• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » تعداد زنان کابینه کم نمی شود/ باب رفع کدورت‌ها راجع به محصورین مفتوح است ، نوبخت

    تعداد زنان کابینه کم نمی شود/ باب رفع کدورت‌ها راجع به محصورین مفتوح است ، نوبخت

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه لیست وزرای پیشنهادی مدیر جمهور در مراحل نهایی تهیه و این فرآیند خیلی خوب در حال انجام هست، گفت: تعداد زنان کابینه کم نمی‌شود. فاکتورهای گزینش وزرا قابل درک است

    تعداد زنان کابینه کم نمی شود/ باب رفع کدورت‌ها راجع به محصورین مفتوح است ، نوبخت

    نوبخت: تعداد زنان کابینه کم نمی شود/باب رفع کدورت ها راجع به محصورین مفتوح است

    عبارات مهم : رییس جمهور – استفاده

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه لیست وزرای پیشنهادی مدیر جمهور در مراحل نهایی تهیه و این فرآیند خیلی خوب در حال انجام هست، گفت: تعداد زنان کابینه کم نمی شود. فاکتورهای گزینش وزرا قابل درک است

    به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در آخرین نشست خبری خود در دولت یازدهم با اشاره به اینکه مدیر جمهور نظرات متفاوت در مورد کابینه را شنیده و خود تصمیم نهایی را می گیرد، اظهار داشت: مدیر جمهور نسبت به مطالبات مردم متعهد بوده و از عالی ترین ها، هماهنگ ترین ها و مناسب ترین صورت ها دعوت می کند. ملاحظات و فاکتورهای متفاوت در گزینش وزرا به وسیله مدیر جمهور لحاظ می شود که قابل درک است.

    تعداد زنان کابینه کم نمی شود/ باب رفع کدورت‌ها راجع به محصورین مفتوح است ، نوبخت

    وی راجع به استفاده از زنان در کابینه خاطر نشان کرد: همکاری با دولت را فقط در وزارتخانه ها محدود نکنیم. اگر جهت همکاری در کابینه وزیر زنی معرفی نشود، این به معنای عدم استفاده از ظرفیت زنان نیست. زنان همچنان نقش ارزشمندی در دولت دوازدهم ایفا می کنند. مدیر جمهور هم اصلا اعتقادی ندارد که نباید از ظرفیت و توانایی زنان استفاده نشود. البته ظلم به زنان و جوانان است که فکر کنیم از آنها فقط باید در پست وزارت یا معاون وزیر استفاده شود.

    نوبخت ادامه داد: در خرداد و تیر ماه در شرکت برنامه و بودجه ۳ زن مسئولیت های قابل توجهی یعنی ریاست شرکت برنامه و بودجه البرز، ریاست مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری شرکت برنامه و بودجه و ریاست امور فناآوری های این شرکت را بر عهده گرفته اند. معاون پشتیبانی شرکت هم یک زن هست. در سطوح متفاوت از ظرفیت زنان جهت همکاری در مدیریت کشور به نحو شایسته استفاده می شود و تعداد زنان کابینه کم نخواهد شد.

    رییس جمهور جوگیر نمی شود

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه لیست وزرای پیشنهادی مدیر جمهور در مراحل نهایی تهیه و این فرآیند خیلی خوب در حال انجام هست، گفت: تعداد زنان کابینه کم نمی‌شود. فاکتورهای گزینش وزرا قابل درک است

    نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا مدیر جمهور از فعالیت های توییتری حامیان دولت راجع به کابینه اطلاعی دارد؟

    تصریح کرد: راجع به چینش کابینه و فضا سازی در جهت تکریم یا تخریب صورت ها باید بگویم که مدیر جمهور بسیار زیرک است و همه این موارد را می فهمد و آدم شجاعی در بیان نظر و تصمیم گیری است جو گیر نمی شود و البته نظرات متفاوت را می شنود و خودخواه نیست.روحانی به جای اینکه خود را پاسخگوی مطالبات بعضی جریان های سیاسی بداند، خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند، البته تلاش ها و خدمات جریان های سیاسی را فراموش نکرده و به آن احترام می گذارد و آنها را در نظر می گیرد.

    وی همچنین راجع به تبدیل شرکت محیط زیست به وزارتخانه و جایگزینی یک مرد به جای معصومه ابتکار اظهار داشت:

    دولت برنامه ای جهت تبدیل شرکت محیط زیست به وزارتخانه ندارد و قرار هم نیست مدیریت را به صورت جنسیتی ببینیم، بلکه ملاک توانایی افراد است و اگر کسی هم به جای زن ابتکار بیاید بدین معنا نیست که او شایستگی مورد نیاز را نداشته است.

    تعداد زنان کابینه کم نمی شود/ باب رفع کدورت‌ها راجع به محصورین مفتوح است ، نوبخت

    برای دفاع از منافع ملی و برقراری آرامش در جامعه تلاش کنیم

    سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی راجع به پیگیری اوضاع سلامت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:

    در هفت هشت روز اخیر جلسه ای در شورای عالی امنیت نداشتیم. عنوان جلسه پیشین این شورا هم در مورد این مساله ای که شما اشاره کردید نبوده هست. ضمن آرزوی سلامتی جهت این عزیزان امیدواریم شرایط به گونه ای پیش آید که دغدغه ای جهت خانواده آنها و مردم پیش نیاید. باید جهت دفاع از منافع ملی و برقراری آرامش در جامعه تلاش کنیم.

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه لیست وزرای پیشنهادی مدیر جمهور در مراحل نهایی تهیه و این فرآیند خیلی خوب در حال انجام هست، گفت: تعداد زنان کابینه کم نمی‌شود. فاکتورهای گزینش وزرا قابل درک است

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده شخصا پیگیر مساله درمان کروبی است و از طرف دولت ماموریتی ندارد، گفت: وزیر بهداشت دکتر آزاد نیست بلکه عضو کابینه است و اگر اقدامی در این زمینه انجام می دهد در جهت ایفای تعهدات خود هست. ما موظفیم که جهت هر شهروندی که کسالت داشته باشد اقدام کنیم چه برسد به این افراد که ما خود را مسئول سلامتی آن ها می دانیم. در این رابطه با وزیر بهداشت صحبت می کنیم و ان شاءالله سلامتی عاجل جهت این شخصیت ها ایجاد و کدورت ها رفع شود. باب مفتوح است و رهبری هم در این خصوص هیچ چیزی را غیر قابل حل نداسته اند.

    نوبخت راجع به گزارش دیوان محاسبات از تخلفات احمدی نژاد اظهار کرد: عدد و رقم این تخلفات را دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده که عدد ۷ – ۸ هزار میلیارد عدد بسیار بالایی است.

    تعداد زنان کابینه کم نمی شود/ باب رفع کدورت‌ها راجع به محصورین مفتوح است ، نوبخت

    ما تاکنون تلاش نکرده ایم عدد و ارقام را منعکس کنیم تا مسیر قانونی طی شود. الان هم مطرح شده است که احکام قطعی در این باره صادر شده است که ان شاء الله این احکام اجرا شود، لیکن از این بابت خسارت بسیار سنگینی به کشور وارد شده است و مردم هم احساس می کنند در رابطه با منافع ملی حساس باشند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد. من چقدر متاسفم سوالاتی راجع به سلامتی بعضی عزیزان مطرح شد این ها همه محصول آن دوره هست. آن دولت باید به این مسائل پاسخ دهد که چه شرایطی جهت کشور ایجاد کرده است.

    وی در مورد گزارش نهایی هیات عالی نظارت بر قراردادهای نفتی گفت: این هیات به اتفاق آراء این قرارداد را قبول کرده هست. این قرارداد بزرگ بیش از ۸۵ میلیارد دلار در ۲۰ سال عواید دارد که فقط ۱۲ میلیارد دلار آن سهم طرف برابر است و عواید مهم آن متعلق به کشور و مردم کشور عزیزمان ایران هست. ما باید در سال ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم تا به رشد ۸ درصدی برسیم، ولی فقط با ۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی در قرارداد نفتی چه مباحثی و حتی طرح سه فوریتی مطرح شد. این قرارداد نفتی دنباله مذاکره طولانی مدت هیات دیپلماتیک ما با ۶ کشور دنیاست. اگر از این وقت استفاده نکنیم بعد به چه دلیل آن همه تلاش کردیم. نباید حرف هایی زده شود که در میان مردم تردید ایجاد شود.

    نوبخت در مورد ارزیابی خود از عملکرد تیم اقتصادی دولت نیز خاطر نشان کرد:

    تیم اقتصادی دولت قرار بود رکود را به رشد بالا برساند و تورم بالا را کم کردن دهد. اکنون باید براساس ارقام و اعداد در مورد این تیم قضاوت کنیم و نباید همینجوری حرف بزنیم. ما با آغوش باز پذیرای انتقادات هستیم، ولی یک عضو هیات علمی دانشگاه در بیانات خود باید براساس اعداد و ارقام صحبت کند.

    سخنگوی دولت راجع به اقدام هیات نظارت بر برجام جهت مقابله با کارهای اخیر آمریکا، تصریح کرد: در این زمینه دولت به تنهایی اظهار نظر نمی کند و این هیات است که باید تصمیم نهایی را بگیرد ولی مطمئن باشید ما از منافع مردم و مصالح کشور به هیچ وجه کوتاه نمی آییم و متناسب با کنش طرف برابر تصویر العمل نشان می دهیم.

    نوبخت در پاسخ به این پرسش که با توجه به کارشکنی آمریکا چه برنامه ای جهت جذب سرمایه خارجی دارید؟،

    گفت: برجام یکی دستاورد جهت ملت کشور عزیزمان ایران است که خالی از نوسانات و هجمه ها نیست. تندروها و رژیم صهیونیستی دشمن برجام اند و ترامپ هم مخالف این توافق هست، ولی آمریکا فقط یک کشور از شش کشور طرف برابر ماست و ۵ کشور دیگر بر اجرای برجام تاکید دارند. البته آنها اعتراضی نسبت به پرتاب ماهواره بر گروه تحریریه سایت داشتند که ما هم پاسخ آنها را می دهیم که این اقدام تناقضی با برجام ندارد. در حال حاضر قراردادهای متعددی با کشورهای دنیا در حال انعقاد است و ما کار خود را انجام می دهیم و نسبت به این دستاورد ملت کشور عزیزمان ایران هوشمندانه عمل می کنیم.

    لغو کنسرت ها باعث تاسف است

    وی در مورد لغو کنسرت شهرام ناظری و اقدام دولت جهت ممانعت از تکرار این اتفاقات اظهار داشت:

    لغو این کنسرت باعث تاسف هست. انتظار ما این است مسئولان محلی واقع بینانه شرایط اجتماعی استان های خود را مدیریت کرده و کاری نکنند مسائل استانی نگرانی ملی را به همراه داشته باشد. حمایت از صورت های معروف جهت دولت حائز اهمیت است و من هنگامی شنیدم این اتفاق جهت هنرمند اصیل، محترم و نکونامی مثل شهرام ناظری رخ داده بسیار متاسف شدم.

    نوبخت با اشاره به اینکه دولت آن چه را که در توان داشته باشد در این زمینه انجام می دهد خاطر نشان کرد:

    برای لغو این کنسرت حرف های متناقضی شنیده شد که خارج از حوزه کاری دولت بود. این اتفاقات جهت نظام هم خوب نیست. حتی با هنرمندی که اعتبار هنری اش خدشه دار است باید در چارچوب قانون واکنش‌ شود چه برسد به صورت های معروف اصیلی مثل شهرام ناظری.

    وی در پاسخ به این پرسش که وعده دولت جهت تکمیل مسکن مهر کی نهایی می شود؟

    گفت: تکمیل مسکن مهر جزء تعهدات دولت است که در سال گذشته هم هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد و وام مسکن هم زیاد کردن یافت تا این پروژه تکمیل شود. این پروژه باید ظرف همین ماه ها به آخر برسد.

    نوبخت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا واقعیت دارد که نامزدهای نهایی جهت وزارت کشور در حال تهیه لیست استانداران خود هستند، اظهار داشت: در این مدت خیلی از محافل جهت خود وزیر گزینش می کردند که این کارهای ربطی به دولت ندارد.

    سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برنامه دولت جهت گزینش وزرا در صورت تفکیک وزارتخانه ها چیست و آیا این وزرا اکنون معرفی می شوند؟ تصریح کرد: به محض اینکه تفکیکی صورت بگیرد وزیر هم معرفی خواهد شد.

    وی در مورد اخبار تبادل زندانیان کشور عزیزمان ایران و آمریکا با وساطت کشور عمان گفت: من از این عنوان بی خبرم و چنین چیزی در دولت مطرح نیست.

    نوبخت راجع به کم کردن صادرات غیر نفتی کشور عزیزمان ایران و علت آن نیز تصریح کرد: صادرات نفتی طبق برنامه پیش رفته و تولید نفت هم در تیر ماه به ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار بشکه رسیده است.

    وی گفت: با این وجود قیمت نفت هم افت پیدا کرده هست. صادرات غیر نفتی هم اندکی نسبت به واردات عوض کردن یافته که در حال بررسی علت های آن هستیم و امیدواریم تا آخر سال صادرات غیر نفتی را طبق برنامه پیش ببریم.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم تخصیص بودجه جهت طرح های کلان فناوری افزود:

    لیست این طرح ها در آخرین روزهای دولت دهم تصویب شد. بعضی از این طرح ها حتی پروپزال هم نداشت، ولی جهت آن ارقام میلیاردی تصویب شده است بود که ما گزارش این طرح ها را به شورای عطف دادیم. در ضمن تلاش ما این است که بودجه کافی جهت تحقیقات و طرح های فناوری تخصیص داده شده است یابد و اگر طرحی توجیه داشته باشد، ما حاضریم بودجه آن را تخصیص دهیم.

    افزایش قیمت ها فصلی است

    وی راجع به زیاد کردن قیمت بعضی اقلام در ماه های اخیر گفت:

    برخی زیاد کردن قیمت ها فصلی است که دوباره به جای خود بازمی گردد مثل قیمت ارز. از سویی گرما و سرما هم بر روی قیمت بعضی اقلام تاثیر می گذارد. ما نمی خواهیم بلافاصله با گران شدن بعضی کالاها به واردات روی بیاوریم لیکن این کار فقط در کوتاه مدت جواب می دهد و واردات به تولید داخلی آسیب می زند. به زور پایین آوردن قیمت ها با واردات ممکن است که برنامه دولت حمایت از تولید داخلی است.

    نوبخت همچنین با بیان این که «تا نهم مرداد ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از گندم کاران خریداری شده است است» گفت: تا الان دولت ۵ هزار و ۱۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده و مابقی در دست پرداخت هست. همچنین تا ۸ مرداد به ۲۵ هزار و ۴۳۳ واحد تولیدی به مبلغ ۱۷ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان تسهیلات داده شده است است.

    برای طرح های عمرانی هم ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای پرداخت شده است هست. جهت طرح های عمرانی استانی ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و جهت طرح های ملی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است است و تا تاریخ ۷ مرداد ماه هم ۵۲ هزار و ۵۹۱ دستگاه تاکسی فرسوده را تحویل گرفته ایم و جایگزین آن را داده ایم.

    نوبخت در مورد زیاد کردن قیمت مسکن استیجاری وبرنامه دولت جهت حل این مسئله تصریح کرد:

    دولت دوازدهم علاوه بر اتمام مسکن مهر دنبال تامین مسکن حمایتی و مسکن اجتماعی است تا به این وسیله فشار تقاضا بر بازار مسکن استیجاری کم شود. البته این عنوان پیچیده است ولی با همه این اوصاف تلاش ما جهت تامین مسکن حمایتی و اجتماعی است.

    وی همچنین در مورد گران شدن قیمت بعضی اقلام خوراکی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و معاونت اجرایی مدیر جمهور باید جهت تنظیم بازار تلاش کنند تا کمبودی در اقلام مورد نیاز جهت مردم به وجود نیاید. البته اولویت ما حمایت از تولید داخل هست. شاید یکی از دلایلی که ما خواهان احیای مجدد وزارت بازرگانی هستیم این است که یک وزارتخانه مسئول تنظیم بازار باشد و این عنوان با مسائلی از قبیل مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی گره نخورد.

    سخنگوی دولت همچنین راجع به هدف دعوت از مقامات بلندپایه کشورهای متفاوت جهت مراسم تحلیف مدیر جمهور خاطر نشان کرد:

    ارزیابی دنیا نسبت به انتخابات و نظام مردم سالاری در کشور عزیزمان ایران مثبت است و ابهاماتی که در گذشته به ناحق راجع به انتخابات به وجود آمده بود، با انتخابات اخیر از بین رفت. دعوت ما از مقامات سایر کشورها جهت حضور در مراسم تحلیف مدیر جمهور است ولی تردید نکنید که سفر این مقامات به کشور عزیزمان ایران منجر به تامین منافع ملی ما هم می شود.

    نوبخت راجع به جلسه سران سه قوا با اشاره به اینکه این جلسه بسیار صمیمانه و وقت بسیار خوبی جهت رایزنی درمورد مسائل کشور بود، ادامه داد:

    هیچ مسئله ای جهت ما مهمتر از دستیابی به رشد ۸ درصدی و اجرای برنامه ششم توسعه نیست و ما باید فضای کشور را جهت دستیابی به این اهداف آماده کنیم. البته بخشی از کارهای از جمله رفع مانع ها کسب و کار انجام شده است ولی جهت تامین امنیت سرمایه گذاری به کمک سایر قوا نیازمندیم که این جلسات وقت خوبی جهت هماهنگی در این زمینه است.

    وی در آخر راجع به انتقاداتی که نسبت به بعضی واگذاری ها انجام شده است هست، گفت: هر واگذاری موافق و مخالفی دارد و اگر گزارشی در این باره به نهادهای نظارتی برود طول می کشد تا اظهارنظر نهایی انجام شود. ما دنبال آن نیستیم که یک واحد تولیدی را به عنوان رد دیون به یک دستگاه طلبکار از دولت بدهیم لیکن این دیگر شخصی سازی نمی شود. هدف ما از واگذاری ها شخصی سازی و نه رد دیون است.

    واژه های کلیدی: رییس جمهور | استفاده | برنامه | ایران | تنهایی | برنامه | اخبار سیاسی و اجتماعی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی آزمون های کانادا
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • خرید کتاب هنرهای رزمی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>