• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » به آمار فروش فیلم‌ها شک نکنید ، مافیا جایی در سینمای کشور عزیزمان ایران ندارد

    به آمار فروش فیلم‌ها شک نکنید ، مافیا جایی در سینمای کشور عزیزمان ایران ندارد

    «چشم شب روشن» در شامگاه ۲۵ مرداد و بامداد ۲۶ مرداد به بررسی مسائل مربوط به پخش فیلم و مافیای آن پرداخت.

    به آمار فروش فیلم‌ها شک نکنید ، مافیا جایی در سینمای کشور عزیزمان ایران ندارد

    به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ «چشم شب روشن» در شامگاه ۲۵ مرداد و بامداد ۲۶ مرداد، به بررسی مسائل مربوط به پخش فیلم و مافیای آن پرداخت.

    اکبر نبوی مجری کارشناس سینمایی «چشم شب روشن» در ابتدا به سهم خود شهادت شهید مدافع حرم «محسن حججی» را تسلیت گفت و سپس به گفت‌وگو راجع به پخش فیلم در سینمای ایران، با مرتضی شایسته و غلامرضا موسوی تهیه کنندگان سینما پرداخت.

    به آمار فروش فیلم‌ها شک نکنید ، مافیا جایی در سینمای کشور عزیزمان ایران ندارد

    هم رشد داشته‌ایم و هم دچار ایست شده‌ایم

    موسوی، نظر خود را راجع به وضع اکنون سینمای کشور عزیزمان ایران اینگونه بیان کرد: سینمای کشور عزیزمان ایران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، توانسته بعد از انقلاب رشد رو به بالایی در همه زمینه‌ها مانند تولید و محتوا و… پیدا کند. با این ‌حال در بعضی از سال‌ها دچار ایست شدیم و نتوانستیم سیر صعودی را با ‌سرعت بیشتری طی کنیم.

    وی ادامه داد: با نگاه به فیلم‌سازان برجسته می‌توان دریافت که علی‌رغم داشتن آثار شاخص، فیلم‌ساز نمی‌تواند تا آخر عمر فیلم‌های درجه ‌یک و خوبی ارائه دهند.

    سینمای کشور عزیزمان ایران در دنیا حرف جهت گفتن دارد

    «چشم شب روشن» در شامگاه ۲۵ مرداد و بامداد ۲۶ مرداد به بررسی مسائل مربوط به پخش فیلم و مافیای آن پرداخت.

    تهیه‌کننده «گل یخ» اظهار کرد: سینما به علت ویژگی‌هایی که دارد و هنر- صنعت هست، طبیعتاً شرایط متعددی برایش به وجود می‌آید و به عقیده من در شرایطی قرار داریم که سینمای کشور عزیزمان ایران در دنیا حرفی جهت گفتن دارد. شاید اگر از اوایل انقلاب در بخش بین‌الملل برنامه‌ریزی دقیق‌تری وجود داشت، سینمای کشور عزیزمان ایران در بسیاری از کشورها حرف بیشتری جهت گفتن داشت.

    موسوی در تکمیل حرف‌هایش گفت: توانستیم بسیار در جشنواره‌های خارجی بدرخشیم ولی باید بتوانیم مانند هر اتفاق دیگری در سینمای دنیا تماشاگر جذب کنیم و این امر باعث می‌شود که سینمای ما از نظر اقتصادی قدرت و رشد بیشتری پیدا کند.

    افزایش سه برابری تماشاچی و فروش فیلم‌ها از ابتدای سال ۹۵

    وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۵ استقبال فوق‌العاده‌ای از فیلم‌های ایرانی داشتیم که تماشاچی، دو و نیم تا سه برابر و فروش فیلم‌ها نیز سه تا چهار برابر زیاد کردن پیداکرده است و اگر ما بتوانیم آثار خود را به مخاطبان از طریق تبلیغات ارائه کنیم، فروش بیشتری خواهیم داشت.

    تهیه کننده «من مادر هستم» فروش را به ‌عنوان شاخصی جهت استقبال مردم دانست و افزود: در امسال فیلم‌هایی همچون «نهنگ عنبر۲» و «گشت ارشاد۲» توانسته با استقبال فراوان مردم، حدود ۲۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد. ما توانسته‌ایم تماشاچیان زیادی به سینما جذب‌ کنیم و این نشان‌ می‌دهد که سینمای کشور عزیزمان ایران مورد توجه مخاطبان داخلی هست؛ حضور آثار افرادی چون مجید مجیدی و اصغر فرهادی و… در اسکار و جشنواره‌های کن و برلین و ونیز نشان‌دهنده توجه به سینمای کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور است.

    پاکترین و شریف ترین سینمای دنیا را داریم

    به آمار فروش فیلم‌ها شک نکنید ، مافیا جایی در سینمای کشور عزیزمان ایران ندارد

    موسوی ادامه داد: ما با توجه به اینکه پاک‌ترین و شریف‌ترین بخش سینما را در دنیا داریم باید بتوانیم در خارج از کشور تماشاچی به آثار خود جذب کنیم.

    در ادامه مرتضی شایسته، راجع به اوضاع کنونی سینمای کشور عزیزمان ایران گفت: با توجه به فروش خوب فیلم‌ها در سال ۹۵ و ۹۶، سینمای کشور عزیزمان ایران روزهای خوبی را پشت سر گذاشته و حال خوبی دارد و از سال ۹۲ تاکنون روند فروش فیلم‌ها رو به صعود بوده هست. از لحاظ کیفی حال سینمای کشور عزیزمان ایران با توجه به ساخت فیلم در ژانرهای متفاوت خوب است و مانع ها کمتری جهت فیلم‌سازان وجود دارد.

    درصد حضور دولت در سینما در حال رسیدن به صفر است

    تهیه‌کننده «ساقی» با اشاره به صحبت‌های شاهسواری، مدیرعامل منزل سینما، گفت: درصد حضور دولت در سینما آرام‌آرام در حال رسیدن به صفر هست. آمار فروش فیلم‌ها در سینمای پایتخت کشور عزیزمان ایران و سینمای شهرستان‌ها به نصف- نصف (۵۰-۵۰) رسیده است.

    «چشم شب روشن» در شامگاه ۲۵ مرداد و بامداد ۲۶ مرداد به بررسی مسائل مربوط به پخش فیلم و مافیای آن پرداخت.

    شایسته راجع به تعداد سالن‌های سینما در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان‌ها گفت: ساخت سینما در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان‌ها رو به زیاد کردن است و تعداد سینمای کشور عزیزمان ایران از ۴۵۴ سالن به ۵۵۴ خواهد رسید و این نشان‌دهنده این است که سینمای کشور عزیزمان ایران رونق دارد و می‌تواند روی پای خود بایستد.

    در ادامه بحث موسوی راجع به پخش فیلم در سینمای کشور عزیزمان ایران گفت: زیاد از ۵۵ فیلم در گروه‌های حرفه‌ای سینمای بدنه نمی‌توانیم اکران کنیم که این برمی‌گردد به تعداد و ظرفیت سینمای ایران، منهای شهرستان هایی که سینما ندارد و ما باید مجموعاً ۵۰۰۰ هزار سالن در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان‌ها داشته باشیم.

    رغبت به ساخت سالن سینما در پاساژهای تجاری بعد از افتتاح پردیس کوروش

    وی اشاره کرد: بعد از افتتاح پردیس کوروش بسیاری از مغازه‌دارها در پایتخت کشور عزیزمان ایران رغبت به ساخت سالن سینمایی در پاساژ تجاری پیداکرده‌اند، چراکه آن‌ها به این باور رسیده‌اند که سالن سینمایی در این مکان‌ها پاخور مغازه‌ها را زیاد می‌کند.

    به آمار فروش فیلم‌ها شک نکنید ، مافیا جایی در سینمای کشور عزیزمان ایران ندارد

    شایسته نیز دراین‌باره گفت: کار پخش فیلم بسیار سخت بوده و بالا رفتن سن مسئولان پخش فیلم، عاملی جهت تسلط نداشتن این افراد جهت پخش آثار هست. از بین ۲۹ دفتر پخش فیلم حدود ۱۵ دفتر فعالیت زیادی دارند و ۱۰ دفتر نیز بیشترین فعالیت را نسبت به بقیه دفاتر دارند.

    این سرمایه‌گذار سینما در رابطه با معضل سالن‌های سینما گفت: ۱۳۶ سالن در بخش شخصی در حال ساخت است که در ۶ ماه آینده به سینماهای موجود اضافه خواهد شد.

    شکی در آمار فروش فیلم‌ها وجود ندارد

    تهیه‌کننده «رخساره» راجع به آمار فروش واقعی فیلم‌ها بیان کرد: باوجود فروش الکترونیکی، می‌توانید به سامانه سینما تیکت رفته واز درصد فروش فیلم‌ها آگاهی یابید؛ بعد شکی در آمار فروش فیلم‌ها وجود ندارد.

    وی ادامه داد: باید یاد بگیریم بعضی فیلم‌ها را جهت گروه مخاطب خاص و گروه هنر و تجربه نمایش بدهیم و با توجه به این نوع فیلم‌ها نزدیک ۹۱ درصد فیلم‌ها به نمایش درمی‌آید.

    افرادی که راجع به مافیا در سینما حرف می زنند، نمی دانند مافیا چیست!

    موسوی در رابطه با مافیای سینمای کشور عزیزمان ایران گفت: به نظر من بعضی از افرادی که به مافیا اشاره می‌کنند، نمی‌دانند مافیا چیست و قانونمندی مافیا را به وجود می‌آورد.

    فروش ۴۰ میلیاردی دو فیلم در نوروز ۹۶ دلیلی بر وجود مافیا نیست

    همچنین شایسته راجع به اوضاع نمایش فیلم‌ها و مافیای آن‌ها گفت: امسال ۲ فیلم در عید داشتم که حدود ۴۰ میلیارد فروخت و این دلیلی بر وجود مافیا نیست.

    مافیایی در سینمای کشور عزیزمان ایران وجود ندارد

    تهیه کننده «من همسرش هستم» افزود: با توجه به آمار و ارقام و روابطی که در سینمای کشور عزیزمان ایران موجود هست، دفاتر پخش که کانون پخش دارند و تهیه‌کنندگان که در شورای عالی تهیه‌کنندگان هستند، مافیایی وجود ندارد و بعضی از افراد در این عرصه هنگامی با مسئله روبرو می‌شوند لب به اعتراض می‌گشایند.

    درباره اکران و پخش فیلم‌ها، ۵۰ درصد سینماداران تصمیم گیر هستند

    تهیه‌کننده هم‌نفس در آخر خاطرنشان کرد: در رابطه با اکران و پخش فیلم‌ها،۵۰ درصد سینما داران، باید تصمیم بگیرند که فیلمی اکران شود یا نشود!

    شایان ذکر هست؛ «چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ به مدت ۹۰ دقیقه با اجرای محمد صالح علا به‌صورت زنده روانه آنتن شبکه چهار می شود.

    انتهای پیام/

    بررسی اوضاع اکران و پخش فیلم‌های سینمایی در برنامه صالح علا

    واژه های کلیدی: تهیه کننده | سینمایی | سینمای | ایرانی | نمایش | سینما | ایران | برنامه تلویزیونی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی انسانشناسی تحول
  • خرید کتاب های فشن از آمازون
  • خرید کتاب های دیابت از آمازون
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • منابع اورجینال اختراع
  • خرید کتاب زبان اصلی پوست و زیبایی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>