• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » اشتباهات مرگبار بعد از خوردن غذا

    اشتباهات مرگبار بعد از خوردن غذا

    نوشیدن آب بعد از غذا ،چند ساعت بعد از غذا چای بخوریم ، وقت خوردن چای بعد از غذا ،خوردن چای بلافاصله بعد از غذا ، بعد از غذا

    اشتباهات مرگبار بعد از خوردن غذا

    نوشیدن آب بعد از غذا ،چند ساعت بعد از غذا چای بخوریم ، زمان خوردن چای بعد از غذا ،خوردن چای بلافاصله بعد از غذا ، بعد از غذا خوردن چه کنیم ، دراز کشیدن بعد از غذا ، پیاده روی بعد از ناهار ، دراز کشیدن بعد از غذا ، بعد از غذا چه بخوریم ، خوابیدن بعد از غذا خوردن ، بعد از خوردن غذای چرب چه بخوریم ، عوارض خواب بعد از غذا

    اگر عادت کرده اید بعد از غذا سیگاری آتش بزنید، چای بخورید، یا پیاده روی طولانی مدت داشته باشید، بهتر است دست نگه دارید. ابتدا از اثرات چنین عاداتی مطلع شوید:

    ۱- بعد از صرف غذا سیگار نکشید

    اشتباهات مرگبار بعد از خوردن غذا

    متخصصان معتقدند که یک نخ سیگاری که بلافاصله بعد از غذا می کشید تأثیر چندین نخ در وقت عادی را دارد. جهت همین هم خطر مبتلا به سرطان را به میزان زیادی زیاد کردن می دهد. کلاً این سیگار خیری ندارد هر چه است مریضی است و ناخوشی. توصیهٔ اکید داریم خودتان را از شر این دودزای کوچک خلاص کنید. اگر نمی توانید از آن دل بکنید یک یا دو نخ بعد از آخرین وعدهٔ غذاییتان بکشید.

    ۲- بلافاصله بعد از غذا میوه نخورید

    خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا معده را با هوا پرکرده و باعث نفخ می شود. جهت همین توصیه می کنیم که میوه را یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا و یا یک ساعت قبل از غذا نوش جان کنید.

    ۳- بلافاصله بعد از غذا چای نخورید

    نوشیدن آب بعد از غذا ،چند ساعت بعد از غذا چای بخوریم ، وقت خوردن چای بعد از غذا ،خوردن چای بلافاصله بعد از غذا ، بعد از غذا

    حتماً بار ها این توصیه را شنیده اید. تکرار دوبارهٔ آن ضرر ندارد. برگ های چای حاوی میزان زیادی اسید هستند. این ترکیبات می توانند پروتئین های موجود در مواد غذایی مصرف شده است را سفت تر کرده و هضم آن ها را مسئله تر سازد. علاوه بر این نوشیدن چای در حین یا بلافاصله بعد از صرف غذا باعث کم کردن قدرت جذب آهن موجود در مواد غذایی می شود. دقیق تر بگوییم: تانین موجود در چای جذب آهن را به میزان ۷۰ درصد کم کردن می دهد. از آنجایی که آهن یکی از مواد معدنی مورد نیاز جهت ساخت و تولید هموگلوبین ها است جهت همین هم وجود آن جهت بدن مهم هست. زن های جوان باید توجه بیشتری داشته باشند به خاطر اینکه آن ها به علت مصرف کمتر گوشت، عادت ماهانه و غیره آهن کمتری دارند. توصیه می کنیم حداقل یک ساعت بعد از غذا چای بنوشید و کمی دارچین روی آن بپاشید تا کلی مواد مغذی عایدتان شود.

    ۴- بلافاصله بعد از غذا کمربندتان را سفت نکنید

    متأسفانه این کار باعث می شود که روده ها پیچ خورده و مسدود شود. در نتیجه باعث ناراحتی شما خواهد شد. باید کاملا بر تصویر عمل کنید. اگر کمربند بسته اید در حین صرف غذا تا جایی که امکان دارد آن را شل کنید.

    ۵- بلافاصله بعد از غذا شنا نکنید (بخصوص در آب سرد)

    زمانی که شنا می کنید جریان خون به سمت دست ها و پا ها زیاد کردن می یابد و جهت همین هم خون کمی به معده می رسد. در این صورت کار سیستم گوارشی مختل می شود. علاوه بر این زمانی که بلافاصله بعد از غذا شنا می کنید بدن باید به طور همزمان جهت این سه کار انرژی صرف کند: گوارش، حرکات شنا و حفظ دمای بدن. این سه کار باعث صرف انرژی زیادی می شود.

    زمانی که بدن مجبور می شود در مدتی کوتاه انرژی زیادی صرف کند دچار زحمت شده است و امکان افت انرژی، خستگی ناگهانی و حتی بی هوشی بالا می رود. حتماً می دانید که در حین شنا نیز این مسائل خطر زیادی ایجاد می کنند. توصیه می کنیم که تا دو تا سه ساعت بعد از صرف غذا شنا نکنید. کم کم و به تدریج وارد آب شده است و از شیرجه زدن بپرهیزید. به خاطر اینکه این کار باعث انقباض ناگهانی و سریع رگ های خونی شده است و احتمال زیاد کردن فشارخون را بالا می برد.

    اشتباهات مرگبار بعد از خوردن غذا

    ۶- بلافاصله بعد از غذا یک مسافت طولانی را پیاده روی نکنید

    پیاده روی طولانی مدت (نه رفتن تا سر کوچه و خرید از سوپری محلتان. منظورمان مسافت های طولانی است) باعث می شود که سیستم گوارش بدن نتواند به خوبی مواد مغذی مصرف شده است را جذب کند. شما می توانید یک ساعت بعد از صرف غذا با خیال راحت به یک گردش خانوادگی بروید. پیاده روی و ورزش البته در وقت مناسب خود یکی از عالی ترین راه های سالم و تندرست بودن است.

    ۷- بلافاصله بعد از غذا نخوابید

    نوشیدن آب بعد از غذا ،چند ساعت بعد از غذا چای بخوریم ، وقت خوردن چای بعد از غذا ،خوردن چای بلافاصله بعد از غذا ، بعد از غذا

    اگر بلافاصله بعد از صرف غذا بخوابید مواد غذایی که مصرف کرده اید به درستی هضم نمی شود. این کار هم ممکن است به سوءهاضمه و عفونت روده ها منجر شود. البته بدانید که خوابیدن متابولیسم بدن را کند نمی کند.

    شما می توانید بعد از غذا بخوابید ولی یک تا سه ساعت بعد از آن. البته مورد نیاز نیست مثلاً تا ساعت ۳ صبح بیدار بمانید. یادتان باشد که جهت خوش اندام بودن حتماً باید به اندازهٔ کافی بخوابید. اگر شامتان را حدود ساعت نه و نیم شب میل می کنید می توانید ساعت ده و نیم یا یازده بخوابید. یادتان باشد یکی از عواملی که جلوی چربی سوزی را می گیرد همین به اندازهٔ کافی نخوابیدن است.

    ۸ – آب یخ ننوشید

    می گویند نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می شود، ولی این حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشکلی که با نوشیدن آب یخ بروز می کند، دل درد یا انقباض عضلات روده هست. افراد دچار سندرم روده تحریک پذیر، زیاد دچار این مسئله می شوند؛ بنابراین بهتر است آب خیلی سرد ننوشید.

    اشتباهات مرگبار بعد از خوردن غذا

    نکته دیگر اینکه نوشیدن آب بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می شود و می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل از غذا و نیم ساعت بعد از اتمام غذا، آب ننوشید.

    ۹ – حمام نکنید

    یکی از باورهای عموم مردم این است که بعد از غذا نباید حمام کرد، لیکن احتمال بی هوش شدن و از حال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد، ولی در مورد همه صدق نمی کند.

    افراد مسن و کسانی که بیماری های قلبی پیشرفته دارند، یا سرخرگ های مهم خونرسان به مغز و شریان های گردن در آنها تنگ هست، بهتر است حداقل تا ۳۰ دقیقه بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند، لیکن بعد از خوردن غذای نسبتا سنگین، خون به سمت دستگاه گوارش می رود و خون رسانی به مغز کم کردن می یابد.

    پس حداقل نیم ساعت فاصله بین غذاخوردن و استحمام قرار دهید، به خاص حمام داغ توصیه نمی شود، لیکن در جریان خون اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.

    ۱۰ – با همسر خود روابط زناشویی نداشته باشید.

    بیماران قلبی زیاد باید در این مورد توجه کنند. ارتباط زناشویی نوعی استرس جهت سیستم قلبی عروقی محسوب می شود. در مواردی نادر مشاهده شده است فرد هنگام این عمل دچار سکته قلبی شده است هست. افراد دچار بیماری های پیشرفته قلبی یا کسانی که اخیرا دچار سکته قلبی شده است اند، بهتر است تا ساعاتی بعد از صرف غذا، از برقراری رابطه زناشویی خودداری کنند.

    مصرف غذای سنگین نیز فشاری جهت قلب است و خوردن چنین غذایی و داشتن روابط زناشویی در افراد دچار بیماری پیشرفته قلبی، خطر عوارض قلبی را به دنبال خواهد داشت.

    ۱۱- جسم سنگینی را بلند نکنید.

    افرادی که با معده پر، جسم سنگینی بلند می کنند، در واقع نوعی فعالیت بدنی انجام داده اند که می تواند به قلب فشار بیاورد. از سوی دیگر، این کار باعث زیاد کردن فشار داخل شکم می شود و ایجاد ریفلاکس می کند. به همین علت بهتر است یکی دو ساعت بعد از صرف غذا از انجام این کار خودداری کنید.

    واژه های کلیدی: مواد غذایی | پیاده روی | خوردن میوه | پیاده رو | پیاده روی | غذا خوردن | خوردن غذا | زناشویی | بیماری | سیستم | انرژی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب شیمی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی درمان
  • دانلود منابع مرجع تربیت بدنی
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • خرید کتاب بازی های فکری زبان اصلی
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • دانلود منابع مرجع طیف بینی
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>