی شما مخاطبان راجع به احکام سحر و جادو به وسیله کارشناس دینی و مذهبی، پاسخ داده شده است است.

    اصلا تحقیق و تفحص در مورد سحر و جادو حرام است؟ اگر سحر و جادو در راه درست انجام شود باز هم حرام است؟ کار این دعا نویس های سحر و جادو، شرعی و قانونی است؟
    سحر حرام است و در زمره گناهان کبیره قرار دارد، اگر هم کسی آن را حلال بداند و یا ساحر باشد، کافر تلقی می شود، از این روی هرکسی کم یا زیاد از معلمان باشد، کافر است.
    «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) ثَلَاثَةٌ لَا یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ مُدْمِنُ خَمْرٍ وَ مُدْمِنُ سِحْرٍ وَ قَاطِعُ رَحِم‏»؛ رسول خدا(ص) فرمود: سه طایفه وارد بهشت نمی‌شوند؛ دائم الخمر، کسی که شغلش ساحری هست، و کسی که پیوند خویشاوندى را بریده باشد.

    چگونه می شود فردی که دعایی شده است است را آن دعا را باطل کرد ؟
    علاوه بر سوره ناس و فلق ۲ دعای دیگر به نام آیات سخره از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که برگرفته از آیه ۵۴ سوره اعراف «إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَالأمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ (٥٤)» است که مداومت در خواندن آن باعث دفع بلایا و یا سحر و جادو می شود.همچنین دعایی دیگر نیز شیخ عباس قمی در حاشیه کتاب مفاتیح الجنان در همین باب آورده است که باید به روی پوست آهو و طبق شرایط ذکر شده است در این کتاب انجام شود.

    افراد سود جو را در زمینه سحر و جادو چطور بشناسیم؟
    تشخیص چنین افرادی مسئله هست، ولی در نهایت اگر کسی مسیر اولیاء، اهل بیت (ع) و کلام الهی و وحی را بیان کند، علت بر حقاقیت است و در غیر ا ین صورت امری شیطانی و حرام است.

    مراکز معتبری که می توانند در زمینه شکستن سحر و جادو فعالیت کنند داریم؟ اگر داریم معرفی بفرمائید؟
    این علم و یا علوم چون جزو علوم خفیه هستند و آگاهی نسبت به آنها کم هست، نمی توانیم توصیه ای جهت انجام این امور داشته باشیم.

    انتهای پیام/

    احکام شرعی سحر و جادو

    واژه های کلیدی: دینی و مذهبی | احکام شرعی | اسلام | خواندن | پاسخ به سوالات شرعی | احکم شرعی | سحر و جادو | حجت الاسلام شهرباف

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیزیک لیزر
  • کتب صنعت سیمان زبان اصلی
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی علوم فضایی
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • خرید کتاب های جبر خطی از آمازون
  • منابع اورجینال سیستم عامل
  • خرید کتاب های دیابت از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>