• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » لباس ۲۴۴ میلیونی جهت عروس!

    لباس ۲۴۴ میلیونی جهت عروس!

    ازدواج ویترین طبقه اجتماعی افراد شده است هست، طوری که تصور بر این است نوع مراسم نشان می‌دهد افراد به چه طبقه‌ای تخصیص داده شده است دارند. همین

    لباس ۲۴۴ میلیونی جهت عروس!

    ازدواج ویترین طبقه اجتماعی افراد شده است هست، طوری که تصور بر این است نوع مراسم نشان می دهد افراد به چه طبقه ای تخصیص داده شده است دارند. همین ذهنیت است که شکاف طبقاتی جامعه را در نوع برگزاری مراسم ازدواج به نمایش می گذارد. محلی خوب جهت تفاخر به آنچه ندارند.

    شما جهت جشن عروسی چقدر خرج میکنید؟

    همه آسیب های اجتماعی متاثر از بالا رفتن سن ازدواج را کنار بگذارید، آمار عجیب طلاق در سال های اولیه و حتی تعداد بالای زندانیان مهریه را هم همین طور، شاید مغفول مانده ترین علت بالا رفتن سن ازدواج هزینه های آن هست، هزینه هایی که اتفاقا به نظر می رسد در برنامه مسئولان و تحقیقات جامعه شناسان جایی ندارد.

    عبارات مهم : آسیب های اجتماعی – برگزاری مراسم
    قناعت، دوری از تجمل، تسهیل در ازدواج، اینها همه شاخصه هایی است که جهت ازدواج به آن توصیه می شوید ولی بدون شک خرج هایی است که نمی توان از آن گذشت، سنت و آیین باشد یا دلخواه همسران چیزی که عیان است این که باید خانواده ها سر کیسه را کمی شل کنند تا زندگی ها سر بگیرد.

    در این میان گروهی با حداقل هزینه ها ازدواج می کنند و گروهی هم تا آنجا که می توانند بریز و بپاش می کنند؛ گزارش ما گشت و گذاری میان هر دوی این گروه هاست و به دست آوردن حداقل و حداکثر هزینه های این مراسم . «کار تشریفات نهایت ندارد». این جمله ای است که مدیر یکی از تالارهای شهر در ابتدای گزارش به من می گوید؛ جمله ای که براحتی می توان به دیگر حوزه های هزینه های ازدواج تعمیم داد.

    مفهوم حرف او در ادامه گفت وگویم روشن می شود: «کمترین هزینه تالار ما منویی است که به ازای هر نفر ۷۵ هزار تومان است ولی با توجه به بودجه شما تا یک میلیارد هم ما پیشنهاد داریم». این بازه گسترده در بسیاری از هزینه های دیگر ازدواج هم به چشم می خورد. شاید تنها هزینه های ثابت جهت قشر مرفه و البته آسیب پذیر در این میان هزینه های آزمایشگاه و ثبت ازدواج است که از ۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزارتومان متغیر است.

     
    وقتی اشرافیگری تشخص می دهد

    ازدواج ویترین طبقه اجتماعی افراد شده است هست، طوری که تصور بر این است نوع مراسم نشان می دهد افراد به چه طبقه ای تخصیص داده شده است دارند. همین ذهنیت است که شکاف طبقاتی جامعه را در نوع برگزاری مراسم ازدواج به نمایش می گذارد. محلی خوب جهت تفاخر به آنچه ندارند.

    قضیه هنگامی تلخ تر می شود که حتی آنهایی که به ازدواج های کم هزینه روی می آورند ترجیح می دهند آن را در خفا نگه دارند تا مبادا متهم به فقر شوند. آنقدر که نوکیسه ها اصرار به نشان دادن دارند، این افراد در پنهان کردن اوضاع خود می کوشند.

    بازار ولی متناسب با همه این افراد گزینه دارد، هر چند حتی بدون تحقیق می توان متوجه شد گزینه های اشرافیت در مراسم ازدواج بسیار زیاد از گزینه های کم هزینه هست. شما براحتی می توانید چندین و چند تالار و باغ پیدا کنید که اجاره ارزش جهت یک شب برپایی مراسم ازدواج بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون هست؛ ولی جهت پیدا کردن تالاری جهت حداقل ۲۰۰ مهمان با شبی بین یک تا سه میلیون تومان تنها چند گزینه پیش رویتان می بینید.

    لباس ۲۴۴ میلیونی جهت عروس

    سطح توقعات را که خیلی هم پایین بیاوریم باید بدانیم که خرید عروسی، پرخرج ترین بخش یک ازدواج هست. در این بخش این را که چه خریدی به عهده چه خانواده ای هست، فاکتور گرفته ایم و تنها به قیمت ها اشاره داریم. یک دست کت و شلوار معمولی جنس پارچه ترک دوخت کشور عزیزمان ایران را می توانید در مغازه های منطقه باب همایون از ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیدا کنید.

    هر چند همین دیروز قیمت یک دست کت و شلوار مردانه ویسکوز بین ۱۱ تا ۲۳ میلیون تومان بود. این رقم ها جزو قیمت های اشرافی نیست؛ به چه دلیل که کت و شلوار دامادی تا مرز ۹۰ میلیون تومان هم پیدا می شود. تنها کافی است سری به مجتمع های شمال پایتخت بزنید.

    ازطریق یک آگهی معمولی به یک مزون خانگی راه پیدا می کنم. جایی که به نظر می رسد حالا یکی از پاتوق های ثابت زوج های متمول هست. مزون مورد نظر در یکی از برج های البته معمولی الهیه هست. در این مزون براحتی می توانید لباسی متفاوت تر از هرآنچه تاکنون دیده اید، تهیه کنید.

    با پرداخت ۳۰ میلیون تومان جهت کیف و کفش، ۴۵ میلیون تومان جهت تاج، ۹ میلیون تومان جهت حریر روی شانه و در نهایت سنجاق سینه ۱۰ میلیون تومانی، یک ست رویایی جهت شب عروسی خود تهیه می کنید؛ ستی که غیر از لباس مهم ۹۴ میلیون تومان جهت شما هزینه دربر خواهد داشت.

    این رقم هنگامی زیاد جالب توجه می شود که بدانیم قیمت لباس مهم در این مزون به تنهایی ۱۵۰ میلیون تومان آب می خورد. همین رقم ها در بازارهای پایین شهر بین دو تا چهار میلیون تومان هست؛ تفاوت قیمتی که براحتی سطح زندگی مردم پایتخت را نشان می دهد. گستره قیمت ها به لباس ها محدود نمی شود و بعضی آنها در جدولی در همین گزارش آمده است.

    هزینه ها و آسیب ها

    هزینه های گزاف ازدواج در کشور عزیزمان ایران آن قدر جالب توجه است که سه سال پیش روزنامه گاردین هم در گزارشی به هزینه های بالای ازدواج در کشور عزیزمان ایران اشاره کرد.

    در این روزنامه هزینه ازدواج یک زوج را در کشور عزیزمان ایران بین ۱۶ تا ۴۰ هزاردلار (بین ۶۰ تا ۱۵۲ میلیون تومان) عنوان کرده بود. هرچند رقم بالای این گزارش شامل جهیزیه و مسکن هم می شده است هست. فارغ از اشاره این روزنامه بریتانیایی، یک مطالعه تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز نشان می دهد زیاد کردن هزینه های ازدواج بیش از ۷۰ درصد در کم کردن میل جوانان ایرانی جهت تشکیل خانواده و ازدواج تاثیر دارد.

    محبوبیت کاذب فرهنگ مصرف و چشم و هم چشمی، انتظارات موجود از تامین جهیزیه را به افراط های غیرواقعی و رسوم تجمل گرایانه کشانده است و این مساله هزینه ازدواج را جهت خانواده های ایرانی زیاد کردن و میل جوانان را جهت ازدواج کم کردن داده هست. کم کردن میل به ازدواج در ایران، زندگی های خارج از دایره ازدواج را به دنبال دارد.

    کوروش محمدی، مدیر انجمن آسیب شناسی اجتماعی با اشاره به این که به باور مخاطبان امروزه هزینه های ازدواج به مراتب بیش از هزینه های رابطه با جنس مخالف هست، می گوید: به نظر می رسد جامعه با حجم قابل توجهی از آسیب های اجتماعی روبه رو است که به گسترش روابط نامتعارف بین جوانان منجر شده است هست. بروز آسیب های فاحش و مخربی چون ازدواج سپید، اعتیاد جوانان، بیکاری و بویژه سردرگمی دختران جوان در دایره افکار پلید کارفرمایان، از خروجی های مختل شدن فرآیند ازدواج در جامعه است که در بعضی کلانشهرها براحتی قابل لمس هستند.

    این کارشناس اجتماعی می گوید: عوض کردن نگرش جامعه به سمت مسائلی همچون مهریه های سنگین و به طور کلی هدفگذاری های غیرمنطقی در مسیر ازدواج جوانان همه و همه موجب شده است فرآیند ازدواج در جامعه ما دچار دست اندازهای تاثیرگذاری شود.

    ازدواج ساده یا ارزان

    هزینه های گزاف ازدواج های تجملی تنها یک سوی ماجراست، سوی دیگر ماجرا تلاش گروه هایی جهت تسهیل ازدواج هست. تلاش هایی که اتفاقا مانع ها بسیاری پیش روی خود می بینند. طرح ازدواج ساده که چند سالی است راه اندازی شده است یکی از نمونه هاست؛ طرحی که اتفاقا بسیاری با طعنه از آن با عنوان «ازدواج ارزان» یاد می کنند.

    یکی از مسئولان این طرح در استان های جنوبی کشور عزیزمان ایران می گوید: همین حالا ما ازدواج هایی را صورت می دهیم که نهایت خرج ازدواج بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان است! رقمی که شاید قابل باور نباشد به چه دلیل که کمترین میزان هزینه ازدواج در پایتخت با صرف نظر کردن از بسیاری از خرج های بیهوده رقمی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است.

    او می گوید: اتفاقا در این راه مانع ها عجیبی پیش روی خودمان می بینیم. به عنوان مثال، فشارهایی که از سوی اتحادیه و صنف های مرتبط با ازدواج به این شرکت مردم نهاد وارد می شود، قابل باور نیست. اقبال به طرح ازدواج ساده گاهی باعث شکایت بسیاری از صنف های مرتبط شده است تا جایی که با واسطه هایی مانع برگزاری چنین ازدواج هایی می شوند تا کسادی بازار خود را جبران کنند.

     

    لباس ۲۴۴ میلیونی جهت عروس!

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

     

     

    واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | برگزاری مراسم | خانواده | جوانان | ایرانی | ازدواج | میلیونی | ایران | میلیون

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • کتاب های فقه اورجینال
  • خرید کتاب های پردازش تصویر از آمازون
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع معادلات دیفرانسیل
  • خرید کتاب بیهوشی و مراقبتهای ویژه زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • هاردکپی کتاب های بهداشت
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>