• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر

    طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر

    فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان شروع شده است هست. روزنامه معتبر guardian، هر یک از تیم های حاضر در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد. در بخش

    طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل 18-2017 لیگ برتر

    وبسایت رسمی برنامه نود – فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان شروع شده است هست. روزنامه معتبر guardian، هر یک از تیم های حاضر در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد. در بخش آخر از بررسی تیم های حاضر در این فصل، به سراغ چهار تیم وستهم یونایتد، وست برومویچ آلبیون، تاتنهام و لیورپول خواهیم رفت.

    وستهم یونایتد

    طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر

    چکش ها در فصل گذشته و بر خلاف انتظار، نتیجه های چندان خوبی را با اسلاون بیلیچ به دست نیاوردند و به گواه بسیاری از کارشناس ها، اوضاع بیلیچ روی نیمکت وستهم تا حدودی متزلزل هست. وستهم به مکانی بهتر از یازدهم در فصل گذشته دست پیدا نکرد و به عقیده کارشناس های تحریریه guardian، رتبه دهم جدول در فصل تازه به این تیم خواهد رسید. همچنین شانس قهرمانی وستهم نیز ۳۵۰ به ۱ آینده نگری شده است هست. وستهم بعد از سال ها حضور در ورزشگاه قدیمی آپتون پارک، در فصل گذشته به ورزشگاه مدرن المپیک لندن مهاجرت کرد با این امید که مرحله جدیدی از حیات این کلوب شروع شده است و چکش ها بدل به یک قطب مهم در فوتبال لندن گردند. هدف مهم کلوب وستهم، کسب سهمیه اروپایی و حضور در جمع بزرگان بود ولی نتیجه های فصل گذشته بسیاری از هواداران این تیم را ناامید کرد. نتیجه های ضعیف و صندلی های خالی ورزشگاه المپیک لندن در فصل گذشته یک نوع عقب گرد جهت وستهم تلقی شد. خریدهای وستهم در تابستان گذشته فجیع بودند. از ۸ خرید چکش ها در فصل گذشته، ۵ بازیکن یعنی آلوارو آربلوا، جاناتان کایِری، اشلی فلچر، هاوارد نوردوایت و سیمونه زازا به علت عدم کارایی مناسب، این تیم را ترک کردند. مسئولان کلوب به رغم نتیجه های ضعیف و دغدغه سقوط در فصل گذشته، باز هم قرارداد بیلیچ را در تابستان جاری تمدید نمودند. بسیاری از هواداران وستهم اعتماد خود را نسبت به برنامه های فنی و تاکتیکی بیلیچ از دست داده اند.

    حضور در ورزشگاه مدرن المپیک لندن و زیاد کردن انتظارات هواداران کلوب جهت تماشای تیم محبوبشان در لیگ قهرمانان اروپا، فشار وصف ناپذیری را به بیلیچ و یاران وی وارد آورد. وستهم جهت هدف مهم خود در فصل تازه یعنی حضور در نیمه بالایی جدول، به جای خریدهای ارزان به سراغ استخدام بازیکن های باتجربه و با کیفیت رفته هست. هزینه ۴۰ میلیون پوندی بابت خرید دو عنصر هجومی یعنی چیچاریتو (۱۶ میلیون پوند) و مارکو آرناتوویچ (۲۴ میلیون پوند) به علاوه استخدام دو بازیکن قدیمی منچستر سیتی جو هارت و پابلو زابالتا گواه این مدعا می باشد. سئاد هاکشابانوویچ پدیده مونته نگرویی نیز به ازای ۳ میلیون پوند از هالمشتات سوئد به جمع یاران وستهم اضافه شد. آرناتوویچ که از لحاظ ظاهری، جثه و حرکات پا به توپ شبیه زلاتان ابراهیموویچ هست، رکورد نقل و انتقالات تاریخ کلوب وستهم را شکست. فاز هجومی وستهم با حضور آرناتوویچ، چیچاریتو، مانوئل لانزینی و حتی آندره آیو جالب توجه خواهد بود و چه بسا وقت کمتری به اندی کارول و دیافرا ساکو برسد. نمایش ضعیف رابرت اسنودگراس و سوفیان فقولی در فصل گذشته، احتمالی جدایی آن ها را تقویت کرده هست. مسئله اساسی وستهم در خط میانی و همچنین قلب خط دفاعی می باشد. بیلیچ به علت پیشینه خود، همچنان صورت محبوبی بین هواداران وستهم بوده و معمولاً تیمش از سیستم های ۱-۳-۲-۴ و ۳-۴-۳ استفاده می کند.

    فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان شروع شده است هست. روزنامه معتبر guardian، هر یک از تیم های حاضر در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد. در بخش

    وست برومویچ آلبیون

    بگی ها در فصل گذشته به رتبه دهم قناعت کرده ولی آینده نگری کارشناس های تحریریه guardian، افت این تیم در فصل تازه و نزول به رتبه دوازدهم می باشد. همچنین شانس قهرمانی وست بروم نیز ۷۵۰ به ۱ در نظر گرفته شده است هست. وست بروم در بسیاری از مقاطع فصل گذشته در رتبه هشتم حضور داشت و بسیاری از هواداران خود را جهت عبور از عالی ترین مقام خود در تاریخ لیگ برتر (هشتم در فصل ۱۳-۲۰۱۲) امیدوار کرد. کسب تنها یک امتیاز از ۸ بازی آخر و عدم گلزنی در ۵ بازی پیاپی لیگ، آب سردی بود بر پیکره یاران تونی پالیس. همین نتیجه های ضعیف موجب نگرانی هواداران وست بروم در فصل تازه شده است هست. بگی ها تنها نماینده «میدلند» در لیگ برتر بعد از سقوط دو تیم بیرمنگام سیتی و استون ویلا هستند. البته پالیس با هنر مربیگری اش توانسته وست بروم را از جمع تیم های هر لحظه فانوس به دست خارج کند ولی سطح توقعات هواداران این تیم زیاد کردن یافته است.

    جرمی پیس در تابستان گذشته، کلوب وست بروم را به خریدار چینی واگذار کرد و به همین دلیل، مسائل مالی بگی ها تا حدودی کم کردن یافت. گری مگسون مربی باتجربه انگلیسی نیز جهت تقویت کادر فنی وست بروم و طبق نظر تونی پالیس، به این تیم پیوست. مگسون دو بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ تیم وست بروم را به لیگ برتر آورد ولی بعد از اخراج از شفیلدونزدی در سال ۲۰۱۲، بی کار بود. جدایی درن فلچر رهبر میانه میدان و کاپیتان وست بروم در تابستان جاری و انتقال به استوک سیتی، ضربه فنی بزرگی جهت تونی پالیس هست. گرت بری ۳۶ ساله جهت جانشینی درن فلچر گزینش شد تا کمربند میانی وست بروم را به همراه جیک لیورمور ببندند. انتقال ۱۲ میلیون پوندی جِی رودریگز از ساوتهمپتون به وست بروم نیز سر و صدای زیادی را به پا کرد. او به همراه سالامون روندون، زوج مخوفی را در خط حمله تشکیل خواهند داد. ناصر چادلی به علت درگیری با تونی پالیس، از اردوی پیش فصل تیمش در اتریش کنار گذاشته شد در حالی که او به همراه مت فیلیپس، دو عنصر کلیدی وست بروم در جناحین زمین هستند. احمد حجازی مدافع مصری و پدیده جام ملت های آفریقا نیز به طور قرضی از الاهلی به وست بروم ملحق شد تا جانشین گرت مک اولی شود. حجازی طی نخستین بازی خود در لیگ برتر، گلزنی کرد.

    تاتنهام هاتسپر

    طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر

    کارشناس های تحریریه guardian معتقدند که نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، احتمالاً در فصل تازه دچار افت شده است و به رتبه ای بهتر از چهارم دست پیدا نخواهد کرد. همچنین شانس قهرمانی تاتنهام ۱۰ به ۱ هست. تاتنهام تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو طی دو فصل گذشته به ترتیب در رتبه های سوم و دوم جدول ایستاد. فصل تازه را باید یک نقطه عطف در تاریخ کلوب تاتنهام دانست لیکن این کلوب از ورزشگاه قدیمی خود یعنی وایت هارت لین، موقتاً به ورزشگاه ومبلی مهاجرت کرده هست. بازی های اروپایی تیم تاتنهام در فصل گذشته، در ومبلی برگزار شد ولی نمایش ضعیف این تیم در زمین ومبلی، ابهامات زیادی را به وجود آورده و بعضی از کارشناس ها معتقدند که تاتنهام باید با شرایط بازی در این زمین خو بگیرد. وایت هارت لین با قدمت ۱۱۸ ساله، یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های فوتبال انگلستان بود که تاتنهام در فصل ۶۵-۱۹۶۴، حتی یک بار هم در این زمین شکست نخورد. تا آخر مرحله ساخت ورزشگاه اختصاصی تاتنهام، فعلاً باید یاران پوچتینو یک فصل برزخ مانند را در ومبلی سپری کنند. ابعاد زمین چمن ومبلی حدود ۸% بزرگ از وایت هارت لین بوده و این عنوان جهت تیم تکنیکی و متکی بر پرسینگ تاتنهام سخت می باشد. حال تاتنهام نیز باید همچون وستهم با شرایط زمین تازه خود خو بگیرد. این کلوب حدود ۸۰۰ میلیون پوند را بابت ساخت این ورزشگاه ۶۱ هزار نفری هزینه کرده و به همین دلیل، از لحاظ مالی در مضیقه است.

    مائوریسیو پوچتینو یک تیم بسیار جوان ولی قدرت مند را در اختیار داشته و عملاً فعالیت خاصی در بازار نقل و انتقالات امسال از این تیم ندیدیم. انفعال تاتنهام در بازار تابستانی موجب انتقاد بعضی هواداران و حتی دنی رُز مدافع ملی پوش این تیم شده است هست. سفیدهای لندن با نتیجه های خوب طی دو فصل اخیر، عملاً به جمع ۶ تیم مدعی لیگ برتر اضافه شده است اند ولی با توجه به عملکردشان در بازار نقل و انتقالات و البته خریدهای گران قیمت حریفان مدعی، نمی توان شانس چندانی را جهت یاران پوچتینو در فصل تازه قائل بود. شاید تنها هنر تاتنهام در این روزها، حفظ هری کین و دله الی دو ابرستاره انگلیسی باشد. کایل واکر در ازای ۵۰ میلیون پوند از تاتنهام به منچستر سیتی پیوست تا کیران تریپیه جانشین وی در پُست دفاع راست تاتنهام شود. اریک دایر نیز مورد توجه چند کلوب بزرگ از جمله منچستر یونایتد قرار داده شد ولی دنیل لِوی مدیر کلوب تاتنهام اجازه جدایی به وی نداد. تاتنهام تیم یک دستی بوده و در صورت حفظ اتحاد و قدرت فنی، احتمالاً حرف های زیادی جهت گفتن خواهد داشت.

    فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان شروع شده است هست. روزنامه معتبر guardian، هر یک از تیم های حاضر در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد. در بخش

    لیورپول

    قرمزها در فصل گذشته به عنوانی بهتر از چهارمی دست پیدا نکرده و مطابق آینده نگری کارشناس های تحریریه guardian، لیورپول در فصل تازه به رده پنجم تنزل خواهد یافت. احتمال قهرمانی لیورپول نیز ۱۲ به ۱ آینده نگری شده است هست. لیورپول در تاریخ لیگ برتر هرگز به مقام قهرمانی دست پیدا نکرده ولی قرمزها امیدوارند که با یورگن کلوپ به این طلسم بد شُگون خاتمه دهند. حضور در لیگ قهرمانان اروپا و برنامه فشرده نیز کار را جهت لیورپول دشوارتر کرده هست. قرمزها تاکنون چند شکست بزرگ در بازار نقل و انتقالات از جمله در خرید نبی کیتا و فیرخیل فان دایک را مجبور شده است اند. حال با جدایی احتمالی فیلیپه کوتینیو از لیورپول و انتقال وی به بارسلونا، احتمالاً سریال ناکامی های قرمزهای مرسی ساید تکمیل می گردد. حتی در صورت حفظ کوتینیو، باز هم تیم لیورپول به تقویت زیاد در خط هافبک و همچنین قلب خط دفاعی نیاز دارد. شاگردهای کلوپ در فصل گذشته شروع خوبی داشتند ولی مصدومیت های پیاپی و جدایی سادیو مانه جهت حضور در تیم ملی سنگال و ضعف های دفاعی باعث شد تا دوران افت لیورپول از ماه ژانویه به بعد شروع گردد.

    انتقال محمد صلاح از رم به ازای ۳۹٫۶ میلیون پوند و دومینیک سولانکه از چلسی موجب تقویت خط حمله لیورپول شده است هست. صلاح از سرعت فوق العاده ای برخوردار بوده و سولانکه نیز شایستگی های خود را در جام جهانی زیر ۲۰ ساله ها به اثبات رساند. صلاح در سمت راست خط حمله به بازی گرفته می شود و مکمل او نیز سادیو مانه سرعتی و تکنیکی هست. با وجود این دو مهره ارزشمند، احتمالاً کوتینیو یا هر بازیساز دیگر لیورپول می تواند عمل پخش توپ را از عمق بیشتری انجام دهد. همچنین لیورپول با حضور روبرتو فیرمینو، دیووک اوریگی و دنیل استاریج در نوک خط حمله، مشکلی را احساس نمی کند و بسیار کوبنده به نظر می رسد. مسئله اساسی لیورپول همچنان در ساختار دفاعی بوده ولی دو حربه مهم کلوپ جهت دستیابی به گل، استفاده از ضد حملات و ضربات شروع مجدد هست. اندی رابرتسون نیز با ۸ میلیون پوند از هال سیتی به لیورپول پیوست تا رقیب جدی جیمز میلنر در پُست دفاع چپ باشد. آمادگی مفرط آلبرتو مورنو مدافع کناری اسپانیایی لیورپول نیز در بازی های پیش فصل، جالب  توجه بوده هست. در سمت راست خط دفاعی نیز مسابقه جالبی بین ناتانیل کلاین و ترنت الکساندر آرنولد ۱۸ ساله وجود دارد. اگر کلوپ در دو هفته آینده یک دفاع وسط مستحکم و یک هافبک وسط جنگنده را خریداری کرده و سایر بازیکن ها از جمله کوتینیو را نگه دارد، چه بسا که لیورپول یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ برتر در فصل تازه باشد.

    طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر

    ۴۴۶۴

    واژه های کلیدی: مائوریسیو پوچتینو | مقام قهرمانی | هواداران | ورزشگاه | خط دفاعی | لیورپول | جدایی | میلیون

    طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل 18-2017 لیگ برتر

    طلسمی که کلوپ باید بشکند! , دیباچه ای بر فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • خرید کتاب هنرهای رزمی زبان اصلی
  • کتب حرارت زبان اصلی
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • هاردکپی کتاب های حسابداری
  • منابع اورجینال بیماری ها
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • خرید کتاب های خارجی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی دوچرخه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>