خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » دیه و خسارت فاجعه منا مکه چقدر است ؟
 modiseh 

دیه و خسارت فاجعه منا مکه چقدر است ؟

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان خسارت به قربانیان حادثه مکه و منا

دیه و خسارت فاجعه منا مکه چقدر است ؟

بعد از بازگشت زائران مجروح و قربانیان حادثه منا ، اکنون بحث بر سر جبران خسارت و دیه فوت قربانیان این حادثه است. مدیرعامل بیمه ایران گفت: برای جبران خسارت حوادث اخیر مکه و منا به ذینفعان این حوادث در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش پارس ناز سیدعباس حسینی در گردهمایی مدیران استانی، ستادی و شعب سراسر کشور شرکت متبوعش با عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های بازماندگان و همدردی با مصدومان این حوادث، از آغاز پرداخت علی الحساب غرامت فوت جان باختگان خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان حج و زیارت و به منظور جبران بخشی از هزینه‌های کفن و دفن جان باختگان این حوادث، پرداخت علی الحساب ۲۵۰ میلیون ریالی را در شعب سراسر کشور خود آغاز کردیم.

 

وی افزود:بیمه ایران در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود بلافاصله و بدون طی تشریفات بیمه‌ای در این خصوص اقدام کرده است.رییس هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: طبق قرارداد بیمه ایران با سازمان حج وزیارت،غرامت فوت جان باختگان حوادث مکه در مجموع ۵۵ میلیون تومان است که به محض تکمیل پرونده فوت شدگان دروجه بازماندگان پرداخت خواهد شد.

 

حسینی اضافه کرد: همچنین هزینه‌های درمانی تا سقف ۱۵ میلیون تومان است که طبق قرارداد منعقده از طریق این مجموعه قابل جبران بوده و این هزینه‌ها به مراکزدرمانی پرداخت خواهد شد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: دغدغه‌های بسیاری برای پیگیری داریم که یکی از مهم ترین آن‌ها بحث پرداخت خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه است.مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه درصدد هستیم هرچه سریع تر به پرونده باز بیمه توسعه در بیمه ایران خاتمه دهیم تصریح کرد: برای جبران خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه تدابیر جدیدی اتخاذ کرده‌ایم تا هر چه سریع تر زیان دیدگان و ذینفعان به حقوق خود دست یابند.

 

رییس هیات مدیره بیمه ایران با بیان اینکه سیستم برای کار و فعالیت در دوره جدید نیاز به آرامش دارد تاکید کرد: می‌خواهیم با بازگرداندن آرامش به خانواده بیمه ایران این مجموعه را پویا تر از گذشته نماییم و برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد.

 

حسینی ضمن اشاره به قدمت و مسوولیت‌های بیمه ایران در توسعه صنعت بیمه در کشور، ادامه داد: ظرفیت‌های بیمه ایران در زمینه‌های گوناگون به ویژه حوزه منابع انسانی برجسته است و جذب مدیران و همکاران این مجموعه درسایر شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی حاکی از توانمندی نیروهای انسانی این شرکت است.

 

رییس هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: ما معتقدیم برای راهبری صنعت بیمه برای راهبری صنعت بیمه درهزاره سوم باید از ابزارهای نوین با این هزاره استفاده کنیم.وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات صنعت بیمه اشاره و تصریح کرد: شرکتی که راهبر صنعت بیمه کشور است می تواند در اجرا تامین منابع و تصویب مصوبات صنعت بیمه نیز نقش اساسی داشته باشد.

 

وی همچنین به استفاده از ظرفیت‌های موجود در کمیسیون‌ها و کمیته‌های دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای استراتژی های صنعت بیمه تاکید کرد.حسینی ادامه داد:همچنین بی شک برای حل مشکلات و ارتقای جایگاه بیمه، سطح تعاملات و ارتباطات سازنده خود را با نهادهای قانون گذاری و نظارتی افزایش خواهیم داد.

 

وی در خصوص استراتژی بیمه ایران در بازار داخلی تصریح کرد: ما با سایر شرکت‌ها نه تنها رقابتی نداریم بلکه از آنان حمایت نیز خواهیم کرد زیرا استراتژی ما افزایش سبد بیمه ای کشور است.رییس هیات مدیره بیمه ایران در توضیح بیشتر این مطلب گفت: ما به دنبال توسعه بازارهای داخلی و خارجی هستیم و با ایجاد هلدینگ آنان را در این مهم با خود همراه خواهیم کرد.

 

به اعتقاد وی فضای رقابتی در صنعت بیمه ایران باید تغییر کند همچنین جایگاه صنعت بیمه درکشور جایگاه مناسبی نیست و ما باید به دنبال جایگاه واقعی خود باشیم.حسینی درادامه با اشاره به توانمندی و مزیت های ذاتی بیمه ایران جای این شرکت را درمیان صنایع بزرگ کشور خالی خواند و افزود: ما به دنبال ورود به جمع بزرگان اقتصاد کلان کشور بوده و خواستار تاثیر گذاری بیشتر در این بخش هستیم بر همین اساس تفکر خود را از رقابت با شرکت‌های بیمه ای داخلی خارج کرده‌ایم.

وی پرتفوی صنعت بیمه را در مقابل سایر صنایع درکشور اندک خواند و عنوان کرد:درآمدی که کسب شده اصلا مناسب این صنعت نیست.بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه ایران حسینی با اشاره به اینکه دولت از این مجموعه انتظارسود و بهره وری بیشتر را دارد، تاکید کرد: انتظاری که دولت مردان از ما دارند درست است و در همین راستا علاوه بر ایفای تعهدات و افزایش میزان رضایتمندی بیمه گذاران باید بدنبال بهره وری بیشتر نیز باشیم.

وی در این ارتباط خواستار توسعه فعالیت‌های بیمه ای شرکت متبوعش در حوزه بین الملل و منطقه شد و افزود:هم اکنون در دوره پساتحریم قرار داریم و به طور حتم نیازمند استفاده از ظرفیت های خارجی در حوزه بیمه هستیم.

وی تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم چگونه از ظرفیت های جهانی و بین المللی استفاده کنیم.رییس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه سخنانش به مطالبات بیمه ایران ازسایر دستگاه ها اشاره کرد و افزود: درحال حاضر بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه از بیمه گذاران و دستگاه های اجرایی طلب داریم که اگر این مبلغ به ما پرداخت شود به طور حتم ارائه خدمات ما نیز مناسب تر خواهد شد.

حسینی درخصوص دیدارش با نمایندگان شبکه فروش بیمه ایران نیز گفت: بخش قابل توجهی از پرتفوی بیمه ایران متعلق به شبکه نمایندگی و فروش شرکت است و ما نمی توانیم آنان را نادیده بگیریم این مجموعه یکی از مزیت‌های اصلی ماست و بر حفظ اقتصاد این شبکه و رسیدگی به آنان تاکید داریم.

وی درادامه به روابط بیمه ایران و بیمه مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: بیمه ایران و بیمه مرکزی هر دو متعلق به دولت هستند و ارتقای سطح تعاملات و همکاری با بیمه مرکزی جز اصول کاری ماست.

وی در خاتمه خواستار بهبود وضعیت ارزیابی شعب و نمایندگی‌ها و افزایش نظارت در برخی از سطوح شرکت بیمه ایران شد و افزود: بیش از ۹۰ درصد مشکلات فعلی شرکت به عدم ارزیابی صحیح از شعب و نمایندگی ها و نظارت کافی باز می گردد و معتقدم اگر نظام ارزیابی و نظارت دربخش های مختلف درست عمل کند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

منبع:ایسنا

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

modiseh

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>